sayangidaku posted on 13-10-2005 04:09 AM

penyanyi wanita era 80an & awal 90an

topik khas utk bercerita psl penyanyi wanita yg top sekitar 80an... mcm ramlah ram, zaiton sameon, fransisca peter, rohana jalil, noorshila amin, wann, dll... mengimbas kembali kejayaan n lagu2 popular diorang...

[ Last edited by  sayangidaku at 8-4-2007 01:30 PM ]

cuping posted on 13-10-2005 07:05 AM

depa memang TOP... ramlah ram ngan 'kau kunci... pas tu eton yg suka pakai dress ketat, rambung kiting rebang rebang sambil menaruh harapan, si dara tu plak ngan subang besar bangle sambil merayu-rayu, shila ngan rambu ramba, dadidu... enjoy gak dgr lagu dia tu... si wann ngan sore teran teran... alahai...

mr_engineer posted on 13-10-2005 07:20 AM

azlina aziz - wajah siapa dihatimu...best bangat...

Tuleins posted on 13-10-2005 07:58 AM

wannnn dengan badan gebu2 dia tu...ahakkkkk

nurul_anati posted on 13-10-2005 07:59 AM

dulu paling minat ramlah ram.. bila dia tarik suara aku plak yg meremang2 bulu roma mendengarnya.. kira2nya dulu dia ni cam ct skang ni laaaa...

Syd posted on 13-10-2005 09:46 AM

Aida Agil

artis bersuara serak. aku suka dia nih.

antara lagu2 popular:

Lagu Aida Agil

Biarlah Kita bersendirian - Aida Agil & Roy (Wan Zul/Arab)

Segalanya Pasti - Aida Agil (Awang BPR / Zur Ain)

Sepanjang Jalan Kenangan - Aida Agil (J S Kevin)

Syd posted on 13-10-2005 09:55 AM

http://www.liriklagu.com/photo/Aishah.jpg

aisah. sore dia nih mmg menten sedap. merdu. boleh tarik tinggi punye.

antara lagu2 dia yang pemes masa 80/90an


Antara Cinta Dan Kasih

Bahtera Merdeka

Bayangan

Biarlah Kau Pergi

Camar Yang Pulang

Cinta Beralih Arah

Doa

Fatwa Pujangga

Hikayat Asmara

Janji Manis Mu

Kasih Kita

Kau Sahabat, Kekasih Dan Teman

Kau Yang Istimewa

Kemaafan Dendam Yang Terindah

Merenung Bulan

Panggilan Rindu

Pulanglah

Pulanglah Perantau

Rela

Sebelum Terlanjur

Selanjur Bercinta

Senandung Lebaran

Setitis Cahaya Di Aidilfitri

Syurga Di Telapak Kaki Ibu

Tiada Duka

Untuk Apa

Wajah

sayangidaku posted on 13-10-2005 02:07 PM

aritu dgr nita(MI2) ckp lagu 1st yg dia nyanyi dlm contest or mcm persembahan ke apa tah(masa kecik2)... adalah lagu WANN-'lamunan hati'. n dia ada nyanyi sket masa pc lepas final MI aritu.
sapa masih ingt lagu tu. lepas nita nyanyi aritu...bru aku teringat balik. lagu tu mmg popular sgt. tp sygnya...wann ni tak penah dpt masuk juara lagu. rasanya mcm tak penahla...

Lamunan Hati

Esok pasti ditangan Tuhan
Bukan aku yang menentukan
Janganlah engkau salah sangka
Masa merubah segalanya

Semangatku bagaikan hilang
Dibawa dirimu oh sayang
Walaupun perit hidup ini
Akan aku tenang selalu

( korus )
Dibibir ku mengukir senyuman
Dihatiku tersimpan kepedihan
Biarpun engkau
Tiada lagi
Aku setia menunggumu
Biar
Diri
Aku seorang
Hanyut dilautan
Lamunan tak bertepi

rorygilmore posted on 13-10-2005 02:13 PM

penyanyi dulu besh..
kalo dulu suka dengar sore aishah...
betol ckp syd..byk betol lagu dia yg pemes...
semua album dia, aku beli...

lagi sorang pojiah latif..
lagu dia dulu2 besh betol...
sesuai dgn 'kesederhanaan' dia yg dulu..
kalo tak silap aku, dia antara penyanyi wanita yg paling pandai menari...

sayangidaku posted on 13-10-2005 02:16 PM

antara ramai2 tu... rohana jalil yg plg byk kali masuk final juara lagu. tak silap dia penah dpt award khas sbb penyertaan yg kerap.
antara lagu dia yg penah masuk juara lagu...

-rayuanku(no 2 or 3?)
-resahku(no 2 or 3?)
-lagu dangdut(lupa tajuk)
-lagu duet dgn to'ki(lupa tajuk gak)-(rasa2nya mcm penah menang persembahan terbaik).

ramlah ram lak

-kau kunci...(menang)
-cintaku hanyut di lautan sepi(no 2 or 3?)
-selamat jalan romeo

noorshila amin

-kad ucapanmu

zaiton

-menaruh harapan(menang)

sayangidaku posted on 13-10-2005 02:23 PM

penyanyi wanita lain dr era 80an...

dayangku intan, raja ema, ogy, rahimah rahim(dah muncul sbg penyanyi sejak 70an), siti fairuz, khatijah ibrahim(dah jd penyanyi sejak 70an), azlina aziz(dah jd penyanyi sejak late 70's),fairuz hussein, sheila  majid(masih aktif), fauziah latiff(masih aktif),ella(masih aktif),noraniza idris(masih aktif), etc...

jap...aishah punye album pertama tu kuar thn 1990. so dia consider penyanyi yg popular era 90an.
tp boleh kira gakla, sbb dia dh jd penyanyi sejak dgn kumpulan fan club dlu(80an).

[ Last edited by sayangidaku at 14-10-2005 12:43 AM ]

Syd posted on 13-10-2005 03:37 PM

http://www.liriklagu.com/photo/AzlinaAziz.jpg

Lagu Azlina Aziz

Di Sini Buat Pertama Kali

Indahnya Beraya Di Desa

Kesederhanaanmu

Mencari Mimpi

Pengorbanan

Sireh Pinang

Wajah Siapa Di Hati Mu

Syd posted on 13-10-2005 03:39 PM

http://www.liriklagu.com/photo/DayangkuIntan.jpg

tingat lagi..masa lagu2 dia top, aku sek menengah...ada sorang kawan aku nama zafidah..minat giler ngan dia nih

sore serak giler..mengepit sengau skit...hehehehe

Lagu Dayangku Intan

Berpaut Di Dahan Cinta

Kita Insan Biasa

Pertanyaan Hati

Rintik Hujan Di Kelopak Mawar

Semakin Rindu Semakin Sayang

Senandung Hari Raya Untuk Mu

Syd posted on 13-10-2005 03:42 PM

kak ogy

http://www.liriklagu.com/photo/Ogy.jpg

ada 2 lagu dia yang aku suka sangat..romantik lah konon2..hahahah
pemes lagu2 ni waktu orientasi..waktu memula masuk hostel

Lagu Fauziah (OGY) Ahmad Daud

Azura

Berakhir Kemarau Di Hati

Bunga-Bunga Berguguran

Cintaku Tak Bermusim

Kisah Cinta

Ku Tahu Hatimu Terluka

Sandarkan Pada Kenangan

Senandung Duka

Simfoni Kasih

Wajah Rahsia Hati

Syd posted on 13-10-2005 03:45 PM

Jee plak..
aku ingat lagi..
masa tu dia lom kawin
tarik sore tinggi..
lincah...
masa dia masuk pertandingan kingsway ke apa tuh
yang skirt dia boleh ubah suai tuh
kejap kuncup, kejap kembang...

http://www.liriklagu.com/photo/FauziahLatiff.jpg

Lagu Fauziah Latiff

Aku Bukan Boneka

Aku Datang Lagi

Aku Masih Seperti Dahulu

Aku Redha

Aku Seadanya

Aku Sebatang Kara

Aku Sebutir Pasir

Antara Kini Dan Semalam

Apa Sebenarnya

Batas Menanti

Beginikah Penantian

Berpatah Arang

Bukan Kemahuan Fikiran

Cinta Mu Terbenam Di Hati Ku

Cinta Rahsia

Dari Kaki Tangga Ke Menara

Dia

Di Balik Tabir Sendu

Dilanda Asmara

Di Muara Kasih

Enggan

Gelisah

Gelora

Gubahan Rindu Puisi Syahdu

Kali Terakhir

Kau Merubah Segalanya

Kau Sakiti Hati Ku

Kenari

Kepulangan Yang Dinanti

Ku Ingin Bebas

Musim Bertukar Warna

Noktah Cinta

Pasti

Pengakuan Dari Hati

Sahabat

Sekilas Senyuman Mu

Setia Ku Korbankan

Tanya Di Hati

Teratai Layu Di Tasik Madu

Terima Kasih Teman

Terpisah Akhirnya

Tetamu Luka

Tiada Noktah Cinta

Tua Mengejar Kita

Yang Lebih Kau Cinta


aku suka lagu yang menara tuh

Syd posted on 13-10-2005 03:48 PM

penyanyi perempuan yang laris di hostel waktu orientasi

http://www.liriklagu.com/photo/FrancescaPeters.jpg

wpun tak fasih sangat ckp BM, tapi lagu superb..penuh penghayatan

Lagu Francesca Peters

Aku Hanya Pendatang

Akulah Kekasih Mu

Aku Kehilangan Mu

Bersama Pertemuan Ini

Biar Ku Menjadi Lilin

Di Genggam Sepi

Diri Ku Terbelenggu

Disoal Kesangsian

Kau Bintang Ku

Kau Lilin Cintaku

Kehebatan Cinta

Kerna Terpaksa

Ku Ke Udara Lagi

Mawar Terpinggir

Masih Belum Tamat

Rindu Memaksa Ku Menyayangi Mu

Sekadar Di Pinggiran

Setinggi Angkasa

Siapa Dia Sebelum Daku

Tak Kenal Maka Tak Cinta

Waktu Dalam Bercinta

rajasemarak posted on 13-10-2005 04:03 PM

Noraniza Idris. heheheh. Masih begitu konsisten sampai sekarang. Dari zaman Mekar Sejambak, sampai Juara Lagu. Dari Monolog Duka, sampai Sawo Matang.

burung_pungguk posted on 13-10-2005 05:28 PM

dulu2 minat:-

khadijah ibrahim : ada sebahagian besar album makcik ni...
fauziah latiff : ada semua album mak cik ni...kira nya minat habis le...
sheila majid : minat gak dulu2 ( terutama album2 RATU dan sebelum tu...la ni minat gitu2 je )
dayangku intan : minat dengar lagu2 dia & sorer dia yg unik tu...
wann : minat lagu dia...setakat dengar kat derio je...yg penting sorer menran tu tadak sapa bleh klon sampai la ni...cuba la..sure buasir...hihihi
aishah : satu negeri...mesti la minat...hihi...dr fan club lagi...tapi masa tu tadak duit lagi nak beli kaset...maklum le sekolah lagi...dengar kat derio je le...
ramlah ram : minat sebab kepoweran vokal dia ni...terutama bila nyanyi lagu2 ghazal...masyukk!!!

harisbee posted on 13-10-2005 05:44 PM

Azian Mazwan Sapuan ...
Khatijah Ibrahim
Zur Eda...

adlismel posted on 13-10-2005 07:43 PM

aku suka lagu Wann ---> Selamt Pengantin Baruuuuuuuuuuuu

budakcikangcute posted on 13-10-2005 08:26 PM

yang aku kenal, kak melah kita je...

"kau kuci cintaku.......di dalam hatimu....."allalalala...

pakcik aku suka lagu nih...

budakcikangcute posted on 13-10-2005 08:28 PM

aku tak bape kenal sangat penyanyi dolu-dolu ni..
maklumlah...masa tu aku kecik lagi...

matjawasp posted on 14-10-2005 12:06 AM

Rahimah rahim penyanyi 70an cik adik oiii, dia lagi awal pada khatijah ibrahim

matjawasp posted on 14-10-2005 12:08 AM

Nasib baik lah dulu tak dee undi cam akademi fantasia ..kalau tidak tak de lah Ramlah Ram. penyanyi dulu ada kualiti bukannya cam sekarang

sayangidaku posted on 14-10-2005 12:42 AM

Originally posted by matjawasp at 14-10-2005 12:06 AM
Rahimah rahim penyanyi 70an cik adik oiii, dia lagi awal pada khatijah ibrahim
tau... ok nnti aku edit sket post sblm ni.
Page: [1] 2 3 4 5
View full: penyanyi wanita era 80an & awal 90an