CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Show: 2894|Reply: 12

Minyak pengasih

[Copy link]

Rank: 3Rank: 3

Post on 18-9-2006 11:44 AM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Apakah hukumnya menggunakan minyak pengasih dalam perubatan? Adakah ianya termasuk dalam kategori syirik? Dimaklumkan juga minyak itu dijampi menggunakan ayat-ayat al quran? Dan minyak ini digunakan untuk tujuan kebaikan. Kepada sesiapa di luar sana yg arif silalah beri info dan pendapat. tq
1

View rating log

Manusia Tanpa Impian Adalah Manusia Tanpa Apa-Apa
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-9-2006 06:02 PM |All posts
minyak pengasih dlm perubatan tu macam pelik sikit tujuannya.
mungkin minyak pengasih utk memikat, sebab minyak pengasih selalunya nak memikat.
kalau sumbernya haram dah tentu haram macam minyak dagu tu.
kalau tujuannya pulak tak baik dah tentu haram. macam tu jugak cara penggunaannya samada ada unsur kurafat adalah haram.
1

View rating log

Wallahua'lam
Reply

Props Report

Post on 18-9-2006 06:06 PM |All posts
Macam mana hendak buat satu?
"Trick or treat, I give you trick and treat, one, two, three, four, five, six"
Reply

Props Report

Defender

Saje je provoke......

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-9-2006 06:10 PM |All posts
Hmm.. untuk tujuan kebaikan? Saya tak faham ni, minyak pengasih, tetapi guna untuk perubatan?

Boleh bagi contoh penggunaannya?
If you are ashamed to stand by your color, you better seek another flag.
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 19-9-2006 02:10 PM |All posts
Originally posted by ibnur at 18-9-2006 06:02 PM
minyak pengasih dlm perubatan tu macam pelik sikit tujuannya.
mungkin minyak pengasih utk memikat, sebab minyak pengasih selalunya nak memikat.
kalau sumbernya haram dah tentu haram macam minyak  ...


yg ale terbaca tu, minyak biasa yg dibaca dgn ayat alquran. tujuannya pulak mungkin kalo yg suami tu nak bagi bertambah kasih kat isteri, kalo yg tunang pun camtu la gak, kalo yg kapel tu mgkn nak kasik lagi tambah sayang. baca kat kolum dr. mashitah tu cam bleh je. saje je la nak tau..
Manusia Tanpa Impian Adalah Manusia Tanpa Apa-Apa
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 19-9-2006 03:13 PM |All posts
tak semestinya bila dibacakan ayat quran tu baik... ada gak bomoh suruh pusing rumah 7 kali dgn berbogel sambil baca ayat qursi... ada gak campuran barang yg haram dibuat ubat lalu bacakan ayat quran... ada gak barang halal tapi tanpa disedari bacaan ayat quran tu ada sikit tukar dicelah celah... tu yg 'depa' ketawa bedekah-dekah tu... suka tgk manusia tertipu dan akan join 'depa' nanti...

ringkasnya tujuan baik cara salah pun tak boleh...

takde cara lain ke selain dari minyak pengasih?

[ Last edited by  kyas at 19-9-2006 04:37 PM ]
1

View rating log

jangan terima saja ...
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 19-9-2006 04:12 PM |All posts
Originally posted by kyas at 19-9-2006 03:13 PM
tak semestinya bila dibacakan ayat quran tu baik... ada gak bomoh suruh pusing rumah 7 kali dgn berbogel sambil baca ayat qursi... ada gak campuran barang yg haram dibuat ubat lalu bacakan ayat qur ...

sebab tu bertanya. .agar tak sesat jalan dan makluman yang boleh dikongsi bersama.
Manusia Tanpa Impian Adalah Manusia Tanpa Apa-Apa
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 19-9-2006 04:37 PM |All posts
sori kalau terkasar bahsa...
jangan terima saja ...
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 19-9-2006 05:00 PM |All posts
Assalamualaikum sedara ku satu Kalimah,

Ubat Pengasih bertujuan agar orang tersebut mengasihi tuan empunya minyak tersebut.

Kenapa??

Kerana orang tersebut TIDAK KASIH kpd nya.

Ini di kira ada UNSUR UNSUR PAKSAAN. :

Sepatut nya tuan empunya minyak pengasih itu berMUHASABAH diri sendiri.
Kenapa diri nya TIDAK DI KASIHI olih oghang tersebut.

Teman pasti tuan yg empunya minyak pengasih itu adalah oghang yang JAHIL lagi BODOH.
Dan menurut HAWA NAFSU n HASUTAN IBLIS.
Sehingga sanggup mencari SUMBER ALTERNATIF tersebut.

Wsalam
Afaman kaana mukminann kamann kaana fasiqa, laa yas tawuun - 32:19
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 20-9-2006 12:44 AM |All posts
bukan nie masuk dalam kategori sihir ker?
My web: http://trendyselections.com
http://www.facebook.com/TrendyLadiesOnline
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 25-9-2006 01:44 PM |All posts
Originally posted by norsha at 20-9-2006 12:44 AM
bukan nie masuk dalam kategori sihir ker?


Ntahlah...ni nak tanya kat sini pun sebab ada orang tanya kat ale. sebelum kita memberi jawapan yang meyakinkan, eloklah juga kita ne merujuk dgn si bijak pandai. .
Manusia Tanpa Impian Adalah Manusia Tanpa Apa-Apa
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 26-10-2009 02:47 PM |All posts
11# alejandra

Kalau guna minyak pengasih untuk tuntut hutang drpd kawan yg betul betul liat nak bayar hutang kita..berdosa ke...
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 26-10-2009 07:30 PM |All posts
ikut apa yg aku blajar, tak boleh pakai medium mcm ni utk nak menghajatkan sesuatu. pakai minyak pengasih utk nak dptkan kasih sayang ke or nak dptkan duit yg org hutang ke sama maksudnya dgn percaya minyak tu boleh tolong kita. ini salah satu ciri syirik.

nakkan sesuatu, patutnya berharap dan berdoa pada Allah saja, bukan berharap pada minyak. jgn sangka baca ayat quran pada minyak mnjadikan minyak lebih power. sdgkan percaya yg certain ayat quran tu power sampai siap lekat kat pintu jadik tangkal halau setan pun salah. ingatlah, ayat Quran tu diturunkan sbg panduan dan renungan.

kalau ada part yg aku ckp ni salah, tolong PM ye. nota study dah hilang ntah ke mana... huhu...

Allahu 'alam
Alhamdulillah!
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 23-4-2014 09:52 PM , Processed in 0.122665 second(s), 26 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top