CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
123Next
Return Post new threads
Show: 13318|Reply: 60

PURE MARINE COLAGEN( KOLAGEN RUMPAI LAUT ASLI )GRED AAA DAN AA MURAH!

[Copy link]

Rank: 3Rank: 3

Post on 3-11-2012 11:08 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

LIKE PAGE KAMI! KLIK SINI! \"\"



JUALAN MURAH KOLAGEN (RUMPAI LAUT ASLI) HANYA RM 20 TIAP 100 GRAM (AA) &  100GRAM (AAA) !! ***harga pengenalan gred AAA 6-12 disember 2012***

AA DI SINI REFER KEPADA KUNING DAN AAA REFER KEPADA PURPLE YE UOLZ!!!

RM80 UTK 500GRAM , RM 150 UTK SEKILO
BELI LEBIH AKAN BANYAK DISKAUN MENANTI!
HANYA REBUS. BOLEH JUGA DIBUAT MINUMAN DAN MASAKAN
SELAMAT DAN HALAL!
berminat bleh SMS/WHATSAPP 0143115903
JOM LIKE. KLIK SINI!



100% asli, belum diproses, bebas kimia,racun,pewarna,pengawet,steroid,perisa
KOLAGEN:
• Nilai-nilai nutrisi 10x ganda lebih tinggi daripada sirip ikan yu (rm300/mangkuk)
• Khasiatnya sama dengan sarang burung layang-layang (rm400 hingga ribu2 ringgit)
• 24% kolagen ini bersamaan 2 keping sarang burung layang2
• PH bernilai 7.6
• KALSIUM- 37x lebih tinggi daripada hati ikan.
• ANTIOKSIDA 每 55Ox lebih kuat dari vitamin C.
• VITAMIN A 每 40x lebih hebat dari Beta Carotine atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu.
• PROTEIN 每 21x lebih banyak dari susu.
• OMEGA 3 DAN OMEGA 6 每 2326x lebih banyak dari ikan.
• Tumbuhan yang mempunyai banyak mineral didalamnya jika dibandingkan dengan sayur daratan yang lain. Antaranya ialah kalsium, kalium,zat besi, magnesium, iodine, potasium,vitamin B6,B12,C,A,omega 3 dan antioksidan
• Kaya dengan OMEGA-3 yang akan membuat kulit KENYAL dan KENCANG
• Penuh dengan KOLAGEN
• Kandungan SERAT yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit/buasir.
• Kandungan IODINE yang tinggi, berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum, yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang
• Sudah diiklankan dalam rancangan NONA 20 mei 2012 (pada yang sempat tonton lah)
**Sumber nutrisi yang sangat hebat untuk kesihatan dalaman dan kulit. Sesuai diamalkan lelaki dan wanita untuk semua peringkat usia.

KEBAIKAN KOLAGEN ASLI:
1. Melaraskan BERAT BADAN dan HORMON
2. Anti-bakteria, membuang TOKSIN
3. Menghilangkan SEMBELIT
4. Mengurangkan TEKANAN DARAH TINGGI
5. MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN & MENEGANGKAN kulit. (anti penuaan)
6. Meransang penghasilan SEL-SEL BARU kulit dan menyembuhkan LUKA
7. MENGUATKAN SISTEM ABDOMEN dan memelihara KELENJAR TIROID
8.Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT, mengurangkan KEDUTAN & TEMPAT HITAM
9. SELULIT dan JERAWAT
10. Membantu meningkatkan METABOLISME
11. Memejalkkan PAYUDARA, OTOT dan PUNGGUNG
12. Menurunkan tahap KOLESTROL dalam tubuh
13. Melembutkan TUMIT KAKI merekah
14. Menguatkan TULANG SENDI, menjauhi ARTRITIS dan OSTEOPOROSIS
15. Meningkatkan PEREDARAN DARAH, mengurangi sakit BAHU dan BELAKANG
16. Mencegah KANSER/TUMOR
17. Meningkatkan fungsi PENGHADAMAN/PENCERNAAN dan MERAWAT GASTRIK
18. Mencegah ANEMIA
19. Memberi Kekenyangan/DIET
20. Meningkatkan SEL RAWAN, LIGAMEN dan OTOT
21. Memberi TENAGA

** jika diamalkan setiap hari, kulit akan nampak semakin cerah/putih, dalam masa seminggu akan nampak kesannya terutama pori-pori muka akan rapat dan nampak licin... jadikan ia sebagai masker juga.

KAEDAH PENYEDIAAN:
1. Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali
2. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman
3. Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali; toskan
4. Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dlm periuk utk direbus selama 15-20 minit
5. Selepas mendidih biarkan ia sejuk ke dalam bekas bertutup dan disimpan dalam peti ais (bukan diruang sejuk beku)


CARA PENGAMBILAN:
1.Waktu terbaik di ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur iaitu sebelum berus gigi atau setengah jam sebelum sarapan & sebelum masuk tidur). Air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas, boleh juga dicampurkan dengan sunquick/jus buah/ribena atau di makan begitu saja.

CARA BUAT MASKER:
1. Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas (lagi afdhal kalau cuci muka dengan air suam) supaya pori2 & liang2 roma di muka itu terbuka luas, kemudian sapu rata gumpalan kolagen di muka (sangat bagus dibuat setiap hari)
2. Biarkan lebih kurang 30 minit atau boleh juga dibiarkan semalaman sebelum dicuci* Anda akan rasa kulit LEMBAP, LICIN, GEBU, CERAH dan TEGANG walaupun hanya dengan pemakaian masker yang pertama kali......
TIPS: Ambil bersama vitamin C untuk kesan yang maksimum & lebih cepat!! Banyakkan minum air kosong 2.5-3 liter sehari bagi melancarkan pembuangan toksin dan mengoptimumkan penyerapan kolagen oleh badan.

SIAPA YANG BOLEH MAKAN KOLAGEN INI:
•Wanita dan lelaki
• Ibu mengandung 每 Kulit bayi jadi cantik, putih dan halus (untuk kandungan 4 bulan keatas shj). Ibu rasa bertenaga dan tidak mudah letih
•Ibu menyusui bayi- boleh makan tapi dengan syarat tidak boleh lebih 5 gram sehari kerana kandungan iron adalah tinggi.
•digalakkn utk berumur 15tahun ke atas shj
•Wanita selepas bersalin/berpantang tidak digalakkan makan rumpai laut hingga selepas 3 bulan bersalin kerana ia besifat sejuk.
PERHATIAN :
** Jika boleh elakkan minum kopi, nescafe,teh,berkarbonat atau minuman yang tinggi kandungan kafein. Ini kerana ibu kolagen boleh menyerap dan membuang vitamin C, kolagen dan gluthathione (agen pencerah) dalam badan kita..Jika teringin sangat untuk minum minuman berkafien selangkan 3-4 jam selepas mengambil kolagen.
Rahsia kejelitaan kulit masyarakat China, Korea dan Jepun

....TIDAK PERLU LAGI MAKAN COLLAGEN YANG MAHAL...CUBALAH IBU KOLAGEN/MARIN KOLAGEN ASLI..SANGAT BERKESAN..YANG PENTING JIMAT DAN KESANNYA SETANDING DENGAN KOLAGEN LAIN..MALAH LEBIH DARIPADA ITU...

IBU KOLAGEN ASLI 100%/PURE MARINE COLLAGEN/SARANG BURUNG LAUT/RUMPAI LAUT KERING INI ADALAH HALAL BAGI ORANG ISLAM.

Jangan takut untuk mencuba......kecuali yang ada alahan pada makanan laut......juga boleh mencuba dulu...jika tak sesuai jgn teruskan..


FREE POSTAGE!!!

SMS/WHATSAPP 0143115903 SEKARANG!!!!




Last edited by CheNurulH on 22-1-2013 01:19 PM

kolagen pix.jpg
KOLAGEN.jpg
rumpai.jpg
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 9-11-2012 08:41 PM |All posts
CheNurulH posted on 9-11-2012 05:54 PM
PROMOSI2.. POSTAGE FREE ! HEHEH SO PM LA SEKARANG!

RUMPAI LAUT AKA KOLAGEN yg i jual ni kering..so uolz kene rebus.. lepas tuh air rebusan tuh suketi u la nk buat ape pon sbb EVEN AIR REBUSAN JUGA BERKHASIAT!!! then KOLAGEN YG DREBUS tadi akan menjadi seakan2 jeli.. so up to u nk wat air ke mknn ke..i suggest u ltak dlm jus. nyum3. xpun buat kerabu ke buat sup ke. lagi variasi kan? hehe
JOM BORONG! ASLI. DONT WORRY. KALAU TIRUAN, I PULANG DUIT!
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 9-11-2012 11:15 PM |All posts
Basuh kolagen mentah, ramas seperti basuh beras 5-6 kali.
Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman
Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali; toskan
Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus (lebih baik letak daun pandan kalau tak nak ada bau rumpai tu)
Selepas mendidih biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais (stok untuk 5-6 minggu) 每 simpan segumpal kolagen mentah yang telah direbus tadi (seperti agar2) dalam bekas bertutup ke dalam peti ais untuk dijadikan masker


Cara Pengambilan :
Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur 每 sebelum sarapan & sebelum masuk tidur)
Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - boleh juga dicampurkan dengan sunquick/air buah
Sebelum minum tu baca Bismillah & Selawat


Cara Membuat Masker Muka:
Cuci bersih wajah dengan pencuci muka dan bilas. Lebih elok jika wajah diwapkan selama 10 每 15 minit bagi membuka liang-liang pori kulit, kemudian baru disapu gel kolagen ini di serata wajah dan leher. Biar ia kering sebelum dibersihkan atau boleh dibawa tidur semalaman sebelum dicuci. Ia pantas menyerap, tidak melekit atau berbau. Hasilnya, pori-pori wajah lebih halus, lembut, anjal dan cerah. Amalkan selalu untuk mendapat wajah yang lebih menawan.

Masker Untuk Kulit Berminyak
Sebatikan gel kolagen bersama sebiji tomato ranum yang dibuang biji dan kulit serta dilenyek halus. Campuran ini kemudiannya disapu pada wajah dan leher serta dibiarkan kering selama 20 每 25 minit sebelum dibersihkan. Ia mampu mengimbangi pengeluaran minyak berlebihan selain menjadikan kulit lebih halus dan bersih.

Masker Untuk Kulit Normal
Campurkan madu bersama gel kolagen ini dan sapu wajah dan leher serta dibiarkan kering selama 20 每 25 minit sebelum dibersihkan. Ia mampu membuatkan kulit tampak lebih berseri, segar dan bercahaya.

Masker Untuk Kulit Kering
Campurkan gel kolagen ini dengan susu tepung atau jus lemon dan sapu wajah dan leher serta dibiarkan kering selama 20 每 25 minit sebelum dibersihkan. Ia akan membuatkan kulit tampak lebih muda, melambatkan penuaan dan melembabkan kulit


PERHATIAN :

Jika boleh elakkan minum kopi, nescafe; minuman yang tinggi kandungan kafein sebab semua tu boleh menyerap dan buang vitamin C, kolagen dan gluthathione (agen pencerah) dalam badan kita..


Ambil bersama vitamin C untuk kesan yang maksimum & lebih cepat! banyakkan minum air kosong..
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 11-11-2012 02:36 AM |All posts
mari2 beli2!
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 15-11-2012 12:57 AM |All posts
SMS/ WHATSAPP 0143115903 SEKARANG!
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 15-11-2012 11:22 AM |All posts
SALAM MAAL HIJRAH UOLS. promosi last harini.. so sesiapa yang berminat nk beli FELINNA INCHLOSS, SF BEAUTY AND KOLAGEN RUMPAI LAUT pm lelaju keyh! ♥

HARGA PROMOSI 15//11
FELINNA INCHLOSS RM70 FREE POSTAGE
BELI 100GRM RUMPAI LAUT GRED AAA FREE 100GRM RUMPAI LAUT GRED AA DENGAN HANYA RM30
SF BEAUTY SET BESAR HANYA RM95 DAN FREEGIFT RUMPAI LAUT 50GRM

TUNGGU APE LAGI? HARINI JE TAU!!
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 16-11-2012 03:04 PM |All posts
RASAI KHASIAT KOLAGEN RUMPAI LAUT! TRY JE DLU JOM!
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 16-11-2012 09:45 PM |All posts
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 17-11-2012 10:44 AM |All posts


MARI MNCUBA KHASIAT KOLAGEN INI..
XMAHAL.. MURAH JE!
SAMA JE KESAN DENGAN EXTRACT KOLAGEN LAIN..
MALAH YG NI LEBIH PURE!
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 17-11-2012 10:49 AM |All posts
banyak mana 100gram??
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 17-11-2012 10:52 AM |All posts
ni antara amalan yg u boleh wat dgn kolagen ni!!



sedap!!! brminat? sms 0143115903 sekarang!!

jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 17-11-2012 10:58 AM |All posts
belum try belum tau!!
best price!
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 17-11-2012 11:51 AM |All posts


Hari nak kongsi satu resepi yang mungkin anda semua nak tahu....rumpai laut boleh buat pudding...........pasni mesti ramai plak jual PURE MARINE COLLAGEN PUDDING......heheheeheee......

Bahan - bahannya :-

1/2 gelas rumpai laut ( Yang sudah di blender atau dipotong )
4 gelas susu penuh krim
1 gelas gula
1 sudu kecil vanila
1 sudu kecil perisa oren ( tak nak letak pun bole atau diganti dengan pewarna )


Caranya: -
1. Susu di panaskan hingga mendidih
2. Tambah rumpai laut dan biarkan ia mereneh sehingga ia memekatkan.
3. Tambah gula, vanila dan perasa oren.
4. Masukkan dalam tempat
5. Sejukkan dan letak dalam peti sejuk
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 18-11-2012 12:34 AM |All posts
bump utk mlm ni
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 18-11-2012 11:06 AM |All posts
mari2. 500gram je da dpt rege rm80 je!
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 18-11-2012 01:56 PM |All posts
boleh pm atau sms 0143115903 utk bertanye / order
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 18-11-2012 11:01 PM |All posts
KEBAIKAN KOLAGEN ASLI:
1. Melaraskan BERAT BADAN dan HORMON
2. Anti-bakteria, membuang TOKSIN
3. Menghilangkan SEMBELIT
4. Mengurangkan TEKANAN DARAH TINGGI
5. MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN & MENEGANGKAN kulit. (anti penuaan)
6. Meransang penghasilan SEL-SEL BARU kulit dan menyembuhkan LUKA
7. MENGUATKAN SISTEM ABDOMEN dan memelihara KELENJAR TIROID
8.Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT, mengurangkan KEDUTAN & TEMPAT HITAM
9. SELULIT dan JERAWAT
10. Membantu meningkatkan METABOLISME
11. Memejalkkan PAYUDARA, OTOT dan PUNGGUNG
12. Menurunkan tahap KOLESTROL dalam tubuh
13. Melembutkan TUMIT KAKI merekah
14. Menguatkan TULANG SENDI, menjauhi ARTRITIS dan OSTEOPOROSIS
15. Meningkatkan PEREDARAN DARAH, mengurangi sakit BAHU dan BELAKANG
16. Mencegah KANSER/TUMOR
17. Meningkatkan fungsi PENGHADAMAN/PENCERNAAN dan MERAWAT GASTRIK
18. Mencegah ANEMIA
19. Memberi Kekenyangan/DIET
20. Meningkatkan SEL RAWAN, LIGAMEN dan OTOT
21. Memberi TENAGA

** jika diamalkan setiap hari, kulit akan nampak semakin cerah/putih, dalam masa seminggu akan nampak kesannya terutama pori-pori muka akan rapat dan nampak licin... jadikan ia sebagai masker juga.

SMS 0143115903!
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 19-11-2012 01:06 PM |All posts
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 19-11-2012 04:59 PM |All posts
amboi sale gila2 betul yer...mcm mn bisness skrg nie mkn maju ke...tu pic sendiri ke...
RANTAI TANGAN MUTIARA DGN POS LAJU PERCUMA
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 19-11-2012 05:14 PM |All posts
ina_na posted on 19-11-2012 04:59 PM
amboi sale gila2 betul yer...mcm mn bisness skrg nie mkn maju ke...tu pic sendiri ke...

hahah alhamdulillah la.. stakat lepas duit mkn jadi la.. hehe aade yg mmg gmbr sndr. ade yg cillok mmbe. hehe
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 19-11-2012 05:18 PM |All posts
gambar ikon tu pic sape...pic sendiri ker...kalo pic sendiri mesti ramai yg terpedaya
RANTAI TANGAN MUTIARA DGN POS LAJU PERCUMA
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 19-11-2012 05:22 PM |All posts
ina_na posted on 19-11-2012 05:18 PM
gambar ikon tu pic sape...pic sendiri ker...kalo pic sendiri mesti ramai yg terpedaya

amboih.. cun sgt lerr i kalu gtu.. lisa surihani la. ehek.mane bley ltak pix sndr.. mahal2. hahah
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 19-11-2012 05:35 PM |All posts
tu la pasal kalo tu pic ko sendri tentu laris jualan...dah mcm org puteh gamaknyer...
RANTAI TANGAN MUTIARA DGN POS LAJU PERCUMA
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 19-11-2012 05:44 PM |All posts
ina_na posted on 19-11-2012 05:35 PM
tu la pasal kalo tu pic ko sendri tentu laris jualan...dah mcm org puteh gamaknyer...

MUKA SNDR boleh kat fb je. kt forum xboleh.. hehehe promot la wei ke kwn2 u.. i amek stok bru rumpai dngn felinna ni.. hahaha take risk
jom jenguk thread i!
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 19-11-2012 07:46 PM |All posts
aku pun berniaga gak lar...huk3x...
RANTAI TANGAN MUTIARA DGN POS LAJU PERCUMA
Reply

Props Report

123Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 20-4-2014 01:18 AM , Processed in 0.148601 second(s), 23 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top