Chinese
Facebook Login
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Hari Raya
Euro2016
Search
1395
View
1
Reply

perdermaan organ..

[Copy link]

Author: foxhunny       Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-10-2007 10:48 AM | Show all posts |Read mode
baru2 ni aku ada baca kat akbar pasal perdermaan jantung kepada seorang remaja..
aku nak tau la organ yg didermakan tu dari penderma yg masih hidup atau yg dah mati??
sebab ofis mate aku cakap penderma adalah dari mereka yg masih hidup..
tapi berada dalam keadaan koma atau otak nya tidak berfungsi lagi..
pastu diorang cakap kalau amik dari pederma yg dah mati, organ penderma tu tidak boleh digunakan.. sebab tak berfungsi..
jadi mereka akan ambil organ dari penderma yg masih hidup..
tapi kan, bukan kah kalau kita keluarkan organ tu dari badan ianya tidak berfungsi??? so sama jelah kalau kita amik organ tu dari pederma yg sudah mati atau pun yg masih hidup (koma)..

pastu dalam kes pendermaan jantung tu, adakah jantung penderma tu masih berdegup walau pun telah dikeluarkan dari badan?? sebab setahu aku jantung tu di bawa dari ipoh ke KL..

ada tak sape2 yg tahu...
tolong terangkan...
nak tahu ni..

[ Last edited by  foxhunny at 6-10-2007 10:56 AM ]
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2007 12:06 PM | Show all posts
actually...jikalau seseorang itu mati atau koma...hanya otak sahaja yang mati dan tidak berfungsi tetapi jantung masih lagi mengepam darah..jikalau otak sudah mati dan lumpuh maka orang itu sudah pun menemui ajal...jadi kesimpulannye jantung masih berfungsi walaupun sesorang itu sudah pun mati...ini sedikit info yang saya tau
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2016 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.069466s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list