anjja2020 posted on 5-12-2008 11:46 AM

ketagih makan beras

saya ni suker sgt makan beras mentah.adakah ia mendatangkan mudarat.saya suekr kunyah mcm mkn kacang.pleaseee ada sesape tahu

ila_honey2002 posted on 5-12-2008 11:53 AM

Allah haiii.. kalau dah kunyah mcm kacang baik mkn kacang terus! hehe...

tak pek den nolong eh..

ixora80 posted on 5-12-2008 12:24 PM

ader penah dengar dulu, orang ngandung je yg ngidam nak makan beras nie..

singgahjer posted on 5-12-2008 12:33 PM

sedap ke beras mentah ni...apa rasanya??

UsupGal posted on 5-12-2008 12:44 PM

Reply #1 anjja2020's post

Bonda saya masa mengandungkan saya pun ketagih makan beras

kamar22 posted on 5-12-2008 12:56 PM

sama kes mcm anak kecik akk..bru 2thn lebih, suke sgt kunyah beras...:o

matakucing posted on 5-12-2008 01:08 PM

Originally posted by UsupGal at 5-12-2008 12:44 PM http://mforum2.cari.com.my/images/common/back.gif
Bonda saya masa mengandungkan saya pun ketagih makan beras

ramai gak ek yg ketagih beras time ngandung...
mak aku pun suka makan beras masa ngandung adik aku dulu

[ Last edited by  matakucing at 5-12-2008 01:09 PM ]

anjja2020 posted on 5-12-2008 01:15 PM

Balas #4 singgahjer\ catat

sedap sgt.nikmat dia  lain mcm lah.masalahnya saya ni x mengandung pun.tp skang mmg kronik la.nampak iklan beras kat tv tuh leh kecur air liur.alah yg iklan abg jalal tuh...heheh

white_orkid posted on 5-12-2008 01:59 PM

ok la tu... benda halal kan... lagipun jimat masa, xyah nak masak nasi.....

izzilla posted on 5-12-2008 02:20 PM

sama ngan anak aku.. 2 thn.. suka makan beras setiap kali aku nak masak nasi.. dia akan berlari2 nak amik beras.. tak dan aku tepis.. cepat2 masuk  mulut dia

dora_sue posted on 6-12-2008 01:34 PM

kalu ikut kawan yg keje spital..diorang kata..makan beras boleh menyebabkan haemoglobin low..

reddots posted on 6-12-2008 01:58 PM

mayb ketagih sbb bau beras tu tak??
aku ni nak makan beras tu tak la.. sbb klu masak nasi pun mesti lembut hasilnya, aku tak suka nasi yg keras tak cukup air..
tp.. cium bau beras tu mmg pebret... tah, dah banyak x dah aku buat.. cium beras sampai hidung aku ni aku masukkan dlm mangkuk beras.. sbb nak cium kenikmatan bau beras tuh..
tp mesti la beras baru kan.. klu beras ada kutu, kang berkutu lak hidung aku..:$

mumiaberisi posted on 6-12-2008 02:55 PM

mcm2. hehe. nti nk test ah mkn beras

amazed posted on 6-12-2008 03:01 PM

Originally posted by anjja2020 at 5-12-2008 11:46 AM http://eforum5.cari.com.my/images/common/back.gif
saya ni suker sgt makan beras mentah.adakah ia mendatangkan mudarat.saya suekr kunyah mcm mkn kacang.pleaseee ada sesape tahu


makan ajer la....  tapi bersihkan ler dulu.... basuh sikit.. jangan main makan yg berabuk kotoq sumer tu... :D

dora_sue posted on 6-12-2008 03:04 PM

.dulu pernah ada kawan org sarawak..suka makan petai..jadi kami tanyalah dia..mulut tak bau ke makan petai..dia bgtau..kalu tak nak mulut berbau..after makan petai..makan beras...gerenti tak berbau..

amazed posted on 6-12-2008 03:35 PM

Reply #15 dora_sue's post

jadik.. morel of the stori untuk  anjja ... makan petai dulu  pastu baru makan beras... wokey!!  :victory:

AHMADVW posted on 6-12-2008 05:07 PM

Balas #1 anjja2020\ catat

ok jgk mkn beras dr mkn hati:P :P :P :P :P :P

mojako posted on 7-12-2008 12:18 AM

aku dgr mak aku ckp kalo suke mkn beras  mentah nanti dapat sakit kuning..betoi x, xtau ar..:o

nanie posted on 7-12-2008 11:15 AM

tak sakit ke gigi mkn beras mentah? xde rase ape pon. pelik sungguh :shakehead3:

dora_sue posted on 7-12-2008 05:31 PM

Balas #19 nanie\ catat

nanie dah try ker?:lol: :lol: :lol:

nanie posted on 8-12-2008 09:15 AM

Reply #20 dora_sue's post

lom...tak sanggup. :shakehead3: :shakehead3:

shidaaziz posted on 8-12-2008 09:16 AM

my cousin pun suka makan beras mentah. dan juga bedak sejuk yang buat sendiri tu. tu masa dia kecik dulu le. skang dah besor tatau le dia masih makan ke tak.

ayen1906 posted on 8-12-2008 03:33 PM

nenek aku masa mengandung mak aku mengidam makan beras mentah.lepas 2,mengidam isap rokok.:lol: :lol:

momimasrie posted on 9-12-2008 11:59 AM

i pun sama..penagih beras tegar..sehari kalau x dapat..rase mcm frust sgt..kalau teringat je..terus kecur alir liur..susah nk ilang kan..

myahakeem posted on 9-12-2008 06:47 PM

aku masa mengandung ...makan beras setiap hari...nikmatnya....Allah saja yg tau...tapi alhamdulillah...ketiga2 anak aku takder masalah apa2...
Page: [1] 2
View full: ketagih makan beras