CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Show: 862|Reply: 1

perdermaan organ..

[Copy link]

Rank: 6Rank: 6

Post on 6-10-2007 10:48 AM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

baru2 ni aku ada baca kat akbar pasal perdermaan jantung kepada seorang remaja..
aku nak tau la organ yg didermakan tu dari penderma yg masih hidup atau yg dah mati??
sebab ofis mate aku cakap penderma adalah dari mereka yg masih hidup..
tapi berada dalam keadaan koma atau otak nya tidak berfungsi lagi..
pastu diorang cakap kalau amik dari pederma yg dah mati, organ penderma tu tidak boleh digunakan.. sebab tak berfungsi..
jadi mereka akan ambil organ dari penderma yg masih hidup..
tapi kan, bukan kah kalau kita keluarkan organ tu dari badan ianya tidak berfungsi??? so sama jelah kalau kita amik organ tu dari pederma yg sudah mati atau pun yg masih hidup (koma)..

pastu dalam kes pendermaan jantung tu, adakah jantung penderma tu masih berdegup walau pun telah dikeluarkan dari badan?? sebab setahu aku jantung tu di bawa dari ipoh ke KL..

ada tak sape2 yg tahu...
tolong terangkan...
nak tahu ni..

[ Last edited by  foxhunny at 6-10-2007 10:56 AM ]
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 6-10-2007 12:06 PM |All posts
actually...jikalau seseorang itu mati atau koma...hanya otak sahaja yang mati dan tidak berfungsi tetapi jantung masih lagi mengepam darah..jikalau otak sudah mati dan lumpuh maka orang itu sudah pun menemui ajal...jadi kesimpulannye jantung masih berfungsi walaupun sesorang itu sudah pun mati...ini sedikit info yang saya tau
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 20-4-2014 09:26 PM , Processed in 0.093703 second(s), 18 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top