CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
123456Next
Return Post new threads
Show: 14450|Reply: 130

Karla Shafekah Dituduh Guna Taktik Kotor Jadi Pengacara

  [Copy link]

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 20-6-2012 12:36 AM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Karl Shafek Dituduh Guna Taktik Kotor Jadi Pengacara



Karl Shafek. - Foto oleh SHAARI CHE MAT

PETALING JAYA: Pengacara Karl Shafek (Karl) mengakui terkejut dengan dakwaan yang mengatakan dia menggunakan taktik kotor sebagai jalan pintas bagi memperoleh peluang mengacarakan rancangan Diari On Air di Astro Ria.

Menurut Karl atau nama sebenarnya Khairul Shafe Ibrahim, 32, tuduhan itu adalah tidak berasas kerana dia mendapat peluang tersebut berdasarkan kelayakan menerusi proses uji bakat.

Untuk apa saya lakukan taktik kotor sebagai jalan pintas mendapat peluang mengacarakan program? Jika saya mahu menggunakan taktik begitu, tentu sudah lama saya menonjol sebagai pengacara kerana saya menceburi bidang ini sejak 2008.

Saya mempunyai prinsip dan mahu naik daripada bawah di mana saya dapat belajar semua perkara berkaitan dunia pengacaraan dan penyiaran. Peluang mengacarakan Diari On Air adalah menerusi proses uji bakat dan bukan taktik kotor seperti dakwaan itu, katanya ketika ditemui mStar Online.

Ditanya mengenai dakwaan kononnya dia berkawan rapat dengan Aznil Hj Nawawi untuk mengambil kesempatan bagi memperoleh peluang itu, Karl berkata ia adalah tohmahan daripada pihak yang kurang senang melihat dia muncul dalam program berkenaan.

Hanya kerana saya rapat dengan Aznil orang tuduh macam-macam pula. Saya menghormati Aznil sebagai pengacara yang berpengalaman. Banyak perkara mengenai selok-belok bidang ini saya pelajari daripadanya.

Saya ikhlas menimba ilmu untuk peningkatan diri dan tidak ambil kesempatan ke atasnya. Buat apa saya hendak cari masalah dalam kerja kerana ia pasti akan patah balik kepada saya satu hari nanti, jelasnya.

Bercerita mengenai populariti diri, Karl mengakui pembabitan dalam rancangan Diari On Air dan terbaru, MasterChef Selebriti di Astro memberikan impak positif apabila dia semakin dikenali.

Tidak sangka pula semakin ramai orang mengenali saya. Respons yang saya terima di laman sosial dan ketika di tempat umum sejak terlibat dalam rancangan On Air danMasterChef Selebriti mengejutkan saya.

Walaupun populariti saya meningkat secara perlahan, ia adalah perkembangan positif yang membanggakan saya secara peribadi, katanya yang mengidolakan pengacara antarabangsa Ryan Seacrest.

Diari On Air disiarkan pada setiap Rabu hingga Sabtu pukul 10 malam bermula 23 Mei lalu di Astro Ria (saluran 104).

MasterChef Selebriti pula kini disiarkan pada setiap Sabtu hingga Selasa pukul 9 malam juga di saluran yang sama.

Karat No 1 Jihan Muse!
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 20-6-2012 12:40 AM |All posts
Karl Shafek Dituduh Guna Taktik Kotor Jadi Pengacara


Karl Shafek. - Foto oleh SHAARI CHE MAT

...
maxim Post at 20-6-2012 00:36



    Heols anak hekan aznil ker noks?
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 20-6-2012 12:44 AM |All posts
lama2 sok lekat lak name die karla syafekah
rio+ferdy =man utd rules!!~
ak setia ngan man utd smp bile2
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 20-6-2012 12:45 AM |All posts
ooo hanak hekan keee kekdahnye?? patutlah karla mencik dengan AA. mesti bapak hekan dah tarbiyyah dia pasal AA sebelom masuk MCM.
Say the truth!
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 20-6-2012 12:51 AM |All posts
Reply 2# juliez


    biar betoll..pak Haji pun simpan hanak ikan ke..
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 20-6-2012 12:57 AM |All posts
ooo hanak hekan keee kekdahnye?? patutlah karla mencik dengan AA. mesti bapak hekan dah tarbiyyah di ...
MissLibra Post at 20-6-2012 00:45



    Ehh theyols ciom mulut laa mak hayam & karla.. Tgk mlm td nangis2 gitu karla terkluor
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 20-6-2012 01:11 AM |All posts

Karla Shafekah Dituduh Guna Taktik Kotor Jadi Pengacara

karla tu sapa.. loyer majistrate?


(posted by mobile)
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 20-6-2012 02:11 AM |All posts
Lorr nama elok2 Khairul terus jadi Karl.
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 20-6-2012 02:30 AM |All posts
sebelum dia join MCS tak lak kecoh.

asal mamat ni baru nak top sikit (tu pun pas bagi minyak masak kat jehan ) mula la kuar citer2 negatif

biarlah mamat ni nak bernafas sikit ............... taktik kotor la tu la ni la mcm2 wartawan mesia nih. kadang2 dorang wat cerita pastu kekonon org lain yg cakap.
















motip aku hangin sal karla
LOVE Hong Ki & FTISLAND ~WE GOT MARRIED GLOBAL~
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 20-6-2012 02:46 AM |All posts
Kala Sepikah ni boleh jd junior awallah dondang.. Kaverina ala2..
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 20-6-2012 06:16 AM |All posts
Apa taktik kotornya...bg rasuah apa???
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 20-6-2012 06:25 AM |All posts
hanak hekan generasi baru.. generasi Y gitu..
Ahlan wa sahlan ya Ramadhan.......
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 20-6-2012 07:56 AM |All posts
kotor? daranya dilelongkah?????
my grave is my grave..
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 20-6-2012 08:19 AM |All posts
Reply 10# cikgojesss


    Hahaha..comelnye kala sepikah uolls~
MoonMunnalicious~
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 20-6-2012 08:20 AM |All posts
tak lama kowt...Hefni on air..cam anak emas jerk pulok
lalallalalaallal
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 20-6-2012 08:32 AM |All posts
dia terkeluar ke MCS?
Reply

Props Report

Moderator

~uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu~

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 20-6-2012 08:59 AM |All posts
biase la pondan2 ini, nama khairul jadi karl, nama nushrul alif jadi nazim othman
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 20-6-2012 09:02 AM |All posts
dah 32 umur mamat ni...eh minah ni...eh...
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 20-6-2012 09:05 AM |All posts
caras zizan nin ke?
Reply

Props Report

Moderator

~uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu~

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 20-6-2012 09:13 AM |All posts
kesian kan.. die join Masterchef tu adalah kesilapan besar sebab 'kepatahan' seribu dia semua dah terserlah.... karla karla... sabar nok!
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 20-6-2012 09:16 AM |All posts
gaya KS ngan AN tu pun seakan2... tp aku percaya dia melalui uji bakat n all, bukan jalan pintas
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 20-6-2012 09:17 AM |All posts
takat jadi pengacara on air, rasanya x de bagi kesan sgt sebab ramai yg dah kenal dia dgn program HipTV n 3H2M dengan Fizo tu.. memang best jer
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 20-6-2012 09:19 AM |All posts
Heols anak hekan aznil ker noks?
juliez Post at 20-6-2012 00:40



    motip lah amik hanak ikan yg sesotong ini....ape lesbo ke mak nil tuh...geli okeh...kalu betul ...layaklahhh uolss
BRAD PITT VERSI VIETNAM SENYUM KAT IOLSS..NAK TRY IOLSS LAH TU !!!!
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 20-6-2012 09:20 AM |All posts
kalo mengacara..xde nampak keponenan dia ni

tp dlam MCS....
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 20-6-2012 09:20 AM |All posts
Reply 2# juliez


    baru nak tanya...
iyela tiba2 muka ade kt asteruk...selalu kt tv9 je....
Reply

Props Report

123456Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 2-10-2014 02:18 AM , Processed in 0.169830 second(s), 40 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top