IPOd posted on 29-11-2009 04:29 PM

Sakit tuan (lelaki sahaja)

Salam sume,aku ada masalah ni,berlaku kira2 5 thn lps,kalau kuar dgn tunang aku,air mazi mesti keluar,banyak plak tu..sampai nak solat pun x leh sebab pakaian 'kotor', selepas tu,aku akan terasa senak dibahagian testis,kena baring baru lega skit,dan makan masa 2-3 hari baru hilang rase senak tu. kenapa yea?kepada sesiapa yang tahu dan pakar dlm hal ini,bolehkah bantu sya?adakah ini effect pada sistem pembiakan aku?ada kesan ke pada masa hadapan?untuk info,lg 6 bln saya akan mendirikan umah tangga..

cruz_phymalion posted on 29-11-2009 04:01 PM

Mana doc kat sini................:shakehead3:

AHMADVW posted on 29-11-2009 04:12 PM

bleh tanya forumer reddevil dia doc,,

Nzikm posted on 29-11-2009 07:25 PM

Salam sume,aku ada masalah ni,berlaku kira2 5 thn lps,kalau kuar dgn tunang aku,air mazi mesti keluar,banyak plak tu..sampai nak solat pun x leh sebab pakaian 'kotor', selepas tu,aku akan terasa senak ...
IPOd Post at 29-11-2009 16:29 http://eforum2.cari.com.my/images/common/back.gif

apsal pulak kalu kuar ngan tunang sampai kuar air mazi nie???:shakehead3:
korang buat aper?? buat projek?? belum kawin maner bley buat
projek......???!!!:geram:

apsal pulak air mazi tu kotor?? air mazi kalu kuar pastu kene
baju or seluar semayang jadi tak sah ke?? :shakehead3:

p/s AKU STILL TAK PAHAM APSAL KO BLEY KUAR AIR MAZI
HANYA DENGAN KUAR NGAN TUNANG KO.......:mad:

nickname posted on 29-11-2009 07:39 PM

setahu aku mazi keluar apabila seseorang dalam keadaan penat stlh bekerja dan sebagainya..maknanya kat sini ko penat la kuar ngan tunang..entah la tunggu pakar yg jawab lah..

Nzikm posted on 29-11-2009 07:43 PM

setahu aku mazi keluar apabila seseorang dalam keadaan penat stlh bekerja dan sebagainya..maknanya kat sini ko penat la kuar ngan tunang..entah la tunggu pakar yg jawab lah..
nickname Post at 29-11-2009 19:39 http://eforum2.cari.com.my/images/common/back.gif

bukan ke air mazi tu kuar maser kiter tgh horny.....?? :$

neomorpheus posted on 29-11-2009 10:11 PM

4# Nzikm

Mazi menurut kesepakatan para ulama adalah benda najis yang mesti disucikan dari badan, pakaian serta boleh membatalkan wuduk tetapi tidak mewajibkan mandi junub.

IPOd posted on 30-11-2009 12:20 PM

aku pun xtau nape,sedangkan kuar biasa2 je,jalan2 kat shoping kompleks..mmg air mazi kalau kena baju,x sah solat..btulkan ustaz?tu yg aku fahamla..

addamnor posted on 1-12-2009 11:08 AM

aku pun xtau nape,sedangkan kuar biasa2 je,jalan2 kat shoping kompleks..mmg air mazi kalau kena baju,x sah solat..btulkan ustaz?tu yg aku fahamla..
IPOd Post at 30-11-2009 12:20 http://eforum6.cari.com.my/images/common/back.gif

ko ada rasa horny tak kalo kuar dengan tunang ko? sbb tak pernah lagi aku dengar masalah sebegini..:ohmy3:

IPOd posted on 4-12-2009 08:59 PM

mestilah ada..isk3..

AHMADVW posted on 4-12-2009 10:52 PM

cepat terpancut kekdahnya, merembes gitu

rollasZek posted on 5-12-2009 07:26 PM

setahu aku mazi keluar apabila seseorang dalam keadaan penat stlh bekerja dan sebagainya..maknanya kat sini ko penat la kuar ngan tunang..entah la tunggu pakar yg jawab lah..
nickname Post at 29-11-2009 19:39 http://eforum6.cari.com.my/images/common/back.gif

semasa sedang horny keluar air tu lah nick.... :P
bukankah kau dah kawin?
dia horny masa dating dengan tunang dia lah tu ;P

nashrudean posted on 5-12-2009 08:15 PM

BiSALA tu keluar mazi masa dating.sbb rasa seronok.even cakap dalam telepon pon rasa something.apantah lagi jumpa pegang2 tangan.

sixret posted on 11-12-2009 12:53 PM

Salam sume,aku ada masalah ni,berlaku kira2 5 thn lps,kalau kuar dgn tunang aku,air mazi mesti keluar,banyak plak tu..sampai nak solat pun x leh sebab pakaian 'kotor', selepas tu,aku akan terasa senak ...
IPOd Post at 29-11-2009 16:29 http://eforum2.cari.com.my/images/common/back.gif

Salam.

Ada tiga jenis air(selain air kencing) yg keluar dari kemaluan lelaki.

air mani-bersih dan bukan najis.tetapi WAJIB ambil hadas besar jika keluar air mani.jika air mani terkena kain,kain itu SAH dibuat solat tetapi ikut adab sembahyang biarlah bersih semuanya.

air mazi-keluar jika dalam keadaan horny.air ini dalah najis dan dan TIDAK SAH dibawa solat.jika kain terkena air mazi,cuci dahulu.

air wadi-keluar jika kepenatan selepas melakukan aktiviti berat(wanita juga mengeluarkan air wadi.air ini dianggap najis dan TIDAK SAH dibawa solat.


zakar lelaki pempunyai reseptor2(hujung saraf) yg banyak.jika dirangsangkan,reseptor2 ini akan memberitahu otak tentang kenikmatan2 yg dirasai.tetapi kenikmatan lelaki yg sebenar dan yg paling kemuncak dan ketika klimaks ialah di bahagian testis(buah zakar) apabila air mani(yg terdapat dlm buah zkar) disalurkan ke zakar(batang) bersama-sama dgn air pelincir drpd lutut lelaki.

sebab itu,buah zakar seolah-olah tertarik ke atas apabila lelaki dlm keadaan klimaks dan kenikmatan yg amat sgt.keadaan ini boleh dilihat pada sesetengah lelaki di mana kantung testis itu turut tertarik ke atas.sebahagian kecil lelaki,buah zkarnya akan "masuk" ke dlm badan jika mengalami klimaks yg teramat sgt.sebab itu sebahagian lelaki kelihatan buah zakarnya kecil apabila klimaks.

rasa tarikan zakar ini yg mendatangkan kenikmatan yg tidak terhingga kepada lelaki.biasanya selepas klimaks,proses pengenduran ini,menyebabkan buah zakar terasa senak(normal) dan hujung batang zakar terasa ngilu(normal). senak dan ngilu ini akan hilang dlm masa beberapa minit bergantung kpd individu.

lelaki yg mempunyai buah zakar yg mudah tertari ke atas walaupun tanpa rangsangan,seniasa mengalami rasa senak ini.yg berbahaya,jika buah zakar tidak turun semula ke dalam kantung zakar.

selepas mengeluarkan air mani, badan lelaki dlm keadaan yg AMAT NIKMAT DAN LEGA jika melakuka seks halal.tetapi lelaki akan berasa bersalah selepas mengeluarkan air mani jika melakukan seks haram.

air pelincir dari lutut itu yg menyebabkan jika lelai selalu bersenggama atau melancap akan menyebabkan lutut berasa sakit.

biasanya buah zakar lelaki belah kiri akan meloyot ke bawah manakala buah zakar lelaki belah kanan akan tetapi pada kedudukannya.ini normal.kecuali dlm keadaan sejuk,kedua2 buah itu dlm kedudukan yg sama.

dan kenikmatan buah zakar bergantung kepada belah mana(sama ada kiri atau kanan) air mani itu dikeluarkan.

Wallahua'lam.

edry_faizi posted on 11-12-2009 09:16 PM

... ko pehal kuar air mazi ...
ringan2 lah ni ... :lol::lol: ...
menda tu kan najis ... kalau air mani dak lah ...

lain kali bawak suar lain ...
nak solat tukar suar dulu ...:lol::lol:

ko asik masturbate kot ... itu yg asik sakit kat testis ...

ke ko treshold rendah ... horny sikit ...
dah banjir ...:lol:
lom foreplay lagi ...:lol:

detail even ?

lastteam posted on 13-12-2009 03:10 PM

... ko pehal kuar air mazi ...
ringan2 lah ni ... :lol::lol: ...
menda tu kan najis ... kalau air mani dak lah ...

lain kali bawak suar lain ...
nak solat tukar suar dulu ...:lol::lol:

ko asi ...
edry_faizi Post at 11-12-2009 21:16 http://eforum5.cari.com.my/images/common/back.gif

:lol::lol::lol:

pawangBuaya posted on 13-12-2009 04:04 PM

giler dah malu TT tu...:lol:

sawi posted on 18-12-2009 08:00 AM

Salam sume,aku ada masalah ni,berlaku kira2 5 thn lps,kalau kuar dgn tunang aku,air mazi mesti keluar,banyak plak tu..sampai nak solat pun x leh sebab pakaian 'kotor', selepas tu,aku akan terasa senak ...
IPOd Post at 29-11-2009 16:29 http://mforum3.cari.com.my/images/common/back.gif
dah nama pun kuar ngan tunang... mesti ko asyik st*m je kan? cuba kalo nak dating tu kt temoat2 yg bz. xla menaikkan naf*u tu.... semoga berjaya

kzamam posted on 22-12-2009 02:48 PM

Lawak la pulak....

atomicman posted on 22-12-2009 07:27 PM

maybe ko ada penyakit dimana ko terlalu sensitif dgn persekitaran dan sbgnya...jgn amik mudah perkra ni....manatau akan ganggu ko seumur hidup.....ignore those who are ignorant.....go to doctor...jgn pg bomoh plak.....

rollasZek posted on 23-12-2009 05:30 PM

kadang-kadang ada yang kepala bawah tu terlalu sensitif, tergesel dengan kain pelikat pun boleh terangsang.... orang macam ni selalunya cepat pancut :(

RikU posted on 31-12-2009 08:08 PM

salam sume, aku ada masalah gak ni,. baru2 ni aku demam,tapi sekarang dah baik la.
aku tak tau la apa kena-mengena dengan demam aku tapi aku saja inform mana tau berkaitan.
lepas aku demam, aku mengalami sakit yang teramat sangat dekat lubang kencing aku. rasa macam, terbakar lah.sakit sangat,terseksa aku bila nak kencing, ada sesiapa tau masalah aku?bila aku sentuh lubang kencing aku pun rasa sakit,aku kena jangkitan ke? :o
tolonglah.

sixret posted on 31-12-2009 08:29 PM

salam sume, aku ada masalah gak ni,. baru2 ni aku demam,tapi sekarang dah baik la.
aku tak tau la apa kena-mengena dengan demam aku tapi aku saja inform mana tau berkaitan.
lepas aku demam, aku meng ...
RikU Post at 31-12-2009 20:08 http://mforum2.cari.com.my/images/common/back.gif

melalui penerangan saudara, seolah-olah simptom gonorrhea.

tapi lebih baik buat pemeriksaan doktor.

jika saudara mengamalkan seks bebas, kebarangkalian mendapat penyakit ini lebih tinggi.

ada keluar cecair kuning,putih bercampur darah ketika kencing?

cari kat internet tentang penyakit gonorrhea.

wallahua'lam.

RikU posted on 31-12-2009 08:42 PM

Post Last Edit by RikU at 31-12-2009 20:50



melalui penerangan saudara, seolah-olah simptom gonorrhea.

tapi lebih baik buat pemeriksaan doktor.

jika saudara mengamalkan seks bebas, kebarangkalian mendapat penyakit ini lebih tinggi.

...
sixret Post at 31-12-2009 20:29 http://mforum1.cari.com.my/images/common/back.gif

gonorrhea?! :funk: camner aku bleh kena lak penyakit tu?aku tak pernah buat seks pun,bujang teruna lagi.:funk:
lupa pulak,masa kencing tu rasa sakit je,kadangkala keluar cecair melekit,macam air mazi.:L
tengah buat research kat sini.http://health.yahoo.com/sexualhealth-overview/gonorrhea-topic-overview/healthwise--aa33140.html

Symptoms in menIn men, symptoms are usually obvious enough that they will cause aman to seek medical treatment before complications occur. But some menhave mild or no symptoms and can unknowingly transmit gonorrheainfections to their sex partners.


Symptoms may include:
[*]Abnormal discharge from the penis (clear or milky at first, andthen yellow, creamy, and excessive, sometimes blood-tinged).[*]Painful or frequent urination.[*]Anal                                itching, pain, bleeding, or discharge.[*]Sore throat                                (rare).[*]Pinkeye (conjunctivitis) (rare).
Symptoms of gonorrhea that has spread to sites other than the                  genitals (disseminated gonococcal infection) include:
[*]Rash.[*]Joint pain or                         arthritis.[*]Inflamed tendons.
atas tu,takut betul.betul ke gonorrhea ni?!apa nasib aku.ada masa nanti aku jumpa doc.:funk:

AHMADVW posted on 31-12-2009 08:57 PM

Post Last Edit by RikU at 31-12-2009 20:50



gonorrhea?! :funk: camner aku bleh kena lak penyakit tu?aku tak pernah buat seks pun,bujang teruna lagi.:funk:
lupa pulak,masa kencing tu rasa sakit  ...
RikU Post at 31-12-2009 20:42 http://mforum1.cari.com.my/images/common/back.gif

teruna suci:lol:, pegi jumpe pkar sakit tuan utk pemeriksaan lanjut
Page: [1] 2
View full: Sakit tuan (lelaki sahaja)