CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
1234Next
Return Post new threads
Author: doden

Muhammad adalah nabi umat Hindu ?

 Close [Copy link]

Rank: 4

Post on 9-1-2009 01:47 PM |All posts
Memberi kenyataaan berdasar agama masing2,  tentu rasa  sendiri saja yang betul.....sori mencelah...
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 9-1-2009 03:44 PM |All posts
Originally posted by Sephiroth at 9-1-2009 08:21 AM
Kitab siapa yg lengkap atau agama siapa yg betul, selepas mati nanti, kau akan tahu juga.


tu je kau bole jwb?????

mati lah kau dlm keadaan sia2 & dlm keadaan kekufuran........
Prffthhhhhhhhhhhhh.............
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 9-1-2009 03:46 PM |All posts
Originally posted by cabang at 9-1-2009 01:47 PM
Memberi kenyataaan berdasar agama masing2,  tentu rasa  sendiri saja yang betul.....sori mencelah...


tp berlandaskan bukti,dalil& fakta yg btul......

bukan ckp kosong & putar belit aje........
Prffthhhhhhhhhhhhh.............
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 10-1-2009 10:33 AM |All posts
betul  fakta tu  kita yang rasa sebab kita yakin gn agama ita, kalu dia yakin  gn agama n tuhan dia..dia pun rasa betul....jadi sama2 masuk syurga kalu buat baik n sama2 masuk neraka kalu buat jahat dan sambung thread di sana. :handshake: :handshake: :handshake: :handshake: :handshake: :handshake: :handshake:
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 11-1-2009 10:22 PM |All posts
Originally posted by cabang at 10-1-2009 10:33 AM
betul  fakta tu  kita yang rasa sebab kita yakin gn agama ita, kalu dia yakin  gn agama n tuhan dia..dia pun rasa betul....jadi sama2 masuk syurga kalu buat baik n sama2 masuk neraka kalu buat jahat dan sambung thread di sana.


Syurga dan neraka dlm agama kamu ada forum cari ka?
I lari portable on my dude!
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 12-1-2009 05:01 PM |All posts
i rasa semua tu simbolik je...tombak , kepala gajah ko ular ko... cuba pk ckit nape cerdik pandai pon boleh sembah tu...mereka bodol ke nak sembah tu?..walau pun i tak tau hindu, i rasa mesti ada sebab sebalik penyembahan itu...spt muslim membaling batu d Mina..
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 13-1-2009 11:36 AM |All posts
Mengapa umat islam perlu membaling batu d Mina tu? Bukan simbolik ke tu///////???? Gitu jugalah  ape yang u kata tentang dewa hindu.... . sori  ini hy pandangan saya.
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 14-1-2009 09:08 AM |All posts
When we watch a movie, we could know that the characters inside are merely actors and actresses who play roles, but evenso we know that the roles are make-belief, we can still associate with the actors and actresses since they portray problems and situations which we could likely to find ourselves.

Those stories about gods and goddess in Hindu puranas are like that; it is to portray problems and situations which we could likely to see in the real World. So, watch, learn and understand what the gods and goddess are trying to teach you. Do not behave with blind faith like certain race could.
You are Just a ... Puppet

[Non-Muslims :- Read Taubah 9:28 and Judge for yourselves. ]

Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 14-1-2009 10:20 AM |All posts
pendapat aku laa...terdapat persamaan ni adalah kerana perpindahan org2 zaman dahulu dari 1 tempat ke 1 tempat lain...pernah dgr sejarah org2 Aryan menyerang India..org2 Aryan ni datang dri belah tanah arab, kalo tak silap laa...so apa2 perkara dalam kitab Taurat telah di salin ker dalam kitab Hindu...pendapat aku jek..jgn marah
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 15-1-2009 09:25 AM |All posts
source : http://en.wikipedia.org/wiki/Aryan_Invasion_Theory_(history_and_controversies)

Wikipedia is not the most suitable website to deal about history, I could suggest that you could read on your own.

Aryan Invasion NEVER occurred. The British who came and invaded India wanted to know how is it that India have a large diversity of races, living in one continent. Since they do not accept that India could have been spiritually mature and its people mentally matured to draw others to India (thus making India the hub of civilizations), the British devised theories to befit theirlittle minds.

One such stories is that there were invasions of "foreigners" from outside India. Such "fairy tale" is called the Aryan Invasion, which Scientists and Historians have denied as ever happened.
You are Just a ... Puppet

[Non-Muslims :- Read Taubah 9:28 and Judge for yourselves. ]

Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 16-1-2009 06:03 PM |All posts
debat lagi debat...
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 17-1-2009 12:52 AM |All posts
Originally posted by palmolive at 14-1-2009 10:20 AM
pendapat aku laa...terdapat persamaan ni adalah kerana perpindahan org2 zaman dahulu dari 1 tempat ke 1 tempat lain...pernah dgr sejarah org2 Aryan menyerang India..org2 Aryan ni datang dri belah ...



Itu ada satu kemungkinan.Satu kemungkinan lagi ingat bahawa tanah dunia ini dahulunya adalah bercantum macam tanah rata.Tidak ada benua india, benua amerika, dan ia menjadi benua apabila makan masa.Dan ingat satu perkara, bahawa Nabi Nuh telah ada pada masa benua-benua nie dah mula bergerak sedikit demi sedikit dan di dalam kitab hindu ada kata kita suci veda sudah ada.Itu adalah dari kata Manu atau Nabi Nuh.Ini bermakna kitab suci ini memang sudah ada pada peristiwa pergerakan benua-benua nie.Dan masa makan masa, zaman menjelang zaman, akhirnya setiap benua membawa cerita yang sama, walaupun dalam versi yang berlainan tetapi pokoknya masih sama contohnya banjir besar Nabi Nuh juga terdapat vcersinya dalam mabharta(kalau tidak salah eja).

Ibarat macam seorang cikgu membisikkan ketelinga seorang pelajar untuk di sampai kepada 40 pelajar di dalam kelas itu mengikut barisan.Mestilah logik akal bukan jika pelajar yang ke 40 itu mendapat cerita yang sudah berubah daripada pelajar yang pertama tadi.Begitulah konsep yang kita kena faham dalam keadaan ini.
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 18-1-2009 12:47 PM |All posts
sabar doden.....

cabaran...........
teruskan usahamu

[ Last edited by  komicat at 18-1-2009 12:48 PM ]
[url=http://imageshack.us][img=http://img383.imageshack.us/img383/8899/happycat761673thumbmi4.jpg][/url]
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 19-1-2009 10:18 AM |All posts
by doden

Satu kemungkinan lagi ingat bahawa tanah dunia ini dahulunya adalah bercantum macam tanah rata.Tidak ada benua india, benua amerika, dan ia menjadi benua apabila makan masa.Dan ingat satu perkara, bahawa Nabi Nuh telah ada pada masa benua-benua nie dah mula bergerak sedikit demi sedikit dan di dalam kitab hindu ada kata kita suci veda sudah ada

Doden sayang ... masa itu tak ada manusia lagilah, sayang. Kali terakhir semua benua2 bersatu adalah lebih kurang 170 juta tahun lalu, dinosaur pun belum wujud lagi.

Kitab2 Veda itu dikatakan berada di tangan Pencipta (Brahma) utk diberikan kpd Manusia. Ianya belum disampaikan lagi.
You are Just a ... Puppet

[Non-Muslims :- Read Taubah 9:28 and Judge for yourselves. ]

Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 23-1-2009 08:24 AM |All posts
You know ... the Admin here should really do something about the complains I have been sending.

After all, it could be VERY unfortunate if someone were to report incidents of insulting Hindusm religion to the local newspapers. I think there was one incident last time (back in 2005 if not mistaken) where a local newspaper have heard of such insulting news on this forum regarding Buddha.
You are Just a ... Puppet

[Non-Muslims :- Read Taubah 9:28 and Judge for yourselves. ]

Reply

Props Report

Super Moderator

KeTurunan SUPER SAIYA

Rank: 24Rank: 24Rank: 24Rank: 24Rank: 24Rank: 24

Sr Super Moderator

Post on 23-1-2009 11:32 AM |All posts
asik gaduh jer..

I dah kekurangan kredit nak tolak kredit jadi saya delete ajer posting2 yg berunsur provok dan offensive..
* I never enter a business  relationship without my exit plan in my back pocket * - Super Saiya Sasha

"Dont argue with an idiot, he will drag you down to his level and beat you with experience" - Dilbert
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 28-1-2009 09:29 AM |All posts
Do what you can but this nonsense posts MUST NOT be here to insult Hindusm.

Thank you beforehand.
You are Just a ... Puppet

[Non-Muslims :- Read Taubah 9:28 and Judge for yourselves. ]

Reply

Props Report

Sly  

Rank: 3Rank: 3

Post on 20-3-2009 04:26 PM |All posts
perbincangan di sini  adalah bagus, sebab manusia memang dikurniakan akal yg amat bijak atas muka bumi ini, sehingga mereka mampu mencipta dan menkaji sesuatu yg kadang-kadang kita anggap mustahil. Begitu juga dalam beragama perlu ada kajian dan lojik akal untuk manusia terima pakai, tak boleh la bagi alasan mati dulu baru tahu, sebab setakat ni tak de lagi yg mati hidup balik.

tapi akal manusia terhad dibandingkan kuasa tuhan.
Jadi kaji-kajilah dan selamat beramal...
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 21-3-2009 07:56 AM |All posts

Reply #69 Sasha's post

sasha, moderator ado quota kredit ka untok tolak kredit orang lain?
abih, kalu dah exceed quota, apo gunanya moderator sebab tak boleh nak tolak kredit orang
Reply

Props Report

Post on 28-6-2009 10:36 PM |All posts
complicated...tak tahu nak buat simple  but informatif......ur people  arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr make me geram x der respect ler..........dah tahu salah tak minta maap.....

kejadian berlaku kat hospital....driver india ni parking kereta rapat sangat ngan kereta aku....emak dia selamba jer bukak pintu dan terkena cermin sisi aku...habis calar....

what the hell....x tahu nak cakap ker...i am sorry.....my mom ada sound ngan polite....gerrrrrrrrr sungguh geram............................

dalam ajaran semua agama semua nya arah kebaikan...so behave dengan baik...
Reply

Props Report

Post on 28-6-2009 10:39 PM |All posts
what the helllll....

agama hindu ada hell ngan heaven ker.........

dalam islam org kapir laknat memang masuk neraka...so go to helll beat it
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 6-10-2009 09:11 PM |All posts
Mashuk Naraka n Swarga cuma temporary jah dalam Buddhisme.... Aku xmo campor Hindu... It hal Hindus lar.... Kalu buat jahat akan "miskin" pahala, karma akan kejar kamu.... Kalu buat baik tambah pahala... Kejahatan menyebabkan roh lahir dalam naraka sebagai setan atau yakka.... Kalu buat baik, mungkin lahir sebagai makhluk langit atau dewa.... dewa2 pong bleh nakal gak n buat dosa, n pastu lahir lagik jadik benda lain.... Nak capai Pari-Nibbana mesti ikot prinsip2 Buddha. Baca ler crita Jataka.... BUkan susah sangat nak paham pong..... Sami2 yang capai martabat tinggi semua xkan masuk swarga atau naraka lagi n xkan lahir lagik dalam samsara......... Akan tros masuk "Dunia Baru" atau "Navalok"... Malas nak perpanjang... P dengar snirik ceramah agama di radio Chanak....
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 21-10-2009 02:04 PM |All posts
semua ini wallahu walam...
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 2-12-2009 05:43 PM |All posts
Aku pernah tengok video Ustaz Zakir Naik..memang logik dan padat.
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 3-12-2009 10:22 AM |All posts
Aku pernah tengok video Ustaz Zakir Naik..memang logik dan padat.
mhdsafwanindera Post at 2-12-2009 17:43


How is it logic and "padat" when it is based on LIES? Hindus have stated many times that the MYTH of Muhammad beings related to Hindusm is a MYTH and nothing else.

Basically, Muslims are out to convert Hindus (and other religious believers) using LIES like this. Hindus should be careful not to believe in Lies.
You are Just a ... Puppet

[Non-Muslims :- Read Taubah 9:28 and Judge for yourselves. ]

Reply

Props Report

1234Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 27-11-2014 02:28 AM , Processed in 0.137907 second(s), 32 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top