GRINDSAKHTANIC posted on 19-12-2006 10:43 AM

Legenda Penjenayah-penjenayah termasyur Malaysia...

Mona Affendi
Botak Chin
P.Kalimuthu
Mat Komando

Sape lagik ekk..??tolong tambah list2 penjenayah yang ada dari dulu hingga sekarang...kalau boleh siap denganinfo sekali....just for my knowleedge....

Syd posted on 19-12-2006 11:41 AM

kalau nak botak chin;

refer kat thread ni boleh gak;

http://forum.cari.com.my/viewthread.php?tid=249597&extra=page%3D1

Syd posted on 19-12-2006 11:50 AM

UTUSAN MALAYSIA
Jumaat 13 September 2002
Muka 12

http://www.epekak.net.my/akhbar/2002/09_mat.jpg
Isteri Mat Komando, Faridah memeluk erat anak lelaki tunggalnya di Rumah Mayat Hospital Alor Setar semalam.


Bapa terima berita anak ditembak di majlis kahwin

ALOR SETAR 12 Sept. - Bapa Mat Komando, Mohd. Arshad Yahya berkata, beliau diberitahu anaknya itu ditembak mati pada satu majlis kenduri perkahwinan dan terus bergegas ke Bilik Mayat Hospital Alor Setar (HAS).

Katanya, beliau menerima berita tersebut pada pukul 2 petang ini.

"Selepas itu saya terus datang ke biliK mayat untuk menuntut mayat anak saya," katanya yang turut diiringi oleh isterinya Gayah Ahmad, 58, isteri Mat Komando, Faridah Md Piah, 30, serta anak lelaki tunggal Mat Komando yang berusia 10 tahun.

Semasa ditemui di perkarangan Bilik Mayat HAS, Mohd. Arshad, 64, berkata, beliau dan keluarga tetap menerima ketentuan itu dengan penuh sabar dan redha.

Jenazah Mat Komando yang dibawa pulang selamat dikebumikan di Kampung Selengkoh Tengah, Yan, sebelum waktu Maghrib.

Mat Komando, 37, mati ditembak dalam serbuan polis di Kampung Hujung Keton, Pendang pukul 6.30 pagi hari ini.

Sementara itu Faridah ketika ditemui berkata, dia sudah menjangka suaminya akan ditembak mati.

Menurutnya, dia diberitahu oleh polis mengenai kematian Mat Komando pada pukul 11 pagi.

Dia juga mengakui kedudukan suaminya sebagai penjenayah paling dikehendaki banyak menyusahkan kehidupan keluarga tetapi anak tunggalnya dapat memahami keadaan tersebut.

"Saya tidak tahu nak kata apa ketika ini. Saya juga tidak terkejut apabila diberitahu. Memang saya sedih dengan cara kematiannya.

"Sebagai seorang ayah dia memang menyayangi anak lelaki kami biar pun cacat (bisu), dan dia juga disenangi oleh anggota keluarga dan masyarakat kampung kerana sikap pemurahnya," tambahnya.

Syd posted on 19-12-2006 11:50 AM

Ismail Kerbau And Five Others Acquitted Of Rape Charges

ALOR SETAR Feb 15 - The Sessions Court here today acquitted and discharged Ismail Ahmad, better known as Ismail Kerbau, and five others of two counts of raping two girls at Kelab Cinta Sayang, Sungai Petani, two years ago.

Judge Ghazali Cha acquitted them without calling for their defence after ruling that there were doubts in the prosecution's case.

He said the court had to consider many questions and factors from the time of their meeting with the girls at the City Point shopping complex until the incidents at the club and the prosecution had to prove that the incidents occurred against the girls' wishes and will.

He advised Ismail, 48, Norazli Ahmad, 19, Mohamed Hairi Harun, 21, Mohamed Rozi Darus, 32, Mohamed Khairil Izwan Basaruddin, 20, and Eddy Sofian, 19, to repent and to seek God's forgiveness for their sins.

All six were alleged to have raped the girls, aged 17 and 18, with another still at large in a room at the club between 3am and 10am on June 16, 1998.

The charge under section 376 of the Penal Code carries a jail term of between five and 20 years and whipping upon conviction.

Ismail, was, however, re-arrested outside the court.

His counsel, Manjit Singh, later told reporters that Ismail had been detained under the Emergency Ordinance for 60 days pending the Home Ministry's decision whether to detain him under the Restricted Residence Act or to release him.

Manjit Singh also represented Mohamed Rozi and Eddy while Norazli, Mohamed Hairi and Mohamed Khairul Izwan were represented by counsel Tay Chai Huat and deputy public prosecutor Jamal Mohamad prosecuted.

Syd posted on 19-12-2006 11:51 AM

Penjenayah magic - Mati Hidup Semula

Michael Soosai


Con man strikes again!

http://www.mca.org.my/articles/complaints/2003/8/260803-car%20stupid_1.JPG

Thiaga with the picture of Michael Soosai. Together with him is Theng Book.
A conman on bail is at his wiles again when he cheated a 32-year-old information technology lecturer of his newly purchased Nissan Sentra 1.6. Thiagarajan Lacheman spotted a leasing and loans advertisement in a local daily that may help him set up a vocational training centre.

Thiaga called and a lady named Puspa picked up the phone. She recommended him to a ‘Dr

eiyoei posted on 19-12-2006 01:33 PM

rosham nor dlm remp-it

mashor gak ni.. 4 juta lebih kutipan

cfa posted on 19-12-2006 02:21 PM

Originally posted by Syd at 19-12-2006 11:50 AM
UTUSAN MALAYSIA
Jumaat 13 September 2002
Muka 12

http://www.epekak.net.my/akhbar/2002/09_mat.jpg
Isteri Mat Komando, Faridah memeluk erat anak lelaki tunggalnya di Rumah Mayat Hospital Alor S ...

aku ade jugak mengikuti kisah mat komando ni...walaupun dia ni penjenayah merbahaya, aku rasa sedih betul bila baca part dia mati kena tembak tu...tak tau naper...

fawabi posted on 19-12-2006 02:35 PM

mat komando ni kan yang ala-ala robin hood melayu.. merompak utk tolong orang kampung dia..

eh ke orang lain ek?
aku macam samar-samar plak...

Syd posted on 19-12-2006 02:38 PM

itu laaa dia

kalau cina, robin hood dorang si botak chin

kalau melayu, si mat komando nih lah

kalau india, tak pasti. bentong kali kot

narvmarishka posted on 19-12-2006 06:08 PM

Originally posted by Syd at 18-12-2006 08:38 PM
itu laaa dia

kalau cina, robin hood dorang si botak chin

kalau melayu, si mat komando nih lah

kalau india, tak pasti. bentong kali kot

bentong kali ni tak silap dia bunuh org sal org tu tegur dia tgh buang air ke apa camtu...dia angin lalu di tembaknya org tu...:hmm:

GRINDSAKHTANIC posted on 19-12-2006 08:30 PM

Originally posted by Syd at 19-12-2006 02:38 PM
itu laaa dia

kalau cina, robin hood dorang si botak chin

kalau melayu, si mat komando nih lah

kalau india, tak pasti. bentong kali kot
bukan bentong kali...tapi rasanya p.kalimutu....

tapi aku heran...kenapala mat komando jadik macam tuh...

oh ya..al maunah pun mesti ada ketua dia...nih kira geng pengganas paling menakutkan....

satu lagik....iam ashari......ketua al arqam...bahaya gak dia nih..nak buat askar sendiri..nak rampas kuasa..

katakpuruz posted on 19-12-2006 09:29 PM

Dia juga adik S. Gunalan atau "Billiard", iaitu orang kanan penjenayah yang pernah menggemparkan negara, P. Kalimuthu atau Bentong Kali, yang ditembak mati polis pada 29 Jun 1993.

matjawasp posted on 19-12-2006 09:49 PM

Sebelum "MAT KOMANDO" pada tahun 80an ada sorang lagi orang Kelantan nama dia
"MOKHTAR KOMANDO".. dia pun  telah di hukum gantung.

terang posted on 20-12-2006 12:59 AM

mat komando ni sungguh misteri jenayahnya. sapa ada versi mat komando dari orang yang kenal mat komando. sebab yang selalu keluar dari surat khabar semuanya versi dari pihak yang nak tangkap dia sahaja. sebab kalau baca dari surat khabar nampak sanggat dia ganas walau pun dia jahat tetapi macam ada sesuatu rahsia disebaliknya di antara polis dan mat komando. kalau di ikutkan ganas lagi geng mamak dan geng m16. media masa bergitu memperhebatkan keganasannya tapi kalau di ikutkan dia cuma samun ala robin hood jeh. itu yang membuatkan saya tertarik nak tahu misterinya. saya memang terharu bila baca cerita kematiannya walau pun tahu dia jahat dan tak kenal dia tapi bila tengok anaknya dan isterinya tak macam ganas pun...

GRINDSAKHTANIC posted on 20-12-2006 01:25 AM

Originally posted by terang at 20-12-2006 12:59 AM
mat komando ni sungguh misteri jenayahnya. sapa ada versi mat komando dari orang yang kenal mat komando. sebab yang selalu keluar dari surat khabar semuanya versi dari pihak yang nak tangkap dia sa ...
setuju.....:setuju:

medaz posted on 20-12-2006 01:33 AM

penjenayah tak confirm sape, tapi kes jenayah termasyur:
1. Pembunuhan Samad Gol di Kelantan
2. Kes Mokhtar Hashim
3. Pembunuhan Mustakizah Jaafar dikatakan atas arahan megat junid
4. Pembunuhan Hasleza Ishak, isteri kedua raja di hilir perak
5. Pembunuhan Noritta Samsuddin
6. Pembunuhan Altantuya

http://malaysia-today.net/blog2006/hakeem.php?itemid=1364

alphawolf posted on 20-12-2006 08:54 AM

mat komando rompak sebab nak tolong orang kampung?

1. Matlamat tak menghalalkan cara
2. Siapa boleh cakap Mat Komando serah semua hasil rompakan dia? Atau dia cuma serah seciput aje....lain dia sapu....

muor76 posted on 20-12-2006 10:00 AM

geng azhar... ketua dia bekas utk... utk yg power-power pon tak berani ngan ketua geng azhar nih

john_denim posted on 20-12-2006 11:53 AM

ismail kerbau pun kira penjenayah gak kn!!

Syd posted on 20-12-2006 12:06 PM

Ismail Kerbau And Five Others Acquitted Of Rape Charges

ALOR SETAR Feb 15 - The Sessions Court here today acquitted and discharged Ismail Ahmad, better known as Ismail Kerbau, and five others of two counts of raping two girls at Kelab Cinta Sayang, Sungai Petani, two years ago.

Judge Ghazali Cha acquitted them without calling for their defence after ruling that there were doubts in the prosecution's case.

He said the court had to consider many questions and factors from the time of their meeting with the girls at the City Point shopping complex until the incidents at the club and the prosecution had to prove that the incidents occurred against the girls' wishes and will.

He advised Ismail, 48, Norazli Ahmad, 19, Mohamed Hairi Harun, 21, Mohamed Rozi Darus, 32, Mohamed Khairil Izwan Basaruddin, 20, and Eddy Sofian, 19, to repent and to seek God's forgiveness for their sins.

All six were alleged to have raped the girls, aged 17 and 18, with another still at large in a room at the club between 3am and 10am on June 16, 1998.

The charge under section 376 of the Penal Code carries a jail term of between five and 20 years and whipping upon conviction.

Ismail, was, however, re-arrested outside the court.

His counsel, Manjit Singh, later told reporters that Ismail had been detained under the Emergency Ordinance for 60 days pending the Home Ministry's decision whether to detain him under the Restricted Residence Act or to release him.

Manjit Singh also represented Mohamed Rozi and Eddy while Norazli, Mohamed Hairi and Mohamed Khairul Izwan were represented by counsel Tay Chai Huat and deputy public prosecutor Jamal Mohamad prosecuted.

Minah Komando posted on 20-12-2006 12:09 PM

Originally posted by matjawasp at 19-12-2006 09:49 PM
Sebelum "MAT KOMANDO" pada tahun 80an ada sorang lagi orang Kelantan nama dia
"MOKHTAR KOMANDO".. dia pun  telah di hukum gantung.



wa kira ganaz jugak tak?:bgrin:

orion_pax posted on 20-12-2006 01:05 PM

geng mamak da berkubur ka blom?

sherrina posted on 20-12-2006 05:34 PM

apa jadi ngan nasib salah sorg geng mamak tu? dulu masa kecik2 mana sangka dan beso jadi geng mamak. geng sama2 main lumba beskal....

komando_cj posted on 21-12-2006 02:29 AM

Prebet Adam masuk senarai juga ke?

CRK posted on 21-12-2006 08:43 AM

samada merompak utk tolong org kampung or merompak utk diri sendiri, penjenayah tetap penjenayah dan mesti terima hukuman setimpal.
Page: [1] 2
View full: Legenda Penjenayah-penjenayah termasyur Malaysia...