CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
12345678910... 16Next
Return Post new threads
Show: 33554|Reply: 384

Artikel Imam Mahdi mengikut ASWJ (merged: astika, nuralisa)

[Copy link]
ghetto_souljah This user has been deleted
Post on 28-7-2005 11:50 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Assalamualaikum Warahmatullah...artikel tentang Imam Mahdi dan Khalifah akhir zaman..

http://www.islaam.com/Article.aspx?id=227

[ Last edited by fleurzsa at 20-10-2005 01:22 AM ]
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 29-7-2005 10:26 PM |All posts
Originally posted by ghetto_souljah at 28-7-2005 11:50 PM:
Assalamualaikum Warahmatullah...artikel tentang Imam Mahdi dan Khalifah akhir zaman..

http://www.islaam.com/Article.aspx?id=227


The return of a Caliphate that rules following the guidance of the Prophet sallallaahu `alayhi wa sallam This period requires the Muslims to be prepared and strive for its imminent coming, by spreading the knowledge of the Book and the Sunnah and the way of our righteous ancestors, As-Salaf As-Salih. This is because nothing can resurrect this nation except that which resurrected its ancestors. Until this final period comes, the religion will become a stranger, the same way it started in Makkah, a stranger to its masters and slaves, the powerful and the weak, its women, and its children.

Those who will strive to establish this righteous period are those ghurabaa strangers as the Messenger of Allah sallallaahu `alayhi wa sallam called them, who will carry this religion with knowledge, sound comprehension and determination. They will willingly sacrifice their well-being, face hardships, and persecution, with patience and steadfastness. They will follow the advice of the Messenger of Allah sallallaahu `alayhi wa sallam when he said,

"Therefore, hold fast to my Sunnah and the Sunnah of the rightly guided Caliphs, hold it between your front teeth! And beware of innovations (in the religion), for every innovation is a bid'ah, and every bid'ah is a deviation, and every deviation is in the Fire." [Sahih Al-Jami ' As-Saghir, no. 2549]

The ghurabaa are the ones who, by the will of Allah, will correct that which people have altered and changed of the Sunnah of the Messenger of Allah sallallaahu `alayhi wa sallam after his departure from this earthly life. They will fight in the sake of Allah and dominate those who oppose them. They will be unrelenting even in the face of those who abandon or defy them, until Allah brings about His Decree (the Hour), while they are steadfast on this path.


We ask Allah, the Praised and Ever-High One, that He grants us steadfastness on the path of His Messenger sallallaahu `alayhi wa sallam and the path taken by the companions and those who followed theirlead until the Day of Judgment.



thanks ghetto...feel free to access this URL to know more about Imam Mahdi..

http://www.geocities.com/pbanitamim/

just to share about why the above article said about :
Until this final period comes, the religion will become a stranger--------------------------------------------

Muhammad bin Ali al-Hanafiah RH berkata,

"Kami sedang bersama-sama dengan Sayidina Ali KMW apabila seorang lelaki bertanya tentang Al-Mahdi. Imam Ali KMW berkata, "Begini." Lalu ditemukannya jari-jarinya sambil dikira sampai tujuh dan berkata, "Dia akan muncul pada akhir zaman ketika orang-orang (munafik) berkata bahawa Allah telah mati. Kemudian melaluinya (Al-Mahdi) Allah mendatangkan untuk mereka awan mendung yang menutup langit lalu Allah mempertautkan antara hati mereka sehingga mereka tidak berasa keseorangan lagi malah akan lebih gembira jika ada orang lain yang menyertainya. Bilangan mereka adalah seperti pasukan Badar. Sama ada mereka itu pada permulaannya yang mendapatinya atau yang kemudian lalu menyertainya. Bilangan mereka tetap (sama) seperti bilangan tentera Talmut yang berjaya menyeberangi sungai dengannya (Talut)."



Pada hari ini memang telah muncul golongan yang mendakwa mereka adalah golongan terpelajar, cerdik pandai, ahli sains dan pemikir agung yang menafikan kewujudan Tuhan secara terus terang. Bagi mereka, setiap sesuatu mestilah dapat dicapai oleh akal mereka, dapat dianalisis oleh matematik, dapat diformulakan oleh fizik dan kimia, dapat dilogikkan oleh pemikiran dan boleh dicerna oleh sumber-sumber alam semula jadi. Seruan-seruan yang seperti ini sama ertinya dengan perbuatan orang yang mengatakan bahawa Tuhan telah mati. Akal merekalah yang menjadi raja, sekali gus menjadi tuhan bagi mereka. Setiap yang tidak terjangkau oleh akal, akan dicari jalan bagi melogikkannya.

Dalam keadaan beginilah Imam Mahdi muncul lalu menarik kembali manusia kepada fitrah asal mereka iaitu mengakui ketundukan manusia kepada Tuhan yang menjadikan sarwajagat ini. Pada masa itu, semua manusia akan mengakui wujudnya Tuhan, malah dapat merasakan keberadaan Zat yang Wajibal Wujud itu dalam setiap sesuatu. Maknanya semua ideologi batil akan dimusnahkan oleh Imam Mahdi sehingga ke akar umbinya sekali.

We ask Allah, the Praised and Ever-High One, that He grants us steadfastness on the path of His Messenger sallallaahu `alayhi wa sallam and the path taken by the companions and those who followed theirlead until the Day of Judgment

Salah satu ciri penting pengikut Imam MAHDI adalah mereka sentiasa berjemaah. Para Ikhwan ini juga tidak akan berasa keseorangan kerana mereka sentiasa berjemaah walau ke mana sahaja mereka pergi. Setiap apa yang mereka lakukan, pasti mereka lakukannya secara berjemaah. Dan melalui jemaah inilah Allah SWT turunkan berkat, rahmat dan sakinah kepada setiap mereka. Pertolongan terus daripada Allah juga turun melalui jemaah.
1

View rating log

Berjuang itu berat, hanya hati yg benar-benar pejuang yg sanggup terus bertahan...

Reply

Props Report

ghetto_souljah This user has been deleted
Post on 29-7-2005 10:50 PM |All posts
Originally posted by serihartatie at 29-7-2005 10:26 PM:
thanks ghetto...feel free to access this URL to know more about Imam Mahdi..

http://www.geocities.com/pbanitamim/


Assalamualaikum Warahmatullah...

Thanks sister serihatatie..memang dah lama saya nak baca tentang Bani Tamim nih..
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 30-7-2005 07:24 AM |All posts
Tiada khilaf di kalangan ASWJ ttg kedatangan Imam Mahdi. Antara usul akidah ASWJ ialah mempercayai kedatangan Imam Mahdi.

Cuma satu persoalan yg saya terfikir. Adakah menentukan seseorang itu akan menjadi Imam Mahdi termasuk dalam ajaran ASWJ? Kalau tak termasuk, adakah mereka yg menentukannya itu terkeluar dari ASWJ?

Wassalam.
1

View rating log

Reply

Props Report

PakMalay This user has been deleted
Post on 30-7-2005 10:54 AM |All posts
Originally posted by nahzaluz at 30-7-2005 07:24 AM:
Tiada khilaf di kalangan ASWJ ttg kedatangan Imam Mahdi. Antara usul akidah ASWJ ialah mempercayai kedatangan Imam Mahdi.

Cuma satu persoalan yg saya terfikir. Adakah menentukan seseorang itu a ...


Bab Imam Mahadi bukan persoalan akidah. terpulang samada nak percaya atau tidak!!

Cuma mengikut aliran Ahlul Sunnah Wal Jamaah, Imam Mahadi bernama Muhamad Bin Abdulah. Iaitu sama seperti nama Rasululah.



:pray:
Reply

Props Report

ghetto_souljah This user has been deleted
Post on 30-7-2005 12:08 PM |All posts
Assalamualaikum Warahmatullah...

Ni ader link kepada Sunan Abu-Dawud, Kitab Al-Mahdi ...http://www.usc.edu/dept/MSA/fund ... udawud/036.sat.html
   

Kita bukannya nak jadi obsessed dengan Imam Mahdi...cuma kita tahu bahawa seorang khilafah akan muncul buat kali terakhir untuk menyelamatkan umat Muhammad S.A.W dan membawa kesejahteraan di dunia mengikut kehendak Allah..
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 30-7-2005 05:02 PM |All posts
Originally posted by PakMalay at 2005-7-30 10:54 AM:


Bab Imam Mahadi bukan persoalan akidah. terpulang samada nak percaya atau tidak!!

Cuma mengikut aliran Ahlul Sunnah Wal Jamaah, Imam Mahadi bernama Muhamad Bin Abdulah. Iaitu  ...


betul tapi menentukan org2 tertentu sebagai Imam Mahdi adakah termasuk dlm ajaran ASWJ? mereka yg menentukannya itu adakah terkeluar dari ASWJ sekiranya kita kata menentukannya tidak termasuk dlm ajaran ASWJ?
Reply

Props Report

Fighter

married with 4 kid (inc twin)

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 30-7-2005 10:28 PM |All posts
Originally posted by nahzaluz at 30-7-2005 05:02 PM:


betul tapi menentukan org2 tertentu sebagai Imam Mahdi adakah termasuk dlm ajaran ASWJ? mereka yg menentukannya itu adakah terkeluar dari ASWJ sekiranya kita kata menentukannya tidak termasuk d ...


Perlukah kita tunggu dan mencari Imam Mahadi. Nabi Muhammad sendiri tidak menyedari Beliau Rasulullah hinggalah peristiwa di Gua Hiraq , begitu juga orang orang Arab sewaktu tu . Tak bolehkah kita menerus kehidupan kita secara normal sebagai umat Islam yang taat kepada Allah . Sudah pasti bila tiba masa Imam Mahadi sendiri sedar bahawa dia lah Imam Mahadi yang sebenar , sudah pasti Allah akan beri "hidayah" (tak pasti term sebenar)  kepada kita semua tentang kewujudan Imam Mahadi .

Bukan apa takut dalam tercari cari kita akan menjadi sesat . Allahuallam.
1

View rating log

What we've got here is failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week which is the way he wants it. Well, he gets it. And I don't like it any more than you men.

Blog Lucah - http://antiaktivis.co.cc
Reply

Props Report

ghetto_souljah This user has been deleted
Post on 30-7-2005 10:33 PM |All posts
Assalamualaikum Warahmatullah...
betul kata saudara Anti_Aktivis....sebab itu kita perlu TAHU tentang Imam Mahdi...kerana nanti ditakuti kita LALAI dengan urusan dunia hingga tidak sedar akan kedatangan khalifah ini...kita tak perlu la nak mencari-cari beliau hingga tersesat dan terikut dengan nabi-nabi palsu dan ad-dajjal...sesungguhnya kita adalah umat Islam dan jika kita ikhlas kerana Allah, insyaAllah kita akan terselamat daripada jalan yg menyesatkan..
Reply

Props Report

Highlander

the King

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 31-7-2005 02:37 AM |All posts
setuju..kita buat peranan kita ..fi sabilillah yaumiyan...janji Allah Dia akan tunaikan..tak payah kita kalut2.
A religion to an atheist is like a rainbow to a rock
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 31-7-2005 07:10 PM |All posts
Originally posted by ghetto_souljah at 30-7-2005 10:33 PM:
Assalamualaikum Warahmatullah...
betul kata saudara Anti_Aktivis....sebab itu kita perlu TAHU tentang Imam Mahdi...kerana nanti ditakuti kita LALAI dengan urusan dunia hingga tidak sedar  ...



tatie setuju dengan ghetto....rasanya kita semua tahu bahwa persoalan Imam Mahdi tidak termasuk di dalam cabang akidah umat Islam...oleh itu SOAL MENENTUKAN siapa Imam Mahdipun tidak berkaitan dengan soal AKIDAH....itu ikut turutan LOGIKlah ustaz nahzaluz...(DAH PANJANG LEBAR HAFIZI dulu beri maklumat pasal perkara ini..)

cuma jika kita mendapat sumber ilmu yang sahih dari sumber hadis-hadis yg diiktiraf sebagai hadis mutawattir oleh Grandhadist maka tatie rasa org awam seperti kita dibolehkan untuk berpegang kepada pendapat beliau mengenai ciri-ciri dan peristiwa-peristiwa yg akan berlaku yg berkaitan dengan Imam Mahdi...siapa kita utk menyangkal mereka sedangkan kita ilmupun tidak setara mana....

teringat tatie satu perkara...:hmm:

pelik org sekarang ni.... sampaikan ada ilmuwan agama di Msia yg baru dapat PhD  mengatakan bahwa Imam Ghazali perlu memohon ampun pada Allah kerana meletakkan hadis daif di dalam kitabnya....hebat sungguh ulamak wahabi kita ni...sampai tuliss dalam buku statement itu...

[ Last edited by serihartatie on 31-7-2005 at 07:15 PM ]
1

View rating log

Berjuang itu berat, hanya hati yg benar-benar pejuang yg sanggup terus bertahan...

Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 1-8-2005 05:43 PM |All posts
Originally posted by serihartatie at 2005-7-31 07:10 PM:



tatie setuju dengan ghetto....rasanya kita semua tahu bahwa persoalan Imam Mahdi tidak termasuk di dalam cabang akidah umat Islam...oleh itu SOAL MENENTUKAN siapa Imam Mahdipun tidak berkaita ...


Berkait ke tak berkait dgn akidah tak penting yg penting ialah apa yg menjadi pegangan ASWJ!

Saya rasa persoalan yg saya utarakan cukup mudah dan tatie boleh jawab mudah memandangkan tatie dah tahu jwpnnya tanpa mengaitkannya dgn hafizi dll.

Walaupun persoalan Imam Mahdi tak termasuk dlm cabang akidah tapi ASWJ kata Imam Mahdi ada. Maknanya mengikut ajaran ASWJ ada Imam Mahdi.

Persoalan yg saya timbulkan ialah adakah menentukan org tertentu termasuk dlm ajaran AWSJ ttg Mahdi? adakah di sana ada riwayat dari ulama' muktabar ASWJ yg mengatakan tidak mengapa kita tentukan siapa dia Imam Mahdi?

Kemudian persoalan yg berkait dgnnya ialah sekiranya menentukan itu tidak termasuk dlm ajaran ASWJ, adakah mereka yg menentukannya itu terkeluar dari ajaran ASWJ?

Sebenarnya saya timbulkan persoalan ini kerana jwpnya ia akan berkait dlm perbincangan kita nanti dlm thread Wahabi.

Saya juga teringat kpd suatu maklumat time heboh kes Imam Mahdi dulu. Ada org tulis (saya tak ingat baca kat mana) Ibnu Hajar al-Haithami (pengarang kitab al-Qaulul Mukhtasar fi alamatil mahdiyyil muntazar) pernah ditanya ttg suatu kumpulan yg mempercayai org yg telah mati akan jadi Imam Mahdi. Beliau kata kalau iktiqad lagu tu tak betul!

Saya hanya teringat ... apa pun kena check dulu lah!

[ Last edited by nahzaluz on 1-8-2005 at 05:49 PM ]
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 2-8-2005 07:07 PM |All posts
Originally posted by nahzaluz at 1-8-2005 05:43 PM:


Berkait ke tak berkait dgn akidah tak penting yg penting ialah apa yg menjadi pegangan ASWJ!

Saya rasa persoalan yg saya utarakan cukup mudah dan tatie boleh jawab mudah memandangkan tatie d ...


ermmm...tatie ni kesuntukan masa ustaz zul....janganlah marah-marah pulak...kena byk bersabar....

tapi dengan izin Allah tatie selitkan sikit-sikit ler jawapannya...

Imam Ibnu Aliah ada menyatakan yg terjemahannya begini :

maka adalah kepercayaan terhadap Al Mahdi itu tidak termasuk ke dalam pokok-pokok akidah dalam ASWJ...

Fatwa ini dilaporkan oleh Syeikh Ibrahim Al Bajuri di dalam kitab besarnya dalam ilmu tauhid iaitu Hasyiah Tuhfatul Murid Ala Jauharatul Tauhid.

Imam Abu Hassan Al Asyaari iaitu ulamak ASWJ tidak pernah memasukkan kepercayaan kepada Imam Mahdi sebagai sebahagian dari rukun iman atau
sebahagian dari iman itu sendiri di dalam kitab besarnya Al Ibanah Fi USulid Diyanah.

Jadi kesimpulannya di dalam fahaman ASWJ persoalan Imam Mahdi ini tidak termasuk di dalam asas kepercayaan fahaman ASWJ.

Ini bermaksud masalah Al Mahdi bukan masalah pokok dalam aqidah. Ia cuma masalah furuk yg boleh ijtihad dan tidak salah ditakwilkan kepada seseorang yg didapati menepati sifat-sifatnya seperti yg tersebut di dalam hadis.

Menentukan siapakah Imam Mahdi juga tidak mencacatkan iman seseorg itu dan perkara ini tidak termasuk soal aqidah. Kenyataan ini ada dijelaskan di dalam kitab Syarah Jawahirul Tauhid.

ermmm....memang betul menentukan org yg sudah mati sebagai Imam Mahdi memang tidak boleh. Memang dalam fahaman ASWJ orang yg sudah mati tidak akan hidup kembali. Lagilah bersalahan kalau menyatakan seseorang yg sudah mati itu akan bangkit pula menjadi Imam Mahdi...tetapi kadang-kadang perkara yg diluar mata lahir kita ini bisa tertipu..seperti tertipunya org Kristian dengan kematian nabi Isa...atau kisah pemuda Ashabul Kahfi yang hanya tertidur selama 300 tahun...jangan kita sampai melupakan Allah maha berkuasa sebab terlalu takjub dengan logik akal...

[ Last edited by serihartatie on 2-8-2005 at 07:20 PM ]
1

View rating log

Berjuang itu berat, hanya hati yg benar-benar pejuang yg sanggup terus bertahan...

Reply

Props Report

astika This user has been deleted
Post on 15-8-2005 11:47 AM |All posts

PERINGATAN UNTUK KAUM MUSLIMIN

PERINGATAN UNTUK KAUM MUSLIMIN

IMAM MAHADI AKAN MUNCUL.
DAJJAL TERLALU HAMPIR
NABI ISA AKAN TURUN

Assalamualaikum wbt

Saudaraku kaum muslimin.

Beberapa bulan lepas saya telah menulis artikel peringatan bertajuk
TAHUN GEMPAR 2005. Berbagai maklum balas yang saya terima dari
pembaca. Yang paling banyak ialah ungkapan " Betul ke? ".Sinis dan
tidak percaya. Khusus untuk mereka, suka saya membawa jawapan Saidina
Ali r.a ketika menjawab tempelak seorang Yahudi. Yahudi itu
berkata " Wahai Ali, adakah kamu pasti akan masuk syurga dengan
sembahyang (dll amalan Islam)?" Jawab Saidina Ali r.a mahfumnya "
Andai kata syurga dan neraka itu tiada maka saya dan kamu tidak rugi
apa-apa..tetapi kalau benar wujud syurga dan nerakainsyaAllah saya
berjaya dan kamu akan celaka"

Demikianlah peristiwa-peristiwa yang saya garapkan dalam artikel yang
lepas dengan merujuk kepada beberapa kitab dan pandangan mereka yang
jujur dan warak. Konsep jawapan saya juga sama. Jawapan saya " Jika
semua itu tidak berlaku..Alhamdulillah tetapi andai kata satu demi
satu peristiwa-peristiwa tersebut terjadi, adakah kita mampu
menghadapi tanpa persediaan?"

Dalam artikel tersebut saya telah menulis beberapa perkara perlu
diberi perhatian. Antaranya tentang kematian Raja Saudi. Innalillahi
wainna ilaihiraaji'un. Pada hari Isnin, 31 Julai 2005 pada pukul 10
pagi Raja Fadh telah kembali ke Rahmatullah.

Dalam hadis koleksi saya mengenai Imam Mahadi a.s.,  tercatit bahawa
apabila wafatnya Raja Arab akan berlaku perang saudara dan kekacauan
akibat perebutan kuasa sesama mereka. Oleh yang demikian saya meminta
saudara dan saudari sama-sama mengikuti dengan teliti perkembngan
politik Arab Saudi . Sama-sama kita perhatikan dalam masa terdekat
ini adakah terdapat bibit-bibit persengketaan yang dikatakan akan
berlaku itu. Jika benar berlaku terny ata era Imam Mahadi akan bermula
sebagaimana yang dijangka.


Muhammad Hasanain Haikal menulis dalam bukunya Al-Maqalat Al-Yabaniah
bahawa adanya mereka-mereka yang menunggu untuk menggantikan Raja
Fadh. Dari kalangan saudara kandung Raja Fadh( As-Sudairiyyin), iaitu
Amir Sultan ( Panglima perang dan Menteri Pertahanan) dan Amir
Salman. Manakala pengganti Raja Fadh, Amir Abdullah Ibnu Badawiyyah
adalah hanya saudara tiri Raja Fadh.Raja Amir Abdullah juga merupakan
panglima Pasukan Pengawal Nasional. ( Gambar 1 )
Gambar 1


Tulisan ini digarap pada bulan Ogos 2005. Bulan Ramadhan tahun ini
akan bermula pada awal bulan Oktober 2005 iaitu 4 atau 5 Oktober
2005. Gerhana bulan dijangka akan berlaku di awal Ramadhan. Dan pada
pertengahan Ramadhan akan berlaku pula gerhana matahari. Pada malam
Jumaat pertengahan Ramadhan akan kedengaranlah suara dahsyat yang
menakutkan. Jadi, ada dua peristiwa. Satu siang iaitu gerhana
matahari dan satu malam iaitu suara yang manusia tidak pernah
mendengar sebelum ini.

Pada bulan Syawal berikutnya bersamaan awal November 2005,  akan mula
berlaku Ma'ma'ah ( huru hara) yang berupa kecamuk peperangan antara
negara-negara. Pada bulan Zulkaedah bersamaan bulan Disember 2005
akan terjadi perselisihan antarabangsa. Pada tahun 2006, musim haji
akan dilakukan 2 kali. Bulan Zulhijjah pertama bersamaan dengan bulan
Januari 2006. Akan terjadi peristiwa pembunuhan sehingga darah
mengalir di Jumratul Aqabah pada hari Idhul Adha di Mina. Haji pada
kali ini tidak lagi berlaku dalam suasana aman. Selepas peristiwa ini
era Imam Mahadi akan bermula pada awal Muharram 1427 hijrah bersamaan
Februari 2006.

Percayalah era Imam Mahadi dan Dajjal sudah terlalu hampir. Kaum
Yahudi amat yakin pemimpin Agung mereka iaitu Al-Moshaikh ( Dajjal)
akan muncul mengetuai mereka. Kaum Kristian pula amat yakin bahawa Al-Masih ( Nabi Isa a.s) akan muncul memimpin mereka. Manakala kita,
kaum muslimin yakin bahawa Al-Mahadi, Al-Moshaikh( Dajal) dan Al-
Masih a.s akan muncul. Menarik bukan?

Sesungguhnya Yahudi sedang kecut perut yang teramat-amat. Mereka
membina tembok-tembok di Israel. Menanam pokok Ghardaqah dengan
banyaknya. Malah telah menempah pedang Titanium dengan banyaknya.
Hari mereka akan disembelih di bumi Israel makin hampir. Mereka
menempatkan tentera proksi di bumi Afghanistan dan Iraq untuk
menghadang tentera dari Timur. Tetapi ramai umat Islam sedang lalai
dan hampir tidak ambil peduli pada era yang ditentukan olehNya tetapi
telah dikhabarkan oleh RasulNya 1426 tahun lampau.

Ketahuilah era Islam  menakluki dunia semakin hampir. Benarlah sabda
Rasulullah saw bahawa akan sampai satu masa tidak akan ada satu pintu
yang tidak akan dimasuki Islam. Panjang umur kita semua akan
menyaksikan seorang pemimpin Agung bergelar Imam Mahadi akan
memerintah dunia sambil memegang panji-panji Islam.


Tadahkan tangan dan berdoalah untuk pemimpin Agung kita Khalifah Al-
Mahdi dan para pejuangnya. Di segenap ceruk dunia kini, sedang
bersiap-siap 40 wali kutub, 313 orang Al-Badri dan 360 orang An-Najd.
Mereka akan diikuti oleh 100,000 pejuang kaum muslimin yang akan
berjuang seperti singa di waktu siang dan berdiri malam beribadat
kepada Allah. Mereka-mereka yang terpilih itu kini berada di mana-
mana. Setiap mereka akan mendapat alamat dari Allah. Apabila seruan
tiba ( sedikit masa lagi) mereka akan menyahut seruan datang
berbai'at/ berjanji setia dengan Imam Mahadi dan bersedia
mencagarkan nyawa untuk agama. Mereka akan berduyun-duyun tampil
mempertaruhkan jiwa raga untuk berjuang di sisi Imam Mahadi
menegakkan kalimah Allah di muka bumi.

Tetapi sebelum bendera Islam berkibar diseluruh pelosok alam,
beberapa peristiwa yang besar akan berlaku terlebih dahulu dan
merubah senario kehidupan di luar kebiasaan dan jangkaan. Tiada lagi
teknologi maklumat, Teknologi bio dan teknologi nano. Bursa saham di
seluruh dunia akan merudum dan berakhir.

Saya pernah diberitahu oleh seorang ulamak yang warak bahawa Imam
Mahadi akan berdoa kepada Allah agar minyak dilenyapkan dari muka
bumi. Katanya waktu itu manusia akan berkenderaan hidup bukan
berkenderaan mati. Bayangkan dunia tanpa minyak. Peperangan di era
Mahadi hanya akan berlaku di waktu siang dan bersenjatakan panah,
pedang dan tombak.

Mustahil? Allah Maha Berkuasa untuk melakukan sesuatu. Mengapakah
Kaum Yahudi menempah pedang-pedang titanium?  Adakah mereka lebih
mengetahui dari kita? Memang mereka lebih mengetahui, peka, yakin dan
sedang bersedia bersungguh-sungguh untuk menghadapi saat-saat genting
pemusnahan bani Yahudi secara total dari muka bumi. Yahudi memang
suka melawan takdir.

Mengenai Imam Mahadi. Tanpa prejudis saya menulis. Janganlah saudara
terkejut bahawa pemimpin Agung yang bakal memerintah dunia itu akan
datang dari dunia sebelah sini. Beliau akan muncul dari kalangan Bani
Jawi. Bukan Bani Arab dan bukan Bani Israel.

Bani Jawi? Mungkin sebahagian dari kita termangu-mangu dan tertanya-
tanya mengenai bani jawi. Pernah dengar ungkapan " masuk jawi" dan
tulisan jawi?. Apa maksud Jawi tersebut. Bani Jawi asal usulnya dari
keturunan Nabi Ibrahim a.s. Semasa keluar berdakwah meninggalkan Siti
Hajar dan Ismail a.s yang masih kecil, Nabi Ibrahim sampai ke
Kampuchea dan berkahwin di sana. Keturunan baginda berkembang biak di
Nusantara dan bergelar Bani Jawi. Tidak hairanlah militeri Israel
telah lama bertapak di Singapura sebagai penasihat. Apa yang mereka
cari? Kaum Yahudi telah mengetahui siapa Rasulullah dan di mana
baginda dilahirkan. Demikian juga, Yahudi telah mengetahui siapa dia
Imam Mahadi, di mana dia dilahir kan. Mereka sedang kelam kabut
mencari Imam Mahadi kerana mereka tahu inilah orang yang akan menjadi
khalifah dan memimpin kaum muslimin menyembelih mereka nanti. Tetapi
mampukah Yahudi mengalahkan perancangan Allah swt?

Sesungguhnya dari Bani Arab ada pemimpin agung, Rasulullah saw yang
tercinta, dari Bani Israel muncul Musa a.s dan di akhir zaman muncul
Mahadi a.s. Al-Muntazar dari kalangan Bani Jawi. Imam Mahadi a.s.
adalah orang Jawi. Ada darah Rasulullah saw sebelah saidina Hassan
r.a.dalam dirinya. Imam Mahadi telah wujud dan akan memimpin dunia
ini dengan akhlak Allah yang mulia. Adil dan saksama. Di mana beliau
berada? Hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Imam Mahadi bukan manusia luar biasa. Beliau adalah manusia biasa
tetapi beliau adalah insan pilihan Allah. Sampai masanya beliau akan
ditarbiyah oleh Allah hanya dalam satu malam sahaja. Bacalah kisah
Jalut dan Talut yang tercatit dalam Al~Quran. Pemimpin bani I srael
itu hanyalah seorang gembala kambing. Tiba-tiba sahaja dia dilantik
menjadi pemimpin.Ini cerita dalam Al~Quran. Manakala Rasulullah saw
pula hanyalah seorang anak yatim. Di saat dipilih sebagai Rasulullah,
baginda pernah diperlekehkan oleh kaumnya. Ada yang tidak percaya.
Ada yang menolak bulat-bulat. Imam Mahadi juga akan mengalami nasib
yang sama. Ianya sunnatullah.

Imam Mahadi bukan seorang insan bersinar-sinar bercahaya turun dari
langit. Bukan juga seorang yang mempunyai kekuatan ghaib dan sakti.
Beliau memiliki nusrah Allah swt. Peperangan demi peperangan akan
dilalui olehnya untuk mengembalikan sinar agama di bumi ini.
Kemenangan demi kemenangan akan dicapai oleh Imam Mahadi bersama
tenteranya dengan izin Allah.

Imam Mahadi tidak mencari harta dan kedudukan. Malah beliau akan
membahagi-bahagikan harta sewenang-wenangnya. Yang beliau mahukan
agar setiap manusia di muka bumi ini kembali memuji Allah dan
mengagungkan hanya Allah. Beliau menyambung kerja Nubuwwah. Menyeru
manusia kepada Allah. Beliau adalah Amirul mukminin dan Khalifah yang
kita tunggu-tunggu.
(bersambung)...
1

View rating log

Reply

Props Report

astika This user has been deleted
Post on 15-8-2005 11:51 AM |All posts
Imam Mahadi akan dibantu oleh pejuang-pejuang yang cintakan hanya
Allah dan Rasul saw. Mereka sanggup mati kerana agama yang suci
seperti para sahabat. Niat mereka juga seperti Imam Mahadi. Pengikut
Mahadi a.s bukanlah pecinta dunia. Mereka tidak mencari pangkat dan
harta, Mereka membantu Imam Mahadi menyebarkan kalimah Allah di
segenap pelosok bumi dengan diri dan harta mereka.

Lawatilah laman web zionis
1

View rating log

Reply

Props Report

ghetto_souljah This user has been deleted
Post on 15-8-2005 12:40 PM |All posts
Originally posted by astika at 15-8-2005 11:47 AM
Sesungguhnya Yahudi sedang kecut perut yang teramat-amat. Mereka
membina tembok-tembok di Israel. Menanam pokok Ghardaqah dengan
banyaknya. Malah telah menempah pedang Titanium dengan banyaknya.
Hari mereka akan disembelih di bumi Israel makin hampir. Mereka
menempatkan tentera proksi di bumi Afghanistan dan Iraq untuk
menghadang tentera dari Timur. Tetapi ramai umat Islam sedang lalai
dan hampir tidak ambil peduli pada era yang ditentukan olehNya tetapi
telah dikhabarkan oleh RasulNya 1426 tahun lampau.


Assalamualaikum Warahmatullah...

Merujuk kepada perenggan ini mmg saya setuju...itulah sebabnya si yahudi memanggil penduduk penempatan haram mereka gi Gaza supaya kembali ke Israel...fikirlah sejenak...kenapa tetiba si yahudi yg keras kepala ni jadi baik hati dan bertolak-ansur pulak???

err tapi pasal pedang tu saya tak tau la..tengah carik sumber tentang berita ni...ada sesapa tau tak?:stp:

[ Last edited by ghetto_souljah at 15-8-2005 12:41 PM ]
1

View rating log

Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 15-8-2005 04:09 PM |All posts
kite tunggu bulan puasa nanti, sama ada kedengaran bunyi yang mengerunkanseperti  didakwa penulis emel tu,tapi pasal gerhana bulan tu, mungkin betul sebab NASA akan mention bende ni.......forumer juga boleh dapatkan juga info pasal akhir zaman ni ... pegi googl e dan taip 2012, akan banyaklah keluar artikel pasal ni, mungkin kita boleh buat beberapa kesimpulan persamaan antara sains dan al-quran  .
1

View rating log

Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 15-8-2005 11:47 PM |All posts
Sekejab Abu Basyir sekejap Amin Jamaluddin?? Tak faham
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 15-8-2005 11:51 PM |All posts
Originally posted by ghetto_souljah at 15-8-2005 12:40 PM

Merujuk kepada perenggan ini mmg saya setuju...itulah sebabnya si yahudi memanggil penduduk penempatan haram mereka gi Gaza supaya kembali ke Israel...fikirlah sejenak...kenapa tetiba si yahudi yg keras kepala ni jadi baik hati dan bertolak-ansur pulak???



Yahudi cuma takut sekarang ini kepada kumpulan Hezbollah di Selatan Lebanon. Manakala di Iraq golongan syiah yang tidak pernah berkompromi dengan negara haram Israel semakin mendapat kuasa dan mereka juga akan menghalau setan Amerika dari bumi Arab setelah dijanjikan demikian. Di Iran pula golongan yang ekstrem kembali berkuasa dan mereka tidak mahu lagi bertolak ansur dengan negara Eropah untuk menghasilkan nuklear. Hanya Iran satu-satunya negara yang mengistiharkan perang terhadap Israel sehingga hari ini berbeza pula negara-negara Arab yang berlumba-lumba nak berdamai dengan negara laknat tu.

Andainya hezbollah dari Iran diberikan laluan ke Baitulmuqaddis melalui Iraq dan bergabung dengan Hezbollah Iraq dan disambut pula di Lebanon maka pastinya pembebasan Baitulmuqaddis semakin mudah. Inilah yang ditakuti oleh Israel.
1

View rating log

Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 16-8-2005 12:12 AM |All posts
Salam

Hairan, ramai yg concern dgn keadaan Islam sekarang, namun berapa ramai yg sanggup berkorban amwal dan amfus demi untuk memartabatkan Islam, mengembalikan keindahan dan kegemilangan Islam itu sendiri?

Ramai sekadar yg hanya bisa berkata-kata kosong, menyatakan keinsafan dan sebagainya, namun untuk mencari yang sanggup untuk berbuat, nah, susah sekali...

Bila diseru dan diajak bersama-sama, lari lintang pukang dek kerana menyintai anak2, harta, isteri, bapa, perniagaan, rumahnya lebih dari menyintai Allah SWT...

maka nantilah jawapan dari Tuhanmu...
1

View rating log

Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 16-8-2005 10:02 AM |All posts
saya rasa ramai dah dapat berita ni dari e-mail sendiri dari kawan2, atau mungkin secara kebetulan masuk dalam mail box
sy pun mencari sejauh mana benarnya berita ni dan tanya kat kawan2
tp lama2 sy terfikir, kalau kita dok sibuk cari betul x betul cerita ni, sampai masa kejadian yg dijanjikan Allah, kita pun dok lagu tu jugak, tak jadi apa, dan taktahu akan jadi apa kat kita.
datang atau tidaknya cerita dan khabaran berita ni, hari yg kita dok tunggu pasti akan sampai juga
macamana keadaannya? selagi kita x sampai masa, selagi tu kita x tahu melainkan Allah memberi ilham kepada hamba2 yg dipilih olehNya
sy pun ikuti perkembangan dgn dekat juga cerita2 dari Asia barat
Berita pengunduran secara beramai2 org Yahudi dr penempatan mereka, kembali ke Israel, bg sy mmg mengejutkan
sapa yg tak kenal yahudi yg keras kepala dan dlm kapla ada batu duduk sana dalam.
dan org2 palestin menyambut baik pengunduran dan buat celebration dr peristiwa tu.
Sy terfikir, mungkin org Yahudi tahu sesuatu rencana yg kita x tahu?
Atau pengunduran mereka bukanlah atas alasan utk kompromi dgn org Palestin, tp atas satu sebab musabab yg besar yg disembunyikan dr pengetahuan umum?
Sy hanya speculate, dgn meneliti sikap org Yahudi, yg keras kepala dan ego, alih2 mengundurkan rakyatnya sendiri, tanpa ada satu tekanan yg besar dr org Palestin, masyarakat Arab dan masyarakat Islam secara keseluruhannya.
Kenapa? kita pun x tahu
Jika benar sekalipun artikel yg diforward kpd pengetahuan kita, nampaknya kita jauh ketinggalan
mungkin ada persediaan yg khusus dari umat Islam yg menunggu2 berita kedatangan peristiwa besar akhir zaman, dinegara2 Islam Asia Barat, tp kita tak alert mengenainya
Yg nyata kita kat M'sia ni ttp akan gitu2 juga, berharap segala2 akan aman damai sentosa selamanya.
Hakikatnya, jika benar segala yg diberitakan, nampak org Yahudi lebih percaya dgn perkhabaran dan hadith2 dr Rasul2 terdahulu dan buat persediaan secukupnya, where as, kita sbg umat Islam, mengaku percaya dgn sesungguhnya, tapi kurang nak buat persediaan,
sy menulis utk diri sendiri juga, jika peristiwanya betul dekat, apa persediaan kita?
mampukah kita utk menangkis atau sekurang2nya mempertahankan aqidah?
tapi yg nyata, jika Allah berkehendak, dgn kun, maka fayakun.
spt Tsunami, ia dtg tanpa amaran, tanpa disangka, tanpa sedar
kita bagaimana?
1

View rating log

Reply

Props Report

sauber This user has been deleted
Post on 16-8-2005 11:16 AM |All posts
Cerita pasal pengunduran Israel, ni ada pendapat lain pulak

THe Gaza strip is the most densely populated piece of land in the world. It is separated from the west bank, running across the mediterranian bordering Egypt. While 1.3 or so Palestinians live in this open air prison, 30 percent of the strip was controlled by a mere 8 000 or so settlers, with much of the water resources as well. The Gaza pullout offers sharon a perfect opportunity to appear in the eyes of the gullible masses and Americans as "a man of peace" instead of the ruthless war criminal he is.

There were also plans considered to relocate the settlers from one stolen piece of land (Gaza) to another stolen piece of land (West bank and east jerusalem). With the all the problems from the puny little 1-2% of historical palestine out of the way, Sharon can now concentrate on his greater task, building settlements around east jerusalem to bar the palestinians there from access to the west bank and to connect jeruslem with the larger illegal west bank settlements, and continue building the deplorable apartheid wall that has destroyed countless lives, and farmlands, to further steal some 50% or so of the west bank. Thus both populations will be completely caged in like animals. Lets not forget that on top of this gigantic wall, with its sniper towers, strace roads, trenches, barbed wire, and patrol roads, there are also countless checkpoints and road blocks practically everywhere you go in the west bank.

Lets not also forget that Gaza, will have no control over its borders and coastline, and the only possible economic development for it would be to provide cheap labour for Israel, a subjugated and controlled economy...the hope is the same one day for the west bank...All efforts must be made by his government to close in the the palestinians lest they breed out of control and create a demographic threat...God forbid they should have palestinian neighbours. Believe it or not Sharon's biggest fear is not suicide bombers...its palestinian babies..
1

View rating log

Reply

Props Report

Post on 16-8-2005 05:48 PM |All posts
Kontraversi: Hadith 2 gerhana bulan Ramadhan adalah palsu

aku copy n paste dari satu lamam web tranungkite.net

Kontraversi: Hadith 2 gerhana bulan Ramadhan adalah palsu



rbit pada Monday, March 14 @ 15:50:11 MYT oleh LinuxPro



Saudara seIslam yang sentiasa dirahmati Allah. Moga Allah menyelamatkan dirimu daripada terus ditipu oleh musuh Allah. Baru- baru ini banyak email di internet yang mengatakan gerhana 2 kali di bulan Ramadhan adalah tanda hari Kiamat dan kedatangan Imam Mahdi. adakah ia benar? penulisan ini akan mengupas isu berkenaan.

Berkenaan dengan gempa bumi sebagai tanda kiamat memang banyak hadith sahih yang menceritakannya. Kita wajib meyakini kerana itu akidah kita. Bagaimanapun, ana telah mendapat maklumat daripada jabatan falak syarie yang mengkaji tentang fenomena gerhana serentak matahari dan bulan atau gerhana serentak bulan sahaja dan kaitannya dengan kedatangan Imam Mahdi.
INILAH PENIPUAN ajaran sesat seperti Qadiani, Bahai, Aurad Muhammadiah (rufaqa' kini) dan Syiah....

Sebenarnya, idea mengatakan gerhana dua kali itu tanda kiamat dan kedatangan Imam Mahdi ialah disandarkan kepada Imam Jaafar bin Shodiq. Dia adalah Imam shiah. Kita tidak boleh mengambil pendapatnya dan riwayatnya kerana akidah Syiah mengkafirkan para Sahabat khalifah Rasulullah yang diiktiraf dalam al-Quran.

SEBENARNYA, sudah banyak kali sebenarnya gerhana bulan atau matahari pada bulan ramadhan dalam sejarah Islam. Dengan itu, ramai orang2 yang tak bertanggungjawab mengaitkan gerhana tersebut dengan kedatangan hari Qiamat. Terutamanya kumpulan ajaran sesat dan ketuanya mengaku menjadi Imam Mahdi. Ini kerana setiap kali gerhana serentak, ada kumpulan yang akan mendakwa ia mesej dari Tuhan khas untuk menaikkan pemimpinnya sebagai Imam Mahdi atau pemuda Bani Tamim. Berikut adalah tarikh dan haribulan gerhana dua kali dalam bulan ramadhan yang berlaku sepanjang selepas rasulullah wafat: dan setiap kali itulah Imam Mahdi lahir????

Sebenarnya ramai yang mendakwa diri mereka Imam Mahdi sejak 125 Hijrah lagi hinggalah 1311 Hijrah kerana ingin menipu umat Islam dengan mengambil kesempatan daripada fenomena gerhana berpasangan. Berikut adalah tarikh gerhana 2 kali berlaku dan ajaran sesat yang timbul bersamanya:

1. Pada 14 dan 28 Ramadan 125 Hijrah, Saleh bin Tarif Burghwati mendakwa dirinya Imam Mahdi dan nabi. Beliau dapat memerintah pengikutnya selama 47 tahun sebelum menyerahkan takhta kepada anaknya.

2. Pada 13 dan 28 Ramadan 1267 Hijrah, Mirza Ali Muhammad Bab mendakwa dirinya Imam Mahdi. Pergerakan beliau masih wujud, tetapi sudah berpecah dua iaitu Bab dan Bahai. Kini, mereka tidak lagi mendakwa diri mereka Muslim.

3. Pada 13 dan 28 Ramadan 1289 Hijrah (diikuti pada 1829, 1830, 1851 dan 1873 Hijrah), Hussain Ali Bahaullah mendakwa dirinya Imam Mahdi untuk semua agama dan seorang nabi. Pengikutnya tidak lagi mendakwa diri mereka Muslim.

4. Pada 13 dan 29 Ramadan 1290 Hijrah, Mahdi Sudani mendakwa dirinya Imam Mahdi. Beliau memulakan satu pergerakan yang berjaya untuk melawan penjajahan British di Sudan.

5. Pada 13 dan 29 Ramadan 1311, Mirza Ghulam Ahmad mendakwa dirinya Imam Mahdi dan nabi. Pengikutnya dikenali sebagai Qadiani.

dah banyak kali sebenarnya gerhana 2 kali bulan ramadhan... semuanya ada ajaran sesat yang timbul kemudiannya. DI Malaysia sudah ada kelompok yang memperjuangkannya. BERHATI_HATI. jangan terpengaruh. Pertahankan Akidah ahli Sunnah wal Jamaah.

BUKTIKAN DENGAN HADITH SOHIH BAHAWA GERHANA DUA KALI RAMADHAN ITU ADALAH TANDA TERDEKAT KIAMAT? BUKAN DENGAN HADITH PALSU @ HADITH SYIAH...

Apa yang berlaku pada masa depan adalah tertakluk kepada iradah Allah. Akidah ahli Sunnah wal Jamaah menetapkan bahawa kita tidak berhak untuk> menetapkan atau meramalkan apa yang akan berlaku pada masa depan. kerana ia terletak pada iradah Allah.

PS: CARILAH ILMU ISLAM BERDSARKAN SUMBER SAHIH DAN MUKTABAR. BERGURULAH DENGAN RAMAI ULAMA'. ANDA AKAN DAPAT MENCARI KEBENARAN YANG SEBENAR.

From : ustzul@yahoo.com

WALLAHUALAM..
1

View rating log

Reply

Props Report

ghetto_souljah This user has been deleted
Post on 16-8-2005 09:12 PM |All posts
Assalamualaikum Warahmatullah...
erm..bagaimana Imam Mahdi nak muncul sekiranya belum ada lagi kerajaan Islam yg berasaskan khilafah yg bertapak di muka bumi nih?:stp:  ...apa yg ada skarang ialah kerajaan berasaskan sistem kafir jer..undang2 Islam ada..tapi tolak tepi..kalau ader 100 undang-undang Islam cuma 4-5 jer yg diambil pakai...mcm tu la perbandingan nyer kot..

[ Last edited by ghetto_souljah at 16-8-2005 09:14 PM ]
1

View rating log

Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 16-8-2005 09:39 PM |All posts
Originally posted by pires7 at 16-8-2005 05:48 PM
Kontraversi: Hadith 2 gerhana bulan Ramadhan adalah palsu

aku copy n paste dari satu lamam web tranungkite.net

Kontraversi: Hadith 2 gerhana bulan Ramadhan adalah palsu



rbit pada Mo ...



maaf yer.....mencelah...hadis mengenai gerhana 2 kali bukan sahaja bersandarkan hadis yg terdapat dari simpanan org Syiah tetapi juga oleh ulamak-ulamak ASWJ...siapa itu Ustaz Zul ?...apa kredibiliti beliau?...adakah dengan hujah yg dangkal dan tidak tepat fakta itu beliau membuat kesimpulan?...

SIGNS OF THE MAHDI'S EMERGENCE: (From www.HarunYahya.com)


Eclipse of the moon and sun in Ramadan

There are two signs for the Mahdi... The first one is the lunar eclipse in the first night of Ramadan, and the second is the solar eclipse in the middle of this month. (Ibn Hajar al-Haythami, Al-Qawl al-Mukhtasar fi `Alamat al-Mahdi al-Muntazar, p. 47)

There will be two solar eclipses in Ramadan before the Mahdi's advent. (Mukhtasar Tazkirah Qurtubi)

... The solar eclipse in the middle of the month, and the lunar eclipse at the end... (Al-Muttaqi al-Hindi, Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir al-zaman, p. 37)

It has reached me that before the Mahdi emerges the moon will be eclipsed twice in Ramadan. (Related by Abu Nu'aym in al-Fitan)

The most striking point here is that it is impossible for there to be two solar as well as two lunar eclipses within one month. Such things cannot occur under ordinary conditions. However, most signs of the End Times are incidents that the human mind can grasp and realize, depending on certain reasons.

lagik satu...

dari penulisan buku Grand Muhaddith of Morocco Shaykh, Abdullah ben Sadek, Ph.D. (1914 - 1993) seorg berketurunan ahlul bait berfahaman ASWJ ...

The Eclipse of the Sun and the Moon in Ramadan

Muhammad, the son of Ali said:
"For Al Mahdi there are two signs
that have never before existed
since Allah created the Heaven and Earth.
The moon will eclipse on the first night of Ramadan,
and the sun will eclipse during its middle --
this has never occurred since Allah created the Heavens and Earth."

Hadis ini di antara pelbagai hadis yg dimasukkan sebagai hadis mutawatir oleh Sheikh Abdullah ben Sadek...sila baca penjelasan beliau

Our aim is that we mention the Prophetic sayings relating to Al Mahdi with their references as reported by the scholars of this Science of Hadith, together with their chains of narrations with an examination of these chains that sustain the proof of their degree of soundness according to the indisputable regulations of the Science of Hadith with its high principles thus making it 'tawatur' clear to everyone.
1

View rating log

Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 23-10-2014 05:42 AM , Processed in 0.161093 second(s), 45 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top