kermittx posted on 15-1-2008 11:51 PM

Ingin gugurkan anak?

Berikut ini adalah gambaran mengenai apa yang terjadi di dalam suatu proses aborsi (pengguguran)  Pada kehamilan muda (dibawah 1 bulan) Pada kehamilan muda, dimana usia janin masih sangat kecil, aborsi dilakukan dengan cara menggunakan alat penghisap (suction). Sang anak yang masih sangat lembut langsung terhisap dan hancur berantakan. Saat dikeluarkan, dapat dilihat cairan merah berupa gumpalan-gumpalan darah dari janin yang baru dibunuh tersebut .

http://bp1.blogger.com/_IcZJIhPwHzI/ReT8x46kfbI/AAAAAAAAAMI/i0AsDKjW0uo/s320/ab1.jpg
Pada kehamilan lebih lanjut (1-3 bulan) Pada tahap ini, di mana janin baru berusia sekitar beberapa minggu, bahagian-bahagian tubuhnya mulai terbentuk. Aborsi dilakukan dengan cara menusuk anak tersebut kemudian bahagian-bahagian tubuhnya dipotong-potong dengan menggunakan peralatan khas untuk aborsi (cunam abortus). Anak dalam kandungan itu diambil dengan menggunakan peralatan tersebut, dengan cara menusuk bahagian yang boleh tercapai. Boleh dicapai, pinggang, bahu atau leher. Kemudian setelah ditusuk, dihancurkan bahagian-bahagian tubuhnya. Tulang-tulangnya diremukkan dan seluruh bahagian tubuhnya disiat-siat menjadi bahagian kecil-kecil agar mudah dikeluarkan dari kandungan.

http://bp3.blogger.com/_IcZJIhPwHzI/ReT9WY6kfcI/AAAAAAAAAMQ/mWYXFh1LpHs/s320/ab2.jpg
http://bp0.blogger.com/_IcZJIhPwHzI/ReUBgY6kfdI/AAAAAAAAAMY/-syPXqTQR3Y/s320/ab3.jpg Dalam klinik aborsi, biasa dilihat potongan-potongan bayi yang dihancurkan ini. Ada potongan tangan, potongan kaki, potongan kepala dan bahagian-bahagian tubuh lain yang mungil. Anak tak berdosa yang masih sedemikian kecil telah dibunuh dengan cara yang paling mengerikan.


Aborsi pada kehamilan lanjutan (3 sampai 6 bulan) Pada tahap ini, bayi sudah semakin besar dan bagian-bagian tubuhnya sudah terlihat jelas. Jantungnya sudah berdetak, tangannya sudah bisa menggenggam. Tubuhnya sudah bisa merasakan sakit, karena jaringan syarafnya sudah terbentuk dengan baik.



Aborsi dilakukan dengan terlebih dahulu membunuh bayi ini sebelum dikeluarkan. Pertama, diberikan suntikan maut (saline) yang langsung dimasukkan kedalam ketuban bayi. Cairan ini akan membakar kulit bayi tersebut secara perlahan-lahan, menyesakkan pernafasannya dan akhirnya setelah menderita selama berjam-jam sampai satu hari bayi itu akhirnya meninggal. Selama proses ini dilakukan, bayi akan memberontak, mencuba berteriak dan jantungnya berdetak keras. Aborsi bukan saja merupakan pembunuhan, tetapi pembunuhan secara amat keji. Setiap wanita harus sedar mengenai hal ini.
http://bp1.blogger.com/_IcZJIhPwHzI/ReUB4o6kfeI/AAAAAAAAAMg/2avzL3JrpS4/s320/ab4.jpg
Aborsi pada kehamilan besar (6 sampai 9 bulan) Pada tahap ini, bayi sudah sangat jelas terbentuk. Wajahnya sudah kelihatan, termasuk mata, hidung, bibir dan telinganya yang mungil. Jari-jarinya juga sudah menjadi lebih jelas dan otaknya sudah berfungsi baik. Untuk upacara seperti ini, proses aborsi dilakukan dengan cara mengeluarkan bayi tersebut hidup-hidup, kemudian dibunuh. Cara membunuhnya mudah saja, biasanya langsung dilemparkan ke tempat sampah, ditenggelamkan kedalam air atau dipukul kepalanya hingga pecah. Sehingga tangisannya berhenti dan pekerjaan aborsi itu selesai. Selepas hanya saja darah bayi itu yang akan mengingatkan orang-orang yang terlibat di dalam aborsi ini bahawa pembunuhan keji telah terjadi. Semua proses ini seringkali tidak disedari oleh para wanita calon ibu yang melakukan aborsi. Mereka merasa bahawa aborsi itu cepat dan tidak sakit, mereka tidak sedar kerana di bawah pengaruh obat bius. Mereka boleh segera pulang tidak lama setelah aborsi dilakukan. Benar, bagi wanita, proses aborsi cepat dan tidak sakit. Tapi bagi bayi, itu adalah proses yang sangat mengerikan, menyakitkan, dan benar-benar tidak berperikemanusiaan. Kematian bayi yang tidak berdosa itu tidak disaksikan oleh ibu. Seorang wanita yang kelak menjadi ibu yang seharusnya memeluk dan menggendong bayinya, telah menjadi algojo bagi anaknya sendiri. Tolong sebar luaskan sehingga semakin banyak yang tahu dan sedar bahwa aborsi (pengguguran) itu adalah suatu pembunuhan.. .. yang keji!!!!!!!! !!!

---------------
Kredit to Nisa' WP

Going for Abortion? Think twice..

p/s- Balasan di akhirat pasti ada!

sweet_charcoals posted on 15-1-2008 11:56 PM

insaf aku. nk ngalir air mata tgk ni rasenye.

shahhana posted on 15-1-2008 11:57 PM

bayi yg x berdosa takut plak aku tgk...

juwaini posted on 15-1-2008 11:58 PM

Ish, apa letak gambar disturbing macam ni.. :mad: :mad: :mad:

narcolepsy posted on 16-1-2008 12:00 AM

sian baby tu..seksa dia..:'(

GAMEOVER posted on 16-1-2008 12:00 AM

Selama nih dok dengar gugur gugur jer.

Ghopernyer cenggini cara buat nyer.

Memang laknat la saper yg wat tuh.

masnina posted on 16-1-2008 12:02 AM

tak faham la, nape ada org nak gugorkan anak ye?

kermittx posted on 16-1-2008 12:02 AM

Lepas berzina tolonglah jangan jadi pembunuh

itu yang aku ingin sampaikan..

elizah posted on 16-1-2008 12:04 AM

ciannya dia
pe lah salah anak tu kan

eliza pernah tengok org gugurkan kandungan
rasa nak pitam tu
tak boleh tido malam
makan pun tak selera

kermittx posted on 16-1-2008 12:05 AM

Yang si Ibu di bagi BIUS tak sakit ler...
yang anak tu.. meraung raung dia dalam tu..

sweet_charcoals posted on 16-1-2008 12:10 AM

patut letak tampal gambo nih kt tepi2 jalan raye. kt taman2 bunge. kt bilik2 hotel. pastu edarkan kt tol2 plaza. sure kurang kes gugur janin n buang anak

tb posted on 16-1-2008 12:11 AM

Allahuakbar.....

asep posted on 16-1-2008 12:39 AM

zalim sungguh......

elizah posted on 16-1-2008 12:46 AM

Reply #10 kermittx's post

si ibu dah pangsan
nak rasa ape
anak tu yg merintih kesakitan

elizah posted on 16-1-2008 12:47 AM

Originally posted by sweet_charcoals at 16-1-2008 12:10 AM http://forum4.cari.com.my/images/common/back.gif
patut letak tampal gambo nih kt tepi2 jalan raye. kt taman2 bunge. kt bilik2 hotel. pastu edarkan kt tol2 plaza. sure kurang kes gugur janin n buang anak


betul jugak
eliza sokong
kalau boleh kat tandas pun letak sekali

elizah posted on 16-1-2008 12:49 AM

memang zalim sangat
cian eliza tengok
depan mata eliza sendiri
eliza pernah jadi jururawat kat satu klinik ni
kat situ ade buat perguguran baby
cian eliza tengok
baby tak dosa dia buangnya
yg lebih menyedihkan lagi
salah satunya kawan eliza sendiri
yg gugurkan kandungannya
gelap masa depan nya

kain_pelikat posted on 16-1-2008 12:50 AM

emm,ak pn sokong..:handshake:

kain_pelikat posted on 16-1-2008 12:52 AM

ye ke..ciannye.wat happen to her now??

nafsuanimal posted on 16-1-2008 12:54 AM

:funk: :funk: :funk: :funk: :funk: :funk:

luvly_eone posted on 16-1-2008 01:51 AM

:mad: :mad: :mad: :geram: :geram: :geram: kejam giler sape yg sanggup buat keje2 mcm ni...

elbandito posted on 16-1-2008 02:57 AM

erkkkkk:mad: :mad: :mad:
insap aku tgk.. sape jenis sanggup gugur anak nih mmg tak berhati perut langsung:@

naden posted on 16-1-2008 05:06 AM

Reply #11 sweet_charcoals's post

xboleh gak.. kalau nak wat poster gini, pastu tampal merata2..
sbb bukan semua orang boleh tengok & terima gambar2 camni
nak lagi budak2 atau orang2 yg lemah semangat
so kena la tengok gak tahap sensitiviti & daya tahan seseorang tu
ada orang yg bila tengok, dia xrasa pape - cepat je dia leh lupakan..
tapi ada lak jenis orang yg bila dah tengok tu, dia teringat2..
terbayang2.. sampai affect diri sendiri.. xleh nak lupa langsung!

contoh lg : nak letak kat hotel ek? camne kalau bila kita gi bercuti, masuk je
bilik - nampak poster gini.. atau baru lepas makan, masuk bilik - nampak poster ni
eeeeeee.. idok ke rasa nak terkeluar balik makanan tu? boleh ke tido pastu?

itz okay kalau nak beri gambaran atau pengajaran..
juz kena tengok kesesuaian tempat & impactnya pada orang ramai gak la
sbb daya tahan mental & emosi setiap orang tu xsama..

reenz013 posted on 16-1-2008 07:50 AM

takut tengok...

bubpallo posted on 16-1-2008 07:52 AM

pic ni da lama kat email but still ok utk sape2 yg nak watkan renungan... yang BAIK akan insaf n yang ketegaq atau liar akan terus hanyut.....................

nazurah posted on 16-1-2008 07:58 AM

erkss... sedih siot. baby tu nampak comel aje walaupun dah tak bercantum lagi badannya.

org2 yg takmo anak ni, patutnya amiklah langkah2 pencegahan...jgn tahu syok aje, pastu bunting...nak buang plak. jenis manusia camni patut dimandulkan lelaki dan perempuannya... baru dia tahu camne sepi bila tua nanti....
Page: [1] 2
View full: Ingin gugurkan anak?