putra_bengal posted on 14-6-2007 03:11 PM

Koleksi benda-benda pelik yg anda miliki?

assalammualaikum.. sesiapa yg ada koleksi benda2 pelik boleh la kita paparkan atau menerangkan kegunaan benda2 tersebut...

saya juga ingin mengetahui fungsi2 benda2 yg saya senaraikan ini.. di harap para bijaksana2  dapat menghuraikannya..

misai rimau? http://harmonisers.net/forum/smileys/smiley5.gif
mani gajah? http://harmonisers.net/forum/smileys/smiley16.gif   
sepotong kayu bertam?
sepotong kayu kemuning ?
tali pinggang kemuning emas (dibuat dari akar)?
kemenyan merah?
besi pertiwi?
besi kuning?
keris lama?
besi meriam pecah?
taring harimau?
cebisan taring gajah laut?

apa lagi?

a.ceCCo posted on 14-6-2007 11:05 PM

4 ekor hamster....muakakaka

GRINDSAKHTANIC posted on 15-6-2007 01:19 AM

kuku rimau..........tuh kire pelik ker??

putra_bengal posted on 15-6-2007 06:47 AM

Reply #3 GRINDSAKHTANIC's post

pelik la.. hehehe.. aku pun simpan kuku harimau n beruang

putra_bengal posted on 15-6-2007 06:47 AM

Reply #2 a.ceCCo's post

hamster? wah sungguh ajaib

hitamputih posted on 15-6-2007 09:01 AM

tak taau la plak

haku ada

paruh burung derhaka mertua (ada yang kata simply burung kenyalang)
kulit rusa emas
tanduk rusa
gading gajah
tulang sotong (besar giler)
buluh tumpat
pelbagai batu (termasuk batu bata dan batu setiap air terjun aku pegi hehe)
simkad  celcom 013 yang berharga RM 178 pada satu masa dulu:lol:

BabeYSHa posted on 15-6-2007 09:34 AM

:) Leh tak taruh gambo KOLEKSI barang kowang tue kat shini?? Nanti haku bagi kedit... :ah:

BabeYSHa posted on 15-6-2007 09:36 AM

Kat umah bujang haku neh takder laa nak simpan benda2 aneh dan pelik tue.. :)

Tapi.. urmm.. Kat kampung adalaa.. sampai sekarang tak terusik.. errr... Kita selalu dengar minyak lintah kan? :P  Huhu.. Ader tak minyak kuda? Kat umah haku ada.....  di kampung laa.. warna puteh gitu.. kegunaannya tatau la.. Arwah bapak haku yang simpan benda neh...  :)

feirina posted on 15-6-2007 11:26 AM

Reply #8 BabeYSHa's post

Minyak kuda -selalunya org buat urut kaki (selalunya org yg bersukan ler guna elak kejang otot)

Minyak lintah - Haa...yg ni minyak special sikit..utk lelaki (tenaga batin ler;P )

feirina posted on 15-6-2007 11:29 AM

Reply #8 BabeYSHa's post

Minyak kuda -selalunya org buat urut kaki (selalunya org yg bersukan ler guna elak kejang otot)

Minyak lintah - Haa...yg ni minyak special sikit..utk lelaki (tenaga batin ler;P )

Gess posted on 15-6-2007 11:35 AM

Reply #8 BabeYSHa's post

minyak kuda utk letak kt kaki...bg laju skit mase lumba lari :lol:

harumanisz posted on 15-6-2007 01:52 PM

hehehe....

ada satu kertas htam kecik... bertinta emas
ada ayat quran tanpa baris dari surah AL HASYR....
lepas tu ada simbol cam pedang...'
kertas tu dilipat macam buku....

ada kawan kasi.... yang peliknya, kawan tu nak benda tu balik, tapi everytime dia datang, benda tu hilang tanpa jejak.... asal dia balik ajer jumpa pulak benda tu... :)
memang pelik, tapi benar...

dreamy_forest posted on 15-6-2007 02:06 PM

Reply #1 putra_bengal's post

penah dgr org kata mani gajah ni utk buat pelaris niaga,...tak tau ler betul ke tak...satu lagi pengasih...:funk:

tp tak tau ler camner depa ni leh dapat mende alah tu....berani plak tunggu time gajah itteww mengawan;P ;P

BabeYSHa posted on 15-6-2007 04:11 PM

Reply #9 feirina's post

:lol: YEKER..? thanks bagitau... hihi

arnabkiut posted on 15-6-2007 05:01 PM

koleksi benda pelik???
hmmm gigi pelsu tok aku...
wakakakak

BabeYSHa posted on 15-6-2007 06:04 PM

Reply #11 Gess's post

ko ader kee simpan neh? :lol:

Urmmm... minyak kuda tue..mcm felik je kan? :hmm:

aura77 posted on 15-6-2007 06:57 PM

Reply #15 arnabkiut's post

simpan elok2,nanti boleh tunjuk kat cucu ko pulak ;P

GRINDSAKHTANIC posted on 16-6-2007 12:26 PM

Originally posted by feirina at 15-6-2007 11:26 AM
Minyak kuda -selalunya org buat urut kaki (selalunya org yg bersukan ler guna elak kejang otot)

Minyak lintah - Haa...yg ni minyak special sikit..utk lelaki (tenaga batin ler;P )
minyak gamat berusia 100 tahun kire pelik jugak ker???

slyfynx posted on 17-6-2007 12:02 AM

Hanset lame aku. Misteri tu sbb sat2 tetibe je die padam sendiri. Misteri betol. Hehehe...

Kat umah aku ade

- Kemenyan dalam bungkusan kain yang aku tak tau sape punye and ape tujuannye. Nak bagi wangi laci je kot.

- Badik yang sgt cantik tapi abah aku tak kasik usik.

Tu je kot. X de ah misteri pun... Hanset aku lagi misteri

nik2121 posted on 17-6-2007 10:32 AM

Tangkal babi tunggal.
Besi lengan mawas liar.

Ni aku pernah tengok je. Keluarga aku x simpan. Yg ada pun, tanduk rusa 4-5 keping.

bubpallo posted on 18-6-2007 09:44 AM

Originally posted by feirina at 15-6-2007 11:29 AM
Minyak kuda -selalunya org buat urut kaki (selalunya org yg bersukan ler guna elak kejang otot)

Minyak lintah - Haa...yg ni minyak special sikit..utk lelaki (tenaga batin ler;P )


waaaa...minyak linrah pun dikira koleksi pelik ekk?...smlm bari ajer wak balik 5 botol dari kampung......ngeh3...:lol: :lol:

feirina posted on 18-6-2007 01:35 PM

Reply #18 GRINDSAKHTANIC's post

100 tahun??mak aih lamanya simpan:o

putra_bengal posted on 18-6-2007 08:30 PM

ni adalah koleksi peribadi aku

assalammualaikum semua.. ini adalah koleksi peribadi aku.. hehehe..

http://photos.friendster.com/photos/05/77/22067750/237882696l.jpg

1: unjang indonesia(mcm kerambit tu)
2: kuku harimau berserta isinya dah kuku beruang
3: kayu tas
4: serbuk kayu tas dicampur ngan raja kayu
5: akar bahar
6: kayu gaharu
7: batu jarum emas
8: batu fairuz
9: badal besi
10:loket batu akik mekah
11: cincin teras raja kayu
12: cincin kayu nibung tunggal
13: cincin kayu teras sekilo/kayu malam
14: cincin delima air
15: cincin batu tiger eye

maaf gambar kurang memuaskan.. nanti aku tangkap gambar satu2.. k.. semua koleksi aku nie org tua kata ada kegunaan tersendiri....

putra_bengal posted on 18-6-2007 08:36 PM

Reply #13 dreamy_forest's post

air mani gajah slalunya utk minyak pengasih.. di sarawah femes wo... ari tu aku pergi tak dapat cari.. benda panas

putra_bengal posted on 18-6-2007 08:41 PM

kayu tas jantan dan betina

http://photos.friendster.com/photos/05/77/22067750/299691171l.jpg
Page: [1] 2 3 4 5 6 7
View full: Koleksi benda-benda pelik yg anda miliki?