CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
1234Next
Return Post new threads
Show: 6139|Reply: 94

[Tempatan] [1] Anak menangis atas jenazah ibu sehingga tertidur !

[Copy link]

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 15-9-2012 02:13 AM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

15/09/2012 -  21:12:35 PM

BAGAN DATOH: Seorang guru bahasa Jepun di Sekolah Menengah Sains Bagan Datoh ditemui meninggal dunia di kuarters perumahan guru di sekolah itu pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang berkata, mangsa dipercayai meninggal dunia akibat sakit jantung kira-kira jam 6 petang.      


      Anak mangsa berusia 7 tahun ditemui tertidur atas tubuh mangsa dipercayai keletihan selepas menangis tidak henti selama beberapa jam.      
      
p/s pasti anaknya gagal mengejutkan ibunya setelah sekian lama mencuba...sian..sampai tertidur atas jenazah ibunya... alfatihah...

Statistik bukaan jenis thread TW75 pada 15 Sept 2012 (2.10 am):

1. Ehwal kemasyarakatan -1 thread

2. Pendidikan - 0 thread
3. Seks - 0 thread
4. Jenayah - o thread
5. Dunia - 0 thread


jumlah thread - 1










Last edited by tongkatwaran75 on 15-9-2012 02:32 AM

"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 15-9-2012 02:17 AM |All posts
bagan datoh.. kampung aku tu....
edited
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 15-9-2012 02:19 AM |All posts
Siannnnyaa....
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 15-9-2012 02:21 AM |All posts
shahx posted on 15-9-2012 02:17 AM
bagan datoh.. kampung aku tu....

tapi ko tak tak kenal guru bahasa jepun tu kan...

"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 15-9-2012 02:21 AM |All posts
mesti kanak2 itu berharap lepas bangun dari tidur ianya semua mimpi sahaja
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 15-9-2012 02:26 AM |All posts
bukan 7 tahun la, tapi 7 bulan...

BAGAN DATOH: Seorang bayi perempuan berusia tujuh bulan dipercayai menangis berjam-jam sebelum ditemui di sisi mayat ibunya di kuarters guru di Sekolah Menengah Sains Bagan Datoh, di sini, pagi kelmarin.

Mayat Normaya Mokhtar, 33, yang juga guru Bahasa Jepun di sekolah berkenaan dan dipercayai meninggal dunia akibat serangan jantung, ditemui rakan yang ke rumahnya jam 8 pagi kelmarin.


Rakan mangsa yang enggan dikenali berkata, dia menghantar SMS, malam Rabu lalu, namun tidak dibalas, menyebabkan dia beranggapan mangsa sibuk.

Saya pelik apabila mendapat tahu dia tidak hadir ke sekolah (pagi kelmarin) menyebabkan saya ke rumahnya yang tidak jauh dari sekolah itu. Sebaik tiba di rumahnya, saya dapati pintu rumah tertutup rapat biarpun berkali-kali dipanggil, namun tiada jawapan.


Saya segera memeriksa keadaan sekeliling rumah dan mendapati kunci pendua disimpan di hadapan rak kasut rumah berkenaan sehingga membolehkan saya membuka pintu hadapan rumahnya, katanya.


Menurutnya, sebaik melangkah masuk, dia terus mencari rakannya di setiap ruang sebelum mendapati mangsa terbaring di ruang bilik tidur utama dan bayinya berada di sisi.

Dia ditemui dalam keadaan pucat dan terbaring di atas katilnya bersama bayinya yang menangis. Doktor yang memeriksa keadaannya selepas itu memaklumkan dia sudah meninggal dunia, katanya.


Menurut seorang lagi saksi yang enggan dikenali, dia terdengar tangisan bayi berpanjangan sehari sebelum mengetahui berita kematian guru berkenaan, namun dia tidak mengambil apa-apa tindakan.

Arwah seorang guru bahasa Jepun dan sudah mengajar di sekolah berkenaan sejak lebih dua tahun lalu. Dia sangat disenangi rakan-rakan dan suka membantu, katanya. Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan berkata, mangsa disahkan meninggal dunia akibat serangan jantung.


Mangsa meninggal dunia lewat petang Rabu lalu, namun hanya diketahui jiran dan rakan yang ke rumah mangsa pagi esoknya. Setakat ini polis mengklasifikasikan kes ini sebagai mati mengejut namun turut menjalankan siasatan bagi mengesan jika ada unsur jenayah, katanya.


Difahamkan, mangsa dipercayai menetap di rumah berkenaan bersama bayinya yang berusia tujuh bulan, manakala suami bekerja di Johor Bahru.


Jenazahnya dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Batu Gajah petang kelmarin.


Sementara itu, Exco Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan Perak, Datuk Zainol Fadzi Paharudin ketika dihubungi merakamkan takziah kepada keluarga mangsa dan menyifatkan kematiannya satu kehilangan besar bagi warga pendidik.


Saya dimaklumkan pengurusan sekolah berkenaan mengenai perkara itu. Saya sepatutnya mewakili Exco Pelajaran, Pengajian Tinggi, ICT, Sumber Manusia, Sains dan Teknologi Perak, Datuk Mohammad Zahir Abdul Khalid, namun terpaksa menghantar wakil kerana terbabit dengan program lain, katanya.
edited
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 15-9-2012 02:29 AM |All posts
tong, tajuk kene edit, bukan bapa tapi ibu....
edited
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 15-9-2012 02:35 AM |All posts
shahx posted on 15-9-2012 02:29 AM
tong, tajuk kene edit, bukan bapa tapi ibu....

tq shahx...aku tgk hang mmg cekap mengaudit...
hang nie auditor...atau editor?  

p/s tau la auditor berkaitan akaun...

"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 15-9-2012 02:41 AM |All posts
aku hanya insan biase....
edited
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 15-9-2012 02:44 AM |All posts
Kesian bayi tu... Mesti lapar susu ni...
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 15-9-2012 03:00 AM |All posts
muda lagi dah kena sakit jantung.............
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 15-9-2012 03:01 AM |All posts
shahx posted on 15-9-2012 02:41 AM
aku hanya insan biase....

aku pung...
penunggu malam setia...

"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 15-9-2012 03:13 AM |All posts
jumpa pic dlm satu blog...tak tau mana satu, cikgu normaya...



http://zanaasensei.blogspot.com/ ... h-buat-sahabat.html

Last edited by tongkatwaran75 on 15-9-2012 03:14 AM

"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 15-9-2012 03:44 AM |All posts
aku dah tgk picture arwah kat facebook..
edited
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 15-9-2012 03:55 AM |All posts
shahx posted on 15-9-2012 03:44 AM
aku dah tgk picture arwah kat facebook..

so, yg mana satu cikgu tu di pic  post 13# ?

"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 15-9-2012 06:23 AM |All posts
... kasihannya...

sure baby tu kehausan.....kelaparan....
mak lak terbaring kat sebelah... dah tak bernyawa....
life is like riding a bicycle, to stay balance you must keep moving
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 15-9-2012 06:34 AM |All posts
Sheols ada FB ... type jer nama sheols kat search ...

al-fatihah untuk arwah ....
life is like riding a bicycle, to stay balance you must keep moving
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 15-9-2012 06:40 AM |All posts
takziah utk keluarga mangsa....sedihnya...
"Hati ini Milik Allah"
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 15-9-2012 06:44 AM |All posts
sian, somi dahlah jauh..
nasib baik anak tu tak apa apa.
http://chibouqui4.blogspot.ca/
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 15-9-2012 06:50 AM |All posts
Muda lagi dah kena sakit jantung.
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 15-9-2012 06:59 AM |All posts
anak 7 tahun ke  7 bulan?
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 15-9-2012 07:03 AM |All posts
takziah ...kesiannya anak kecil tu menangis seharian bila tgk mak dia x bangun2....
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 15-9-2012 07:25 AM |All posts

NORMAYA...ditemui mati


Baju belang-belang coklat adalah arwah Normaya


"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 15-9-2012 07:29 AM |All posts
Muda lagi cikgu ni dah kene serangan jantung
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 15-9-2012 07:32 AM |All posts
alfatihah... sudden heart attack nie. Kesian baby tu...
i'm hoping for the best~~
Reply

Props Report

1234Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 30-8-2014 12:15 AM , Processed in 0.145681 second(s), 29 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top