Macamana nak lupakan orang yang pernah kita suka & cinta..... - Cinta & Emosi - Cinta & Perhubungan - CARI Infonet -

CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
View: 15365|Reply: 132

Macamana nak lupakan orang yang pernah kita suka & cinta.....

[Copy link]
Post time 18-1-2012 11:00 AM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Aku pernah menyukai seseorang (A) lama dahulu....2 tahun aku pendam perasaan suka aku pada A tanpa aku ceritakan pada sesiapa pun. Dan aku rasa A pun suka ngan aku jugek......ialah dari hint2 yang dia bagi.....tapi x kesampaian walau kami pernah dating....but masalahnya sampai sekarang ( lebih kurang 11 tahun kami x jumpa) aku masih tak dapat lupakan dia....anak pun dah masuk 3....camner ni please....ke sebab aku masih simpan kertas no tel dia bagi kat aku tu yang aku masih tak dapat lupakan dia???....sian laki aku............{:4_193:}
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 12:26 PM | Show all posts | Share
http://mforum.cari.com.my/viewth ... 5985&extra=page%3D1

rasanya uols boleh refer thread ni kot.....
adakah uols janda?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-1-2012 12:49 PM | Show all posts | Share
iols bukan janda ekkk.....ni cume kisah lama masa belum kahwin lagi....i jumpa husband pun lepas 4 tahun lepas x jumpa A......kisah kat thread tu beza bebeno uols.......
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 01:12 PM | Show all posts | Share
anak dah 3?..still lagi teringat ?...banyak2 muhasabah diri...ada yg kurang...or suami xda tanggungjawab?....taubat2 la...
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 01:24 PM | Show all posts | Share
Post Last Edit by hanazz_88 at 18-1-2012 13:25

aduyai...masalah ni..

adakah u berkahwin tanpa rasa cinta terhadap husben u?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-1-2012 02:09 PM | Show all posts | Share
hehehe....takderlah iols ni malang sangat sampai x sayang hubby deknon2 semua....cuma kekadang teringat sikit jer....masalahnya nak lupakan dia terus....tapi tak bley...tak suka uolss perasaan macam ni....
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 02:35 PM | Show all posts | Share
hrmmmmmmmmmmmmm............
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 02:40 PM | Show all posts | Share
dah tau laki ko kesian.. patutnye ko dah leh lupakan dah mamat tu..
cuba bayangkan laki ko lak yang ada perasaan kat pompuan lain..
apa ko rasa?
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 02:51 PM | Show all posts | Share
xde masalah cari masalah..cer pikior klo laki ko wat perkara yg sama spt ko wat
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 02:53 PM | Show all posts | Share
untung laki tu....
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 02:55 PM | Show all posts | Share
err...aku rasa klo dh bersuami tp still lg teringat2 kt lelaki lain yg bukan muhrim bkn berdosa ke hukum nya??
sory kalo salah hokkay..{:4_189:}
bawak2 la bertaubat...
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 03:02 PM | Show all posts | Share
Aku pernah menyukai seseorang (A) lama dahulu....2 tahun aku pendam perasaan suka aku pada A tanpa a ...
puteri_limau Post at 18-1-2012 11:00



salam...

pada pasu, setakat teringat ngan terkenang tu adatla..tempat jatuh lagi dikenang, inikan pulak tempat jatuh hati...
kalau tak mengefek layanan TT pada somi..simpan diam diam perasaan manis tu sudahlah...

memang susah nak buat..amek masa...

TT susah nak lupakan dia sebab dia digambarkan seseorang yang istimewa dalam hati TT...oleh TT...

1) sudah-sudahla simpan pape yang melibatkan dia - kumpul simpan dalam satu tempat...telek puas-puas..sampai satu masa, cari kekuatan...bakar...

2)  dalam doa, mohon agar dia berbahagia..dan luputkan dia dari ingatan dan kenangan TT...


tapi..kalau sekali-sekali tekenang..adatla...anggap je la kenangan manis pada masa itu...

sekarang...keadaannya dah berbeza...TT dan dia..dah tak sama macam masa itu..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-1-2012 03:09 PM | Show all posts | Share
Reply 12# pasuoren


   tima kasih.........pasu.......{:4_243:} iols suka sangat.................sangat memeberangsangkan...
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 03:55 PM | Show all posts | Share
Reply 13# puteri_limau


erm...so, kenalah kuatkan semangat...buat...

satu lagi..napeeee la nak simpan simpan lagi no tepon tu..ntah-ntah dia dah tukar seploh kali dah no tepon dia...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-1-2012 04:22 PM | Show all posts | Share
Reply 14# pasuoren


   memang pun......bodo je kan
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 04:22 PM | Show all posts | Share
xde masalah...tolong jgn carik masalah kay..

sian hubby ko tu....

hargailah apa yg ada di depan mata tu....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-1-2012 04:24 PM | Show all posts | Share
Reply 16# adifrs


   tq adifrs.....
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 04:30 PM | Show all posts | Share
Reply 17# puteri_limau


    ko dah bahagia kan?? anak pun dah 3 org..
    xde pekdah ko nak igt cinta lama ko tu....
    pikirkan masa dpn anak ko tu....dia org tu amanah drpd Allah utk ko...
    so...jgn sia2kan kay...


     
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 04:40 PM | Show all posts | Share
Jodoh,rezeki...... telah ditentukan.
wpun kita tidak tahu apa yang telah ditentukan oleh Allah.....
Dengan berpegang pada hakikat itu kita diperintahkan-Nya agar berusaha....
carilah jodoh yang baik.......
carilah rezeki yang baik..........
dengan jalan yang baik......
Siapa jodoh kita?
Berapa banyak rezeki kita?
Dan bila?
Itu bukan kerja kita.........
Itu ketentuan Allah.....kita hanya usaha......
kawin 11 thn anak 3...........
ape yg kau dapat dgn terus mengingati dia.......sia2..
renung2 kan jangan buang masa...bangkit lah wahai puteri_limau
yang berlalu biarkan berlalu....
belajarlah melakukan yang benar dan betul buat pertama kali........
Itu yang terbaik.....
Tetapi jika tidak mampu....
cubalah membetulkannya buat kali kedua, ketiga dan seterusnya....
Jangan jemu untuk cuba melakukan yang terbaik....
kerana kata bijak pandai............ Kebaikan itu perlu dimulakan berkali-kali!
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 04:45 PM | Show all posts | Share
emm tt hargailah keluarga yang ada ni baik2 ya...
semua yang terlintas di fikiran tu cuma godaan syaitan yg x berhenti2 untuk
menyesatkan ...
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2012 05:42 PM | Show all posts | Share
xder masalah carik  masalah!...sendiri xnak luper...xyah kaitkan ngan benda lain
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2012 02:36 PM | Show all posts | Share
aku belum ada suami lagi. bf tu ada la sorang.
tapi, tak ada masalah pun nak lupakan makhluk2 yg aku pernah suka seblom ni.

tak tau kenapa org yg dah ada suami pakej dgn anak2 sekali masih dok teringat kat centa lama?
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2012 03:17 PM | Show all posts | Share
jgn dilayan perasaan itu...
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2012 08:19 AM | Show all posts | Share
cuba buang sikit2...
ini atas diri sendiri jugak... kalau la asik nak dok melayan perasaan teringat tu
memang la selamanya macam  tu...
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2012 09:38 AM | Show all posts | Share
petua xnak ingt kekasih lama:-

amik limau kasturi..potong sikit di bahgaian hadapan kemudian picitkan kedalam secawan gelas air kosong....pastu jampi2 sikit n minumm


<ehhh klu nak lagi sedap...letak gula sikit....tp kem kesihatan galkkan pengambilan gula satu sudu saje>
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

4-8-2015 11:52 PM GMT+8 , Processed in 0.072992 second(s), 11 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list