CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
1234Next
Return to list New
View: 33092|Reply: 99

Hidangan Jamuan Semasa Kenduri/Majlis

[Copy link]
Post time 24-11-2010 10:52 PM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Post Last Edit by bacteria82 at 3-12-2010 06:21

Assalamualaikum...

Dah cari topik pasal makanan dan hidangan yang dihidangkan semasa kita g makan kenduri / majlis bertunang @ kawin @ hari jadi @ apa jer...tapi cam takde lagi....

So bior den tempek dulu ek...

Ni gambar hidangan masa adik den bertunang dulu ( g meminang rumah sebelah pompuan)...



sempoi tapi sedap!!! betul2 selera kampung yang buatkan den makan siap bertambah....huhu

jom saper yang ada gambar meh sama-sama tempek....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2010 10:06 AM | Show all posts | Share
Reply 1# matakucing

huissh.. siap ado petai semua tuh... err kenduri kat negeri mane nih ehh..?
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2010 10:11 AM | Show all posts | Share
nak tempek jugak gambo kat sini.. kenduri kawin my friend kat kelantan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-11-2010 11:17 AM | Show all posts | Share
Reply 2# azradiza


ada petai tu yang `esklusif ` tu...huhuhu
ni kenduri kat sebelah utara (kedah).....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-11-2010 11:21 AM | Show all posts | Share
Reply 3# azradiza


    tengok menu dah blh tau memang kat kelantan coz ada ikan kering dan buah tembikai...kalau kat sebelah sana memang ikan kering dan tembikai tu macam menu wajib adalah...hehehe

memang sedap pembuka selera....tambah lagi nampak cam ada ayam percik tu....terangkat!!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-11-2010 11:24 AM | Show all posts | Share
lagi satu kalau nak tau, `esklusifnya` menu kenduri yang den tempek tu...dlm mangkuk tu adalah pajeri buah janggus (buah gajus)...memang susah nak cari org buat zaman sekarang ni...hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2010 12:23 PM | Show all posts | Share
Reply  azradiza


    tengok menu dah blh tau memang kat kelantan coz ada ikan kering dan buah t ...
matakucing Post at 25-11-2010 11:21 AM



bersemangat tau aku belajo masak ayam percik kelantan dari arwah ayah akak angkat aku masa aku p umah dia dulu
sedap berlemak sbb letak pati santan  
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2010 08:11 PM | Show all posts | Share


Makan Pulut di Terengganu
Lokasi: Besut, Terengganu

(sedap ni, 2 kali tambah )

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2010 11:00 PM | Show all posts | Share
lapar plak tgk makanan ni
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2010 11:01 PM | Show all posts | Share
wah.. menariknye thread ni.. kecur2 air liuq tgok..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-12-2010 09:26 PM | Show all posts | Share
Reply 8# kerek_lager


    tu nasi ker pulut?
macam nasi jer.....
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2010 08:36 PM | Show all posts | Share

- dalam masyarakat jawa SERUNDING ni wajib menjadi salah satu menu utama

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 9-12-2010 01:11 PM | Show all posts | Share
Reply  kerek_lager


    tu nasi ker pulut?
macam nasi jer.....
matakucing Post at 7-12-2010 21:26

  kat terengganu nie istilah makan pulut nie means makan kenduri...
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2010 09:22 AM | Show all posts | Share


Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2010 09:23 AM | Show all posts | Share
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2010 11:00 AM | Show all posts | Share
Post Last Edit by cmf_death at 4-1-2011 01:14



kendurik umah kazen aku kt ampang... yummyyy

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-12-2010 01:19 PM | Show all posts | Share
Reply 16# cmf_death


   fuhh telan air liuar tengok hidangan tersusun rapi tu...., paling best tengok karipap kat atas tu, mengancam tul...
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2010 01:36 PM | Show all posts | Share
Reply  cmf_death


   fuhh telan air liuar tengok hidangan tersusun rapi tu...., paling best ten ...
matakucing Post at 14-12-2010 13:19


aik.. mana ada karipap
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2010 01:39 PM | Show all posts | Share
Post Last Edit by cmf_death at 4-1-2011 01:15



lawak2... bunga telur neh lupa nk kasik kt tetamu...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-12-2010 01:56 PM | Show all posts | Share
eh silap...  yang karipap tu huji punya posting...huhu

huji...
ni majlis apa, hari jadi ker...?

cmf...
tu kenduri kawin ek? kat mana ni...
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2010 02:22 PM | Show all posts | Share
eh silap...  yang karipap tu huji punya posting...huhu

huji...
ni majlis apa, hari jadi ker...?
...
matakucing Post at 14-12-2010 13:56


pggil det je..

majlis kawen kazen kt ampang ari tuh..
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2010 04:12 PM | Show all posts | Share
Reply 20# matakucing


    Majlis Tahlil
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2010 11:23 PM | Show all posts | Share
Gambar koleksi sendiri - kenduri masuk rumah baru (kawan)

nasi minyak, ayam masak merah, kurma daging, dan jelatah

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-1-2011 09:18 PM | Show all posts | Share
Reply 16# cmf_death

Letak la caption, baru aku boleh bg habuan
Reply

Use magic Report

Post time 5-1-2011 01:16 AM | Show all posts | Share
Post Last Edit by qimi08 at 5-1-2011 01:32

Gambar koleksi sendiri
Majlis santai memperkenalkan novel baru


karipaf, egg tat, cucur badak, kek , epal


garlic bread, rojak buah, salad


kuah kacang untuk satay


sambal pedas untuk kuah satay


satay


nasi impit dimakan bersama satay

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

25-5-2015 09:24 PM GMT+8 , Processed in 0.153699 second(s), 12 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list