matakucing posted on 24-11-2010 10:52 PM

Hidangan Jamuan Semasa Kenduri/Majlis

Post Last Edit by bacteria82 at 3-12-2010 06:21

Assalamualaikum...

Dah cari topik pasal makanan dan hidangan yang dihidangkan semasa kita g makan kenduri / majlis bertunang @ kawin @ hari jadi @ apa jer...tapi cam takde lagi....

So bior den tempek dulu ek...

Ni gambar hidangan masa adik den bertunang dulu ( g meminang rumah sebelah pompuan)...

http://i77.photobucket.com/albums/j64/liana65/jun2009060.jpg?t=1290609378

sempoi tapi sedap!!! betul2 selera kampung yang buatkan den makan siap bertambah....huhu

jom saper yang ada gambar meh sama-sama tempek....:P

azradiza posted on 25-11-2010 10:06 AM

Reply 1# matakucing

huissh.. siap ado petai semua tuh... err kenduri kat negeri mane nih ehh..?

azradiza posted on 25-11-2010 10:11 AM

nak tempek jugak gambo kat sini.. kenduri kawin my friend kat kelantan

http://img819.imageshack.us/img819/108/kenduri.jpg

matakucing posted on 25-11-2010 11:17 AM

Reply 2# azradiza


ada petai tu yang `esklusif ` tu...huhuhu
ni kenduri kat sebelah utara (kedah).....

matakucing posted on 25-11-2010 11:21 AM

Reply 3# azradiza


    tengok menu dah blh tau memang kat kelantan coz ada ikan kering dan buah tembikai...kalau kat sebelah sana memang ikan kering dan tembikai tu macam menu wajib adalah...hehehe

memang sedap pembuka selera....tambah lagi nampak cam ada ayam percik tu....terangkat!!

matakucing posted on 25-11-2010 11:24 AM

lagi satu kalau nak tau, `esklusifnya` menu kenduri yang den tempek tu...dlm mangkuk tu adalah pajeri buah janggus (buah gajus)...memang susah nak cari org buat zaman sekarang ni...hehehe

fariepari posted on 26-11-2010 12:23 PM

Reply  azradiza


    tengok menu dah blh tau memang kat kelantan coz ada ikan kering dan buah t ...
matakucing Post at 25-11-2010 11:21 AM http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif


bersemangat tau aku belajo masak ayam percik kelantan dari arwah ayah akak angkat aku masa aku p umah dia dulu ;P
sedap berlemak sbb letak pati santan  :drool3:

kerek_lager posted on 3-12-2010 08:11 PM

http://img543.imageshack.us/img543/321/35615345.jpg

Makan Pulut di Terengganu
Lokasi: Besut, Terengganu

(sedap ni, 2 kali tambah;P )

ayuniaa posted on 3-12-2010 11:00 PM

lapar plak tgk makanan ni :L

syasyafina posted on 3-12-2010 11:01 PM

wah.. menariknye thread ni.. kecur2 air liuq tgok..

matakucing posted on 7-12-2010 09:26 PM

Reply 8# kerek_lager


    tu nasi ker pulut?
macam nasi jer.....

dilaOHdila posted on 8-12-2010 08:36 PM

http://farm5.static.flickr.com/4139/4901066664_3c43472009_z.jpg
- dalam masyarakat jawa SERUNDING ni wajib menjadi salah satu menu utama:loveliness:

nsutra posted on 9-12-2010 01:11 PM

Reply  kerek_lager


    tu nasi ker pulut?
macam nasi jer.....
matakucing Post at 7-12-2010 21:26 http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif
  kat terengganu nie istilah makan pulut nie means makan kenduri...

huji posted on 14-12-2010 09:22 AM

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs597.ash2/154967_1366339577037_1788099272_724369_6448251_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs805.snc4/68580_1366340297055_1788099272_724374_8069381_n.jpg

huji posted on 14-12-2010 09:23 AM

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs597.ash2/154925_1366343177127_1788099272_724399_7346349_n.jpg

cmf_death posted on 14-12-2010 11:00 AM

Post Last Edit by cmf_death at 4-1-2011 01:14

http://img26.imageshack.us/img26/4708/051220101548.jpg

kendurik umah kazen aku kt ampang... yummyyy

matakucing posted on 14-12-2010 01:19 PM

Reply 16# cmf_death


   fuhh telan air liuar tengok hidangan tersusun rapi tu...., paling best tengok karipap kat atas tu, mengancam tul...:drool3:

cmf_death posted on 14-12-2010 01:36 PM

Reply  cmf_death


   fuhh telan air liuar tengok hidangan tersusun rapi tu...., paling best ten ...
matakucing Post at 14-12-2010 13:19 http://eforum3.cari.com.my/images/common/back.gif

aik.. mana ada karipap:o

cmf_death posted on 14-12-2010 01:39 PM

Post Last Edit by cmf_death at 4-1-2011 01:15

http://img163.imageshack.us/img163/8655/051220101549.jpg

lawak2... bunga telur neh lupa nk kasik kt tetamu...

matakucing posted on 14-12-2010 01:56 PM

eh silap...  yang karipap tu huji punya posting...huhu

huji...
ni majlis apa, hari jadi ker...?

cmf...
tu kenduri kawin ek? kat mana ni...

cmf_death posted on 14-12-2010 02:22 PM

eh silap...  yang karipap tu huji punya posting...huhu

huji...
ni majlis apa, hari jadi ker...?
...
matakucing Post at 14-12-2010 13:56 http://eforum3.cari.com.my/images/common/back.gif

pggil det je..

majlis kawen kazen kt ampang ari tuh..:$

huji posted on 14-12-2010 04:12 PM

Reply 20# matakucing


    Majlis Tahlil

qimi08 posted on 30-12-2010 11:23 PM

Gambar koleksi sendiri - kenduri masuk rumah baru (kawan)

nasi minyak, ayam masak merah, kurma daging, dan jelatah

http://i281.photobucket.com/albums/kk205/qimi08/makanan/P8030211.jpg

bacteria82 posted on 3-1-2011 09:18 PM

Reply 16# cmf_death

Letak la caption, baru aku boleh bg habuan :$

qimi08 posted on 5-1-2011 01:16 AM

Post Last Edit by qimi08 at 5-1-2011 01:32

Gambar koleksi sendiri
Majlis santai memperkenalkan novel baru

http://i281.photobucket.com/albums/kk205/qimi08/makanan/P1011504.jpg
karipaf, egg tat, cucur badak, kek , epal

http://i281.photobucket.com/albums/kk205/qimi08/makanan/P1011505.jpg
garlic bread, rojak buah, salad

http://i281.photobucket.com/albums/kk205/qimi08/makanan/kuahkacang-1.jpg
kuah kacang untuk satay

http://i281.photobucket.com/albums/kk205/qimi08/makanan/sambal.jpg
sambal pedas untuk kuah satay

http://i281.photobucket.com/albums/kk205/qimi08/makanan/satey.jpg
satay

http://i281.photobucket.com/albums/kk205/qimi08/makanan/nasiimpit-1.jpg
nasi impit dimakan bersama satay
Page: [1] 2 3 4
View full: Hidangan Jamuan Semasa Kenduri/Majlis