CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Show: 3898|Reply: 11

bekas pengguna U-Mobile (kes kena tipu dengan agen)

[Copy link]

Rank: 8Rank: 8

Post on 19-11-2010 10:55 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Post Last Edit by sazeryus at 19-11-2010 23:14

salam & selamat sejahtera..

dulu waktu sekitar tahun 2008 aku ade amik simkad u mobile di jalan masjid india,
kononnya sales/agen tu kata, selagi belum pasang simkad tu kat hp, kredit takkan di caj,

sbb takut nnt bila simkad tu hilang, org lain boleh guna.. jadi sbb ade beberapa nombor
yang cantik aku amik le 4 simkad u mobile yang percuma ittew..

bila cukup je hujung bulan tiba2 dpt surat u mobile suruh bayar rm50 utk satu simkad, terkujatt ku..
4 simkad = 200 (tokeh balak pon bangkrupp)
pelik sbb aku tak pernah simkad tu di pasang dlm hp,  simkad tu masih melekat dgn kad dia (seal mcm simkad baru)

aku pon kol le u mobile, pastu dia kate ramai yg terkena mcm aku..
telefonis/operator tu kata lagi, sape yg amik simkad free tu terus dicaj tiap2 bulan..

dalam hati ku berkata cilakak punye agen u mobile..  

kemudian aku mintak u mobile utk stopkan serta merta semua nombor simkad atas nama aku.. diorang kate ok dan mintak aku sebutkan nombor2 yg aku amik, pastu selesai la..
tapi bulan ke2 dan bulan ke3 masih di caj oleh f u ck u mobile ni.. bulan ke2 kol buat benda yg sama aku suruh stop & tanya knp terus dicaj? diorang kate mase aku nak stopkan simkad hari tu dah masuk bulan ke2... brengsekkkk...


bulan ketiga baru suruh buat report kat u mobile centre times square, pastu baru la dah stop, kejadian tadi pada tahun 2008

MASALAHNYA SEKARANG..
dah setahun lebih, tiba2 peguamcara u mobile kol mintak salinan report tu, what the pakkk??
u mobile centre tadak rekod ka? aku tanya peguam tu, dia kate gak ramai gak yg kena yg macam tu,

jadi dia minta aku buat report yg baru atau aku kena naik mahkhamah..  
wahhhhh!!! cantekkk perangai ko, mcm siamang.. pastu beliau kate lagi, benda kecik mcm ni baik setel baik2..

esok aku nak kena gi times square utk buat report, harap2 pasni beliau tak menggangu lagi hidup aku..
leceh aa naik mahkhamah, klu aku banyak duit bleh saman balik.. saman jotaa2...

jadi nak tau ade sesape lagi kat sini yg mengalami nasib seperti aku,
harap korang bagi tau kat sini tak kira la, abang korang ke, itik jiran korang ke.. k!

sekian saja aduan rakyat!!

u- mobile fpakkkk!!!
1

View rating log

Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 20-11-2010 01:40 AM |All posts
aku memahami kemarahan yg ko alami.
masalah ni actually bkn 100% berpunca drp umobile tp promoter/egen 3rd party yg terlibat dlm promosi produk ni.
sama la mcm kad kredit kalo kita apply thru egen.
apply 1 kad tp smpi 2 kad.
so nak x nak kena bayar tax bg kad yg x diapply tu.

actually b4 ni hampir semua telco ada buat promotion mcm ni.
bg sim kad free tp once kita dah activatekan sim kad tu br dia caj.
kalo x activate, dia x caj/kira free.
tp sorry to say aku x kan percaya kata2 promoter ni.
mn ada bnd free dlm dunia ni bai?

so utk mengatasi masalah ni sepatutnya bermula dr 1st place lg.
kalo ada org offer sim kad free plz dont accept.
1

View rating log

No more loneranger. In relationship.
otai_g is fully owner by N** A*** K********
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 20-11-2010 11:32 AM |All posts
kes ko sama dg kes ni

http://mforum.cari.com.my/viewth ... ighlight=u%2Bmobile

tapi dah selesai  report kat polis dan komplen kat sini :- http://www.skmm.gov.my
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 21-11-2010 12:57 AM |All posts
slalu je dorang bagi simkad free terutamanya kat tempat banyak orang mcm kl sentral,stesen ktm etc bila dah amik baru nak suruh isi borang.terus aku cakap takpelah amik balik simkad awk ni.malas aku nak isi borang itu ini.
We used to be very close, wished each other goodnight every night, and shared our horrible day to ease the burden. It's sad to see that we're no longer talk. I live my life to the fullest. I never know when the time is up and I need to go.
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 22-11-2010 11:00 AM |All posts
terima kasih kawan2 yang komen,

saya ada pergi times square sabtu lepas, nak mintak salinan rekod yg ada dlm data kat u mobile, tapi pekerja dia kata tak ade, pekerja tu suruh aku pergi jumpa pihak pegurusan atasan di tingkat 11, pada hari isnin - jumaat pukul 9 pagi hingga 6 petang, JANGAN HARAP LA AKU NAK PEGI LA WEII...

camna aku nak pegi masuk keja pukul 7.30, balik pukul 4.30, sampai2 sana dah tentu pukul 6.00 petang, lagi pun aku dah malas nak amik tau, karang bile aku pegi sane, lepas satuuuu, satu lagi tempatr bnak kena pegi..
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 22-11-2010 11:31 AM |All posts
Post Last Edit by sazeryus at 22-11-2010 11:32

tadi mamat RAFI, yg kate dia peguam dari u mobile tu tipon, tanya mcm mana, aku bagitau la apa yang terjadi,
pastu dia tanya, bila plak aku nak pegi jumpa pihak atasan, kemudian aku jawab dengan tegas,

''lepas ni encik nak buat apa, buatlah,
saya dah malas nak buang masa, saya ingat nak buat laporan SKMM lepas ni
, dan kalau u nak bawak ke mahkhamah bawak la, saya akan lawan balik nnt.. "

mamat tu mcm serba salah je, dan ckp okeh2 dengan nada perlahan...
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 24-11-2010 11:17 AM |All posts
sbb tu la aku x suka ngan promo2 barang baru nihhh
u mobile ke, p1 wimax ke, apa2 aje la...
baik aku stick kat co yg dh establish aje..yg kdg2 servis pun cam harammmmmmmm
Forgiving What I've Done.
Reply

Props Report

Rank: 1

Post on 10-6-2012 11:29 AM |All posts
Assalamualaikum dan salam sejahtera..
ana alami kes yang sama..ana dpt simkad tu di masjid india gak..tak pernah pasang / aktifkan simkad tu..tiba2 dpt bil telefon menyatakan ana hutang rm400..geram rasa..apa yang harus ana buat ni?ada siapa2 yang senasib dgn ana dah selesai masalah ini?tlg bgtahu plz...bgmn cara nak selesaikan masalah ni?
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 12-6-2012 05:17 PM |All posts
ish, ish, ish, kesian...
www.greendazey.blogspot.com
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 14-6-2012 04:30 PM |All posts
sbb tu la aku x suka ngan promo2 barang baru nihhh
u mobile ke, p1 wimax ke, apa2 aje la...
baik a ...
fariepari Post at 24-11-2010 11:17 AM



    Buat tak tau jerr.. sama mcm saya..
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 18-6-2012 05:10 PM |All posts
Assalamualaikum dan salam sejahtera..
ana alami kes yang sama..ana dpt simkad tu di masjid india ga ...
nurwahyuni Post at 10-6-2012 11:29

try wat report kt skmm..
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 21-11-2012 04:23 PM |All posts
aku pun terkena juga, promoter ckp simcard free dan plan prepaid dan akan diaktifkan dlm masa 3 hari. tunggu punya tnggu 3 minggu baru aktif tapi tiba2 diadftarkan sbg postpaid!!! gila ba betul pompuan promoter yg tipu tu. pastu xpakai pun number tu, tup2 mai bil RM 88.30 gila apa aku guna pun dak tetiba kena bayaq. dah la call customer service x pernah nak angkat. aku rasa ramai yg dok call maki2 depa ni, tu yg CS u-mobile xberani nak angkat. aku teraniaya!!! aku hrp pompuan yg tipu aku tu mati hangus terbakar

well aku dah buat aduan online kat sini:

1) KPDNKK ( http://e-aduan.kpdnkk.gov.my/eaduan/aduanbaru.php?lang=2 )
2) NCCC ( http://www.nccc.org.my/v2/index.php/e-aduan )
3) CFM ( http://www.complaint.cfm.org.my/index.cfm?CFID=445003&CFTOKEN=39492399 )
4) SKMM ( https://aduan.skmm.gov.my/eaduan_c/edaftar.cfm?noeaduan=TRUE&CFID=38140&CFTOKEN=43611543 )

korang yg terkena ni pun kalau boleh tulis email aduan, copy paste je semua tu kat website2 di atas. ini hak kita sbg pengguna. lepas ni kalau jd apa2 kat aku mai surat saman ka apa ka, at least aku dah buat aduan semua ni. Last edited by erin86 on 21-11-2012 04:36 PM

Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 1-11-2014 02:42 PM , Processed in 0.123132 second(s), 26 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top