rafieesaufi posted on 15-4-2010 03:01 PM

SENARAI BUKU-BUKU TOK AWANG NGAH

SENARAI BUKU TOK AWANG NGAH YANG ADA DALAM KOLEKSI SAYA.

1. Berkelahi dgn syaitan - Jilid 1
2. Berkelahi dgn syaitan - jilid 2
3. Berkelahi dgn syaitan - jilid 3
4. Berkelahi dgn syaitan - jilid 4
5. Berkelahi dgn syaitan - jilid 7
6. Berlawan dgn syaitan
7. Bersumpah dgn syaitan
8. Bercakap dgn syaitan
9. Dendam lawan syaitan
10.Balasan ilmu syaitan
11.Mainan syaitan
12.Godaan syaitan
13.Harimau akuan
14.Manusia jelmaan jadi kluang
15.Sumpah peempuan bersuami tujuh
16.Gadis dilamar jelmaan haruan
17.Katak keluar dari mulut
18.Pemikat minyak senyonyong.

BUKU YG SEZAMAN DGN TOK AWANG NGAH.

1. Berkahwin dgn syaitan - jilid 1  ( Tok Peran )
2. Berkahwin dgn syaitan - jilid 2 ( Tok Peran )
3. Misteri ilmu kebal  ( Tok Ujang )
4  Penunggu pohon beringin ( Tok Unggal )
5. Pemuja Roh wanita ( Tameng jais )
6. Pertempuran Jin ( Tok Awang Jambi )
7. Khazanah dari kubur ( Alang Bumin )
8. Dukun Iblis  ( Mastris )
9. Puaka ( Mak uteh )
10. Berkahwin dgn syaitan ( Pak uteh )
11. Hantu Parakang ( Jirkawi )


SENARAI BUKU TOK AWANG NGAH YANG MASIH DICARI

1. Berkelahi dgn syaitan - Jilid 5
2. Berkelahi dgn syaitan - Jilid 6
3. Penunggu rumah syaitan
4. Kepala Perempuan Tiba-tiba hilang
5. Susuk perempuan mandul
6. Gadis di salai atas bara
7. Ulat putih melingkari rumah
8. Menentang syaitan
9. Perempuan korban ajaran sesat
10. Syaitan belaan
11. Menentang jembalang
12. Kutukan orang minyak
13. Ular dalam kubur wanita
14. Susuk emas andam pengantin
15. Dendam wanita berlaki sembilan
16. Bencana lawan syaitan
17. Padah ilmu syaitan
18. Pemuja Roh wanita
19. Mayat jadi puntung kayu
20. Perangkap syaitan
21. Tangkal ilmu syaitan
22. Syaitan Jelmaan
23. Menumpas sihir Jin
24. Amukan syaitan
25. Dijebak puaka syaitan
26. Gadis dinodai jin
27. Melawan bencana syaitan
28. Pemuja ilmu syaitan
29. Melawan saka syaitan
30. Bercinta dgn puteri bunian
31. Susuk emas syaitan
32. Bajang peliharaan.

cfa posted on 16-10-2010 11:50 AM

minggu lepas saya ada beli buku tok awang ngah tajuk 'gadis dinodai jin', saya beli kat kat kedai buku kat  jln TAR, cuba cari kat situ. sekarang ni buku tok awang ngah dah dicetak semula.

mystiqueen posted on 16-10-2010 05:34 PM

wah..lama dh tak baca buku tok awang ngah ni..nice collections tt!

attokz posted on 18-10-2010 03:46 PM

SENARAI BUKU TOK AWANG NGAH YANG ADA DALAM KOLEKSI SAYA.

1. Berkelahi dgn syaitan - Jilid 1
2. B ...
rafieesaufi Post at 15-4-2010 15:01 http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif
tuan tanah,
koleksi ni nak dijual ke? atau untuk berkongsi info?
Rasanya kat Buku & Kesusasteraan dah ada thread ni. Kalau nak jual, aku nak beli!
:P

attokz posted on 18-10-2010 03:48 PM

minggu lepas saya ada beli buku tok awang ngah tajuk 'gadis dinodai jin', saya beli kat kat kedai bu ...
cfa Post at 16-10-2010 11:50 http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif
Kedai buku yang sebelah Jukebox tu ke?
Wahhh!

cfa posted on 18-10-2010 06:26 PM

Kedai buku yang sebelah Jukebox tu ke?
Wahhh!
attokz Post at 18-10-2010 15:48 http://mforum2.cari.com.my/images/common/back.gif


    err.... tak perasan lar pulak sebelah tu ada jukebox ke takde... tapi kedai tu sederet dengan kedai bata,restoran insaf,.... lupa pulak apa nama kedai buku tu.

attokz posted on 19-10-2010 09:57 AM

err.... tak perasan lar pulak sebelah tu ada jukebox ke takde... tapi kedai tu sederet den ...
cfa Post at 18-10-2010 18:26 http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif
Owh Minerva..
ermm..semalam aku dh dapatkan buku Tok Awang Ngah terbitan semula bertajuk Gadis Di Nodai Jin & Berkelahi Dengan Syaitan. Apa yang aku perasan, ada pembaharuan yang dilakukan penerbit berbanding cetakan terdahulu. Antaranya ialah:

1. petikan ayat-ayat Al-Quran ditulis dalam bentuk asal (lengkap dengan baris dan tanda bacaan) berbanding dengan dahulu yang ditulis dengan huruf rumi (yang dikhuatiri cara dan makhraj sebutan berbeza dan membawa kelainan maksud).

2. Saiz font tulisan yang lebih kecil berbanding dahulu (8pt), membolehkan banyak perenggan termuat dalam satu mukasurat.

3. Menggunakan kertas semile grey yang lebih berkualiti

4. Cover yang lebih menarik

5. Lebih nipis berbanding cetakan terdahulu.

6. Lebih mahal (RM7) seiring dengan peningkatan harga kos penerbitan sekarang. hehehehe~

silverstar333 posted on 19-10-2010 11:49 AM

Star klau baca buku2 ni sure susah nk tido....
asyik terbayang2 je suasana dlm cite tu....:dizzy:

cfa posted on 21-10-2010 03:22 PM

Owh Minerva..
ermm..semalam aku dh dapatkan buku Tok Awang Ngah terbitan semula bertajuk Gadis Di Nodai Jin & Berkelahi Dengan Syaitan
attokz Post at 19-10-2010 09:57 http://mforum2.cari.com.my/images/common/back.gif
eh.. berkelahi dengan syaitan dah keluar ye.. :o
atok beli kat mana buku tu, kat kedai buku yang saya beli tu cuma ada gadis dinodai jin je.

attokz posted on 22-10-2010 10:53 AM

eh.. berkelahi dengan syaitan dah keluar ye..  
atok beli kat mana buku tu, kat kedai buku yan ...
cfa Post at 21-10-2010 15:22 http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif
Ada kat kedai buku di Carrefour Ampang. Tp masa aku beli tu pun dah tinggal 2 je tajuk Berkelahi Dengan Syaitan tu. Tp Gadis Di Nodai Jin ada banyak. Kalau ikut list, dah 4 tajuk kuar.
Try ko cari kat Mudah. aku perasan ada org jual dari Kedah dengan harga yang sama.

*Aku juga perasan adaorg nak letgo Buku Siri Pertama Bercakap Dengan Jin - Tamar Jalis dengan harga RM150!

silverstar333 posted on 4-11-2010 11:40 AM

Reply 1# rafieesaufi


http://4.bp.blogspot.com/_XNLjAJwhaxc/TJoSxbveV8I/AAAAAAAAB2Q/8caaWfYvDBA/s320/SAVE0036.JPG

Ada jumpa yg nak jual buku ni....
Tp dia nk jual RM50....:funk::funk:
Peerrhhhhh....
Klau Star x rela nk beli.....

attokz posted on 4-11-2010 04:53 PM

Reply  rafieesaufi




Ada jumpa yg nak jual buku ni....
Tp dia nk jual RM50.... ...
silverstar333 Post at 4-11-2010 11:40 http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif
Biasala tu.
Buku dah masuk kategori rare. Memang la mahal.
Aku rasa aku ada novel ni. Nak jual la jugak ~ RM49.90! hahahaha~
Lebih murah kan? kuikuikuikui~

silverstar333 posted on 4-11-2010 06:54 PM

Ape lah tokz ni....;P;P
Dari beli mahal2 mcm tu baik pinjam photostat....
Ok tak???;P;P

daggerscorpio posted on 13-12-2010 03:12 PM

Reply 10# attokz


    Minta tolong berikan alamat penerbitnya boleh? kalau susah boleh saya hubungi terus penerbitnya

attokz posted on 13-12-2010 04:09 PM

Reply  attokz


    Minta tolong berikan alamat penerbitnya boleh? kalau susah boleh saya hubung ...
daggerscorpio Post at 13-12-2010 15:12 http://mforum1.cari.com.my/images/common/back.gif

Saya tak ingt sekarang ni. Nnt malam akan saya berikan. Terbitan semula oleh Syarikat Mulya Enterprise.

daggerscorpio posted on 13-12-2010 05:43 PM

Reply 15# attokz


    Terima kasih tuan,

Ayah saya pembaca tegar siri TAN, dulu mmg banyak... sekali buat spring cleaning abis suma jadi abu... sekarang dah keje rindulah pulak nak mencarik balik

attokz posted on 14-12-2010 09:15 AM

Reply  attokz


    Terima kasih tuan,

Ayah saya pembaca tegar siri TAN, dulu mmg banyak... s ...
daggerscorpio Post at 13-12-2010 17:43 http://mforum1.cari.com.my/images/common/back.gif
Owh...nampaknya ayah sdr. berkongsi minat dengan saya.Ok, seperti yang dijanjikan semalam, ini alamatnya :


Mulya Utama Enterprises
No.16 Jalan SG 6/14
Taman Sri Gombak
68100 Batu Caves


Tel : 019-6185 497 / 017-367 1617


* setakat ini hanya 4 tajuk yang telah dicetak semula. Tp mungkin sdr. boleh berhubung terus dengan penerbit untuk mendapatkan info lanjut. Jangan lupa kongsikan disini jika bermanfaat.
:P

attyra posted on 14-12-2010 12:38 PM

attokz..
kedai kat ampang aje ke??
kedai2 buku lain mcm popular kaa... mph kaaa?
takde jual 4-4 tajuk tuh ker?

chit_ana posted on 14-12-2010 03:21 PM

err.....xsanggup ana baca pasal ni :funk: sure xleh tido malam :dizzy:

attokz posted on 14-12-2010 05:22 PM

attokz..
kedai kat ampang aje ke??
kedai2 buku lain mcm popular kaa... mph kaaa?
takde jual 4-4 t ...
attyra Post at 14-12-2010 12:38 http://mforum1.cari.com.my/images/common/back.gifrasanya byk dijual kt kedai-kedai buku mamak/india.
MPH, Popular, Kinokuniya tak terima buku mcm ni.
:P

Try tnya kt penerbit tu utk dptkn 4-4 tajuk.

attokz posted on 14-12-2010 05:24 PM

err.....xsanggup ana baca pasal ni  sure xleh tido malam
chit_ana Post at 14-12-2010 15:21 http://mforum1.cari.com.my/images/common/back.gif
Xde la seram mana pun, sbb bukan buku cerita hantu~ tp more pada pengajaran.

daggerscorpio posted on 15-12-2010 08:39 AM

Reply 17# attokz


    Tima Kasih...

Saya akan update disini nanti

attyra posted on 16-12-2010 04:22 PM

mana nak cari nih??
Page: [1]
View full: SENARAI BUKU-BUKU TOK AWANG NGAH