freekey posted on 3-3-2008 04:33 PM

Nak tukar PAKEJ ASTRO, baik guna ONLINE je.. CUST SERVICE hampeh!!

Aku dah 3 kali call mintak minimize aku punya package.. aku nak yang RM39.95 tu je.. aku soh buang entertainment yg ada , MTV sumer tu..

Tapi haram... :@ :@ :@ :@ :@ :@

Dah berbulan dah :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

So nak tanya, ada tak cara lain selain drpd phone call utk aku subscribe package yg paling minimum tu,,

Maksudnya pergi kat mana2 kaunter ke.. Yg macam TMPOINT tu.. Ada tak??


http://forum.cari.com.my/images/common/sigline.gif
http://planet.time.net.my/CentralMarket/CrazyCoolin/avatar/sign26.gif

[ Last edited by  freekey at 10-4-2008 11:47 AM ]

pdi76 posted on 3-3-2008 04:42 PM

pegi opis astro la...on the spot derang tukar...

mawarputih2612 posted on 3-3-2008 04:44 PM

nape ko nak buang entertainment tu..
besh pe :2lol: :2lol: :2lol: :2lol: :2lol:

freekey posted on 3-3-2008 04:49 PM


Aku baru je call lagi sekali...

Ada caj RM10 lah plak... Ibab!!!! Segala mak nenek benda nak dicaj!!! :@ :@ :@

Kalau nanti tak tukar2 jugak pakej... Mmglah nak kena.. http://planet.time.net.my/KLCC/freekey/smilies/tembak2.gif

http://forum.cari.com.my/images/common/sigline.gif
http://planet.time.net.my/CentralMarket/CrazyCoolin/avatar/sign26.gif

freekey posted on 3-3-2008 04:50 PM

Originally posted by mawarputih2612 at 3-3-2008 04:44 PM http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif
nape ko nak buang entertainment tu..
besh pe :2lol: :2lol: :2lol: :2lol: :2lol:
Channel2 tu semua LAGHA'.. :$ :$ :$ :$ :$


http://forum.cari.com.my/images/common/sigline.gif
http://planet.time.net.my/CentralMarket/CrazyCoolin/avatar/sign26.gif

fredbok87 posted on 3-3-2008 04:51 PM

aku pon sama mcm kes nih jugak...nak tukar daripada pakej rm59.95 ke pakej

38 tuh jek..TAPI....hampess...dok mai yg lama jugak..:mad: :mad:

4imy posted on 3-3-2008 05:14 PM

abg freekey, nanti imy tanya kawan imy eh....
dia kerja kat astro.....mana tau kot-kot boleh membantu....

freekey posted on 3-3-2008 05:17 PM

Originally posted by 4imy at 3-3-2008 05:14 PM http://forum3.cari.com.my/images/common/back.gif
abg freekey, nanti imy tanya kawan imy eh....
dia kerja kat astro.....mana tau kot-kot boleh membantu....
Ehehehe TQ sayang... :loveliness: :$ :$ :$


http://forum.cari.com.my/images/common/sigline.gif
http://planet.time.net.my/CentralMarket/CrazyCoolin/avatar/sign26.gif

smeetasmitten posted on 4-3-2008 10:08 AM

cara aku
1) call pagi2 sblm waktu pjbt
2) mintak exact date activation of the new package
3) nama CSO

yg RM10 tu tak leh kata apa, belakang ko punya bil pun ada tulih.

as188 posted on 4-3-2008 11:58 AM

yg RM10 biasanya mmg kena charge kalau nk downgrade package je... kalau nk upgrade takde charge

lagi satu freekey, kalau malas nk call, email je lah kt cust service... takyah nk tunggu berjam2 nk smpi turn

bettyboops posted on 4-3-2008 12:45 PM

:lol: :lol: :lol:  semalam tajuk thread ni ada two words jek.. hari ni dah bertambah words nyer yaa.. marah betul abg myvi kita nih..

harumanisz posted on 7-3-2008 03:33 PM

ASTRO memang hampeh...
based on my own experience la...

x mesra pelanggan langsung :( :( :( :(

medangmru posted on 8-3-2008 08:40 AM

Originally posted by as188 at 4-3-2008 11:58 AM http://forum3.cari.com.my/images/common/back.gif
yg RM10 biasanya mmg kena charge kalau nk downgrade package je... kalau nk upgrade takde charge

lagi satu freekey, kalau malas nk call, email je lah kt cust service... takyah nk tunggu berjam2 ...

Aku ada pengalaman  pasal nak dpt feedback thru e-mail ni.....dah byk kali aku e-mail kat cust. service Astro...malangnya...tak pernah dapat respon....berbulan2 tunggu sampai aku lupa yg aku pernah e-mail kat derang....itupun bila aku bukak balik e-mail aku ( bhg sent ) .....so....Tak payah la korang nak e-mail kat Astro niu....hampeh kedaung....sbb aku rasa org yg jaga e-mail ke haper tu...mmg tak layan e-mail2 ni...atauu mungkin dalam sehari ..beriban2 e-mail masuk...tu yg tak menang tangan....last resort..pada derang...takyah layan...suh customer Call...:mad::mad::mad::mad:........:@:@:@:@

Berbeza dgn kebanyakan Bank ( ada gak Bank yg hampeh )....biasanya derang akan call /respon within 3 -5 working days....:D:D:D:D

Pasal caj Rm10 downgradepekej tu...mmg begitulah kalau nak meniaga dan untung banyak....nak d/grade..kene caj...nak upgarde tak kene caj..:@:@:@....bila bil tak bayo 2 hari...kene reconnection fees....cam kureng la Astro ni...:mad::mad::mad:....

Cuma...bila dah dekat 7 tahun ngan Astro ni......3 hari cukup la takder Astro ni....rasa cam tensi bangat...nak tgk TV 1 dan sewaktu dengannya..mmg tak masyuk...maklumlah...dah terbiasa ngan Astro ni..:lol::lol::lol:

medangmru posted on 8-3-2008 08:40 AM

Originally posted by freekey at 3-3-2008 04:33 PM http://forum3.cari.com.my/images/common/back.gif
Aku dah 3 kali call mintak minimize aku punya package.. aku nak yang RM39.95 tu je.. aku soh buang entertainment yg ada , MTV sumer tu..

Tapi haram... :@ :@ :@ :@ :@ :@

Dah berbulan dah ...

alahai....takkan pekej minimum jerk Priki..;P;P;P;P

zerozone posted on 8-3-2008 09:24 AM

Last week i downgrade i punya pakej guna laman web astro...customer care then klik contact us. Pagi i apply, bila sampai rumah malam tengok dia orang dah downgrade.

nazurah posted on 9-3-2008 04:41 PM

kalo tepon astro kena start dengan maki-makian dulu, baru dia layan...

ni experience aku gak coz puas bercakap baik sopan santun ala perempuan melayu zaman dulu kala, akhirnya sabar jadi tepes...aku start maki hamun... bila dah kena maki baru depa buat keje cepat

tp lepas ko downgrade package tu esok lusa ada la mangkuk ayun tepon ko suh ko upgrade balik bagi tengok cinemax+hbo+star... free selama DUA BULAN... haha haram, dua bulan jek, jgn terpedaya

rtm4040 posted on 9-3-2008 06:39 PM

dia nak memujuk la tu...
tok sah di layan.....

kena ajar sikit astro ni..

acit_hensem posted on 12-3-2008 01:49 PM

Originally posted by freekey at 3-3-2008 04:33 PM http://forum3.cari.com.my/images/common/back.gif
Aku dah 3 kali call mintak minimize aku punya package.. aku nak yang RM39.95 tu je.. aku soh buang entertainment yg ada , MTV sumer tu..

Tapi haram... :@ :@ :@ :@ :@ :@

Dah berbulan dah ...
Dlam 3 -4 bulan lepas, aku ada tukar package via Astro website. Semnggu kemudian semua trus affect. Nex mnth bill trus update. Ko update kat website je la, lg cepat.

rtm4040 posted on 17-3-2008 09:44 PM

semalam aku call mintak up kan pakej news. bulan ni nak monitor news la sikit..

pagi ni sebelum nak gi keje masih tak bukak jugak ch news. ptg balik keje pun tak bukak. aku call la astro complain, rupanya org yg ambik report aku semalam tu tak tulis smart kad yg aku nak tambah pakej tu. sebab tu ast tak buat lagi..
HAMPEH...

ummy11 posted on 18-3-2008 10:23 AM

Salam...
tak sangka..rupanya ramai gak yg ade prob ngan astro ni :L
Sy ade byk kali bermasalah ngan astro.
Mula2 dulu,berkenaan pembayaran..kite dah bayar tp dia cakap tak bayar.
Dah call,astro kata ok,dah proses,tp tak jga.
Tiba2 jer astro kt umah takde..dah dipotong..esoknya ade notis konon kite tak bayar.
Sebelum tu dia tak remind pape.Smpai la 2x pegi astro baru ok.
Satu lagi,berkenaan magazine astro tu..yg harge rm4..mmg ade minta,tp dia tak hantar2 pun..smpai la kite cancel..tba2 ade pula smpai rumah..siap minta bayaran..alahai!!! :o  :mad:
Servis teruk!

yankee_doodle posted on 18-3-2008 11:35 AM

nasib baik astro tak jadikan ria sebagai package :lol:

timeoutzone posted on 4-4-2008 06:26 PM

Reply #1 freekey's post

kenapa x apply online jek... kan lagi mudah..
aku ok jek.. pakai online, smooth
kalau nk buang/tambah pakej senang jek

ko masuk ni
http://www.astro.com.my/getastro/upgrade/form.asp

isi sume detals, then tekan submit.. :loveliness:

aamoi posted on 5-4-2008 01:59 PM

amoi aritu call tuk buang saluran sport..dlm seminggu je..sport amoi dah takde lagi...senang je..takde prob ponggg :loveliness:



     

medangmru posted on 5-4-2008 10:10 PM

Apa crita priki????dah ok ke???:o :o :o :o

khasha posted on 6-4-2008 09:25 AM

aku nak tanya korang la ye. kalau kita call customer service astro, kenapa kita kena tunggu sampai 45 minit ye. apa punya servis la. lagi satu kalu kita bayar pakai atm diorang lambat sangat dapat transaksi. 3 hari baru dapat. walaupun dah bayar tapi diorang potong. gila ke apa.
Page: [1] 2
View full: Nak tukar PAKEJ ASTRO, baik guna ONLINE je.. CUST SERVICE hampeh!!