amerlin posted on 7-2-2005 10:07 AM

Segalany tentang zakar

pagi...
selepas bgn dr tidur...
Teknik 1
Rendamkan tuala kecil (tuala good morning) ke dlm semangkuk air suam2x.. kemudian pulas tuala sehingga kering dan balutkan tuala tersebut ke seluruh btg zakar dgn cara melilitkannya.. biarkan selamat beberapa ketika hingga haba dari tuala itu menjadi sejuk kembali dan kemudian rendamkan kembali tuala tersebut dan lakukannya xtxt tersebut sekurang-kurangnya 3 kali..
Tujuan: Melancarkan perjalanan darah & membantu menyegarkan zakar anda diwaktu pagi..


Teknik 2
Urutkan zakar anda dgn minyak lintah/linang selepas xtxt diatas..sapukan ke seluruh bhgian zakar anda dan urut mengikut teknik yg telah ditunjukkan..
pastikan anda mengurut dgn betul utk medapat kesan yg baik...
Jgn urut sehinnga terpancut air mani..kerna mengurut secara berterusan mungkin akan memberi rangsangan maks kpd zakar anda tak seterusnya mengakibatkan zakar anda terpancut air mani..Jgn lakukan secara kasar..berhenti seketika jika anda berasa ngilu yg melampau..
Tujuan: Menguatkan otot zakar dan melancarkan perjalanan darah ke zakar.Dpt meningkatkan tahap kekerasan zakar anda jika urutan dilakukan dgn betul dan konsisten..     

Elakkan:
xtvt melancap / onani...

bersambung......

[ Last edited by alphawolf at 25-1-2006 12:41 PM ]

Tom_Jones posted on 7-2-2005 10:22 AM

Originally posted by amerlin at 7-2-2005 10:07 AM:
pagi...
selepas bgn dr tidur...
Teknik 1
Rendamkan tuala kecil (tuala good morning) ke dlm semangkuk air suam2x.. kemudian pulas tuala sehingga kering dan balutkan tuala tersebut ke seluruh btg zakar dgn cara melilitkannya.. biarkan selamat beberapa ketika hingga haba dari tuala itu menjadi sejuk kembali dan kemudian rendamkan kembali tuala tersebut dan lakukannya xtxt tersebut sekurang-kurangnya 3 kali..
Tujuan: Melancarkan perjalanan darah & membantu menyegarkan zakar anda diwaktu pagi..
Teknik ni boleh digunakan pada waktu pagi Sabtu, Ahad dan cuti-cuti umum saja ... hari biasa dah la kena bangun awal, nak solat Subuh dulu ker atau nak urut adik dulu.  Kena ada good time management ... urut-mengurut ni bagus ... tapi yang penting, elakkan amalan onani.

raine posted on 7-2-2005 06:26 PM

pasal urut, adekah teknik yg betul dan salah? ape teknik yg betul?

BabeYSHa posted on 8-2-2005 08:46 AM

Originally posted by amerlin at 7-2-2005 10:07 AM:
pagi...
selepas bgn dr tidur...
Teknik 1
Rendamkan tuala kecil (tuala good morning) ke dlm semangkuk air suam2x.. kemudian pulas tuala sehingga kering dan balutkan tuala tersebut ke seluruh btg ...
:P Good info...jejaka-jejaka sila amik perhatian..:ketuk::bgrin:

geget posted on 8-2-2005 08:52 AM

yg pompuan2 tu pun bole la belajar urut tu jugak...

heheheheh

Hornbill posted on 8-2-2005 10:52 AM

kalau suwuh org umah wat mcm mana eak.. karang lain plak jadinya :P bagus jugak info nie.. barang nak pakai lama

amerlin posted on 8-2-2005 11:34 PM

sambungan....

Jika anda ingin menguatkan pancutan air mani anda..dinasihatkan anda melakukan urutan zakar dan senaman fizikal seperti berjogging dan sebagainya..
Jika anda lakukan dgn konsisten anda akan dapati tahap dan kekuatan pancutan air mani anda bertambah selepas anda melakukan xtxt mengurut zakar anda dgn mengunakan minyak tertentu...

pancutan air mani lebih mantap dan ia akan memberi kepuasan yg maksimum kpd anda dan pasangan anda.... pastikan anda tahu teknik mengawal zakar anda semasa hendak memancutkan air mani anda kerana dgn teknik dan posisi yg betul kuasa pancutan akan bertambah

Pastikan zakar anda berada dlm keadaan rehat selama 3-4 hari sebe;lum dpt melihat hasilnya...Tujuannya utk memulihkan kembali tahap kandungan air mani anda..

Tidak mustahil jika anda dpt memancutkan air mani anda sehingga 6-10 kali pancutan semasa anda mencapai klimaks...

Cuba baru tahu...(hanya utk pasangan dah berkahwin shj...)

amerlin posted on 9-2-2005 08:40 AM

Dalam mengawal pancutan air mani anda..hanya zakar yg cukup terangsang dan kuat serta minda yg mampu mengawal emosi anda dpt menghasilkan kuasa pancutan yg cukup mantap...

pastikan semasa hendak klimaks anda menumpukan seluruh perhatian (fokus) dan kekuatan (melalui kawalan minda) kpd zakar anda dan pancutlah dgn penuh yakin dan sepenuh perasaan ngairah and..nescaya anda akan melihat hasilnya yg maat menakjubkan..

MMg tidaak semua lelaki mampu melakukannya tapi dgn sedikit inisiatif dan daya usaha serta praktikal yg berterusan (apabila bersama isteri anda) mungkin anda dpt menguasai kekuatan daya pancutan air mani anda....

Ingat!! Minda anda mesti mengawal segalanya...dan pastikan zakar dan tubuh badan anda sentiada sihat dan bertenaga...

bersambung....

amerlin posted on 9-2-2005 08:50 AM

sambungan....

Teknik menjaga kesihatan zakar anda...

Teknik 3..
Selepas anda melakukan hubungan badan/seks dgn isteri anda..kalo boleh jgn terus cabut/keluarkan batang zakar anda selepas mencapai klimaks..biarkanlah dahulu di dlm faraj isteri anda selama beberapa minit..
Cecair/bendalir tertentu yg terkandung dlm faraj isteri dpt memberi kelegaan kpd kulit zakar dan membantu menyegarkan kembali zakar..disamping mengandungi vitamin2x tertentu yg mampu menyihatkan btg zakar anda..
Di samping itu ia juga sebagai tanda hormat kpd isteri anda jika anda terlebih dahulu mencapai klimaks berbanding si isteri....fahamilah perasaan isteri anda..


Teknik 4
Selepas melakukan hubungan badan/seks..jgn terus basuh zakar anda dgn air..biarkan dahulu beberapa ketika dan lurutkan kembali zakar anda dari pangkal zakar hingga ke hujung kepala zakar agar sisa-sisa air mani yg masih tinggal dpt dikeluarkan terus dr btg zakar...

sensasiii posted on 12-2-2005 03:45 PM

aku pernah dengar doktor seks kata jangan urut sebab kalau salah urut bahaya boleh memudaratkan zakar....better tuam rasanya dah memadaiiii

megat posted on 1-4-2005 10:55 AM

Zakar Power...18SX

Maklumat berguna...

ZAKAR : perubahan saiz dan bentuk

Meskipun tumbesaran tubuh seorang lelaki mula berhenti ketika umur mencecah 30, namun zakarnya akan terus melalui proses tumbesaran atau pengecilan/kecut sehingga akhir hayat. Melalui kajian sains, diketahui bahawa semakin umur bertambah, saiz zakar juga semakin besar. Malahan saiz zakar juga boleh berubah-ubah mengikut amalan harian seseorang dan tahap kesihatan fizikal.
Tabiat buruk boleh mengakibatkan zakar jadi lemah dan kecut/mengecil. Manakala amalan yang baik pula akan menguatkan zakar supaya mencapai saiz yang optima dari segi ukur lilit dan panjang. Dalam tradisi Islam dianjurkan setiap lelaki mengamalkan ISTIBRO setelah kencing. Melalui amalan ini zakar akan terus sihat dan perkembangan saiznya mencapai tahap terbaik. Namun ramai juga lelaki Melayu/Islam yang tidak mengetahui hikmah istibro. Selain itu ada juga pengamal perubatan tradisional dan tabib yang menganjurkan beberapa jenis amalan dan zikir/wirid - ( orang muda sekarang sebut ayat power! ) untuk menambah kekuatan zakar ketika hubungan seks.

DUA BENTUK ZAKAR:

Cendawan / Kepala Singa : bentuk zakar yang paling baik untuk memuaskan wanita ialah jenis cendawan. Kepala zakar yang jauh lebih lebar dari batang apabila betul-betul keras kelihatan garang seperti singa akan sangat memberahikan wanita yang melihatnya. Ia juga paling berkesan mengurut liang faraj dan menggesel batu merian atau titik-G dengan baik sekali. Wanita yang disetubuhi oleh zakar jenis ini selalunya cepat mencapai klimaks dan merasakan nikmat kepuasan orgasm yang maksima! Bertuahlah anda jika mempunyai zakar jenis ini.
Pensil / Kepala Tikus : jenis ini kelihatan seperti pensil dengan ujung zakar menyempit dan membentuk tiga segi. Dari segi visual, zakar jenis ini kelihatan seperti tikus dan tidak memberahikan wanita apabila melihatnya. Jika anda punyai zakar jenis ini, jangan khuatir kerana masih boleh diperbetulkan dengan 3 latihan berikut. Lakukan setiap latihan selama 5-minit setiap malam sebelum masuk tidur.:

Latihan # 1 :
temukan hujung ibujari dan jari telunjuk untuk membentuk satu bulatan O. Setelah itu tempatkan zakar anda di dalam bulatan tadi. Sempitkan bulatan dan lurutkan zakar satu arah, bermula dari pangkal ke ujung zakar seolah-olah anda memerah susu. Apabila sampai ke takok zakar berhenti seketika (3 saat) sebelum meneruskan lurutan. Dengan cara ini anda menghantar darah ke ujung zakar untuk mengembangkan kepala zakar. Anda juga boleh gunakan kedua-dua belah tangan untuk lakukan latihan ini. Sapukan minyak kelapa hijau atau Minyak Lin-tah untuk kesan terbaik.

Latihan #2 :
genggam dan ramas batang zakar sebelum tidur dan bila bangun pagi.

Latihan #3 :
setelah melakukan dua latihan di atas, duduk di atas kerusi atau ujung katil dengan kaki terbuka. Pegang pangkal zakar anda dan hayun zakar anda ke kiri dan ke kanan sambil menamparkan kepala zakar anda pada bahagian dalam paha anda. Lakukan dengan tegas, tapi jangan sampai menyakitkan. Ini akan menguatkan kepala zakar, menambahkan saiz dan lama-kelamaan akan membentuk zakar jenis Cendawan / Kepala Singa. Latihan ini juga akan membuat permukaan kepala zakar lebih tahan dan tebal serta tidak mudah ngilu/geli. Dengan latihan ini anda dapat bertahan lama bila bersetubuh.

SAIZ ZAKAR:
  
Saiz zakar adalah penting untuk dua tujuan: (1) kesan visual dan psikologi dalam membangkitkan nafsu berahi wanita apabila melihatnya (2) supaya ianya sepadan dengan saiz faraj pasangannya demi memberi kepuasan nafkah batin. Secara ringkas, setiap wanita mampu menerima zakar sehingga 9-inci panjang dan ukur lilit 7-inci. Zakar yang kecil, pendek dan kurus selalunya akan mengecewakan wanita (meskipun mereka berdiam diri mengenainya)

SUDUT ZAKAR MENGIKUT USIA DAN TAHAP KESIHATAN:

Sudut zakar kita maksudkan dengan mengukurnya ketika sedang berdiri tegak. Sudut ini adalah kedudukan zakar ketika menegang dan diambil bermula dari baringan tubuh bahagian atas (perut & dada) Kajian ini juga akan menunjukkan hubungan tahap kesihatan seksual dan umur biologika seseorang lelaki. Anda juga boleh menggunakan tapak tangan sebagai garis panduan Lebarkan tapak tangan anda seluas-luasnya, dengan jari hantu selari dengan lantai.

1) umur belasan tahun : zakar anak muda yang sihat bila tegang lazimnya akan membentuk sudut 45 darjah condong mendongak ke atas. Boleh rujuk pada kedudukan ibu-jari yang condong 45 darjah. Maka tidak heranlah kenapa ada sesetengah wanita berpengalaman yang suka menggoda remaja lelaki.

2) umur dua-puluhan: lelaki yang sihat pada usia ini, zakarnya menegang dengan 60 darjah condong mendongak . Sila rujuk kedudukan jari telunjuk anda. Pada ketika umur begini adalah paling baik seorang lelaki berkahwin.

3) umur tiga-puluhan: 90 darjah paras (selari dengan lantai) seperti jari hantu dan masih bedat-dat.

4) umur empat-puluhan: 105 darjah condong layu seperti jari manis.

5) lima-puluhan dan ke atas: condong layu 135 darjah seperti jari kelengking dan susah nak encabuh. :solute:

[ Last edited by BabeYSHa on 5-4-2005 at 10:31 AM ]

lepak posted on 2-4-2005 01:49 AM

interestinggg.... tengok cara latihan mcm warm up nak melancap jer.. oppps kantoi........ :bgrin:

terapimurni posted on 2-4-2005 06:47 AM

nak bagi power zakar

Orgacare Unik Plus 1 difermentasi dengan menggunakan bakteria asid laktik terpilih khas berasal daripada tumbuh-tumbuhan dengan bioteknologi untuk menceraikan molekul kompleks bahagian akar Eurycoma longifolia iaitu fitosteroid kepada bentuk ringkas yang mudah diserap. Ini menjadikan Orgacare Unik Plus 110 kali ganda lebih berkesan daripada produk lain di pasaran.
Kebaikan-kebaikan Orgacare Unik Plus 1:

Melegakan keletihan dengan peningkatan tenaga
Melambatkan proses penuan
Meningkatkan keupayaan seks
Memperbaiki peredaran darah
Memperbaiki inflamasi kulit dan mengelakkan penyakit kulit
Mengelakkan penyakit kronik seperti tekanan darah tinggi, kencing manis , ulser dan sebagainya
Melegakan keadaaan demam
Mepercepatkan proses penyembuhan luka
Kaedah:
1-2 kapsul sekali sebelum makan, 2 kali sehari.
30 biji kapsul dalam setiap bungkusan Orgacare Unik Plus 1
http://lelakikuat.com

kemarukk posted on 2-4-2005 05:46 PM

:o:aku dah cuba tongkat ali orgacare tu,mula mula memang keras bebtidur malam pun naik sendiri.,tapi dah selalu makan tak nampak pulak kesannya...:onf:

haliem posted on 4-4-2005 03:58 PM

Dari  Dr. Ismail Thamby.....

APAKAH ukuran normal zakar orang Asia dan Melayu khususnya? Adakah saiz zakar yang kecil dan pendek boleh menghadkan kepelbagaian kedudukan ketika bersetubuh?

SELI,
Bachok, Kelantan.

PROFESOR Adaikan dari Universiti Kebangsaan Singapura pernah membuat kajian mengenai saiz dan ukuran zakar lelaki Asia termasuk kaum Melayu, Cina dan India.

Dia mendapati purata ukuran zakar tiga kaum berkenaan adalah sekitar 12 hingga 13 sentimeter (sm). Ada juga yang memiliki saiz lebih kecil iaitu kurang 10 sm dan tidak kurang yang memiliki saiz besar melebihi 14 sm.

Jika ukuran zakar kurang daripada 10 sm, hubungan seks mungkin sukar dilakukan, apatah lagi untuk mendapatkan posisi yang menarik! Saiz zakar memang menjadi isu besar di kalangan orang lelaki kerana kononnya zakar yang besar lebih mantap.

Namun bagi lelaki yang mendapati saiz zakar mereka masih terlalu kecil ketika ereksi, sila rujuk kepada doktor dan jangan percaya dengan berita mengenai ramuan ubat tertentu yang boleh membesar dan memanjangkan zakar.

Saya syorkan alat andropenis yang sudah dikaji keberkesanannya. Kaedahnya mudah dan lelaki terbabit hanya perlu memakainya mengikut panduan yang diberi dalam tempoh tiga hingga empat bulan. Penambahannya dijamin dan kaedah ini sudah dikaji keberkesanannya.

Saya ada melakukan tinjauan klinikal ke atas alat berkenaan dan mendapati semua kes (membabitkan 25 lelaki) yang saya kendalikan menggunakannya untuk penambahan saiz dan ukuran zakar mereka. Mereka yang sebelum ini memiliki ereksi bengkok kini lebih lurus. Maklumat lanjut mengenai andropenis boleh didapati dari laman web www.andromedical.com.


Regards

TRUNASUCI posted on 27-5-2005 06:37 PM

ehehehe..
size doesn't matter.. performance and endurance penting! cuma kalau dah size+panjang ada extra tuh value-added features la kira ehehehe.. bonus!

ericsouthpark posted on 28-5-2005 01:02 AM

hohoho..betul betul endurance tu penting...panjang and besar tu additional value aje tu..

R2D2 posted on 1-6-2005 09:02 AM

Originally posted by raine at 7-2-2005 06:26 PM:
pasal urut, adekah teknik yg betul dan salah? ape teknik yg betul?

Yap!
Kalau zakar tu, cara urutan yg betul ialah urut menghala ke kepala zakar. Ikut urat bukannya melawan urat.

marty_friedman posted on 10-6-2005 02:58 PM

Info yg sungguh berguna...
Saya setuju dgn teknik menggunakan tuala 'good morning' tu..

srdotcom posted on 6-7-2005 08:06 PM

amalkan rawatan petua belacak menggunakan minyak belacak. mesti anda dapat rasakan perbezaannya dalam masa 3 hari

rarahim posted on 17-7-2005 12:15 PM

Ade tak sesaper pernah cuba minyak lintah tapa? berkesan ke ha? aku ade terjumpa banyak iklan dalam lelong.com tapi tak pasti nak beli ke tak..

Satu lagi bagi yg pernah cuba atau punyai maklumat, camaner nak tau minyah lintah tu ori ke tak? ade aku terbace yg tulen tu die jual dalam botol bentuk cam badan manusia gitu..tapi ade satu kat lelong ni claim ori jugak tapi pakai botol biase jer...bila aku tanye die kata 'different packaging'...

rarahim posted on 17-7-2005 12:28 PM

Nak tanye sket..hmm..

Bila nak urut-mengurut tu adakah lebih baik kalau zakar tu dalam keadaan tegang ke lembik ke atau mane2 samer jer? pasal nya masalah 'member aku' ni bila die mula mengurut, zakar die terus menegang..jadi kalau terus urut maknanya zakar tu dalam keadaan tegang dan kalau lama2 sket mesti nak climaks. so apa yg die selalu buat, nak tak nak die terpaksa reda kan zakar die dulu dgn cara onani, pas tu zakar akan lembik sket baru senang nak buat..tapi cari ni ok dan mujarab ke?

pseudo_kl posted on 25-7-2005 12:22 PM

z*k*r

ZAKAR : perubahan saiz dan bentuk
Meskipun tumbesaran tubuh seorang lelaki mula berhenti ketika umur
mencecah
30, namun zakarnya akan terus melalui proses tumbesaran atau
pengecilan/kecut sehingga akhir hayat. Melalui kajian sains, diketahui
bahawa semakin umur bertambah, saiz zakar juga semakin besar. Malahan
saiz
zakar juga boleh berubah-ubah mengikut amalan harian seseorang dan tahap
kesihatan fizikal.


Tabiat buruk boleh mengakibatkan zakar jadi lemah dan kecut/mengecil.
Manakala amalan yang baik pula akan menguatkan zakar supaya mencapai
saiz
yang optima dari segi ukur lilit dan panjang. Dalam tradisi Islam
dianjurkan setiap lelaki mengamalkan ISTIBRO setelah kencing. Melalui
amalan ini zakar akan terus sihat dan perkembangan saiznya mencapai
tahap
terbaik. Namun ramai juga lelaki Melayu/Islam yang tidak mengetahui
hikmah
istibro. Selain itu ada juga pengamal perubatan tradisional dan tabib
yang
menganjurkan beberapa jenis amalan dan zikir/wirid - ( orang muda
sekarang
sebut ayat power! ) untuk menambah kekuatan zakar ketika hubungan seks.


DUA BENTUK ZAKAR:
Cendawan / Kepala Singa : bentuk zakar yang paling baik untuk memuaskan
wanita ialah jenis cendawan. Kepala zakar yang jauh lebih lebar dari
batang
apabila betul-betul keras kelihatan garang seperti singa akan sangat
memberahikan wanita yang melihatnya. Ia juga paling berkesan mengurut
liang
faraj dan menggesel batu merian atau titik-G dengan baik sekali. Wanita
yang disetubuhi oleh zakar jenis ini selalunya cepat mencapai klimaks
dan
merasakan nikmat kepuasan orgasm yang maksima! Bertuahlah anda jika
mempunyai zakar jenis ini.


Pensil / Kepala Tikus : jenis ini kelihatan seperti pensil dengan ujung
zakar menyempit dan membentuk tiga segi. Dari segi visual, zakar jenis
ini
kelihatan seperti tikus dan tidak memberahikan wanita apabila
melihatnya.
Jika anda punyai zakar jenis ini, jangan khuatir kerana masih boleh
diperbetulkan dengan 3 latihan berikut. Lakukan setiap latihan selama
5-minit setiap malam sebelum masuk tidur.:


Latihan # 1 : temukan hujung ibujari dan jari telunjuk untuk
membentuk satu bulatan O. Setelah itu tempatkan zakar anda di
dalam bulatan tadi. Sempitkan bulatan dan lurutkan zakar satu
arah, bermula dari pangkal ke ujung zakar seolah-olah anda
memerah
susu. Apabila sampai ke takok zakar berhenti seketika (3 saat)
sebelum meneruskan lurutan. Dengan cara ini anda menghantar
darah
ke ujung zakar untuk mengembangkan kepala zakar. Anda juga
boleh
gunakan kedua-dua belah tangan untuk lakukan latihan ini.
Sapukan
minyak kelapa hijau atau Minyak Lintah untuk kesan terbaik.


Latihan #2 : genggam dan ramas batang zakar sebelum tidur dan
bila
bangun pagi.


Latihan #3 : setelah melakukan dua latihan di atas, duduk di
atas
kerusi atau ujung katil dengan kaki terbuka. Pegang pangkal
zakar
anda dan hayun zakar anda ke kiri dan ke kanan sambil
menamparkan
kepala zakar anda pada bahagian dalam paha anda. Lakukan dengan
tegas, tapi jangan sampai menyakitkan. Ini akan menguatkan
kepala
zakar, menambahkan saiz dan lama-kelamaan akan membentuk zakar
jenis Cendawan / Kepala Singa. Latihan ini juga akan membuat
permukaan kepala zakar lebih tahan dan tebal serta tidak mudah
ngilu/geli. Dengan latihan ini anda dapat bertahan lama bila
bersetubuh.


SAIZ ZAKAR:
Saiz zakar adalah penting untuk dua tujuan: (1) kesan visual dan
psikologi
dalam membangkitkan nafsu berahi wanita apabila melihatnya (2) supaya
ianya
sepadan dengan saiz faraj pasangannya demi memberi kepuasan nafkah
batin.
Secara ringkas, setiap wanita mampu menerima zakar sehingga 9-inci
panjang
dan ukur lilit 7-inci. Zakar yang kecil, pendek dan kurus selalunya akan
mengecewakan wanita (meskipun mereka berdiam diri mengenainya)

medangtamang posted on 25-7-2005 08:38 PM

:hmm: aku dah pernah baca nih... nih mesti ko cut & paste kan nih... ??? copyright ker per nih??  :hmm:

medangtamang posted on 26-7-2005 09:10 PM

hahaha... dia igt mod kat sini tak updated ker?? even forumers aktif yang 'terjerumus' kat sini pun tauyang posting kat atas tu cut & paste... so to PSEUDO_KL....pls do go through all the pages in this board before proceed with ur postings... and appreciate if there is no DUPLICATE topics... no matter how... this thread needs to be LOCKED.....!!!
Page: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
View full: Segalany tentang zakar