Rossa Berhijab Selama 40 Hari - Gosip: Antarabangsa - Gosip - CARI Infonet -

CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
1234Next
Return to list New
View: 11422|Reply: 83

Rossa Berhijab Selama 40 Hari

[Copy link]
Post time 14-12-2012 09:26 AM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Sejak menyandang gelar Hajah, penyanyi Rossa pelan-pelan merubah penampilan. Meski belum sepenuhnya berhijab, namun Rossa mulai meninggalkan kostum seksi.

"Niatnya, selama 40 hari setelah pulang haji, aku berhijab," kata Rossa. Saat ditemui Minggu (11/11/2012) di Jakarta, Rossa mengenakan hijab. Namun diakuinya, pemakaianya belum sempurna.

"Saat nyanyi, rambutku masih ada," aku ibu 1 anak ini. "Aku belum bisa sepenuhnya pakai hijab. Seharusnya perempuan memang memakai hijab. Tapi untuk saat ini aku baru menutup pakaianku saja," jelas Rossa. Ia akan berusaha untuk tidak lagi tampil dengan baju terbuka.

Untuk melengkapi penampilan barunya, Rossa meminta bantuan sahabatnya, seorang artis yang juga dikenal sebagai perancang busana, Ivan Gunawan. "Aku minta sama Ivan supaya baju-bajuku dipermak, biar ada tangannya. Biar penampilanku lebih tertutup," ujarnya.





FB Shila Amzah.
Shila Amzah : Konsert dgn Hjh Rossa


P/s: Sama2 kita doakan dia terus berhijab selamanya...

http://showbiz.liputan6.com/read/452817/pulang-haji-rossa-minta-semua-bajunya-dipermak-ivan-gunawan

Last edited by RatuDunia94 on 14-12-2012 09:29 AM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 09:40 AM | Show all posts | Share
cantik nya rossa berhijab..... semoga dia terus berhijab sela manya.... bukan hanya untuk 40 hari
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 09:41 AM | Show all posts | Share
comel sangat...hopefully kekal selamanyeee...
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 09:48 AM | Show all posts | Share
doakan rossa terus berhijab..amin.
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 09:53 AM | Show all posts | Share
kalau berhijab terus lagi molek..
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 09:59 AM | Show all posts | Share
cantiknya dia.....btw...retis mesia kah sheolsss itewww...
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:00 AM | Show all posts | Share
subhanallah..cantik sungguh!!!
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:01 AM | Show all posts | Share
Cantik Hajah Rossa berhijab, moga ia nya kekal selamanya
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:11 AM | Show all posts | Share
selepas 40 hari kemudian tu la yg iols nanti2 kan..........
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:14 AM | Show all posts | Share
semoga rossa terus berhijab...cantikkkk anugerah tuhan ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:18 AM | Show all posts | Share
harap beliau selesa berhijab so terus pakai hijab selamanya...
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:18 AM | Show all posts | Share
alhamdulillah...its a good start, semoga Allah dpt kuatkan semangat Rossa utk trus berhijab dgn sempurna, ameen
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:24 AM | Show all posts | Share
mcm muka ina naim + norjumah plak.. cantik lahhh
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:24 AM | Show all posts | Share
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:25 AM | Show all posts | Share
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:25 AM | Show all posts | Share
moga kekal berhijab dgn lebih baik hingga akhir hayat...aminnnn....
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:26 AM | Show all posts | Share
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:26 AM | Show all posts | Share
ambik dr FB sheolss.........
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:27 AM | Show all posts | Share
devilito posted on 14-12-2012 10:11 AM
selepas 40 hari kemudian tu la yg iols nanti2 kan..........

x baik tau doa yg bebaik je.....
''sepohon kayu daun yg rimbun..lalala'
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:29 AM | Show all posts | Share
alhamdulillah pd mereka2 yg telah menunaikan haji & balik terus mengekalkan hijab, amat bersimpati pd mereka2 yg telah menunaikan haji tetapi masih ingkar syariat Allah, ........moga diri ini sentiasa diberkati & diampuni dosa2 serta bersyukur dgn segala nikmat yg diberi, siapala diri ini nak menilai insan lain, hanya Allah yg tahu apa segala yg berlaku.......
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:29 AM | Show all posts | Share
cantiknyeeeeee
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:29 AM | Show all posts | Share
naper la shila amzah ni kalau bergambar, mulut kena buat camtu..DCT ngan rossa memang cantik!!!
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:32 AM | Show all posts | Share
dah brp ari dah??
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:34 AM | Show all posts | Share
iza.moha posted on 14-12-2012 10:27 AM
x baik tau doa yg bebaik je.....
''sepohon kayu daun yg rimbun..lalala'{:smi ...
"Niatnya, selama 40 hari setelah pulang haji, aku berhijab," kata Rossa.

sheols yg berkata begitu.... tu pasal, iols ternanti2 selepas 40 hari nanti.......




Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2012 10:34 AM | Show all posts | Share
Alhamdulillah,moga istiqamah
Amin
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

6-7-2015 03:02 PM GMT+8 , Processed in 0.142062 second(s), 16 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list