ladygaga posted on 30-7-2009 04:49 PM

Rumah Anak Yatim, Ibu tunggal di Lembah Kelang [dan yang memerlukan!]

Post Last Edit by Syd at 13-7-2010 16:01

hi... akak nak tanya.... company akak nak cari rumah anak yatim, rumah ibu tunggal & saudara baru (muallaf) utk datang ke majlis jamuan berbuka puasa bulan depan..... so siapa2 yg tau atau bekerja kat pusat2 tersebut email la kat akak.. terima kasih

argentong@gmail.com

Syd posted on 30-7-2009 04:54 PM

ahkak ladygaga,

buleh la lawat bod kelab & persatuan..

situ ada thread dan list senarai yang berkenaan.

http://eforum1.cari.com.my/forumdisplay.php?fid=210

ladygaga posted on 6-8-2009 11:25 AM

ok..thanks!

gorgonz posted on 22-1-2010 08:33 AM

~Mereka memerlukan prihatin dan sokongan anda ~

salam...

agak sayu keadaan mereka... hidup dihimpit duka...
anak yatim di rumah anak yatim yg agak kesempitan kemudahan...
tiada mesin basuh...si kecik 5-6 tahunterpaksa membasuh memberus sendiri pakaian mereka...
sedang anak2 lainseronok bermanja dgn keluarga...

satu kipas diusung ke sana kemari...tak dpt mendinginkan suasana...
tiada sterika...

mereka amat memerlukan bantuan dan sokongan anda semua...bantuan dan sumbangan diperlukan...tidak kira...
wang ringgit...sterika...mesin basuh... dan sebagainya...
bantulah mereka seadanya....

Rumah Amal Limpahan Kasih..
s 444, lorong 9,
kg baru sri puchong, batu 13..

terima kasih....

gorgonz posted on 22-1-2010 08:36 AM

http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs159.snc3/18642_103015319726287_100000534575761_81803_5705470_n.jpg

ruang ni dijadikan ruang tamu a.k.a. surau a.k.a. dewan a.k.a. mcm2 lagi...


http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs159.snc3/18642_103015316392954_100000534575761_81802_3950571_n.jpg
Amin dan adiknya, Dani.. fizikal nampak kecik, tp masing2 sebenarnya dah 11 dan 8 thn.. dihantar oleh si ibu yg tak mampu nak jaga mereka 3 beradik lps si ayah pergi...

gorgonz posted on 22-1-2010 08:39 AM

ttp://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs139.snc3/18642_103015323059620_100000534575761_81804_1633230_n.jpg

Baitul Hidayah yg sedang mencari bantuan dlm bentuk kewangan dan keperluan rumah.. bantuan dlm bentuk cek boleh ditulis atas nama
PENGURUSAN BAITUL HIDAYAH (MBB) 5123 43532238.
more info....bleh contact.... EN.GZAHARI 013-6002587

terima kasih...

gorgonz posted on 22-1-2010 08:48 AM

http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs139.snc3/18642_103015323059620_100000534575761_81804_1633230_n.jpg

Syd posted on 22-1-2010 09:44 AM

tu hari akak ladygaga ada bukak thread kat sini, cari umah anak yatim etc nehhh

gorgonz posted on 23-1-2010 08:55 AM

http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs139.snc3/18642_103038673057285_100000534575761_82405_5261589_n.jpg

Izam yg selalu tutup mukanya dgn songkok kalau dipanggil...

moi121 posted on 23-1-2010 09:00 AM

ini website RALK
http://www.rumahamallimpahankasih.com/

narcolepsy posted on 23-1-2010 12:44 PM

Pada semua, transfer je kat akaun tu utk sumbangan.  :)

mek_win posted on 24-1-2010 12:56 AM

kesian n sedih tengok ank2 kt cni...

nr0811 posted on 24-1-2010 01:28 PM

akak selalu lalu dpn RALK ni.. dr luar nampk cam OK je.. lg pun diorg ada servis cuci kete & gerai sendiri & butik pun ada.. & selalu gak ada nampk majlis2 dr org luar.. xsangka ..kat dlm still byk yg kurang..

servantforever posted on 30-3-2010 02:32 PM

Anak2 Yatim di PJ

Sebuah pusat jagaan anak-anak yatim sedang mencari dana untuk kebajikan dan keperluan pendidikan anak-anak yatim,please refer the link

http://pusatjagaanyatim.blogspot.com/2010/03/surat-memohon-dana-untuk-anak-anak.html

http://pusatjagaanyatim.blogspot.com/2010/03/sumbangan.html

servantforever posted on 30-3-2010 02:36 PM

Pusat Jagaan Rumah Kesayangan (SA0104424-D)
No.10, Jalan Aman 3/59, 46000 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan.
No tel/fax : 03-77857376
H/P : 014-7380930
: 017-3760277

Kepada Yang Berkenaan,


MEMOHON DANA UNTUK KEBAJIKAN DAN KEPERLUAN PENDIDIKAN ANAK 每 ANAK YATIM, FAKIR MISKIN DAN ASNAF 每 ASNAF ZAKAT(8 GOLONGAN ZAKAT)
Adalah dengan segala hormatnya dimaklumkan pihak pentadbiran Pusat Jagaan Rumah Kesayangan ingin memohon bantuan dana dalam apa jua bentuk sekalipun samada segi kewangan,makanan keperluan harian, kenderaan, sewaaan dan apa-apa saja bantuan bagi membantu melancarkan lagi program dana kebajikan dan pendidikan anak-anak yang di bawah pusat jagaan ini.

2. Pihak kami berharap agar pihak tuan sudi bersama membantu usaha kebajikan yang cuba pihak kami lakukan ini. Bersama surat ini,kami sertakan maklumat ringkas/profail berkenaan latar belakang pusat ini serta senarai beberapa keperluan yang amat diperlukan buat masa kini untuk pengetahuan pihak Tuan,semoga sudi bersama membantu demi kepentingan anak-anak istimewa ini.

3. Keperluan tersebut adalah :
1)Sewa bulanan pusat jagaan(rumah) 每 RM 1000 sebuah
2)Bil api dan air dan telefon - RM 500
3) Makan dan minum RM200 x 30 hari 每 RM 6000
4)Minyak kenderaan RM 50 x 30 hari - RM 1500
Dalam masa yang sama pihak kami amat-amat memerlukan sebuah van panjang agi keperluan pengangkutan untuk anak-anak ke sekolah dan program-program luar dan jemputan. Ini kerana bilangan anak-anak yang sedia ada sudah bertambah iaitu 12 orang pelajar lelaki,9 orang pelajar perempuan dan 4 orang remaja perempuan. Buat masa in kami terpaksa menyewa van setiap kali untuk membawa anak-anak ini ke jemputan luar. Kos menyewa kenderaan sangat tinggi.
4. Pihak kami terlebih dahulu mengucapkan jutaan terima kasih di atas segala bantuan yang bakal dihulurkan oleh pihak tuan,semoga Allah memberkati dan meredhai segala usaha yang cuba kita lakukan bersama dalam usaha menjayakan perjalanan program rumah amal ni dan dinilai sebagai salah satu usaha taqwa serta menjadi amal jariah buat kita.

Sabda Rasulullah SAW:
&Jagalah harta kekayaanmu dengan mengeluarkan zakat,ubatilah orang-orang sakit dengan bersedeqah dan hadapilah berbagai bala itu dengan doa*

Sekian,terima kasih

Yang diamanahkan
############.
Hafizah Elias
Pengurus RUKESA
Sumbangan boleh disalurkan ke akaun:
CIMB Islamic 1283-0000303-10-6
Pusat Jagaan Rumah Kesayangan

Syd posted on 30-3-2010 03:45 PM

merged.

servantforever posted on 28-4-2010 12:47 PM

Pusat Jagaan Anak2 Yatim di Selangor

Sebuah pusat jagaan anak-anak yatim sedang mencari dana untuk kebajikan dan keperluan pendidikan anak-anak yatim,please refer the link

http://pusatjagaanyatim.blogspot.com/2010/03/surat-memohon-dana-untuk-anak-anak.html

http://pusatjagaanyatim.blogspot.com/2010/03/sumbangan.html

servantforever posted on 28-4-2010 01:00 PM

Pusat Jagaan Rumah Kesayangan (SA0104424-D)
No.10, Jalan Aman 3/59, 46000 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan.
No tel/fax : 03-77857376
H/P : 014-7380930
: 017-3760277

Kepada Yang Berkenaan,


MEMOHON DANA UNTUK KEBAJIKAN DAN KEPERLUAN PENDIDIKAN ANAK 每 ANAK YATIM, FAKIR MISKIN DAN ASNAF 每 ASNAF ZAKAT(8 GOLONGAN ZAKAT)
Adalah dengan segala hormatnya dimaklumkan pihak pentadbiran Pusat Jagaan Rumah Kesayangan ingin memohon bantuan dana dalam apa jua bentuk sekalipun samada segi kewangan,makanan keperluan harian, kenderaan, sewaaan dan apa-apa saja bantuan bagi membantu melancarkan lagi program dana kebajikan dan pendidikan anak-anak yang di bawah pusat jagaan ini.

2. Pihak kami berharap agar pihak tuan sudi bersama membantu usaha kebajikan yang cuba pihak kami lakukan ini. Bersama surat ini,kami sertakan maklumat ringkas/profail berkenaan latar belakang pusat ini serta senarai beberapa keperluan yang amat diperlukan buat masa kini untuk pengetahuan pihak Tuan,semoga sudi bersama membantu demi kepentingan anak-anak istimewa ini.

3. Keperluan tersebut adalah :
1)Sewa bulanan pusat jagaan(rumah) 每 RM 1000 sebuah
2)Bil api dan air dan telefon - RM 500
3) Makan dan minum RM200 x 30 hari 每 RM 6000
4)Minyak kenderaan RM 50 x 30 hari - RM 1500
Dalam masa yang sama pihak kami amat-amat memerlukan sebuah van panjang agi keperluan pengangkutan untuk anak-anak ke sekolah dan program-program luar dan jemputan. Ini kerana bilangan anak-anak yang sedia ada sudah bertambah iaitu 12 orang pelajar lelaki,9 orang pelajar perempuan dan 4 orang remaja perempuan. Buat masa in kami terpaksa menyewa van setiap kali untuk membawa anak-anak ini ke jemputan luar. Kos menyewa kenderaan sangat tinggi.
4. Pihak kami terlebih dahulu mengucapkan jutaan terima kasih di atas segala bantuan yang bakal dihulurkan oleh pihak tuan,semoga Allah memberkati dan meredhai segala usaha yang cuba kita lakukan bersama dalam usaha menjayakan perjalanan program rumah amal ni dan dinilai sebagai salah satu usaha taqwa serta menjadi amal jariah buat kita.

Sabda Rasulullah SAW:
&Jagalah harta kekayaanmu dengan mengeluarkan zakat,ubatilah orang-orang sakit dengan bersedeqah dan hadapilah berbagai bala itu dengan doa*

Sekian,terima kasih

Yang diamanahkan
############.
Hafizah Elias
Pengurus RUKESA
Sumbangan boleh disalurkan ke akaun:
CIMB Islamic 1283-0000303-10-6
Pusat Jagaan Rumah Kesayangan.

servantforever posted on 7-5-2010 02:11 PM

Mcm2 kes jenayah berlaku skrg ni, kehidupan sungguh menakutkan. Kereta polis pun boleh dicuri!

servantforever posted on 11-5-2010 10:01 AM

Kebanyakan manusia sibuk mengisi keperluan dunia yang sementara
Melupakan Akhirat buat hidup yang selama-lamanya
Terkejar di sini terkejar di sana ###
Habis masa untuk dunianya
Mereka lupa mengisi untuk keperluan Akhiratnya
Padahal Akhirat destinasi tempat mereka tuju
Di sana manusia hidup buat selama-lamanya
Lalai buat persiapan di dunia bukan sahaja papa kedana di sana
Bahkan di Akhirat kena azab, penderitaannya amat dahsyatnya
Manusia tertipu hidup di dunia yang sementara
Kalau senang pun hanya sementara sahaja
Kalau susah pun hanya sementara tidak lama
Di Akhirat sana semuanya berlama-lama
Ramai manusia selepas mati menyesal tidak berkesudahannya
Tapi tidak memberi erti apa-apa
Penyesalan yang tidak berguna
Di dunia ini penyesalan boleh ditampung dengan kebaikan
Di Akhirat tidak ada usaha membetulkannya
Terimalah padahnya di sana, diazab berlama-lama
Kalau hendak menyesal di dunia
Boleh dibetulkan kesilapan kita
Penyesalan dunia itu pun sudah dianggap kebaikan
Penyesalan di dunia sudah menyukakan Tuhan kita

Syd posted on 11-5-2010 10:14 AM

merged.

Syd posted on 29-6-2010 04:52 PM

Sentral: Mana kami nak pergi?
Oleh Nurhasyima Hasim

2010/06/29


http://www.bharian.com.my/articles/Sentral_Manakaminakpergi_/pix_gal0
RUMAH Titian Kasih yang disewa di Taman Tasik Titiwangsa.

70 penghuni Rumah Titian Kasih tiada tempat dituju selepas diarah keluar

KUALA LUMPUR: Nasib lebih 70 penghuni wanita dan kanak-kanak di rumah perlindungan golongan kurang bernasib baik, Rumah Titian Kasih (RTK) kini ibarat telur di hujung tanduk kerana mereka tidak lagi mempunyai tempat untuk berlindung selepas diarah keluar dari rumah yang disewa sekarang sebelum 1 Julai ini.

Ia berikutan RTK yang sebelum ini pernah melancarkan kutipan dana untuk memiliki rumah bernilai RM2.5 juta itu yang terletak di Persiaran Titiwangsa, Taman Tasik Titiwangsa di sini, gagal membelinya kerana dana yang dikumpul tidak mencukupi selain tiada pihak termasuk bank dan agensi kerajaan berkaitan bersetuju membantu usaha itu.
Pengasas RTK, Sharifah Adlan atau lebih dikenali sebagai Mak Pah di kalangan penghuni, berkata pihaknya menerima notis supaya berpindah dari rumah itu pada hujung tahun lalu dan ia dilanjutkan pemilik kediaman sehinggalah pemilik meminta mahkamah mengeluarkan arahan keluar dari rumah itu pada April lalu.
Oleh kerana kami tidak ada tempat sesuai untuk berpindah, jadi kami bersetuju membeli rumah itu dan mula melancarkan kutipan dana untuk tujuan itu selain memohon pinjaman bank. Namun, bank menolak permohonan kami minggu lalu dan kami kini buntu untuk menyelesaikan masalah ini.

Kami juga pernah meminta bantuan dari semua saluran kewangan termasuk Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) tetapi maklum balas yang diberikan amat mengecewakan.

Permohonan kepada Pusat Pungutan Zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (PPZ-MAIWP), MAIWP, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) juga gagal.

Alasan mereka ialah perlu men gutamakan asnaf lain yang lebih memerlukan sedangkan semua penghuni di sini memenuhi kriteria asnaf. Lebih dikesalkan, pihak Baitulmal memberi alasan RTK sering mendapat tajaan dan bantuan kerana kekerapan muncul di media massa, katanya kepada Sentral.
Beliau berkata, lebih 11 tahun beroperasi, bantuan yang diterima selama ini sebenarnya hanya cukup untuk perbelanjaan operasi RTK saja dan tidak diberikan secara tetap.

Sekarang kami buntu untuk menyelesaikan masalah kediaman ini. Kami hanya mahukan rumah untuk penghuni berlindung, katanya.

Beliau berkata, RTK sebolehnya tidak mahu mencari bangunan di luar Kuala Lumpur kerana pusat perlindungan berkonsep Islam seumpama ini masih kurang bilangannya di sini.

Ia amat diperlukan golongan seperti ibu tunggal, warga emas, orang kurang upaya (OKU) serta wanita dan kanak-kanak terbiar, pernah didera serta dirogol.

Kami memang mempunyai sebuah lagi rumah perlindungan tetapi ia dikhaskan untuk penghuni lelaki yang berjumlah lebih 50 orang. Tak mungkin kami boleh tempatkan semuanya di situ.

Pusat sebegini penting kerana ia berfungsi sebagai pelindung kepada mereka yang tidak ada tempat lagi untuk dituju, katanya.

Sementara itu, seorang penghuni yang hanya ingin dikenali sebagai Mak Linda, 37, berkata beliau merayu kepada mana-mana pihak supaya membantu menyelesaikan masalah penempatan penghuni di RTK kerana ia mengutamakan kebajikan wanita dan kanak-kanak Islam.

Berdasarkan pengalaman, tidak dinafikan ada segelintir pihak tertentu yang bila-bila masa saja boleh mengambil kesempatan terhadap golongan tidak bernasib baik ini termasuk memesongkan akidah golongan ini jika ingin menerima bantuan daripada pihak terbabit. Tetapi di sini, akidah kami dijaga kerana ia mementingkan aspek itu.

Selama hampir tujuh tahun, saya dan tiga anak berlindung di sini selepas kematian suami. Mak Pah dan sukarelawan di sini banyak membantu kami dan rakan senasib. Sedih sekiranya kami terpaksa juga keluar dari rumah berkenaan dan bersesak-sesak pula di rumah penghuni lelaki, katanya.

Penghuni yang juga sukarelawan RTK, Akmar Abu Bakar, 35, berkata beliau khuatir jika fokus RTK yang pernah mendapat anugerah Rumah Kebajikan Terbaik daripada JAWI, untuk mendidik dan melindungi penghuni rumah itu terjejas kerana kumpulan ini amat memerlukan bukan saja sokongan material malah moral dan emosi.

Ramai orang tidak menyedari hal ini dan tidak mahu menyelami permasalahan kami sehingga ada institusi yang sanggup memberi pelbagai alasan untuk tidak membantu. Ia menyedihkan memandangkan kebanyakan kes yang dihantar ke sini adalah dari agensi seperti JKM dan hospital.

Inilah tempat untuk golongan seperti saya melupakan trauma dan krisis yang dihadapi. Agak susah untuk mencari rumah perlindungan yang strategik dengan kemudahan sekolah dan hospital yang berdekatan. Jadi, saya merayu kepada pihak yang sudi supaya membantu kami dalam hal ini, katanya

Syd posted on 13-7-2010 04:08 PM

http://www.facebook.com/notes.php?id=270414079621&style=1#!/pages/Rumah-Anak-Yatim-Di-Malaysia/270414079621

Senarai Rumah Anak Yatim di Kuala Lumpur


Taman Pendidikan Anak-Anak Yatim Darul Kifayah
Kampug Baru, Batu 5, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur. 03-62570960
http://darulkifayah.blogspot.com/

****************************************************************

Rumah Ilham (Yayasan Anak-Anak Yatim Pinggir Taman Tun Dr. Ismail)
No. 2, Jalan 5/71B, Pinggir Taman Tun Dr Ismail,
Jalan Damansara, 60000 Kuala Lumpur.
Tel: 603-7725 8592
Faks: 603-7725 6652
ytmpttdi@tm.net.my
http://rumahanakyatimttdi.blogspot.com/

****************************************************************

Rumah Anak-Anak Yatim dan Saudara Baru Shifa*
No. 5, Lorong Bunga Cina,
Taman P. Ramlee, Setapak,
53000 Kuala Lumpur
Tel: 017-3387959
Fax: 03-40234818
Email: shifa_praktis@yahoo.com
http://rumahanakyatimshifa.blogspot.com/

****************************************************************

Kompleks Anak Yatim Darul Kifayah
Kampung Baru, Batu 5, Jalan Ipoh, 52000 Kuala Lumpur
Tel : 03 - 6257 6864 / 6257 0960
Fax: 03 - 6258 1254
Person in Charge: En. Abdul Hakham b. Awang
http://darulkifayah.blogspot.com/

****************************************************************

Rumah Kanak-Kanak Tengku Budriah
Batu 4 Jalan Cheras, Cheras, 56000 Kuala Lumpur
Tel : 03-9131 8439
Fax: 03-9130 2739
Person in Charge: Puan Ziton Hj Uda

****************************************************************

YAYASAN ANAK-ANAK YATIM PINGGIR TAMAN TUN DR. ISMAIL
No. 2, Jalan 5/71B, Taman Tun Dr. Ismail, Jalan Damansara,
60000 Kuala Lumpur
Tel : 03-7725 8592
Fax: 03-7725 6652
Person in Charge: -
http://rumahanakyatimttdi.blogspot.com/
Email : ytmpttdi@tm.net.my

****************************************************************

ASRAMA DARUL FALAH (ASDAF)
Bukit Persekutuan, Kuala Lumpur
Tel : 03-2831009
Fax: -
Person in Charge: Haji Shahidan Abdul
http://rumahanakyatimasdaf.blogspot.com/

Program : Kesusasteraan / Pengajian Al-Quran, Tuisyen & Motivasi
Tugas Sukarelawan : Pra sekolah, Matematik, B. Melayu, B.Inggeris & sains; Motivator
Masa : Boleh runding

****************************************************************

Rumah Perlindungan Pernim
Lot 46, jalan 47 bukit C, kg cheras baru
56100 kuala lumpur
tel: 03-42950775
hp 017-8860208
http://pusatperlindunganpernim.blogspot.com/

****************************************************************

Rumah Nur Salam Chow Kit
No 24A-B, Jalan Chow Kit
Kuala Lumpur
Tel No: 03-4045 4021
Fax: 03-4045 4031
Raja Azizan: 017-300 9055
http://nursalamchowkit.blogspot.com/

****************************************************************

Rumah Titian Kasih (Pusat Jagaan Anak Ibu Tunggal & Anak Yatim)
62A-2 Lorong Maran, Jalan Kuantan
Tasik Titiwangsa, 53200 Kuala Lumpur
Contact Person: 019 - 645 5769 - Mak Pah (Penyelia)
http://rumahtitiankasih.blogspot.com/


****************************************************************

BAITUL EHSAN,
NO 45 JALAN WIRAWATI 6 ,
TAMAN MALURI 55100
KUALA LUMPUR.

Syd posted on 13-7-2010 04:29 PM

Senarai Rumah Anak Yatim di Selangor

RALK atau Rumah Amal Limpahan Kasih

ALAMAT:

Ibu Pejabat & AsramaPutera
Lot 115A, Lorong Bistari 3
Kg Sri Aman, Batu 13
47100 Puchong, Selangor
Tel : 03-80618050
Fax : 03-80607514

Asrama Puteri:
No 49, Jalan BP 11/3
Bandar Bukit Puchong 2
47100 Puchong,Selangor.
Tel: 03-80601770 Fax: 80684640

Baitul Hidayah:
S 444, Lorong 9,
Kampung Sri Puchong
47100 Puchong, Selangor.

Untuk pertanyaan, hubungi:
Pn Rabaah 019-2227339 atau
En Zawawi 016-3627913
http://rumahanakyatimlimpahankasih.blogspot.com/

****************************************************************

Rumah Anak Yatim Sg. Buaya, Kuala Langat, 42700 Banting, Selangor. 03-31874964

****************************************************************

Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim Islam Sabak Bernam, Selangor
Parit 1, Jalan Timur, 45300 Sungai Besar, Selangor. 03-32242849

****************************************************************

Rumah Anak-Anak Yatim Hulu Kelang Selangor (Rumah Bakti)
KM 11, Jalan Hulu Kelang, 68000 Selangor Darul Ehsan. 03-42568880
http://rumahbakti.blogspot.com/

****************************************************************

Rumah Keluarga Kami
No.139, Jalan Bukit, 43000 Kajang, Selangor. 03-87367877
http://rumahkeluargakami.blogspot.com/

****************************************************************

Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim / Anak Miskin Kelang (PENYAKIN)
KM 3, Jalan Meru, Kg. Batu Belah, 41050 Klang. 03-33412513

****************************************************************

Rumah Amal Cahaya Tengku Ampuan Rahimah (RACTAR)
Taman Subang Permai, 47500 Subang Jaya, Selangor. 03-56312664 70

****************************************************************

Rumah Kebajikan Anak Yatim Alkhairiyah
Batu 1 1/2 Sg. Pinang, Jalan Kapar, 41400 Kelang. 03-33410362

****************************************************************

ASRAMA DAMAI (Anak Yatim Kuang)
KM 28.5, Lorong Teratai Kg. Damai Kuang,
48050 Kuang Selangor
Tel : 03-6038 2823
Fax: 03-6038 6207
Person in Charge: Hj Suhaimi b. Dzajuli / Tuan Haji Abdul
Khalik Haji Jaafar
http://rumahanakyatimkuang.blogspot.com/

Kos Operasi : RM 20 000
Penghuni : 113 orang ( 3 - 17 tahun)
Program : Tuisyen
Tugas Sukarelawan : Ajar subjek sekolah rendah & menengah (matematik, sains & b. inggeris)
Masa : Sabtu & Ahad
8.00 - 11.00 pagi; 2.30 - 5.00 ptg; 8.00 - 10.00 mlm

****************************************************************

Pertubuhan Kebajikan Anak- Anak Yatim Islam DAERAH Sabak Bernam
Lot 5204, Jalan Parit 1 Timur,
45300 Sungai Besar Selangor
Tel : 03-3224 2849
Fax : 03-3224 2849
Person in Charge: Puan Rosnah Bt Mohamad Razali

Program : Pentadbiran, Akaun & warden
Tugas Sukarelawan : Pentadbiran, Akaun & warden
Masa : waktu kerja

****************************************************************

Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim MALAYSIA (PEYATIM)
37, Jalan Nirvana 39, Taman Nirvana, 68000 Ampang,
Selangor
Tel : 03-9286 1992
Fax : 03-9286 4872
Person in Charge: -

****************************************************************

Pertubuhan Rumah Anak Yatim / Miskin Daerah Kuala Langat (Sg Buaya)
Kampung Sungai Buaya, 42700 Banting,
Kuala Langat Selangor
Tel : 03-3120 3385 / 3187 4964
Fax: 03-3187 5086
Person in Charge: En Hj Kamain Bin Abdul Samad

****************************************************************

No. 61, Jalan Baiduri, Taman Baiduri off Jalan Morib,
42700 Banting, Selangor
Tel : 03-3187 9795
Fax: 03-3187 5086
Person in Charge: -

****************************************************************

PERTUBUHAN KEBAJIKAN ANAK-ANAK YATIM / MISKIN KLANG (PEYAKIN KLANG)
Pejabat PEYAKIN, KM 3, Jalan Meru, Kg Batu Belah,
41050 Klang, Selangor
Tel : 03-3341 2513
Fax: 03-3341 2513 / 5519 2225
Person in Charge: Pn Habsah / Cik Sukmah

****************************************************************

RUMAH AMAL CAHAYA TENGKU AMPUAN RAHIMAH Ractar
Taman Subang Permai,
47500 Subang Jaya Selangor
Tel/Fax : 03-5631 2664
Person in Charge: Encik Dzulkarnain Mansor

****************************************************************

PERTUBUHAN PENDIDIKAN ANAK YATIM SELANGOR
RUMAH BAKTI
KM 11 Jalan Ulu Kelang, 68000 Ampang, Selangor
Tel : 03-4256 8880
Fax: 03-4251 4811
Person in Charge: En. Abdul Aziz Johan
Email : ukbakti@po.jaring.my

****************************************************************

Rumah Tumpangan & Sekolah Anak-anak Yatim & Miskin Sungai Pinang
Batu 1 3/4 Sungai Pinang, Jalan Kapar,
41400 Klang Selangor
Tel/Fax : 03- 3341 0362
Person in Charge: Ustaz Ayob/ Kak Su / Laila

Program : Tuisyen
Tugas Sukarelawan : Semua subjek sekolah rendah & menengah
Masa : Sabtu & Ahad

****************************************************************

Rumah Tunas Harapan Tengku Ampuan Rahimah Kuala Selangor
Jalan Semarak, 45000 Kuala Selangor, Selangor
Tel : 03-3289 1495
Fax: 03-3289 6903
Person in Charge: En Abdullah/ Mohd. Erwadi

****************************************************************

Pertubuhan Kebajikan Anak-Anak Yatim Sabak Bernam
Batu 36, Sekendi, 45200 Sabak Bernam, Selangor
Tel : -
Fax: -
Person in Charge: -
http://rumahanakyatimsabakbernam.blogspot.com/

****************************************************************

Rumah ANAK-ANAK YATIM DARUL IZZAH
Lot 2191-2A, Pekan Makmur, Bandar Baru Bangi,
43650 Bangi, Selangor
Tel : 03-8925 7263
Fax: -
Person in Charge: En Musa Haji Idris
http://rumahanakyatimdarulizzah.blogspot.com/

Program : Tuisyen, Kaunseling, Motivasi
Tugas Sukarelawan : Tutor untuk Matematik, B. Melayu, B.Inggeris & Sains; Kaunseling ; Kursus Motivasi
Masa : Sabtu & Ahad


****************************************************************

RUMAH KASIH HARMONI
Rumah Anak Yatim, Asnaf Zakat dan Ibu Tunggal.
No. 12, Jalan 8/5,
Bandar County Homes,
48000 Rawang, Selangor D.E.

Contact Person:
USTAZAH MUTHI'AH BT. YAAKOB
HP: 019-3133430/ 013-6397015
rkh@ykppm.org.my
http://rkh.ykppm.org.my/

****************************************************************

Rumah Kasih Sayang,
Bandar Tasik Puteri,
Rawang

Contact Person: 017-308 5667

****************************************************************

Rumah Amal Anak Yatim YPIN
Lot 873A
Jalan Banting Klang,
Kg Sg Manggis, Banting.
Tel: 03-3180 3672
Fax: 03-3180 3671

azie99 posted on 20-7-2010 11:51 PM

ada satu rumah anak yatim persendirian di Bukit Kuda Klang
ada lebih kurang 15 org kanak2 dijaga oleh sorang nenek berusia 72 tahun
bantuan kewangan drp JKM dan sumbangan dr org ramai
mmg agak daif..
Page: [1] 2
View full: Rumah Anak Yatim, Ibu tunggal di Lembah Kelang [dan yang memerlukan!]