CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Author: joe_qlate

Kes kehilangan 2 enjin pesawat pemintas F-5E

[Copy link]

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 25-12-2009 03:50 PM |All posts
Jangan la terlampau nak defend gomen sangat, apa yg pembangkang cakap pun kena ambil kira juga, paper yang 1st sekali melaporkan adalah NST, owned by Media Prima, salah 1 GLC gomen, so sebelum diorg r ...
rastablank Post at 25/12/2009 09:00


sapa BG tu? care to name him/her??
PAS KELANTAN CELAKA!! UNDUR ATAU KELANTAN JATUH!!
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 25-12-2009 03:51 PM |All posts
Semoga PENGKHIANAT-PENGKHIANAT berkenaan dihukum dengan seberat-berat hukuman yang ada bersesuaian dengan PENGKHIANATAN mereka!
cikgueaizan Post at 25/12/2009 10:38


hukuman? cuma diminta bersara awal cam officer tu...siap dapat pencen walau pun suspek....:@
PAS KELANTAN CELAKA!! UNDUR ATAU KELANTAN JATUH!!
Reply

Props Report

Emperor

www.sardin.co.nr

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 25-12-2009 04:00 PM |All posts
Officer And Men Sacked Before Engines Loss Discovered

Friday, 25 December 2009

Bernama -- A brigadier-general and several other personnel were sacked before the loss of the two F-5E aircraft engines was discovered.

The Royal Malaysian Air Force (RMAF)s public relations office in a statement yesterday said the actions taken were more related to inefficiency and work performance and were normal measures implemented to prevent repetition of undesirable matters.

With this statement, the RMAF hopes that quarters will not speculate and make assumptions that are in conflict with the facts to avoid confusion.

The RMAF is always aware of a asset management and operation system to ensure the preparedness of the RMAF is highest at all times, the statement said.

On the case regarding the loss of the engines as reported in the media recently, the statement said it was handed over to the police for further investigation.

The RMAF understands that the case is being studied and awaiting instructions from the Attorney-General for further action, the statement said.

The statement said as such the RMAF will not make any statement that can disturb investigation and prosecution and hoped all quarters would wait for feedback from the Attorney-Generals Chambers before making any statements.

The RMAF began operating the F-5E in 1974. In 1999, the air force made a decision to terminate the aircrafts services and its role as a frontline fighter jet was taken over by the MiG-29N and F/A-18D.

However in 2003 the aircraft, then aged 29 years in the RMAF inventory, was re-activated as a training and reconnaissance aircraft to meet current needs.

[url=http://malaysia-today.net/index.php?option=com_content&view=article&id=29227fficer-and-men-sacked-before-engines-loss-discovered&catid=19:newscommentaries&Itemid=100131]http://malaysia-today.net/index.php?option=com_content&view=article&id=29227fficer-and-men-sacked-before-engines-loss-discovered&catid=19:newscommentaries&Itemid=100131[/url]
#PrayForMH370
U Reap What U Sow - setiap org akn mendpt balasan ats apa yg diusahakan
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 25-12-2009 04:45 PM |All posts
239# Acong
Jet engine theft mystery deepens The Malaysian Insider
DEC 25 The Royal Malaysian Air Force (RMAF) has now said a brigadier-general and several others sacked in 2007 have nothing to do with the embarrassing theft of two F-5E jet engines found only missing in 2008.
That makes sense.
After all, how can they be sacked before the theft was discovered?
But there precious little sense and details of the theft that has put international spotlight on Malaysias lax security, possible role in the global black market arms trade and corruption that has put the country at 56 in the Transparency International graft rankings.
The police are now saying the engines the General Electric J85-21A turbojets have been traced to Argentina. It apparently went there by way of a Middle-East nation, believed to be Iran, from Port Klang. And police are now looking for the documentation for the shipping.
No one has yet shed light how the thieves sneaked the engines, the size of a small car, out of the RMAF Sungei Besi airbase, to the port. It is also not known why the engines, said to be spares, are kept in Sungei Besi when the F-5E squadron is based in the RMAF Butterworth airbase.
The greater mystery is why would anyone want to acquire jet engines first made 30 years ago? No one has yet to reveal the answer to that, especially when the RMAF has the F/A-18Ds and the MiG-29Ns using far superior powerplants made with better technology.
For the record, Malaysia bought the 14 F-5Es in 1974 and decommissioned them in 1999. One crashed in the Malacca Strait near Perak on May 31, 1995. There are 13 now but only six are operational after they came back to service in 2003.
Selling the jet engines to Iran also does not make sense as the Islamic republic has 65 F-5 of the A, B, E and F variants, according to Wikipedia. The United States had sold them to Iran in the 1970s when the Shah was in power before being toppled in 1979.
Why would Iran want technology for a jet engine it already possesses? All the more so when its an engine made in the 1970s. Iran already has scientists said to be working on military-capable nuclear technology, so this jet engine technology is obsolete for it.
Of course, the languid response to the theft and an apparent lack of outrage when it was first discovered is shocking. And a mystery.
The RMAF lodged a report after six months of finding the engines missing. The police took a glacial pace of more than a year to investigate before sending the papers to the Attorney-Generals Chambers. And he is only now saying it is a serious matter after it finally became public, asking the police to probe further.
Prime Minister Datuk Seri Najib Razak, who was the then Defence Minister, never revealed it. Neither did the Prime Minister Tun Abdullah Ahmad Badawi. Why? The mystery deepens.
We have two jet engines stolen two years ago from a secure military installation. They are allegedly now in Argentina.
We appear to know the what, where and when. It is the who, why and how that is missing, somewhat like the engines.
The mystery is just getting curiouser by the day, for the more we know, the less we understand this crime that underscores the public perception of the Malaysian government and the civil service.
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 25-12-2009 04:47 PM |All posts
232# powerwoot

Majlis minum petang dgn risik jgn lupa yea?
jazim Post at 25-12-2009 15:28


dorang xdela, suma dah dikerahkan keluar carik info
PATI loves DiGi
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 25-12-2009 04:51 PM |All posts
Enjin jet hilang dosa kepada rakyat, kata Nik Aziz
Oleh Mohd Zuharman

KOTA BARU, Dis 25 Pihak-pihak terlibat dalam insiden kehilangan enjin jet pejuang milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) termasuk dipercayai didalangi warga kerjanya telah berdosa kepada setiap rakyat negara ini, kata Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Orang yang terlibat bukan saja berdosa dengan Tuhan, tapi berdosa juga dengan rakyat. Kalau rakyat Malaysia ini ada seramai 30 juta, maka orang itu berdosa dengan 30 juta rakyat.

Sebab enjin itu adalah hak kerajaan dan bila sebut kerajaan ia termasuk lah semua rakyat, kata Menteri Besar Kelantan ketika menyampaikan kuliah mingguannya di Dataran Ilmu di sini hari ini.

Dengan nada yang sinis Nik Aziz berkata mustahil enjin itu boleh hilang dengan begitu mudah jika tidak ada dalang atau pengatur skrip di sebalik tragedi itu memandangkan prosedur kawalan ketat di pangkalan TUDM.

Baru-baru ini insiden kehilangan dua enjin jet pejuang F-5E milik TUDM mengejutkan banyak pihak.

Sistem kawalan keselamatan negara dipandang rapuh apabila Menteri Pertahanan, Datuk Zahid Hamidi mendedahkan di samping enjin beberapa peralatan kelengkapan lain juga didapati hilang.

Ketua Pemuda PAS pusat, Nasrudin Hassan Tantawi menyifatkan insiden tersebut sebagai memalukan negara sekali gus mempersoalkan sistem kawalan keselamatan negara.

Jelas sekali aspek keselamatan begitu rapuh sehingga harta yang begitu penting kepada pertahanan negara boleh lesap begitu sahaja, katanya.
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 25-12-2009 05:02 PM |All posts
Dengan nada yang sinis Nik Aziz berkata mustahil enjin itu boleh hilangdengan begitu mudah jika tidak ada dalang atau pengatur skrip disebalik tragedi itu memandangkan prosedur kawalan ketat di pangkalanTUDM.

braderjoni Post at 25-12-2009 16:51


..duh!!

sengal ape n.ajis ni??

memang ler suma tau ada dalangnya....
Reply

Props Report

Highlander

Pengawal Pesawat Pejuang

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 25-12-2009 06:25 PM |All posts
hukuman? cuma diminta bersara awal cam officer tu...siap dapat pencen walau pun suspek....:@
razhar Post at 25-12-2009 15:51


Bila pegawai2 ATM yg jadi pengkhinanat nak dipenjarakan mcm pegawai2 askar USA. Takkan PTAT dan hukuman penjara hanya utk LLP saja...
AWAS TENGGEKAN BERPUSING TANPA AMARAN
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 25-12-2009 06:45 PM |All posts
Yang terbukti bersalah wajib dihukum
Sistem kawalan keselamatan dan pengurusan aset atm perlu diperkemaskan
Jerung perkasa yang menjadi dalang perlu dihukum dan dicantas dari logistic support system atm supaya insiden memalukan ni tidak berulang
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 25-12-2009 06:57 PM |All posts
name it,please!!
razhar Post at 25-12-2009 15:47


x boleh bro, nnt ade yg terasa...
Ability is what will get you to the top if the boss has no daughter ;-p
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 25-12-2009 07:02 PM |All posts

TUDM 1Malaysia .....

Post Last Edit by jf_pratama at 25-12-2009 18:05

Apakah mungkin kehilangan enjin F5E itu terjadi kerana TUDM pada saat itu masih belum menerapkan konsep TUDM 1Malaysia?
" Perlihatkan kepada doenia bahwa kita membeli kemerdekaan itoe dengan mahal, dengan darah, keringat dan tekad jang tak koendjoeng padam. Ingat, Indonesia tidak akan pernah menjerah kepada siapapoen!" - Boeng Karno (19 Desember 1948)
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 25-12-2009 09:48 PM |All posts
Bomba  yang boleh diharapkan......


apasal gaji Bomba tak naik .... sikit punyer keje teruk......  gaji tak naik....
HangPC2 Post at 25-12-2009 10:02 AM


Sebabnya Bomba tidaklah sehebat Kastam ataupun JPJ di dalam mengungguli carta sapa yg banyak buat kutipan/income utk jabatan sendiri.(PDRM dan ATM tak masuk liga)

Bomba....mintak peruntukan itu ini pun memang susah nak dapat.

Paling kuat duit masuk jabatan pun melalui kompaun/kesalahan UUKB(undang2 kecil bangunan), yuran proses bangunan yg tak seberapa dan lain-lain.

Apa laa sangat kalau dibandingkan dengan Kastam yg rampas keta/rokok/arak/pompoan seludup atau lari cukai berjuta-juta tuh.
Jual balik keta/rokok/arak/pompoan seludup tu ada gak mendatangkan hasil utk jabatan.

Bomba?
Airlioleleh je ler.
Mungkin gomen ikut priority kot.
Kacak.......? - Kumisku.
Tampan ...? - Spek itamku.
Bergaya ...? - Ya..inilah hero sejati.
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 25-12-2009 09:52 PM |All posts
Apakah mungkin kehilangan enjin F5E itu terjadi kerana TUDM pada saat itu masih belum menerapkan konsep TUDM 1Malaysia?
jf_pratama Post at 25-12-2009 07:02 PM


Apa haruskah aku ketawa di saat membaca kata-katamu itu mas....?
Kacak.......? - Kumisku.
Tampan ...? - Spek itamku.
Bergaya ...? - Ya..inilah hero sejati.
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 25-12-2009 10:25 PM |All posts
249# airfilterkotor

Indon nie orang dah bagi main kat Thread Indon pun masih nak menyibuk ehwal negara lain... dia lupa ke skandal timbunan senjata api kat rumah Pegawai Tinggi Logistik BrigJen Koesmayadi tahun 2006.


http://www.suarakarya-online.com/news.html?id=148219


Tak sempat cari gudang rumah jeneral dah jadi gudang senjata!
[without fear or favour]
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 25-12-2009 11:36 PM |All posts
249# airfilterkotor

Indon nie orang dah bagi main kat Thread Indon pun masih nak menyibuk ehwal negara lain... dia lupa ke skandal timbunan senjata api kat rumah Pegawai Tinggi Logistik BrigJen K ...
standupper Post at 25-12-2009 22:25

indon pun mudah lupa gak kot..
New Begining
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 25-12-2009 11:49 PM |All posts
250# standupper

Langau kalau sesat terbang, memang cenggitew la jadinya.




.....
Kacak.......? - Kumisku.
Tampan ...? - Spek itamku.
Bergaya ...? - Ya..inilah hero sejati.
Reply

Props Report

Highlander

Pengawal Pesawat Pejuang

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 26-12-2009 12:14 AM |All posts
250# standupper  

Langau kalau sesat terbang, memang cenggitew la jadinya.




.....
airfilterkotor Post at 25-12-2009 23:49


Tengah tunggu langau terbang direct ke dlm unggun api besau belakang rumah pak cik yg tengah bakar sampah.
AWAS TENGGEKAN BERPUSING TANPA AMARAN
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 26-12-2009 01:00 AM |All posts
253# jazim

masuk dlm unggun api...pastu terbakar...
Ability is what will get you to the top if the boss has no daughter ;-p
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 26-12-2009 02:41 AM |All posts
250# standupper

tq tuan...lebih kurang macam tu le yg saya dengar..ni baru masuk ni...
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 26-12-2009 07:49 AM |All posts
..duh!!

sengal ape n.ajis ni??

memang ler suma tau ada dalangnya....
Periuk_api1209 Post at 25-12-2009 17:02

yer ke semua tau....
kalau tau.. apa lagi... tangkap dan caj ajerla...
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 26-12-2009 07:55 AM |All posts
Post Last Edit by jf_pratama at 25-12-2009 18:05
TUDM 1Malaysia .....
Apakah mungkin kehilangan enjin F5E itu terjadi kerana TUDM pada saat itu masih belum menerapkan konsep TUDM 1Malaysia?
jf_pratama Post at 25-12-2009 19:02


kalau 123malaysia belom lagi pak... kami masih lagi amalin konsep "ketuanan melayu" ama "malaysia boleh" pak.......udah bicara jual enjin, kalau harganya lumayan, pesawat ama maruah negara pun bisa dijual pak.....
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 26-12-2009 12:06 PM |All posts
local dubuk detected!!!!!!
Ability is what will get you to the top if the boss has no daughter ;-p
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 26-12-2009 08:12 PM |All posts
PENGKHIANAT!!
PENGKHIANAT!
PENGKHIANAT!
JANGAN  MAAFKAN PENGKHIANAT NEGARA!
HUKUMAN KERAS MESTI DIKENAKAN SEBAGAI TELADAN KEPADA LAIN2 YANG MEMPUNYAI NIAT YANG SAMA PADA MASA DEPAN.
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 26-12-2009 09:02 PM |All posts
Post Last Edit by jf_pratama at 26-12-2009 20:04
PENGKHIANAT!!
PENGKHIANAT!
PENGKHIANAT!
JANGAN  MAAFKAN PENGKHIANAT NEGARA!
HUKUMAN KERAS MESTI DIKENAKAN SEBAGAI TELADAN KEPADA LAIN2 YANG MEMPUNYAI NIAT YANG SAMA PADA MASA DEPAN.
kali Post at 26-12-2009 19:12


Apakah tetap dihukum sekeras-kerasnya jika si Pengkhianat tersebut bertindak dengan persetujuan dan/atau sepengetahuan pejabat yang sekarang menjadi pemimpin negara anda ? ...... Hahahahaha
" Perlihatkan kepada doenia bahwa kita membeli kemerdekaan itoe dengan mahal, dengan darah, keringat dan tekad jang tak koendjoeng padam. Ingat, Indonesia tidak akan pernah menjerah kepada siapapoen!" - Boeng Karno (19 Desember 1948)
Reply

Props Report

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 26-12-2009 10:54 PM |All posts
Post Last Edit by jf_pratama at 26-12-2009 20:04



Apakah tetap dihukum sekeras-kerasnya jika si Pengkhianat tersebut bertindak dengan persetujuan dan/atau sepengetahuan pejabat yang sekarang men ...
jf_pratama Post at 26-12-2009 21:02



jgn tebarkan fitnah .... ada bukti indon vavi nie. ko nak kena ban ke main tuduh2 nie ?
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 25-4-2014 02:47 AM , Processed in 0.145523 second(s), 31 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top