CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
1234Next
Return to list New
View: 7170|Reply: 84

[DUNIA] Jijik! Di Kalimantan, Orang Utan dijadikan pelacur

[Copy link]
Post time 5-9-2012 11:34 AM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Ditulis oleh: notakosong

Mengaibkan dan jijik, tak sangka pernah berlaku kes sebegini di muka bumi ini. Di Kaimantan, bukan sahaja manusia dijadikan pelacur, malah juga Orang Utan!

Ini sebuah kisah yang berlaku di kepulauan Borneo, atau lebih tepat lagi di kawasan pendalaman Indonesia kerana pula Borneo itu amat luas.

Ini kisah mengenai Pony, seekor Orang Utan betina yang dikurung dan dijadikan pelacur dan hamba seks kepada pelanggan yang sanggup datang dari jauh untuk melakukan perbuatan terkutuk dengan haiwan tersebut.

Pony ditemui di sebuah Perkampungan pelacur yang terletak di pendalaman Borneo Indonesia, dirantai pada dinding, dan terbaring di sebuah tilam yang penuh dengan sisa-sisa air mani manusia tidak berakal yang bernafsukan binatang.

Pony ditangkap, dan kemudian bulunya dicukur, setiap hari dicukur kononnya untuk membuatkan ia lebih berselera kepada jantan tidak berperikemanusiaan yang sanggup membayar untuk bersenggama dengannya.

Kulit Pony yang terdedah akibat bulunya dicukur itu, mempunyai jangkitan kulit akibat kesan gigitan nyamuk yang digaru oleh Pony sehingga mengakibatkan kudis.

Berikut merupakan gambar sedih Pony ketika ditemui dalam tahanan, (Amaran SPOILER)


Jijik bukan! Sedih melihat keadaan haiwan itu yang diperlakukan sedemikian rupa!.

Pembela Pony itu langsung tidak mahu melepaskan Pony kerana mendakwa ianya bertuah dan memberikan pendapatan lebih kepada mereka. Orangutan Survival Foundation mengambil masa setahun selepas memperoleh maklumat itu untuk akhirnya berjaya menyelamatkan Pony.

Dalam beberapa cubaan sebelum itu, pegawai dari Orangutan Survival Foundation dihalau dan diugut dengan pisau dan parang beracun oleh penduduk Kampung Pelacuran itu.

Akhirnya dengan kerjasama pegawai perhutanan tempatan dan sekumpulan 35 orang askar upahan bersenjatakan AK-47, sahaja baru kumpulan itu berjaya menyelamatkan Pony.

Pony kini telah dibiarkan bebas dan kini sudah akhirnya mempunyai bulu dan hidup seperti Orang Utan yang lain.

Bagi yang sanggup mengikuti lebih lanjut kisah Pony, boleh tontoni dokumentari ini : http://www.youtube.com/watch?v=Qv8NlidN2wg#t=12m40s

Jijik! Memalukan! Tak tau apa lagi yang hendak diperkatakan, tak pernah terfikir bahawa kes sedemikian boleh berlaku di Kalimantan.


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
                       
                       
                       









Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 11:37 AM | Show all posts | Share
Geng monyet je yang minat dengan monyet gak
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 11:42 AM | Show all posts | Share
manusia binatang..xde akal.dok dalam tanah jelah cmtu
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 11:46 AM | Show all posts | Share
gila. kes macam ni pon ada? bale2.
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 11:46 AM | Show all posts | Share
haduhhhh....ape jenis kaum lar nie...hapuskn je dieorg nie....
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 11:50 AM | Show all posts | Share
manusia yg x de akal je sanggup bt keje terkutuk mcm tu...
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 11:55 AM | Show all posts | Share
ada jugak manusia yang macam nih....
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 11:58 AM | Show all posts | Share
ada gak manusia yang berselera ngan monyet? .. teringin nak hidup kat planet of the apes gamaknya depa nih..
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 12:16 PM | Show all posts | Share
bodoh punya orang, mmg perangai binatang
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 12:20 PM | Show all posts | Share
arrrr..apa nak jadi dengan la dengan manusia sekarag ni...
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 12:25 PM | Show all posts | Share
makin hari makin pelik perangai ummah manusia skang ni
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 12:31 PM | Show all posts | Share
mmg setaraf binatang jela kaum lahanat tu, tak layak dipanggil manusia pun..
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 12:42 PM | Show all posts | Share
laknat sungguh perbuatan diorang tu.... mmg shelaker sungguh....!!!
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 12:48 PM | Show all posts | Share
Indonesia, China dan India...3 negara yang selalu ada perkara2 pelik yg dilakukan manusia.
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 12:49 PM | Show all posts | Share
gila..dah takder pompuan lagi ker nak melampias napsu?
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 01:15 PM | Show all posts | Share
mntang2 die org...abih seme nk sapu...bangang
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 01:24 PM | Show all posts | Share
apsal tah aku rasa sedih giler baca kisah pony
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 01:30 PM | Show all posts | Share
sian pony........
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 01:31 PM | Show all posts | Share
dah ujung dunia camtulah perangai manusia neh uolss
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 01:34 PM | Show all posts | Share
Indon dan OM-OM dari Papua New Guinea...Timur-timur memang begitu....yuck!
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 01:39 PM | Show all posts | Share
sebak bila saya tenguk video ni http://www.youtube.com/watch?v=Qv8NlidN2wg#t=12m40s  orang hutan tu siap tido terbalik untuk org hubung seks dgn dia ..mesti tuan hantu dia ajar..ada bunyi org menangis tenguk keadaan dia yg di botakkan bulu,mesti pencinta haiwan tu...dunia dunia!
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 01:41 PM | Show all posts | Share
espri6006 posted on 5-9-2012 12:48 PM
Indonesia, China dan India...3 negara yang selalu ada perkara2 pelik yg dilakukan manusia.

biasalah di negara bertamadun lama..dah ramai org cerdik pandai..tapi ada juga yg terbelakang sgt...
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 02:06 PM | Show all posts | Share
jijikkkkkkkkk
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 02:24 PM | Show all posts | Share
bangsat celaka sial.
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2012 02:28 PM | Show all posts | Share
manusia gila..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

31-3-2015 07:01 AM GMT+8 , Processed in 0.136993 second(s), 16 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list