Gemukkkkkkk posted on 24-11-2006 08:18 PM

BERITA PERAK DI MEDIA-MEDIA

aku cadangkan kita tempek perkara-perkara menarik pasal Perak yang keluar di media-media cetak dan televisyen.  serius, kelakar, pelik, sedih, ajaib, apa-apa pun lah..  
tak semestinya semua berita kita tempek di sini.  kita cuba le tempek berita-berita yang menarik perhatian  :cak:  :lol  :2lol:

boleh jadi macam log sejarah negeri kita yang terchenta.  make sure ada link jugak ok.  aku mulakan dulu..


'Orang minyak' of Kampung Tawas apprehended
24 Nov 2006
Mimi Syed Yusof

IPOH, FRI.:
--------------------------------------------------------------------------------
For the past week, the villagers of Kampung Tawas were having sleepless nights as they anxiously kept a lookout for the greasy visitor who had struck fear in the hearts of both the young and old.

A loud scream would sometimes pierce the still night air and family members would huddle even closer together as they wondered who had fallen victim to the “orang minyak

AnBulisia posted on 24-11-2006 09:32 PM

aku baca je lah ye muks.......

Pak_Jen posted on 24-11-2006 09:35 PM

kalo aku lapor berita boleh..

'tadi jalan jem..sebab hujan lebat.. jem kat parade..aku nak balik ikut jalan jauh' -- bernama..


http://forum.cari.com.my/images/common/sigline.gif

Grow old along with me http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/38.gif
http://kackis.kalnieciai.lt/ManUtd/images/index/top_banner.jpg
                                    http://i30.photobucket.com/albums/c318/anuar11/perak2.jpg?t=1164371093

bantal_oren posted on 24-11-2006 09:46 PM

G...lepas ni aku kan suvery news2 yg baik punya khas utk memenuhi permintaan anda !!!

Salehasz posted on 25-11-2006 10:43 PM

Originally posted by Gemukkkkkkk at 24-11-2006 08:18 PM
aku cadangkan kita tempek perkara-perkara menarik pasal Perak yang keluar di media-media cetak dan televisyen.  serius, kelakar, pelik, sedih, ajaib, apa-apa pun lah..  
tak semestinya semua berit ...


hah org myk kt kg tawas??:o::o: dekat sgt ngn umah teman nihh:hmm:..uikss bhye2 cmnih:jeling:

yaneng posted on 25-11-2006 11:04 PM

Reply #5 Salehasz's post

leha pangkah rumah leha la.........hikhikhik

TUKANGKEBUN posted on 27-11-2006 10:55 AM

Originally posted by Gemukkkkkkk at 24-11-2006 08:18 PM
aku cadangkan kita tempek perkara-perkara menarik pasal Perak yang keluar di media-media cetak dan televisyen.  serius, kelakar, pelik, sedih, ajaib, apa-apa pun lah..  
tak semestinya semua berit ...


good idea mukkkkkkkk:tq::tq::tq:
:setuju::setuju::setuju:
disamping kita berforum, ilmu pengetahuan & semasa x  lupa

aku akan support ko nanti

Gemukkkkkkk posted on 27-11-2006 12:07 PM

terimakasih bebanyak TK  :)

chekshu posted on 28-11-2006 01:58 PM

Fascinating Gua Puncak
DIANA YEOH

Apart from bats, stalactites and stalagmites, there is also evidence of past mining activities in Gunung Lanno’s biggest cave, writes DIANA YEOH

GUA Puncak, the biggest and longest cave in Gunung Lanno, is famous among cave explorers and climbers in Perak as it contains the second largest cave chamber in Peninsular Malaysia.

Located in Simpang Pulai, Gua Puncak is 1.58 kms long with a height of 80 metres.

Climbers find it fascinating as the cave is of historical interest

TUKANGKEBUN posted on 29-11-2006 09:19 AM

LPB tidak batal

Gemukkkkkkk posted on 30-11-2006 07:58 PM

kepada yang mengikuti perkembangan ini, berita baik!
padan muka diorang..  ini tanah kerajaan, sepatutnya kerajaan la yang run the show!


Thursday November 30, 2006
KGDP members to hold EGM on new club

IPOH: The Kelab Golf Diraja Perak (KGDP) members will hold an extraordinary general meeting by the end of the year to vote on joining the proposed Royal Perak Golf Club (RPGC).

KGDP president Datuk Jamalludin Al Amini Ahmad said details of the membership scheme would be made known to the members during the EGM.

“In fact, members had in principle agreed to join the proposed proprietary club during a previous EGM on May 15.

“The next EGM will be a follow-up,

Gemukkkkkkk posted on 30-11-2006 08:33 PM

wehhh, jangan nanti ada budak mabuk air nira (perasa beer konon) masuk sini tuduh kata Perak buat mende haram dah le  :cak:  :lol  :2lol:
adusss.. senak perut aku gelak teringatkan peristiwa yang sungguh lucu itu..  :lol  :2lol:


Perak set to become home to first-ever ethanol sourced from nipah palm
30 Nov 2006
Brenda Lim

TAIPING, THU.:
--------------------------------------------------------------------------------
Ethanol from the “nipah

TUKANGKEBUN posted on 1-12-2006 08:59 AM

sama gak cerita dia

Perak bakal pengeluar utama ethanol dari nira nipah
TAIPING 30 Nov.

kebayan posted on 2-12-2006 09:09 AM

ni pun menarik gak

Sultan lucut gelaran Raja Kechil Besar Perak
IPOH 1 Dis.

bebey84 posted on 2-12-2006 10:41 AM

‘Raja Ular

Gemukkkkkkk posted on 4-12-2006 08:29 AM

Reply #14 kebayan's post

bagus jugak sultan buat camni..  lantik orang lain yang lebih layak untuk jadi raja kechil besar perak..  ke arah memperkasakan kualiti dan kehormatan kesultanan perak!

TUKANGKEBUN posted on 4-12-2006 09:21 AM

jwpnya jwt RAJA DIHILIR x de lah lagi, boleh aku aply weh

bantal_oren posted on 4-12-2006 09:26 AM

Originally posted by TUKANGKEBUN at 4-12-2006 09:21 AM
jwpnya jwt RAJA DIHILIR x de lah lagi, boleh aku aply weh

Ate pegi ler anto salasilah mekome kepada Toh Amar Seri Diraja, Datuk Ayop Hashim.

Gemukkkkkkk posted on 4-12-2006 09:36 PM

cuti sekolah ni, boleh le pergi jenjalan wehh..

Monday December 4, 2006
Gua Tambun rediscovered
By CHRISTINA KOH
ckoh@thestar.com.my

IPOH: Gua Tambun may have 3,000-year-old cave drawings of humans and prancing deers but some Malaysians are now only “rediscovering

TUKANGKEBUN posted on 5-12-2006 08:50 AM

Gelaran: Raja Izuddin cabar Dewan Negara Perak
Oleh Norliza Abd. Rahman

http://www.utusan.com.my/pix/2006/1205/Utusan_Malaysia/Dalam_Negeri/dn_01_big.jpg

Izuddin Iskandar Shah.
--------------------------------------------------------------------------------



IPOH 4 Dis.

TUKANGKEBUN posted on 5-12-2006 08:52 AM

Dalam Negeri

Ibu, anak saudara maut kereta terjunam dalam tali air
Oleh ABDUL RAZAK DIN

TELUK INTAN 4 Dis.

kebayan posted on 5-12-2006 11:49 AM

Wing Hoong pilih Karen pasangan hidup

Oleh Azizan Hashim

PEMAIN bola sepak Perak, Chan Wing Hoong menamat zaman bujangnya dengan memilih bekas pemain badminton Perak, Karen Lim Yi Ling sebagai pasangan hidup.



Majlis perkahwinan Wing Hoong diadakan di rumah bapanya, Chan kok Foo yang juga bekas penjaga gol Perak di sekitar 1970-an.

Begitupun menurut Wing Hoong perkahwinananya telah didaftarkan pada 6 Julai 2006 lalu.

“Saya memilih tarikh itu untuk mendaftar perkahwinan kerana ia tarikh istimewa.

“Kita tidak mungkin melalui tarikh seumpama itu lagi,

shahx posted on 5-12-2006 12:04 PM

cuaca di perak ari ni cerah.. - CNN

Gemukkkkkkk posted on 6-12-2006 12:41 PM

Creativity the jewel in Adris' crown
06 Dec 2006
--------------------------------------------------------------------------------
IPOH: Adris Jewellers

TUKANGKEBUN posted on 7-12-2006 09:03 AM

Perak larang keluar lesen lombong pasir
Oleh Shamsul Kamal Amarudin


IPOH: Kerajaan Perak tidak lagi membenarkan Pejabat Daerah mengeluarkan lesen melombong pasir, sebaliknya sebarang permohonan berhubung perkara itu hanya boleh diluluskan oleh Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco), berkuat kuasa serta-merta.





Menteri Besar, Datuk Seri Mohd Tajol Rosli Ghazali, berkata keputusan itu dibuat berikutan banyak permohonan daripada syarikat swasta untuk melombong pasir sungai dan bekas lombong di negeri ini.

Justeru, katanya, kerajaan negeri mahu memastikan aktiviti perlombongan yang dijalankan perlu mengikut prosedur dan syarat ditetapkan.

“Kami tidak mahu apa yang berlaku di sebuah negeri apabila aktiviti perlombongan dilakukan dengan mengorek pasir sehingga jauh ke dalam tanah menyebabkan kawasan itu seperti sebuah lombong bijih timah.

“Akibatnya, apabila lesen perlombongan itu tamat dan kami mahu melaksanakan projek pembangunan di situ, mungkin tiada syarikat pemaju yang berminat kerana mereka terpaksa menanggung kos tinggi bagi menimbus semula tanah itu,
Page: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
View full: BERITA PERAK DI MEDIA-MEDIA