CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
1234Next
Return Post new threads
Show: 4290|Reply: 89

Sultan Johor ampunkan rakyat jelata

[Copy link]

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 18-7-2012 02:40 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Johor Sultan pardons eight prisoners


July 18, 2012
NUSAJAYA, July 18 The Sultan of Johor, Sultan Ibrahim has consented to grant full pardon and release of eight prisoners this Saturday.

State Secretary Datuk Obet Tawil said Sultan Ibrahim had also consented to  commute the death sentence by hanging to imprisonment for four other prisoners and to pardon a man who was convicted in 1985 so as to erase his name from the criminal conviction record.

"Sultan Ibrahim had chaired the meeting of the Johor Pardons Board on January 19, this year. On the advice of the board and Attorney-General, and taking into consideration all aspects such as the prisoners' offences, jail term served and rehabilitation achieved, the Sultan consented to consider their release or to reduce their sentences," he told reporters in Kota Iskandar, here.

He said the Johor Pardons Board meeting was also attended by Mentri Besar Datuk Abdul Ghani Othman, Attorney-General Tan Sri Abdul Gani Patail and three board members, Datuk Law Boon King, Datuk Rashidi Mohd Noor and Datuk Dr M. Harjit Singh.

Obet said one of the eight prisoners to be released on the first day of Ramadan, Sapuan Hanin, 58, was an appeal case for pardon from death sentence under Regulation 14 of the Prisons Regulations 2000, while the other seven, aged 41 to 63, were cases under the study on sentences every four years (KHETS) as provided under Regulation 54.

He said Sapuan had already been in jail for 24 years since 1987 for a drug trafficking offence under Section 39B(1)(a) of the Dangerous Drugs Act.

According to Obet, the seven others who were given life sentences, had already served between 22 and 37 years of imprisonment and given six to 10 strokes of the cane for robbery and possession of firearms.

The four other prisoners whose death sentences were reduced to imprisonment and appealed for pardon under Regulation 114 of the Prisons Regulations 2000, had been involved in drug trafficking and murder.

Three of them, aged 36 to 41, have been in jail for eight to 14 years, but no date of release was available while the other prisoner, aged 57, who has served 16 years of imprisonment, had his death sentence reduced to life (20 years).

Obet said overall, 32 appeal cases for pardon were reviewed by the Johor Pardons Board, but only 13 of the cases were granted pardon by Sultan Ibrahim.

He hopes the eight prisoners to be released could use this second chance to  benefit themselves, their family and society by proving that they have repented and those whose death sentences have been commuted to imprisonment will also use that chance for successful rehabilitation and self-development. Bernama


siapa pula nak ampunkan Sultan J?
I've found the masterpiece in you...lovely girl.
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-7-2012 02:42 PM |All posts
xbahaya ke lepaskan banduan neh..ke yg berkelakuan baik jeh
..dan sebenarnya...
..Dark Knight...
..ryan giggs...
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 18-7-2012 02:48 PM |All posts
kena penjara tahun 87.. keluar tahun 2012... memang terkejut lah dia tgk dunia luar
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 18-7-2012 02:48 PM |All posts
baik duduk je dalam lama2. makan free. duduk luar ni nak makan pun payah.
community
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 18-7-2012 02:57 PM |All posts
Dah mcm priest lak ek boleh ampun2 kan dosa org
Tapi diorg yg dilepaskan tu mesti berkelakuan baik kan masa dlm tahanan.
Harap mereka yg dibebaskan tu tak mengulangi kesalahan dan benar2 insaf hendaknya
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 18-7-2012 03:08 PM |All posts
siapa pula nak ampunkan Sultan J?


empunya diri kan maksum, manade buat kesalahan
KO BN! KO BN! KO BN! KO BN! KO BN! KO BN! KO BN! KO BN!
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 18-7-2012 03:13 PM |All posts
baik duduk je dalam lama2. makan free. duduk luar ni nak makan pun payah.
ushioz Post at 18-7-2012 14:48

apa susah, nnt soltan yg maha pengampun, lagi kaya & pemurah tu akan tanggung mrk2 yg diampunkan ini sbg salah satu prog amal jariah spt yg mrk duk kompang selama ni
tak pon, akan ambil mrk ini utk bekerja dgn dia, buat keje2 bg makan kuda, cuci kereta2 mewahnya, pakaikan kasut utk mrk etc
KO BN! KO BN! KO BN! KO BN! KO BN! KO BN! KO BN! KO BN!
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-7-2012 03:14 PM |All posts
Reply 1# ifanonline


   ini hak perlembagaan... bukan pemberian Allah... biarkanlah... harap banduan itu tidak melakukan jenayah rogol dan liwat sudah...semoga Allah merahmati kite semua...
http://airfilter80.blogspot.com/
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 18-7-2012 03:17 PM |All posts
siapa pula nak ampunkan Sultan J? ...
ifanonline Post at 18-7-2012 14:40


Bukankah Allah itu Maha pengampun ? Allah berfirman , berdoalah pada Aku , nescaya Aku perkenankan
Kalau Ada Jodoh Akhirnya Bertemu Jua
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 18-7-2012 03:33 PM |All posts
Dah mcm priest lak ek boleh ampun2 kan dosa org
Tapi diorg yg dilepaskan tu mesti berkelakuan ba ...
lilo11 Post at 18-7-2012 14:57



ni ikut kuasa yg diberikan dlm perlembagaan...bukan spiritual
kesalahan yg depa lakukan di donia - salah la kalau ikut undang-undang negara,
kat akhirat esok Allah tetap akan beri hukuman juga, walaupun tak buat salah
dari segi undang-undang negara...
syukurlah terlepas drp hukuman mati...Allah bagi 2nd chance untuk berubah dan bertaubat..
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-7-2012 03:33 PM |All posts
Apa agaknya perasaan mangsa banduan banduan ni bila dorang di ampunkan. Atas dasar apa?
All the wonders of you.....
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 18-7-2012 03:36 PM |All posts
susah betul sakai2 ni.. kasi tangkap.. cakap zalim.. kasi lepas.. ckp Allah je yg berhak ampunkan..

dah name sakai
www.untoldhistoriesofmalaya.blogspot.com
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 18-7-2012 03:49 PM |All posts


yg ni xde dlm newspaper korang... jadik 9 org lah dlm mase 2 tahun. kasi award paling sikit.. kasi ampun paling banyak
1

View rating log

www.untoldhistoriesofmalaya.blogspot.com
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 18-7-2012 03:55 PM |All posts
Kalau dlm Islam, makhluk yg berHAK memberi pengampunan kpd penjenayah ni adalah mangsa/waris mangsa... Pengampunan Mesia ikut sapa?
PRU 13 nnt ☒ PAS ☒ PKR ☒ DAP

(BERS✔H)
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 18-7-2012 03:57 PM |All posts
pembunuh ampunkan dosa pembunuh...kah....kah....kah....
facebook.com/selipargombak

Harapan Baru Rakyat Malaysia
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 18-7-2012 03:58 PM |All posts
kena penjara tahun 87.. keluar tahun 2012... memang terkejut lah dia tgk dunia luar
hanakikan Post at 18-7-2012 14:48


ada banyak beza ke tahun 87 dan 2012 ... macam tak banyak beza pun ....
Nak Beli? Rumah Teres 20'x75' 1800kp. 4 BT + 3 BA. Seksyen 4 BBBangi. Rumah baru, 100% siap. RM650k
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-7-2012 03:58 PM |All posts
Post Last Edit by RedDevils at 18-7-2012 16:01
kena penjara tahun 87.. keluar tahun 2012... memang terkejut lah dia tgk dunia luar
hanakikan Post at 18-7-2012 14:48



  kannnn...bayangkan, zaman dia masuk jel, dia nampak Proton macam ni..



keluar jel, nampak Proton dah macam ni...

FB: Dreamy Treat Bakery Studio
Bakery Class & Products
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-7-2012 04:00 PM |All posts
ada banyak beza ke tahun 87 dan 2012 ... macam tak banyak beza pun ....
sayawifenikmie Post at 18-7-2012 15:58


Sangat banyak beza kaklid...kaklid kena bayangkan, dalam masa ~ 25 tahun tu, dia tak jenguk dunia luar...
1987 gi KL, nampak bus mini wilayah aja..
Sekarang gi KL, nampak LRT, monorel, komuter..
FB: Dreamy Treat Bakery Studio
Bakery Class & Products
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 18-7-2012 04:05 PM |All posts
kannnn...bayangkan, zaman dia masuk jel, dia nampak Proton macam ni..

  

keluar jel, n ...
RedDevils Post at 18-7-2012 15:58


Maksud Kak Lid, dah 25 tahun pun Proton tak berenti menetek kat gomen
UNITED MALAYS NEEDING ORGASME
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 18-7-2012 04:08 PM |All posts
Sangat banyak beza kaklid...kaklid kena bayangkan, dalam masa ~ 25 tahun tu, dia tak jenguk duni ...
RedDevils Post at 18-7-2012 16:00


banyak yang dah berubah, mesti
dia alami sedikit sebanyak kejutan

masa dia masuk jel, nuar masih dilihat warak kemain

masa dia kuar, nuar rupanya sorang peliwat tegar
always be yourself..
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 18-7-2012 04:10 PM |All posts
yg ni xde dlm newspaper korang... jadik 9 org lah dlm mase 2 tahun. kasi award paling sikit.. ka ...
unekspekted_XII Post at 18-7-2012 15:49




wahhhh .. takut kena hukum gantung.. konon2 schizo .... lepas bebas ... terus sembuh  .. mana aci .....
Nak Beli? Rumah Teres 20'x75' 1800kp. 4 BT + 3 BA. Seksyen 4 BBBangi. Rumah baru, 100% siap. RM650k
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 18-7-2012 04:12 PM |All posts
Sangat banyak beza kaklid...kaklid kena bayangkan, dalam masa ~ 25 tahun tu, dia tak jenguk duni ...
RedDevils Post at 18-7-2012 16:00


yer tak yer jugak ..... baru pasan .....
Nak Beli? Rumah Teres 20'x75' 1800kp. 4 BT + 3 BA. Seksyen 4 BBBangi. Rumah baru, 100% siap. RM650k
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 18-7-2012 04:14 PM |All posts
Maksud Kak Lid, dah 25 tahun pun Proton tak berenti menetek kat gomen
DatukZ Post at 18-7-2012 16:05




harus jugak .....

tapi kak lid lebih suka yang ini >>>> masa dia masuk jel, nuar masih dilihat warak kemain ... masa dia kuar, nuar rupanya sorang peliwat tegar (Source: dzeck) .... ya ampun.. moga semua itu hanya fitnah semata2 ...
Nak Beli? Rumah Teres 20'x75' 1800kp. 4 BT + 3 BA. Seksyen 4 BBBangi. Rumah baru, 100% siap. RM650k
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 18-7-2012 04:17 PM |All posts
harus jugak .....

tapi kak lid lebih suka yang ini >>>> masa dia masuk jel, nuar masih d ...
sayawifenikmie Post at 18-7-2012 16:14



    setuju sangat.

dalam kata lain, 25 tahun kena sumbat dalam penjara, UMNO masih jahat & celaka. Sebelum masuk penjara pun UMNO kuat maksiat & rasuah, keluar penjara pun UMNO masih kuat maksiat & rasuah. So betullah kata Kak Lid, takde menda yg berubah sangat pun hahahahaha
UNITED MALAYS NEEDING ORGASME
Reply

Props Report

Adventurer

... L o a d i n G ...

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 18-7-2012 04:18 PM |All posts
jadilah sultan kerana Allah taala,
hanya Allah yg maha pengampun, bukan Sultan,

Raja Alim kita sembah, Raja Zalim kita sanggah
--- Im racist so do you, Im am racist, because of you---
Reply

Props Report

1234Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 26-10-2014 03:41 PM , Processed in 0.157560 second(s), 36 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top