mata_bulat posted on 8-11-2009 03:25 PM

tanda lebam di kaki.

salam.

saya nak tanya sikitlah kekadang kita bangun tidur ada tanda mcm lebam di kaki atau di mana2 anggota badan yang lain.........kauorg biasa tak kena mcm tu?  kekadang tu mcm ada tanda gigi........ada benda ke yang sedut darah kat badan kita. Bila kena benda tu mesti terasa sakit atau lengoh2 bahagian kaki.

Apa sebenarnya benda yang dok buat lebam tu??

edy137 posted on 8-11-2009 03:28 PM

pernah terjadi pada bonda hamba.. rujuk pada pakar2 perubatan... insyaalah dapat membantu...

ismiulammraja posted on 8-11-2009 03:32 PM

mmm benda tu amat menakutkan.........

hird posted on 8-11-2009 03:35 PM

benda apa?

abgboroi posted on 8-11-2009 03:38 PM

orang tua kata sebab mandi malam...kena letak pisau dalam kolah...ader kena mengena ngan setan...

kaklala_lost_id posted on 8-11-2009 03:39 PM

oh lebam nie heh...selalu ler ada kakt peha ngan lutut

beeboo83 posted on 8-11-2009 03:45 PM

org tua kate kene gigit cik ponti :| errr tataw la...:L

yatieyuki posted on 8-11-2009 04:14 PM

selalu kena jgk.. dan tak tau knp.. slalunya kt peha.. :ohmy3:

BatuApi posted on 8-11-2009 04:21 PM

Kakak saya dulu pernah gak kena camni dan ikut kata orang tua2 yang tahu, mengatakan bahawa antara sebabnya ialah pelesit. Petua yang dia beri ialah bakar tahi kucing bersama cili kering di belakang rumah tempat laluan pelesit tersebut. Alhamdulillah lepas dah tiada lagi terkena kesan2 tersebut.

fredbok87 posted on 8-11-2009 04:38 PM

kena gigit benda halus la tue...kakak aku biasa terkena...:shakehead3:

pendapat len darah tak jalan...ini dari segi perubatan le

zangnara posted on 8-11-2009 04:45 PM

aku selalu terkena..biasanya kat peha, betis, lutut n kat lengan..psal makhluk halus tu cam susah skit nak terima logik akal...lebam n bila tekan rsa sakit..ada yang kata sebab badan kita kurang magnesium/zat besi..wallahualam

azredclaw66 posted on 8-11-2009 05:03 PM

Tidur buas kut, tersiku dan terlutut mestiler lobam ye tak?

zangnara posted on 8-11-2009 05:29 PM

12# azredclaw66
x logik langsung tidur buas atapun tersiku leh lebam cam tu..lebamnya kecik je sebesar syiling seposen atau 5 sen camtu...sakit bila tekan..last sekali jadi masa bulan pose lepas kat atas pergelangan tangan..nak kata pelesit..bulan pose kan..mana ada. semua hantu syaitan diikat..mungkin kurang zat besi kot..leh terima gak tu..

ketotmerah posted on 8-11-2009 05:32 PM

orang tua kata sebab mandi malam...kena letak pisau dalam kolah...ader kena mengena ngan setan...
abgboroi Post at 8-11-2009 15:38 http://mforum3.cari.com.my/images/common/back.gif
maksudnya letak pisau dlm kolah ke?
apa tujuan letak pisau tu..errr maaf tak pernah dgr lak ni..ni baru 1st time

abgboroi posted on 8-11-2009 06:10 PM


maksudnya letak pisau dlm kolah ke?
apa tujuan letak pisau tu..errr maaf tak pernah dgr lak ni..ni baru 1st time
ketotmerah Post at 8-11-2009 17:32 http://eforum2.cari.com.my/images/common/back.gif


aku pernah tgk lebam tu...dah org tua kata camtu...aku pun malas nak fikir secara saintifik...

pisau tu utk menakutkan syaitan dalam bilik air...

demonicboy posted on 8-11-2009 06:21 PM

org rumah punya kerje kot:o
cuba kunci bilik tgk ader perubahan tak
korang yg kene ni mesti tak kunci bilik

gummygum2 posted on 8-11-2009 07:45 PM

aku selalu je kene..besar gile kat kaki...

gummygum2 posted on 8-11-2009 07:45 PM

macam kne tumbuk bertubi2....

ketotmerah posted on 8-11-2009 09:18 PM

saya bertanya sebab ada pun selalu ada tanda lebam..boleh dikatakan setiap bulan..mcm kena cubit pun ye, mcm kena pulas, ada kala mcm kena gigit..mcm kesan gigi..
seram lak tgk..

ada kala besar lebam nya..ada kala kecik jer..dah lah lebam ni susah nak ilang..mkn masa sampai 2 minggu baru ilang betul..:L

medangmru posted on 8-11-2009 09:24 PM

oh lebam nie heh...selalu ler ada kakt peha ngan lutut
kaklala_lost_id Post at 8-11-2009 03:39 PM http://eforum6.cari.com.my/images/common/back.gif

Errrrrrrrrrrrr.........bini aku pernah kene dulu...lebam sebesar penumbuk kat peha....baisa kene kat sebelah peha kanan...

ketotmerah posted on 8-11-2009 09:30 PM

besar penumbuk abg medang....besau nya:L

medangmru posted on 8-11-2009 09:32 PM

Mmg takut gak arrr menegoknya......Mmg pasan la lebam tu takder sbeelum tdo (:$:$ )..bangun pagi tu bini bgtahu dah ada lebam....yg sohihnya....bukan aku yg sbbkan lebam tu (:$ ).....

ketotmerah posted on 8-11-2009 09:38 PM

hehehe awal2 dah ngaku..apa ek sebenarnya..saya kena merata tempat tau..

edaladiva posted on 8-11-2009 09:47 PM

orang tua kata sebab mandi malam...kena letak pisau dalam kolah...ader kena mengena ngan setan...
abgboroi Post at 8-11-2009 03:38 PM http://eforum2.cari.com.my/images/common/back.gif

Aku Tiap malam mandi malam...Mandi guna pancuran cemana nak letak pisau?

ketotmerah posted on 8-11-2009 09:56 PM



Aku Tiap malam mandi malam...Mandi guna pancuran cemana nak letak pisau?
edaladiva Post at 8-11-2009 21:47 http://mforum3.cari.com.my/images/common/back.gif

hohoho ye tak ye kan..
Page: [1] 2 3 4 5
View full: tanda lebam di kaki.