CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Show: 3847|Reply: 8

camne nak minta bantuan zakat......

[Copy link]

Emperor

www.sardin.co.nr

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 27-7-2008 07:41 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

ada adik laki kawan aku nak sambung blaja..... kira apply politeknik.... aku tak galakkan adik dia amik ptptn sbb riba...... camne nak apply zakat pendidikan kat negeri perak...... apa prosedur dia?

adik dia nie bab blajar kurang sket.... so aku cadangkan amik sijil atau diploma mekanikal automotif.... sbb kereta kat mesia berlambak...... dah rosak, mesti kena repair gak....
#PrayForMH370
U Reap What U Sow - setiap org akn mendpt balasan ats apa yg diusahakan
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 27-7-2008 08:54 PM |All posts
gi ambil borang kat pejabat zakat
ada di setiap daerah
atau gi ke pejabat agama
minta borang
kehidupan semakin gawat  . . .  nilai duit makin ciput . . dada makin sesak
jom berkoperasi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
http://forum3.cari.com.my/viewthread.php?tid=299812&extra=&page=1
Reply

Props Report

Emperor

www.sardin.co.nr

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 27-7-2008 09:04 PM |All posts
Originally posted by ianho at 27-7-2008 20:54
gi ambil borang kat pejabat zakat
ada di setiap daerah
atau gi ke pejabat agama
minta borang

pe nama borang dia? boleh download kat internet tak?
#PrayForMH370
U Reap What U Sow - setiap org akn mendpt balasan ats apa yg diusahakan
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 27-7-2008 09:17 PM |All posts

Balas #2 ianho\ catat

ek...boleh ke macam ni..pastu tak payah bayar ke?Bukan ke kena tgk pada pendapatan isi rumah gak?
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 27-7-2008 10:10 PM |All posts

Balas #3 Acong\ catat

kena pi pejabat agama islam la...  mana boleh donlod.
Wallahua'lam
Reply

Props Report

Post on 28-7-2008 09:13 AM |All posts
nak mohon zakat... satu, sipemohon kena tahu dia tu dok dalam kategori asnaf yg mana?... sebab, setahu saya, lain asnaf, lain borang kena isi!... ok kalau bab2 belajar ni, saya agaklah dia dalam kategori asnaf fisabilillah... borang bantuan zakat ni ada kat amil kawasan... kenalah cari sapa amil kawasan kita! kalau tak tahu sapa amil, susah jugak... sebab yg akan buat sokongan tu amil kawasan! boleh pi pejabat agama daerah utk ambil borang, tapi kena cari amil jugak utk sokongan!... bantuan zakat fisabillillah ni taklah macam pinjaman PTPTN... sentiasa dapat... bantuan zakat ni kita kena mohon setiap kali kita memerlukannya... dan biasanya, nasib baik sangatlah kalau kita dapat amaun yg kita mohon!...
Reply

Props Report

Emperor

www.sardin.co.nr

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 28-7-2008 06:40 PM |All posts
Originally posted by lebaimandraguna at 28-7-2008 09:13
nak mohon zakat... satu, sipemohon kena tahu dia tu dok dalam kategori asnaf yg mana?... sebab, setahu saya, lain asnaf, lain borang kena isi!... ok kalau bab2 belajar ni, saya agaklah dia dalam  ...

iye ke?

aku ingat boleh dapat sampai abis blajar.....

tapi aku tau ada bantu nie sbb ada member aku sambung blajar guna duit zakat...... la nie tiap
#PrayForMH370
U Reap What U Sow - setiap org akn mendpt balasan ats apa yg diusahakan
Reply

Props Report

Post on 30-7-2008 08:42 AM |All posts
memang betul ada bantuan zakat utk belajar... di bawah peruntukan asnaf fisabilillah... tapi, macam saya katalah, bantuan zakat ni tak macam PTPTN... pemohon kena mohon setiap kali memerlukan... bantuan yg boleh dimohon adalah bantuan utk bayar yuran dan sara hidup... tapi satu lah, maap cakaplah! orang2 yg menguruskan zakat ni kebanyakannya masih jumud pemikiran mereka, konsep mereka, fisabilillah utk orang yg belajar agama saja... pemohon yg belajar bidang2 lain... payah sikitlah!
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 2-8-2008 05:03 PM |All posts

Balas #8 lebaimandraguna\ catat

masalah terletak keadaan pembuat dasar
pengurus tu cuma melaksanakan tugasan saja
kalau la bleh persembahkan masalah ni kat raja muda kan bagus
kehidupan semakin gawat  . . .  nilai duit makin ciput . . dada makin sesak
jom berkoperasi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
http://forum3.cari.com.my/viewthread.php?tid=299812&extra=&page=1
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 19-4-2014 12:22 PM , Processed in 0.113750 second(s), 21 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top