View: 15551|Reply: 20
|
[Jenayah]
Letak Makanan Dekat Longkang, Marah-Marah Tak Angkat Call!
[Copy link]
|
|
Gambar hiasan.
Wan Aishah Wan Ariffin meluahkan rasa kecewa dengan sikap penghantar makanan yang dikatakan bersikap sambil lewa.
Makanan Diletakkan Berhampiran Dengan Longkang
Penyanyi yang terkenal dengan lagu Janji Manismu ini menerusi hantaran di Instagram, menceritakan bahawa makanan yang dipesan telah diletakkan oleh penghantar makanan berkenaan di luar pagar berhampiran dengan longkang di kediamannya.
“Semalam jadualnya untuk soundcheck di Glenmarie Hotel jam 4.30. Saya pun order la makanan berbuka untuk kami tengah hari tu. Tunggu punya tunggu tak sampai, check rupanya notification mengatakan dah deliver.
Saya pun keluar ke depan rumah, eh tak ada pun. So saya pun call driver delivery ni. Baru dapat tahu dia letak makanan saya di luar pagar kat lantai berhampiran longkang ????????. Saya sedih laa bila makanan kita orang buat macam tu.”-kongsi Aishah di Instagram
Dimarahi Rider Wanita
Tidak berakhir di situ, Aishah juga mendedahkan bahawa dirinya dimarahi penghantar makanan berkenaan selepas dikatakan tidak menjawab panggilan telefonnya, sedangkan penyanyi berusia 59 tahun ini tidak menerima sebarang panggilan telefon daripada ‘rider’ wanita tersebut.
“Tapi yang tak bestnya delivery girl tu marah saya balik, dia claim dia call berkali-kali saya tak angkat. Sedangkan saya dah lama menunggu, dan tak ada call yang masuk. Dan saya boleh buktikan tak ada missed call.
Saya tegur dia, saya nasihatkan orang dalam service industry ni kenalah cakap baik-baik, eh dah dia lak marah-marah kita tak angkat call katanya.
Tapi, makanan tu tak boleh ke letak atas tembok atau sangkut dekat gate. Kat bawah tu macam-macam binatang ada, dengan semutnya macam-macam.”-kongsi Aishah lagi. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
CARI-Author replied at 22-3-2024 05:37 AM
Kalau taman perumahan SG mmg kitorg ada tempat makanan or pon assng tempat penggantung di pagar utk lrtak food
Baru lah rider boleh buat keje cepat n makanan pon elok tletak |
|
|
|
|
|
|
|
SalenaGomez replied at 22-3-2024 05:54 AM
Kalau taman perumahan SG mmg kitorg ada tempat makanan or pon assng tempat penggantung di pagar ut ...
Waktu sy duduk flat pn reti park kerusi depan umah utk rider mknan/courier letak brg.
Sendri paham dorg rushing.
Pindah landed mmg pesan siap² kt chat gantung je mknankt luo, toksah tggu sy/ank g ambik.
So far xpenah bitter lah ngn service gini. |
|
|
|
|
|
|
|
Bagi pengguna tegar grabfood/foodpanda,next time sediakan rak khas di luar rumah dan tampal logo grabfood/foodpanda. Bukan semua pagar rumah boleh nak gantung plastik |
|
|
|
|
|
|
|
Edited by Samerosie at 22-3-2024 07:55 AM
Aisyah ni faktor usia kut semua nak complain sbb nak kata tak de otak, grad overseas. Why not senangkan sikit kerja rider, beli bakul ke apa gantung kat gate. Kitarang beli foldable bike basket tu drilled our autogate lagi gantung so senang rider tak payah pening. My sis pun guna satu gantung kat grill pintu aoartment dia. Tak mahal murah je and drilled gate so tak jatuh kalau food or drinks berat. Tapi pizza tak boleh lah rider akan call.
Oh ye lagi satu tinggalkan instruction next time ridera bukan unreasonable. |
This post contains more resources
You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register
x
|
|
|
|
|
|
|
so far x penah lak kena mcm ni. plg2 pun depa letak leklok kt atas mailbox aku or rak kasut aku (jenis bertutup dan berpintu). kelmarin uniqlo htr parcel pun penghantar tu siap informed dia letakkan kat ruang kosong dlm rak kasut aku tu ha. betul, rider ni bkn unreasonable. kdg ada yg sanggup je tunggu sat klu kita kt luar and dah dkt smpai rmh. |
|
|
|
|
|
|
|
nak order grab ni kena mudahkan kerja depa utk letak ape jua barangan di pagar...kena sediakan bakul, rak, almari, etc utk mereka letak as quick as possible...pengguna grab pun kena reti bahasa juga... |
|
|
|
|
|
|
|
lah, apa dia nak marah2, kan landed house, letak je la kat tembok rumah atau sangkut kat pagar walaupun tak jawab call.... kalau pun rumah flat, ikat je kat grill pagar tu.... kondo flat apartment biasa ada meja dia...
kalau pun bengang dengan client dan kerja dia, jangan la buat makanan macam tu.. |
|
|
|
|
|
|
|
nek syah ni makin tua makin merapu |
|
|
|
|
|
|
|
kuat betul komplen makcik ni... |
|
|
|
|
|
|
|
kenapa ye dah tau order makanan tak reti tunggu depan pintu..
kat apps kan ada tunjuk maps rider ada mana berapa lama nak sampai..
tak boleh ke tengok bila dah dekat tu korang buka pintu terus..
|
|
|
|
|
|
|
|
Apa yang merapunya. Betul la acik tu complain. Sheols duk rumah landed kot. Letak je la atas tembok. I kalau WFH memang order delivery je, theyols bukannya call I pun. Kadang2 bell pun tak tekan. Terus letak atas tembok, notify dekat app food dah sampai.
Tak pernah lagi la main letak je dekat bawah tu. |
|
|
|
|
|
|
|
rider tu tak minat kau kot ecah |
|
|
|
|
|
|
|
apa nak expect dari rider yg iq below par and zero common sense, dulu soh sekolah taknak. aku few time juga kena dengan driver since aku pon jarang order, rider buta huruf malas baca pi hantar tempat lain, mixed up order, letak makanan kat lantai walaupon aku ada dah depan mata. sebab tu aku malas nak order sgt delivery ni. rider mmg ramai yg bodoh dan mcm sial. sekian |
|
|
|
|
|
|
|
Kita mudahkan kerja orang nanti orang lain akan mudahkan kerja kita |
|
|
|
|
|
|
|
Boikot tembok faux gitu. buruk. |
|
|
|
|
|
|
|
Beratus order dh i dgn foodpanda or grab. Mmg elok je penghantaran. Biasakanla org dh otw ko dh tgu dpn rumah. Ni nak jugak tgu org bg salam bagai. Sah2 kt apps dh siap tunjuk gps driver dah sampai mana. Org tu dh la keje berpanas ujan bayaran pernghantaran pun br bp hinggit. Ko post brg pakai jnt lagi mahal banding kos penghantaran diorg yg express tp tetap juga mau kuli2 org. |
|
|
|
|
|
|
| |
|