View: 7368|Reply: 47
|
ramai mula berkempen BOIKOT PETROL
[Copy link]
|
|
kalo kita persoal kenaikkan harga petrol nanti "ada org" marah sbb mereka suka petrol naik. i comfir ...
bangcak Post at 10-8-2010 14:35
elok Bangcak mulakan dulu dengan menggunakan motor kayu. |
|
|
|
|
|
|
|
ni kalo letak kat bod lawak ni mesti syok... |
|
|
|
|
|
|
|
Nak kata teknologi elektrik masih baru... dah lama dah... nak kata teknologi hybrid ni baru... pun dah agak lama juga... daripada TAJA Lotus F1... baik beli teknologi hybrid dan komersialkan... baru laa murah... dan mampu milik...
Kalau teknologi F1 tu... berapa kerat laaa yang mampu... |
|
|
|
|
|
|
|
Kena masukkan kat bod lawak la bangcak.......... |
|
|
|
|
|
|
|
cam ni la yg PM kata..ubah gaya hidup tu...betul3 kata Upin |
|
|
|
|
|
|
|
Teknologi hybrid atau elektrik memang dah maju, cuma negara2 besar dan maju tak nak implement kerana mereka dapat cukai yang banyak dari hasil jualan petrol/diesel. Kalau kereta elektrik nak cukai apanye. |
|
|
|
|
|
|
|
teknologi hibrid tu bermaksud "mengguna lebih dari 1 punca kuasa" contoh petrol+diesel, petrol+gas, solar+petrol, petrol+elektrik...
.....PETROL + ELEKTRIK ???? mmg rakyat makan tanah je kalo hibrid petrol + elektrik. dua2 punca kuasa yg paling "mereka" seronok naikkan harga.
bangcak Post at 11-8-2010 07:49
Petrol memang kena bro... tapi elektrik dari kereta hybrid terjana dari motor dan disimpan ke bateri... kalau itu pun dorang nak charge... memang haremmmm laa jawabnya... |
|
|
|
|
|
|
|
teknologi hybrid...dah ada dah...proton emas.. cuma tak di komersialkan lagik la..k ...
FMKiller Post at 11-8-2010 10:31
Apa kebaikan dari pelaburan Lotus F1 tu... meh sini kita kongsi sikit... |
|
|
|
|
|
|
|
alangkan gergasi permotoran (toyota) yg pon tak sanggup tanggung beban kos perlumbaan f1, inikan p ...
bangcak Post at 12-8-2010 10:51
Toyota dah lama terkenal diperingkat antarabangsa, nama pun gergasi permotoran, semua orang boleh nampak sebab gergasi ( besar ). Toyota bukan tak sanggup nak tanggung kos F1 tapi tiada keperluan baginya. Tapi Proton perlu sebab proton masih lagi baru dalam dunia permotoran, masih lagi kerdil, salah satu cara menyertai F1 bagi mengiklankan diri diperingkat antarabangsa agar mudah dipasarkan jika sudah dikenali . FI mempunyai jutaan peminat diseluruh dunia. Itu satu bentuk perlaburan juga disamping kutipan tiket dan merancakkan industri pelancongan sebagai pendapatan sampingan.
|
|
|
|
|
|
|
|
alangkan gergasi permotoran (toyota) yg pon tak sanggup tanggung beban kos perlumbaan f1, inikan p ...
bangcak Post at 12-8-2010 10:51
bangcak..tak perlu banding ngan toyota, toyota dah ada pasaran yang luas...proton lak baru nak masuk sikit2 ke pasaran..cara nak boost keyakinan org luar terhadap proton dengan cara nih la...bila dah masuk f1, secara tak langsung proton leh ceduk teknologi f1 dan menjadikan proton lebih kompetitif di pasaran antarabangsa membawa kepada perluasan pasaran proton.
proton tuh kan aset negara. kalo tak kukuhkan, negara jugak yang rugi. kira macam 2 dalam 1, dapat teknologi + dapat keyakinan org luar. perkara nih ambil masa nk nampak hasil, kalo takat 2 3 bulan tuh...xdak la...
keuntungan pelaburan tuh jgn hanya tgk jangka masa pendek contohnya kutipan tiket, pelancong...tuh keuntungan jangka pendek jer...jangka masa panjang kena fikir jugak.lepas proton dah menapak kukuh di pasaran antarabangsa, nak tarik diri dari f1 tuh pon dah ok...buat alasan cam toyota-tak mampu nak tanggung beban kos...pastuh fokus kat pasaran antarabangsa tuh menjadi lebih senang sbb ramai dah kenai dan yakin keupayaan proton. |
|
|
|
|
|
|
|
..meningkatkan keyakinan dan membawa nama proton ke arena antarabangsa. seterusnya proton dapat meluaskan pasaran dan membawa kepada kedudukan ekonomi proton yang lebih stabil. lotus tuh kan anak syarikat proton. tak sesia la keta proton ada lotus handling dan handling lotus nih memang diakui ramai sebagai antara yang terbaik.
p/s : kalo nak carik kebaikan, jgn hanya dilihat pada satu aspek saja, banyak aspek lagi yang boleh dilihat. FMKiller Post at 12-8-2010 09:47
Hahahaha... hakikatnya... hanya meningkatkan keyakinan Proton dan Pengerusi Proton... tapi orang luar tak yakin pun dengan Proton...
Cuba laa ko kira berapa gaji pemandu Lotus F1 (2 orang) tu setahun pun cukup le...
Meh kita tengok jenama kereta yang tak masuk F1 tapi menembusi pasaran US dan Canada...
http://paultan.org/2010/07/28/new-hyundai-elantra-pictures-and-spec-sheet-revealed/
http://paultan.org/2010/07/19/hyundai-unveils-genesis-coupe-3-8-r-spec-with-300hp/
http://paultan.org/2010/06/24/hyundai-sonata-price-revealed-rm135888-to-rm163888/
http://paultan.org/2010/06/23/hyundai-sonata-test-drive-report-from-oman/
http://paultan.org/2010/04/20/kia-magentis-koup-and-wagon-in-the-works/
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Sonata
Awards
The Sonata has received the following awards:
"Interior of the Year", 2009 Sonata, Ward's Auto World, category: Best Redesign.[29]
"Best Vehicles for $25,000 or Less" in 2008 Consumer Reports
"Top Picks 2008" in 2008 Consumer Reports
"Best New Family Car (under $35,000)" in the 2006 Canadian Car of the Year awards.
Kiplinger’s Personal Finance “Best in Class” in the under $20,000 category – 2007 Sonata: Kiplinger’s Personal Finance 2007 Car Buyer’s Guide "Best of 2007 Cars" March 2007.
Cars.com - 2007 Sonata: Best Deal For Small Families
"Consumers Digest Best Buy" - 2006 Sonata
NHTSA 5-Star Crash Rating – 2006 Sonata: Government star ratings are part of the National Highway Traffic Safety Administration's (NHTSA) New Car Assessment Program (www.safercar.gov). Model tested with standard side-impact airbags (SABs).
Named "Best Bet" in Jack Gillis' The Car Book 2006 - 2006 Sonata
Kiplinger’s Personal Finance “Best in Class” in the $18,000 to $23,000 category – 2006 Sonata: Kiplinger’s Personal Finance 2006 Car Buyer’s December 2005.
Kiplinger’s Personal Finance “Best New Car” in the $18,000 to $23,000 category – 2006 Sonata: Kiplinger’s Personal Finance 2006 Car Buyer’s December 2005.
MotorWeek’s “Driver’s Choice Award” for Best Family Sedan – 2006 Sonata
Hyundai owners in North America placed the Sonata at the top of their classes in AutoPacific’s Vehicle Satisfaction Awards (VSA) research. The Sonata was the highest ranked Premium Mid-Size Car, beating out the segment-defining Honda Accord and Toyota Camry.[30]
2011 Hyundai Sonata represents the lowest depreciation in the midsize car segment in ALG Residual Value Index. The 2011 Sonata even outperforms comparably-equipped 2010 model year Honda Accord.[31]
2011 Hyundai Sonata Named IIHS Top Safety Pick [16]
NADAguides.com Awards 2011 Hyundai Sonata 'Car of the Month' for 2010 March[32]
Agak2 berapa lama lagi Proton nak dapat awardmacam hyundai dapat??? Itu baru bukti pengiktirafan dari negara luar...
P/S:Baru lah meyakinkan... |
|
|
|
|
|
|
|
Terliur air liur melihat MODEL terkini Hyundai dan KIA... kalau lah cukai permotoran tiada di Malaysia ni... mesti boom punya... bye bye bye proton... |
|
|
|
|
|
|
|
bangcak..tak perlu banding ngan toyota, toyota dah ada pasaran yang luas...proton lak baru ...
FMKiller Post at 12-8-2010 12:00
teknologi yg membodohkan rakyat dgn kete yg mhl n xberkualiti |
|
|
|
|
|
|
|
jual kt negara len murah dr jual kt ratyat sendiri
wooooo hebat tol |
|
|
|
|
|
|
|
teknologi yg membodohkan rakyat dgn kete yg mhl n xberkualiti
otomen_taro Post at 12-8-2010 14:48
haha...ingat nak ceduk teknologi macam nak ceduk resepi kuih karipap mak cik kiah jiran sebelah rumah ke? dapat ceduk resepi then balik buat sendiri pon belum tentu menjadi..itu ceduk resepi karipap...nih teknologi automotif, ingat senang ke? pastu nak implement lak...kena ada kepakaran, bukan senang nak amek pastu taruk letak dalam keta...benda mkn masa bertahun2 ko expect nak jadik 3 4 bulan, pastu terus berfikiran negatif....cmner nak maju? |
|
|
|
|
|
|
| |
|