CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
12Next
Return Post new threads
Show: 2178|Reply: 33

Ayam vietnam rangup berjaya dijerat !

[Copy link]

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 5-6-2012 07:18 AM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login



MALU...remaja warga Vietnam terbabit (kanan) yang ditahan dalam Ops Noda, semalam.


KUALA LUMPUR 4 Jun: Seorang remaja warga Vietnam berusia 15 tahun yang menjadi mangsa pemerdagangan manusia bawah umur diselamatkan dalam Ops Noda dijalankan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor di sebuah restoran di Dataran Prima, Damansara, di sini, petang semalam.

  Premis terbabit yang berselindung di sebalik papan tanda kononnya beroperasi sebagai restoran itu dikesan menawarkan pakej makan bersama GRO sebagai tarikan istimewa.

  Tarikan itu menyebabkan premis berkenaan menjadi tumpuan pengunjung seawal jam 3 petang untuk berhibur dengan wanita GRO yang rata-rata warga asing.

  Bagaimanapun, taktik itu terbongkar apabila restoran itu diserbu sepasukan polis D7 IPK Selangor bermula jam 6.30 petang semalam.    Ketua operasi, Inspektor Othman Mahat ketika ditemui di lokasi selepas serbuan itu berkata, lapan GRO warga asing termasuk remaja berkenaan ditahan.


Beliau berkata, ketika serbuan, remaja bawah umur berkenaan asyik melayan pelanggan dengan menuangkan minuman keras dalam ruang gelap di tingkat satu premis dua tingkat itu.


Siasatan awal mendapati remaja warga Vietnam itu turut dijadikan pemuas nafsu pelanggan.    Siasatan mendapati pelanggan yang mahu melanggani GRO di premis itu perlu membeli beberapa jug minuman keras dan GRO terbabit akan mendapat tips bagi setiap jug minuman keras dipesan. Untuk perkhidmatan seks pula, bilik khas disediakan di tingkat dua premis itu dengan bayaran RM150, katanya.

  Menurutnya, lima daripada GRO yang ditahan itu ialah warga Vietnam, dua warga Indonesia dan seorang lagi warga Thailand yang berumur 15 hingga 25 tahun.    Ops Noda ini dilaksanakan selepas risikan dibuat selain aduan awam dan premis terbabit pernah diserbu tiga kali tahun lalu.

  Kami sudah membuat intipan ke atas premis terbabit selama beberapa hari untuk mengenal pasti pekerja dan pelanggan sebelum menyerbu, katanya.


Menurutnya, pemeriksaan terhadap GRO itu mendapati dua daripada mereka memiliki pasport, ada yang menggunakan slip 6P dan selebihnya tidak mempunyai pasport.    Turut ditahan ialah seorang lelaki dipercayai penjaga premis itu iaitu warga Myanmar berusia 30-an.


Dalam operasi itu juga, lima lelaki yang melanggan GRO dalam premis itu ditahan sementara untuk diambil keterangan.    Semua GRO dan penjaga premis yang ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya untuk siasatan lanjut, katanya.    Othman berkata, untuk mangsa bawah umur yang diselamatkan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 14 Akta Anti Pemerdagangan Orang (Atip).



p/s nie la akibatnya bila hutan dara tidak lagi berharga........
"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 5-6-2012 07:30 AM |All posts
wow.. 15 tahun tu....
edited
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 5-6-2012 07:34 AM |All posts
operasi yang melibatkan banyak negara

malaysia jugak yang jadi port....

yer ler... kalo tak dok demand, sure tak dok supply kannn
I love you so much but I love myself more...
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 5-6-2012 07:42 AM |All posts

Ayam vietnam rangup berjaya dijerat !

tv3 suka bebenor buat liputan ini....


(posted by mobile)
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 5-6-2012 07:44 AM |All posts
ceh,
tau pulak rangup ke tak

macam biasa makan ayam vietnam je
always be yourself..
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 5-6-2012 07:51 AM |All posts
ceh,
tau pulak rangup ke tak

macam biasa makan ayam vietnam je
d'zeck Post at 5-6-2012 07:44


apa benda-benda baru biasanya rangup.....?
ker pengalaman ko dpt yg lemau.........
"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 5-6-2012 07:53 AM |All posts
Hanyir tak ayamnya?
.....
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 5-6-2012 07:53 AM |All posts
huhu tajuk xleh blah...
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 5-6-2012 07:54 AM |All posts
apa benda-benda baru biasanya rangup.....?
ker pengalaman ko dpt yg lemau.........
tongkatwaran75 Post at 5-6-2012 07:51


kalo ayam goreng kfc rangup la jugak

ini ayam haram pulak ko kata rangup

tongkat, tongkat



always be yourself..
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 5-6-2012 07:58 AM |All posts
kalo ayam goreng kfc rangup la jugak

ini ayam haram pulak ko kata rangup

tongkat, tongkat  ...
d'zeck Post at 5-6-2012 07:54


tu hanya perumpamaan...jgn la sentap......
kdgkala perlu kreativiti skit, bru fun....

fyi, aku tak betah bab2 'ayam' nie....nauzubillah..........
"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 5-6-2012 08:02 AM |All posts
tu hanya perumpamaan...jgn la sentap......
kdgkala perlu kreativiti skit, bru fun....

fyi, a ...
tongkatwaran75 Post at 5-6-2012 07:58

umpama, umpama jugak

ko pilih perkataan yang tak sesuai
untuk suatu benda yang sumbang,
pun menyumbang kepada kesumbangan jugak

patut tajuknya 'ayam vietnam lubuk aids dijerat'

baru nampak sikit usaha cegah kemungkaran di pihak ko
sebagai pembuka benang
always be yourself..
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 5-6-2012 08:07 AM |All posts
umpama, umpama jugak

ko pilih perkataan yang tak sesuai
untuk suatu benda yang sumbang,
pun  ...
d'zeck Post at 5-6-2012 08:02


bagus gak cdgn ko tuh....
apa kata ko mulakan.......
"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 5-6-2012 08:14 AM |All posts
bagus gak cdgn ko tuh....
apa kata ko mulakan.......
tongkatwaran75 Post at 5-6-2012 08:07

tajuk, tajuk ko

umah, umah ko

nak suruh orang lain pulak
pecah masuk
always be yourself..
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 5-6-2012 09:35 AM |All posts
Reply 13# d'zeck


    anda pernah terbelajar ke terbaca ke tertengok ke terjeling sesuatu yg agak luar biasa? Contohnye selalu org tampal iklan kertas putih, tapi kau buat kertas oren. selalu org buat iklan gila bosan, now selit jenaka sikit. itu dinamakan "propaganda" aku lebarkan sket, ia publicize a particular pov. utk attract org.. ;)

jgn tekejut pulak satu ari nanti utusex meloya letak headline "saya tidak kulum". kalau tak, masakan boleh pula anda disini betul? ;) xde masalah pun ngan tittle ni, unik ape.. xbedose pun.. lagi bagus ade la.. bagi puak2 yg gemar ratah2 ayam cenggini sendiri tau sape. ;)
Nothing is imposible..
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 5-6-2012 11:53 AM |All posts
pasal tajuk pun boleh gaduh
  whatever!!!  
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 5-6-2012 11:56 AM |All posts
ayam..ayam....
Selagi Hidup...Teruskanlah berbakti...Walau tidak dipuji...
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 5-6-2012 11:57 AM |All posts
huhu tajuk xleh blah...
bbalik Post at 5-6-2012 07:53



I ingatkan betul la ayam , rupa2nya ...
Mi piace molto tu giudichi mas
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 5-6-2012 02:52 PM |All posts
rangupkah???
i love myself
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 5-6-2012 03:15 PM |All posts
ranggup sebab diadun dengan tepung cap kaki tiga...
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 5-6-2012 03:24 PM |All posts
Post Last Edit by ronin at 5-6-2012 15:29

rangup sedap depan dan belakang berkerak tak pernah cuci....
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the o
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 5-6-2012 03:35 PM |All posts
rangup kfc,uncle bob tu jer
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 5-6-2012 04:00 PM |All posts
ak tengok muka-muka minah vietnam pon tak lalu . .lagi-lagi penah dengar mkn kucing. .
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 5-6-2012 05:04 PM |All posts
apsal x bom napalm je kwsn ni? bole tangkap gmbr cikaro viet ni lari x pki baju
kiyomi abah ko!
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 5-6-2012 05:22 PM |All posts
aku rasa bukan satu ni je premis yg diserbu lebih dari sekali....berlambak-lambak...
tapi buat lagi...yelah..permintaan tinggi juga datang dari malaysian ppl. Cuba permintaan takde....tak jalan bisnes tu kan? ramai yang sangap.
The Big Fish only became a big fish because it NEVER got caught (-_-')
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 6-6-2012 12:51 PM |All posts
Reply 24# kambeng_masam

sokong...!! ada demand de la supply..
=)
Reply

Props Report

12Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 24-10-2014 08:44 PM , Processed in 0.192556 second(s), 36 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top