CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
12345678910... 24Next
Return Post new threads
Show: 80146|Reply: 584

BERITA PERAK DI MEDIA-MEDIA

[Copy link]

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 24-11-2006 08:18 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

aku cadangkan kita tempek perkara-perkara menarik pasal Perak yang keluar di media-media cetak dan televisyen.  serius, kelakar, pelik, sedih, ajaib, apa-apa pun lah..  
tak semestinya semua berita kita tempek di sini.  kita cuba le tempek berita-berita yang menarik perhatian  :cak:  :lol  

boleh jadi macam log sejarah negeri kita yang terchenta.  make sure ada link jugak ok.  aku mulakan dulu..


'Orang minyak' of Kampung Tawas apprehended
24 Nov 2006
Mimi Syed Yusof

IPOH, FRI.:
--------------------------------------------------------------------------------
For the past week, the villagers of Kampung Tawas were having sleepless nights as they anxiously kept a lookout for the greasy visitor who had struck fear in the hearts of both the young and old.

A loud scream would sometimes pierce the still night air and family members would huddle even closer together as they wondered who had fallen victim to the orang minyak
1

View rating log

sharing my knowledge/experience in banking, finance, accountancy, legal, manufacturing & education
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 24-11-2006 09:32 PM |All posts
aku baca je lah ye muks.......
apa ke payah beno nak cari signal ni?
Reply

Props Report

Rank: 17Rank: 17Rank: 17Rank: 17Rank: 17

Post on 24-11-2006 09:35 PM |All posts
kalo aku lapor berita boleh..

'tadi jalan jem..sebab hujan lebat.. jem kat parade..aku nak balik ikut jalan jauh' -- bernama..




[size=-2]Grow old along with me

                                    
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 24-11-2006 09:46 PM |All posts
G...lepas ni aku kan suvery news2 yg baik punya khas utk memenuhi permintaan anda !!!
Winning isn't everything, but wanting to win is
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 25-11-2006 10:43 PM |All posts
Originally posted by Gemukkkkkkk at 24-11-2006 08:18 PM
aku cadangkan kita tempek perkara-perkara menarik pasal Perak yang keluar di media-media cetak dan televisyen.  serius, kelakar, pelik, sedih, ajaib, apa-apa pun lah..  
tak semestinya semua berit ...



hah org myk kt kg tawas??:: dekat sgt ngn umah teman nihh:hmm:..uikss bhye2 cmnih:jeling:
Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 25-11-2006 11:04 PM |All posts

Reply #5 Salehasz's post

leha pangkah rumah leha la.........hikhikhik
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 27-11-2006 10:55 AM |All posts
Originally posted by Gemukkkkkkk at 24-11-2006 08:18 PM
aku cadangkan kita tempek perkara-perkara menarik pasal Perak yang keluar di media-media cetak dan televisyen.  serius, kelakar, pelik, sedih, ajaib, apa-apa pun lah..  
tak semestinya semua berit ...



good idea mukkkkkkkk:tq::tq::tq:
:setuju::setuju::setuju:
disamping kita berforum, ilmu pengetahuan & semasa x  lupa

aku akan support ko nanti
HIDUP SATU PERJUANGAN
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 27-11-2006 12:07 PM |All posts
terimakasih bebanyak TK  
sharing my knowledge/experience in banking, finance, accountancy, legal, manufacturing & education
Reply

Props Report

Emperor

.... suatu masa ....

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 28-11-2006 01:58 PM |All posts
Fascinating Gua Puncak
DIANA YEOH

Apart from bats, stalactites and stalagmites, there is also evidence of past mining activities in Gunung Lannos biggest cave, writes DIANA YEOH

GUA Puncak, the biggest and longest cave in Gunung Lanno, is famous among cave explorers and climbers in Perak as it contains the second largest cave chamber in Peninsular Malaysia.

Located in Simpang Pulai, Gua Puncak is 1.58 kms long with a height of 80 metres.

Climbers find it fascinating as the cave is of historical interest
appearance can be deceptive. im anything but fine. i feel like the sun has set and not rise for five days. im in perpetual night here...
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 29-11-2006 09:19 AM |All posts
LPB tidak batal
HIDUP SATU PERJUANGAN
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 30-11-2006 07:58 PM |All posts
kepada yang mengikuti perkembangan ini, berita baik!
padan muka diorang..  ini tanah kerajaan, sepatutnya kerajaan la yang run the show!


Thursday November 30, 2006
KGDP members to hold EGM on new club

IPOH: The Kelab Golf Diraja Perak (KGDP) members will hold an extraordinary general meeting by the end of the year to vote on joining the proposed Royal Perak Golf Club (RPGC).

KGDP president Datuk Jamalludin Al Amini Ahmad said details of the membership scheme would be made known to the members during the EGM.

In fact, members had in principle agreed to join the proposed proprietary club during a previous EGM on May 15.

The next EGM will be a follow-up,
sharing my knowledge/experience in banking, finance, accountancy, legal, manufacturing & education
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 30-11-2006 08:33 PM |All posts
wehhh, jangan nanti ada budak mabuk air nira (perasa beer konon) masuk sini tuduh kata Perak buat mende haram dah le  :cak:  :lol  
adusss.. senak perut aku gelak teringatkan peristiwa yang sungguh lucu itu..  :lol  


Perak set to become home to first-ever ethanol sourced from nipah palm
30 Nov 2006
Brenda Lim

TAIPING, THU.:
--------------------------------------------------------------------------------
Ethanol from the nipah
sharing my knowledge/experience in banking, finance, accountancy, legal, manufacturing & education
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 1-12-2006 08:59 AM |All posts
sama gak cerita dia

Perak bakal pengeluar utama ethanol dari nira nipah
TAIPING 30 Nov.
HIDUP SATU PERJUANGAN
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 2-12-2006 09:09 AM |All posts

ni pun menarik gak

Sultan lucut gelaran Raja Kechil Besar Perak
IPOH 1 Dis.
55 Characters Limited
Unsupport Customize Discuz! Code
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 2-12-2006 10:41 AM |All posts
Raja Ular
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 4-12-2006 08:29 AM |All posts

Reply #14 kebayan's post

bagus jugak sultan buat camni..  lantik orang lain yang lebih layak untuk jadi raja kechil besar perak..  ke arah memperkasakan kualiti dan kehormatan kesultanan perak!
sharing my knowledge/experience in banking, finance, accountancy, legal, manufacturing & education
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 4-12-2006 09:21 AM |All posts
jwpnya jwt RAJA DIHILIR x de lah lagi, boleh aku aply weh
HIDUP SATU PERJUANGAN
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 4-12-2006 09:26 AM |All posts
Originally posted by TUKANGKEBUN at 4-12-2006 09:21 AM
jwpnya jwt RAJA DIHILIR x de lah lagi, boleh aku aply weh


Ate pegi ler anto salasilah mekome kepada Toh Amar Seri Diraja, Datuk Ayop Hashim.
Winning isn't everything, but wanting to win is
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 4-12-2006 09:36 PM |All posts
cuti sekolah ni, boleh le pergi jenjalan wehh..

Monday December 4, 2006
Gua Tambun rediscovered
By CHRISTINA KOH
ckoh@thestar.com.my

IPOH: Gua Tambun may have 3,000-year-old cave drawings of humans and prancing deers but some Malaysians are now only rediscovering
sharing my knowledge/experience in banking, finance, accountancy, legal, manufacturing & education
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 5-12-2006 08:50 AM |All posts
Gelaran: Raja Izuddin cabar Dewan Negara Perak
Oleh Norliza Abd. Rahman



Izuddin Iskandar Shah.
--------------------------------------------------------------------------------



IPOH 4 Dis.
HIDUP SATU PERJUANGAN
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 5-12-2006 08:52 AM |All posts
Dalam Negeri

Ibu, anak saudara maut kereta terjunam dalam tali air
Oleh ABDUL RAZAK DIN

TELUK INTAN 4 Dis.
HIDUP SATU PERJUANGAN
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 5-12-2006 11:49 AM |All posts
Wing Hoong pilih Karen pasangan hidup

Oleh Azizan Hashim

PEMAIN bola sepak Perak, Chan Wing Hoong menamat zaman bujangnya dengan memilih bekas pemain badminton Perak, Karen Lim Yi Ling sebagai pasangan hidup.



Majlis perkahwinan Wing Hoong diadakan di rumah bapanya, Chan kok Foo yang juga bekas penjaga gol Perak di sekitar 1970-an.

Begitupun menurut Wing Hoong perkahwinananya telah didaftarkan pada 6 Julai 2006 lalu.

Saya memilih tarikh itu untuk mendaftar perkahwinan kerana ia tarikh istimewa.

Kita tidak mungkin melalui tarikh seumpama itu lagi,
55 Characters Limited
Unsupport Customize Discuz! Code
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 5-12-2006 12:04 PM |All posts
cuaca di perak ari ni cerah.. - CNN
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 6-12-2006 12:41 PM |All posts
Creativity the jewel in Adris' crown
06 Dec 2006
--------------------------------------------------------------------------------
IPOH: Adris Jewellers
sharing my knowledge/experience in banking, finance, accountancy, legal, manufacturing & education
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 7-12-2006 09:03 AM |All posts
Perak larang keluar lesen lombong pasir
Oleh Shamsul Kamal Amarudin


IPOH: Kerajaan Perak tidak lagi membenarkan Pejabat Daerah mengeluarkan lesen melombong pasir, sebaliknya sebarang permohonan berhubung perkara itu hanya boleh diluluskan oleh Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco), berkuat kuasa serta-merta.





Menteri Besar, Datuk Seri Mohd Tajol Rosli Ghazali, berkata keputusan itu dibuat berikutan banyak permohonan daripada syarikat swasta untuk melombong pasir sungai dan bekas lombong di negeri ini.

Justeru, katanya, kerajaan negeri mahu memastikan aktiviti perlombongan yang dijalankan perlu mengikut prosedur dan syarat ditetapkan.

Kami tidak mahu apa yang berlaku di sebuah negeri apabila aktiviti perlombongan dilakukan dengan mengorek pasir sehingga jauh ke dalam tanah menyebabkan kawasan itu seperti sebuah lombong bijih timah.

Akibatnya, apabila lesen perlombongan itu tamat dan kami mahu melaksanakan projek pembangunan di situ, mungkin tiada syarikat pemaju yang berminat kerana mereka terpaksa menanggung kos tinggi bagi menimbus semula tanah itu,
HIDUP SATU PERJUANGAN
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 24-8-2014 03:17 AM , Processed in 0.140804 second(s), 28 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top