Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Search
4217
View
12
Reply

Minyak pengasih

[Copy link]

Author: alejandra       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-9-2006 11:44 AM | Show all posts |Read mode
Apakah hukumnya menggunakan minyak pengasih dalam perubatan? Adakah ianya termasuk dalam kategori syirik? Dimaklumkan juga minyak itu dijampi menggunakan ayat-ayat al quran? Dan minyak ini digunakan untuk tujuan kebaikan. Kepada sesiapa di luar sana yg arif silalah beri info dan pendapat. tq

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2006 06:02 PM | Show all posts
minyak pengasih dlm perubatan tu macam pelik sikit tujuannya.
mungkin minyak pengasih utk memikat, sebab minyak pengasih selalunya nak memikat.
kalau sumbernya haram dah tentu haram macam minyak dagu tu.
kalau tujuannya pulak tak baik dah tentu haram. macam tu jugak cara penggunaannya samada ada unsur kurafat adalah haram.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2006 06:06 PM | Show all posts
Macam mana hendak buat satu?
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2006 06:10 PM | Show all posts
Hmm.. untuk tujuan kebaikan? Saya tak faham ni, minyak pengasih, tetapi guna untuk perubatan?

Boleh bagi contoh penggunaannya?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-9-2006 02:10 PM | Show all posts
Originally posted by ibnur at 18-9-2006 06:02 PM
minyak pengasih dlm perubatan tu macam pelik sikit tujuannya.
mungkin minyak pengasih utk memikat, sebab minyak pengasih selalunya nak memikat.
kalau sumbernya haram dah tentu haram macam minyak  ...


yg ale terbaca tu, minyak biasa yg dibaca dgn ayat alquran. tujuannya pulak mungkin kalo yg suami tu nak bagi bertambah kasih kat isteri, kalo yg tunang pun camtu la gak, kalo yg kapel tu mgkn nak kasik lagi tambah sayang. baca kat kolum dr. mashitah tu cam bleh je. saje je la nak tau..
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2006 03:13 PM | Show all posts
tak semestinya bila dibacakan ayat quran tu baik... ada gak bomoh suruh pusing rumah 7 kali dgn berbogel sambil baca ayat qursi... ada gak campuran barang yg haram dibuat ubat lalu bacakan ayat quran... ada gak barang halal tapi tanpa disedari bacaan ayat quran tu ada sikit tukar dicelah celah... tu yg 'depa' ketawa bedekah-dekah tu... suka tgk manusia tertipu dan akan join 'depa' nanti...

ringkasnya tujuan baik cara salah pun tak boleh...

takde cara lain ke selain dari minyak pengasih?

[ Last edited by  kyas at 19-9-2006 04:37 PM ]

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-9-2006 04:12 PM | Show all posts
Originally posted by kyas at 19-9-2006 03:13 PM
tak semestinya bila dibacakan ayat quran tu baik... ada gak bomoh suruh pusing rumah 7 kali dgn berbogel sambil baca ayat qursi... ada gak campuran barang yg haram dibuat ubat lalu bacakan ayat qur ...

sebab tu bertanya. .agar tak sesat jalan dan makluman yang boleh dikongsi bersama.
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2006 04:37 PM | Show all posts
sori kalau terkasar bahsa...
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2006 05:00 PM | Show all posts
Assalamualaikum sedara ku satu Kalimah,

Ubat Pengasih bertujuan agar orang tersebut mengasihi tuan empunya minyak tersebut.

Kenapa??

Kerana orang tersebut TIDAK KASIH kpd nya.

Ini di kira ada UNSUR UNSUR PAKSAAN. :

Sepatut nya tuan empunya minyak pengasih itu berMUHASABAH diri sendiri.
Kenapa diri nya TIDAK DI KASIHI olih oghang tersebut.

Teman pasti tuan yg empunya minyak pengasih itu adalah oghang yang JAHIL lagi BODOH.
Dan menurut HAWA NAFSU n HASUTAN IBLIS.
Sehingga sanggup mencari SUMBER ALTERNATIF tersebut.

Wsalam
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2006 12:44 AM | Show all posts
bukan nie masuk dalam kategori sihir ker?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-9-2006 01:44 PM | Show all posts
Originally posted by norsha at 20-9-2006 12:44 AM
bukan nie masuk dalam kategori sihir ker?


Ntahlah...ni nak tanya kat sini pun sebab ada orang tanya kat ale. sebelum kita memberi jawapan yang meyakinkan, eloklah juga kita ne merujuk dgn si bijak pandai. .
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2009 02:47 PM | Show all posts
11# alejandra

Kalau guna minyak pengasih untuk tuntut hutang drpd kawan yg betul betul liat nak bayar hutang kita..berdosa ke...
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2009 07:30 PM | Show all posts
ikut apa yg aku blajar, tak boleh pakai medium mcm ni utk nak menghajatkan sesuatu. pakai minyak pengasih utk nak dptkan kasih sayang ke or nak dptkan duit yg org hutang ke sama maksudnya dgn percaya minyak tu boleh tolong kita. ini salah satu ciri syirik.

nakkan sesuatu, patutnya berharap dan berdoa pada Allah saja, bukan berharap pada minyak. jgn sangka baca ayat quran pada minyak mnjadikan minyak lebih power. sdgkan percaya yg certain ayat quran tu power sampai siap lekat kat pintu jadik tangkal halau setan pun salah. ingatlah, ayat Quran tu diturunkan sbg panduan dan renungan.

kalau ada part yg aku ckp ni salah, tolong PM ye. nota study dah hilang ntah ke mana... huhu...

Allahu 'alam
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2016 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.068916s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list