CARI Malay Forums

Title: DRAMA TEDUHAN KASIH : ADAPTASI NOVEL MARISSA [Print this page]

Author: chit_ana    Time: 12-1-2013 02:10 PM
Title: DRAMA TEDUHAN KASIH : ADAPTASI NOVEL MARISSA
DAH SEARCH MACAM BELUM ADA LAGI THREAD NI



"Kau ingat dengan anak ni kau boleh paksa aku ubah keputusan aku? Kau nak ugut aku dengan anak kau ni? Eh! Kau jangan haraplah aku akan ikut kehendak kau. Aku tetap ceraikan kau!" -RYZAL.

Sampainya hati Ryzal, hanya kasihnya sudah tertumpah buat Ayu teman baikku sendiri, tergamak dia menyingkirkan aku dalam keadaan begini. Ketika aku mengandungkan anaknya, dia melafazkan talak.

Dan ketika aku merasakan aku sudah tiada siapa-siapa lagi di dunia ini dan jalan yang bakal aku lalui sangat gelap, dia hadir menyuluh kegelapan itu. Sekali gus meletakkan aku di tengah-tengah persimpangan di antara keikhlasan dan kenangan semalam.

"Sebab kita ada Adam. Kita nikah sebab Adam. Apapun yang berlaku, kita hanya fikirkan tentang Adam. Lagipun abang dah bosan hidup begini. Hidup abang benar-benar kosong. Tapi sejak abang kenal Adam, seperti hidup abang terisi dengan sesuatu. Abang mahu kita hidup sebagai sebuah keluarga. Abang tahu pintu hari Iffa tidak akan terbuka untuk mana-mana lelaki lagi, tapi tolong fikirkan cadangan abang ini." -EHSAN.

Aku benar-benar terperangkap. Sedangkan lelaki yang aku cintai separuh nyawa juga dengan mudah berlaku curang. Inikan pula dia, lelaki yang aku sendiri sedia maklum akan masa lampaunya yang kotor. Kelak akan adakah bahagia untuk aku dan anakku? Namun aku tahu hanya dengan Ehsan saja kami menumpang teduh. Last edited by chit_ana on 12-1-2013 02:17 PM


Author: chit_ana    Time: 12-1-2013 02:10 PM
Barisan pelakon adalah Nabila Huda sebagai (Ayu)



Barisan pelakon adalah Shah Iskandar sebagai (Ryzal)


Barisan pelakon adalah Sherry Ibrahim sebagai (Iffa)



Barisan pelakon adalah Adi Putra sebagai (Ehsan),

Last edited by chit_ana on 12-1-2013 02:14 PM


Author: adifrs    Time: 12-1-2013 02:22 PM
x penah bace novel ni...

bace sinopsis...best..
Author: adalia    Time: 12-1-2013 08:35 PM
Oooo...br taw novel ni pon nak didramakan...best citer ni
Ady putra jd ehsan...tp x minat plak heroin dia tuhhh
Author: As_Qein    Time: 12-1-2013 08:48 PM
alamak spoil la heroin dia.nape xpilih pelakon laen.ataupun biar nabila huda yg jd heroinnye.aku dh bc novel ni..ada yang part sedih time dia kena dera dgn mak n akak tiri dia..xsaba nak tgk!
Author: merrissa    Time: 13-1-2013 01:18 PM
menyampah dengan heroin dia...berlakon bukan main innocent......hakikatnya.....hurmmmm
Author: moo_moo    Time: 13-1-2013 04:35 PM
wah cite ni besh3
hmm betul gak heroin mcm x kene la plak...
who knows maybe sherry dpt bw watak tuh...
ehsan mmg sesuai ngan AP.i loike...
Author: ciksurie    Time: 13-1-2013 04:56 PM
byknyer novel yg diadaptasi
Author: hambaallah1709    Time: 13-1-2013 10:27 PM
Lame tak tengok sherry berlakon...

Last tgk dia berlakon citer che ah che nin...kelakar..
Author: yatt_takez    Time: 14-1-2013 03:53 PM
lama tak tgk AP ngan abil berlakon skali.
aku suka tgk depa lam 'Emily'
Author: nashrudean    Time: 14-1-2013 09:52 PM
sherry ni mcm jantan....keras n xde value sbg heroin
Author: isabel    Time: 16-1-2013 04:39 PM
wah..novel ni still baru lagi dah pun di adaptasikan....

novel ni mmg best...
Author: cmf_lemontea    Time: 16-1-2013 05:04 PM
untungla penulis2 yg kreatif....

lepas ni novel sapa pulak...
Author: casper_cute1    Time: 22-1-2013 12:16 PM
Bukan Nabila bawa watak Iffa?? Kalau Sherrie tu tak sesuai la sgt

Author: liya71a    Time: 22-1-2013 12:23 PM
Oooo patut la aritu ady pitra datang opis... So, dapatkan sekarang okay... Sebelum abis stok lagi dan lagi... Novel online
Author: eunnisa    Time: 3-2-2013 10:28 AM
tak penah baca nvl ni lagii.
tapi heroin sendu..baik amik zahlia bicara hati tu cantik pun cantik wpn kayu..adehhh

Author: ola_oli    Time: 4-2-2013 08:53 PM
Sgt xsetuju pemilihan heroinnye
Author: fikrisharif    Time: 5-2-2013 02:05 AM
sherry again?
Author: fikrisharif    Time: 5-2-2013 02:05 AM
cast of #TeduhanKasih coming on Akasia TV3 this May 2013 feat AdiPutra, SherryIbrahim, NabilaHuda & ShahIskandar
Author: moller    Time: 5-2-2013 03:42 PM
X minatlah heroin dia. X de org lain g ke dah??
Author: shalady    Time: 5-2-2013 04:50 PM
novel  ni best ooo..hero dah besttt...heroin spoilllllllll...
Author: watie79    Time: 5-2-2013 06:37 PM
ola_oli posted on 4-2-2013 08:53 PM
Sgt xsetuju pemilihan heroinnye

huwaaaaa...awat heroin tak best ? maaf ckp, takdak value added oke...Ehsan pulak dahhhh !!!! kasi rentung rumah sana dulu baru mai sini

Author: ola_oli    Time: 5-2-2013 07:13 PM
watie79 posted on 5-2-2013 06:37 PM
huwaaaaa...awat heroin tak best ? maaf ckp, takdak value added oke...Ehsan pulak dahhhh !!!! {:cry ...

Kannn ..iols pn jd runsing bile trbyg y sheols akan bergandingan dgn abg nal pencuri ati kita semua...


Author: fire_zarra    Time: 5-2-2013 11:14 PM
Heroin tak bestnya....ambillah yg lain buat spoil
Author: ladyhoneysuckle    Time: 14-2-2013 02:07 PM
alamak mcm best je citenye
Author: anash    Time: 14-2-2013 08:42 PM
bile cerite ni nk keluar tv??
Author: watie79    Time: 15-2-2013 03:21 PM
kalau ikut novel cerita nih mmg best...harap2 bila divisualkan tidak menyimpang jauh..
watak dlm novel nih ehsan, mya, adam ehsan, nurlisa, ayu, rizal, kak long, mak long, emak tiri dan makcik hanim...
Author: tifa_leo    Time: 16-2-2013 12:01 PM
nvl ni mmg best.. sy dh bc dh nvl nie...
dlm nvl, kak marisa bygkn ehsan tu daniel henny (pelakon korea).. mmg la ensem
nsb la tuk drama nie adi yg jd papa ehsan.. tp uyg jd effa tu mcm xsesuai je...
bg watak jht lg sesuai kot...huhu
Author: alan43520    Time: 22-2-2013 10:04 PM
Adi Putra memang best lakonannya.  Cuma Sherry Ibrahim boleh di bawa watak heroin 2? Maklumlah dia pun dah lama x berlakon
Author: phycaze    Time: 25-2-2013 02:50 PM


credit instag nabila huda
Author: phycaze    Time: 25-2-2013 02:51 PM


credit instag nabila huda
Author: eunnisa    Time: 25-2-2013 09:11 PM
frustnya tengok heroin
Author: harumanis    Time: 28-3-2013 03:41 PM
watie79 posted on 5-2-2013 06:37 PM
huwaaaaa...awat heroin tak best ? maaf ckp, takdak value added oke...Ehsan pulak dahhhh !!!! {:cry ...

hellooo...........bertemu kita di sini.........
Author: harumanis    Time: 28-3-2013 03:42 PM
phycaze posted on 25-2-2013 02:51 PM
credit instag nabila huda

i suka shah iskandar ...esp dalam Nora Elena....

Author: watie79    Time: 28-3-2013 05:25 PM
harumanis posted on 28-3-2013 03:41 PM
hellooo...........bertemu kita di sini.........

lepaih abih SA kami bertenggek kat sini pulak naaaaa......

Author: qis13    Time: 28-3-2013 05:32 PM
watie79 posted on 28-3-2013 05:25 PM
lepaih abih SA kami bertenggek kat sini pulak naaaaa......

merata2 uols nih berjalan ek..... tak nak balik umah kee

Author: harumanis    Time: 28-3-2013 06:34 PM
watie79 posted on 28-3-2013 05:25 PM
lepaih abih SA kami bertenggek kat sini pulak naaaaa......

setttt....di mana ada Nal, di situ ada Kayss......

Author: watie79    Time: 28-3-2013 06:35 PM
qis13 posted on 28-3-2013 05:32 PM
merata2 uols nih berjalan ek..... tak nak balik umah kee

Kami ada jah balik rumah,ampa ja taktau....sakan borak noooo

Author: watie79    Time: 28-3-2013 06:38 PM
harumanis posted on 28-3-2013 03:42 PM
i suka shah iskandar ...esp dalam Nora Elena....

Kannnn...ngikut jer kata boss dia berlakon dlm drama driver md pon kami suka....

Author: watie79    Time: 28-3-2013 06:39 PM
harumanis posted on 28-3-2013 06:34 PM
setttt....di mana ada Nal, di situ ada Kayss......



Author: harumanis    Time: 28-3-2013 06:44 PM
watie79 posted on 28-3-2013 05:25 PM
lepaih abih SA kami bertenggek kat sini pulak naaaaa......

setttt.....di mana ada Nal, di situ ada Kays......

Author: harumanis    Time: 28-3-2013 06:47 PM
qis13 posted on 28-3-2013 05:32 PM
merata2 uols nih berjalan ek..... tak nak balik umah kee

Terpaksa la kami membawa diri...kan @watie79 .. rumah sana semua meroyan makan asam pedas..kami tak merasa lagi.....

Author: harumanis    Time: 28-3-2013 06:50 PM
watie79 posted on 28-3-2013 06:35 PM
Kami ada jah balik rumah,ampa ja taktau....sakan borak noooo

tu laa tu, depan sakan makan asam pedaih...kita dok perati jaa...depa tak offer kat kita pun kannnnn......

Author: watie79    Time: 28-3-2013 06:53 PM
harumanis posted on 28-3-2013 06:47 PM
Terpaksa la kami membawa diri...kan @watie79 .. rumah sana semua meroyan makan asam pedas..kami ta ...

Tau takpaa.........

Author: watie79    Time: 28-3-2013 06:55 PM
harumanis posted on 28-3-2013 06:50 PM
tu laa tu, depan sakan makan asam pedaih...kita dok perati jaa...depa tak offer kat kita pun kannn ...

Depa tinggai daun kesom ngan kacang bendi jaaa kat kita,ikan ngan kuah depa perabih....

Author: Along_XX    Time: 28-3-2013 07:33 PM
Ho ho ho ho......
Author: jue7269    Time: 28-3-2013 08:39 PM
@harumanis,@watie79,jauh no bwk diri. xkn sbb x dpt mkn asam pedas ikan pari dah merajuk. meh kita mkn sesama yeee...dh jgn majuk lg jom blk umah sn. umah ni heroin dia x superb heheheee
Author: harumanis    Time: 28-3-2013 10:20 PM
watie79 posted on 28-3-2013 06:55 PM
Depa tinggai daun kesom ngan kacang bendi jaaa kat kita,ikan ngan kuah depa perabih....

sampai hati depa noo.....tak pa tak pa.....hangpa meroyanlah tang sinun....kami sembang sini saja laaa.....

Author: harumanis    Time: 28-3-2013 10:22 PM
jue7269 posted on 28-3-2013 08:39 PM
@harumanis,@watie79,jauh no bwk diri. xkn sbb x dpt mkn asam pedas ikan pari dah merajuk. meh kita m ...

naseb baik ada jue pujuk kami......jue ada simpan kat kami kaa asam pedaih? Semangkuk pun jadi laaa............sat gi kami balik noo....teringin jugak nak terjun sungai dengan hangpa....kain batik kemban siap dah ni....tinggai nak sarung jaa.........

Author: qis13    Time: 28-3-2013 11:05 PM
harumanis posted on 28-3-2013 10:22 PM
naseb baik ada jue pujuk kami......jue ada simpan kat kami kaa asam pedaih? Semangkuk pun jadi laa ...

.. lawak lah uols nih...baik2 ikat kain tuh.. kang terlucut... jenuh nal nak pakai kan balik

Author: harumanis    Time: 28-3-2013 11:15 PM
qis13 posted on 28-3-2013 11:05 PM
.. lawak lah uols nih...baik2 ikat kain tuh.. kang terlucut... jenuh nal nak pakai kan b ...

...jangan uols....kalau terlucut; bukan Nal nak pakaikan balik....mau dia lari langkah seribu.....terkezott!

Author: jue7269    Time: 28-3-2013 11:21 PM
@qis pn ada kat cni? citer nsb ada adi klu x jgn hrp org nk tgk. akak pn tgk awal tgh n akhir je kot. x leh lwn SA x miss ulangan pn tgk. sanggup x gi meeting jiran wanita sbb nk tgk SA
Author: watie79    Time: 29-3-2013 08:49 AM
jue7269 posted on 28-3-2013 11:21 PM
@qis pn ada kat cni? citer nsb ada adi klu x jgn hrp org nk tgk. akak pn tgk awal tgh n akhir je kot ...

kak jue syanggg,,,lepaih neh kita pakat berumah kat sini pulak naaaaa....

Author: harumanis    Time: 29-3-2013 03:29 PM
@cess @watie79 @jue7269 @bdkmedic iols baru start baca novel TK...baru sampai bab 10...terbayang2 abam Nal kat bilik bersalin.....fuhh machonyaaa..........
Author: jue7269    Time: 30-3-2013 11:00 AM
@harumanis ni bc novel mn? asal ada abam nal plak?

@watie79,sekali-sekala blh le tp klu nk berumahtangga mcm umah sa x le sbb x minat heroinnya.
Author: harumanis    Time: 30-3-2013 12:04 PM
jue7269 posted on 30-3-2013 11:00 AM
@harumanis ni bc novel mn? asal ada abam nal plak?

@watie79,sekali-sekala blh le tp klu nk beruma ...

jue baca novel teduhan kasih yg ada AP punya autograph..jadi bila bca tu terbayangkan muka AP jadi Ehsan...ada scene kat bilik bersalin...dapat byangkan macamana muka Ehsan msa tu...

Author: jue7269    Time: 30-3-2013 12:34 PM
@harumanis, mmg le ada adi tp perwatakn x sama. abam nal tetap di hati hehehe
Author: harumanis    Time: 31-3-2013 09:44 PM
I dah abes baca novel teduhan kasih tu ..banyak betul adegan2 hangat...sure banyak kena edit....character Ehsan memang kena dengan AP tapi tak dapat nak agak lakonan Sherry sebab tak pernah tengok dia berlakon sangat.....
Author: kenari7117    Time: 1-4-2013 02:35 PM
bila tayang citer nih?

Author: mycute    Time: 1-4-2013 04:38 PM
nape sherry?
comeback dia dlm SHN mmg keras kejung sgt..
harap dlm cite ni leh improve lakonan dia..
Author: harumanis    Time: 28-4-2013 04:36 PM
Montage teduhan kasih

[youtube]v=MFCeV7E_bvA[/youtube]

Author: willow12    Time: 29-4-2013 12:13 AM
Napa semua dlm opening montage ni nmpk sgt tanned?
Author: mycute    Time: 29-4-2013 11:14 AM
masa g pesta buku, lupa lak nak beli novel ni..
untung2. dpt singnature dr adi ..
stress org ramai dgt kt situ.
Author: qis13    Time: 29-4-2013 11:21 AM
willow12 posted on 29-4-2013 12:13 AM
Napa semua dlm opening montage ni nmpk sgt tanned?

a'a kan.. asal nampak gelap2 sume...huduh

Author: qis13    Time: 29-4-2013 11:22 AM
mycute posted on 29-4-2013 11:14 AM
masa g pesta buku, lupa lak nak beli novel ni..
untung2. dpt singnature dr adi ..
stress org  ...

tak nampak pun buku ni.. kalau ade nak gak rembat satu

Author: mycute    Time: 29-4-2013 11:33 AM
qis13 posted on 29-4-2013 11:22 AM
tak nampak pun buku ni.. kalau ade nak gak rembat satu

ada..publisher sama dgn novel saya sebenarnya isteri dia & suami ku ustaz...
dah masuk bilik tu tp kuar blk coz ramai sgt.. x larat nak beratur panjang nak bayar..
bl nak blk cadang nak singgap jap tp lupa ar..terus blk..

Author: me_lisa    Time: 1-5-2013 10:13 PM
drama ni akan keluar dalam pertengahan bulan Mei
kalau tiada sebarang pindaan
Author: jue7269    Time: 7-5-2013 11:42 AM
Drama ni akan ditayangkan pada 15 Mei 2013.
Author: qis13    Time: 7-5-2013 11:48 AM


Author: aliff09    Time: 7-5-2013 10:50 PM
Aduh.... novel mantap.... tapi pelakon kureng.....
Author: qis13    Time: 9-5-2013 11:38 AM
Amik kat mstar online

Pengarah Akui Sukar Uruskan Bayi Sebagai Pelakon
Oleh FERIDE HIKMET ATAK

Para pelakon dan mereka yang terlibat dalam Teduhan Kasih

PETALING JAYA: Seorang pengarah yang bagus perlu tahu serba serbi termasuklah cara menguruskan bayi sekiranya ingin menggunakan khidmat kanak-kanak itu dalam sesebuah karya mereka.
Pengarah drama Jamal Khan berkata, kanak-kanak yang berusia bawah lima tahun memberi cabaran paling besar ketika penggambaran dijalankan.
"Walaupun bayi itu anak orang lain, tetapi kita perlu menjadikannya seperti anak sendiri di mana pengarah perlu tahu ragam bayi tak kira masa.
"Jadi... pengarah perlu bijak menguruskan bayi agar tidak melewatkan masa penggambaran.
"Sebagai contoh, kita perlu tahu masa dia nak minum susu, keadaan dia rimas dan yang penting, jangan biarkan anak itu di tengah panas, kalau tak mulalah ragamnya. Cara dukung pun kena betul," katanya.
Jamal Khan

Jamal ditemui pada pelancaran drama arahannya iaitu Teduhan Kasih di Sri Pentas TV3 di sini, Rabu.
Tambahnya cara penjagaan bayi itu turut diaplikasikannya dalam drama tersebut di mana watak bayi digunakan hampir keseluruhan babak.
"Sepanjang penggambaran drama ini dijalankan, saya lebih banyak fokus terhadap watak seseorang bayi itu.
"Ada kalanya saya perlu hentikan penggambaran apabila bayi itu menangis," ujarnya.
Drama Teduhan Kasih mengisahkan Iffa, lakonan Sherry Ibrahim dan Ryzal (Shah Iskandar) membuat keputusan untuk berkahwin walaupun tidak direstui ibu Ryzal, Puan Suraya.
Dari kiri Shah Iskandar, Adi Putra dan Sherry Ibrahim

Sejak berkahwin, Iffa dan Ryzal sering bergaduh. Kehadiran orang ketiga yang juga teman baik Iffa iaitu Ayu (Nabila Huda) menggoda Ryzal membuatkan Iffa sakit hati.
Lebih-lebih lagi apabila Ryzal dan Ayu berkahwin ketika Iffa sedang dalam proses melahirkan anak.
Bagaimanapun hati Iffa ditenangkan kembali oleh seorang lelaki yang tidak dikenalinya, Ehsan, yang membantu membiayai kos rawatan bersalin.
Drama yang diadaptasi daripada novel tulisan Marissa ini turut dibarisi pelakon Shah Iskandar, Zarina Zainuddin, Mak Engku, Talha Harith, Liza Abdullah dan Julia Ziegler.
Ia bakal disiarkan bermula 15 Mei ini, setiap Isnin hingga Khamis, pukul 7 malam di TV





Author: jue7269    Time: 9-5-2013 12:24 PM
Ada persamaan ngan citer Dahlia, kisah suami dirampas oleh kawan baik kemudian dtg seorg lelaki membantu...
Author: harumanis    Time: 9-5-2013 02:53 PM
hensemm....




Author: harumanis    Time: 9-5-2013 02:55 PM
lagiiii.....................credit to Ohbulan website :




Author: jue7269    Time: 9-5-2013 04:33 PM
harumanis posted on 9-5-2013 02:55 PM
lagiiii.....................credit to Ohbulan website :

Klu ni br umah yg betullll.....

Author: harumanis    Time: 9-5-2013 06:24 PM
jue7269 posted on 9-5-2013 04:33 PM
Klu ni br umah yg betullll.....

alaaaa.....saja tepek kat sana...bagi korang celik mata sikit....biar ler orang marah...janji rumah tu idup balik...
Author: jue7269    Time: 10-5-2013 10:21 AM
harumanis posted on 9-5-2013 06:24 PM
alaaaa.....saja tepek kat sana...bagi korang celik mata sikit....biar ler orang marah...janji ruma ...

Hahahahaaa...mmg pun sakit mata tau....ltk gambar ADP sorang sudahhhh.....

Last edited by jue7269 on 10-5-2013 10:22 AM


Author: qis13    Time: 12-5-2013 12:30 AM


Author: qis13    Time: 12-5-2013 12:33 AM


Author: harumanis    Time: 13-5-2013 12:05 PM
Teduhan Kasih satukan Sherry, Adi Putra dan Shah Iskandar
NINA FARZUIN MD SHAROM, FOTO: ZULFADHLI ZAKI
12 Mei 2013                    

Adi Putra dan Sherry.
MENYUSUL selepas drama Sedetik Cinta yang bakal melabuh tirai minggu depan, sebuah lagi drama adaptasi novel akan menghiasi slot Akasia berjudul Teduhan Kasih.

        Drama hasil garapan sutradara Jamal Khan yang mengangkat nukilan skrip daripada Mufi d Shuhaimi ini bakal mengetengahkan pelakon popular seperti Adi Putra, Sherry Ibrahim, Shah Iskandar, Nabila Huda, Zarina Zainuddin, Talha Harith, Rahim Omar, Liza Abdullah dan ramai lagi.

        Drama Teduhan Kasih ini bakal menemui penonton bermula 15 Mei ini pada setiap Isnin hingga Khamis jam 7 malam di saluran TV3.

        Mengisahkan tentang perjalanan seorang wanita (Iffa) yang terpaksa berhadapan dengan pelbagai dugaan setelah mengetahui suami (Ryzal) yang dicintai telah menjalinkan hubungan bersama teman baiknya (Ayu). Lebih menyakitkan ketika terpaksa mengharungi situasi yang sukar, Iffa disahkan mengandung dan terpaksa melindungi kandungannya seorang diri memandangkan dia telah diceraikan Ryzal dan pada masa sama dihalau daripada rumah yang mereka duduki bersama.

        Sejak itulah Iffa terpaksa mencari haluan hidupnya sendiri dan perbuatan Ryzal dan Ayu begitu meninggalkan kesan mendalam buat hidupnya.

        Sempat menghadiri Jemputan Media Ke Ramah Mesra Teduhan Kasih Rabu lalu, Zass mendapatkan pelakon utamanya berkongsi pengalaman terlibat dalam drama ini dan juga perkembangan semasa mereka.

Sherry Ibrahim gementar

        Dua tahun menyepikan diri dari bidang lakonan, kini pelakon Sherry Ibrahim muncul semula menerusi lakonan utama dalam drama ini.

        Menurut Sherry, selesai kontrak berkhidmat sebagai pramugari bersama Qatar Airways dia mengambil keputusan untuk kembali mewarnai industri hiburan tanah air.

        "Sebenarnya, tawaran lakonan ini datang secara kebetulan ketika saya telah habis kontrak bersama Qatar Airways. Ketika itu saya sedang mencari peluang untuk bekerja dengan syarikat penerbangan lain.

        "Atas sebab tidak mahu melepaskan peluang yang datang, saya bersetuju untuk menerima tawaran lakonan ini. Saya amat berterima kasih kepada pengarah dan penerbit kerana beri kepercayaan kepada saya untuk bawa watak utama dalam drama ini," katanya.

        Berkongsi pengalaman berlakonan dalam drama ini, Sherry akui dirinya agak gementar berhadapan dengan lensa kamera pada awal sesi penggambaran.

        "Maklumlah, sudah lebih dua tahun saya tinggalkan bidang ini. Perasaan gugup itu memang tidak dapat saya elakkan tambahan pula saya diberi watak besar.

        "Saya akui masih banyak perkara perlu diperbaiki dalam lakonan saya dan mengharapkan lakonan kali ini akan diterima baik penonton," katanya.

Tidak lagi berhubung dengan Ashraf

        Diminta mengulas lanjut mengenai spekulasi yang mengatakan bekas kekasihnya, Ashraf Muslim bakal bernikah lain atas persetujuan isteri pertamanya, Sherry bagaimanapun tidak tahu menahu mengenai perkara itu.

        Kata Sherry, sejak berpisah dia tidak pernah berhubung dengan aktor itu.

        "Secara jujurnya, saya bukanlah seorang yang mengambil tahu tentang perkembangan gosip. Lagi pun saya sepenuhnya telah 'move on' dan mahu beri perhatian terhadap kehidupan baru saya.

        "Soal dia mahu bernikah lagi itu, memang saya tidak tahu apa-apa.

        Tapi kalau ditanya pendapat saya, perkara itu adalah hak dia. Lagi pun lelaki boleh berkahwin empat.

        "Kalau isterinya telah izinkan, apa salahnya. Tapi terpulanglah pada masing-masing," jelasnya.

Adi Putra janji kelainan

        Memegang watak sebagai Ehsan, pelakon tampan, Adi Putra berjanji bakal membawa kelainan menerusi drama ini bagi mengelakkan persamaan karakter dari adaptasi yang pernah digalasnya sebelum ini. Menurutnya, Ehsan adalah seorang lelaki yang sebelum ini tidak pernah mengambil pusing terhadap pasangan hidup dan karakternya lebih menunjuk kepada perbuatan.

        "Walaupun tidak pernah mempedulikan tentang masa hadapan, namun itu bukanlah bermakna dia seorang yang jahat, tapi tidak ada sebab untuk dia memikirkan soal itu.

        "Sehinggalah dia mengenali Iffa, Ehsan mula berubah setelah perit yang dilalui wanita itu benar-benar meninggalkan kesan terhadap dirinya," jelasnya mengenai karakter yang dibawa.

        Katanya lagi, kelainan perlu ada dalam setiap lakonan supaya jalan cerita untuk drama adaptasi ini menjadi lebih segar dan menarik.

        "Apa yang saya cuba tonjolkan dalam drama ini adalah dari segi pembawaan watak Ehsan supaya ia nampak seperti individu yang yang berbeza daripada lakonan adaptasi saya yang lain.

        "Saya akui walaupun sudah lama berlakon, namun perkara ini sedikit sebanyak beri cabaran yang besar buat saya. Tapi sebagai pelakon, inilah kerja saya," katanya.

Bergelar pengarah

        Selain bergelar pelakon, Adi kini sibuk di lokasi filem Suami Aku Ustaz yang dijalankan di Melaka, yang mana buat pertama kali dia juga sebagai pengarah dan bekerjasama dengan sutradara yang tidak asing lagi, Ghaz Abu Bakar.

        Kata Adi, mengendalikan tugas pengarah bukanlah mudah dan ini adalah pengalaman berharga buat dirinya yang baru berjinak-jinak menceburi bidang itu.

        "Saya akui memang susah untuk mengarah sesebuah filem. Suami Aku Ustaz adalah sebuah filem yang mengangkat kisah percintaan di mana kami mengekalkan elemen islamik dalam jalan ceritanya.

        "Cerita ini tidaklah terlalu berat dan sesuai untuk ditonton masyarakat. Saya amat berharap ianya dapat diterima baik oleh orang ramai," katanya.

Shah Iskandar 'kaki pukul'

        TERNYATA melakonkan watak antagonis sebagai Ryzal dalam drama ini bukanlah perkara mudah buat pelakon kacak, Shah Iskandar tambahan pula dia harus melakukan perbuatan yang tidak disukainya dalam dunia realiti.

        Menurut Shah, adegan memukul isteri yang perlu dilakukannya dalam drama ini antara cabaran besar buat dirinya untuk menjayakan watak dibawa.

        "Saya paling pantang bila ada lelaki memukul wanita, tapi dalam drama ini saya perlu lakukannya. Ini adalah satu pengalaman mencabar buat saya.
         
        "Mahu tidak mahu, sebagai seorang pelakon, saya perlu lakukannya dengan baik untuk jayakan drama ini," katanya.

        Selain itu, Shah memberitahu, inilah kali pertama dia bekerjasama dengan dua pelakon utamanya, Adi Putra dan Sherry.

        "Adi seorang pelakon yang memiliki bakat lakonan yang hebat dan dia juga tidak lokek berkongsi ilmu dan idea sepanjang penggambaran dijalankan.

        "Saya senang bekerja dengan mereka dan lakonan kami berjaya meninggalkan impak yang berkesan buat penonton," katanya.

Kahwin di usia 35

        Menyentuh mengenai soal peribadi, Shah yang akui dirinya masih belum berpunya. Namun dia meletakan harapan untuk berkahwin di usia 35 tahun.

        "Tahun ini umur saya sudah masuk 31 tahun dan mungkin pada umur 35 tahun saya akan berkahwin. Tapi sekarang saya masih lagi single.

        "Sekarang ini saya cuba untuk mengenali banyak orang sebab empat tahun itu bukanlah masa yang lama.

        "Saya sendiri tidak meletakkan ciri-ciri wanita pilihan saya, asalkan dia memahami kerjaya saya sebagai pelakon dan penampilannya sedap mata memandang itu sudah cukup buat saya," katanya sambil tersenyum.

        Dalam perkembangan lain, selain drama Teduhan Kasih, Shah bakal tampil dengan drama Fira Ayuni untuk slot Samarinda dan Seindah Senyummu bagi saluran TV9.

#dipetik dari sinarharian.com.my#



Author: jue7269    Time: 13-5-2013 12:07 PM
Isnin Mei 13, 2013
Adi Putra Belum Sedia Kembali Belakon Di Singapura
Oleh FERIDE HIKMET ATAK (feride@thestar.com.my)

Adi Putra

PETALING JAYA: Pelakon Adi Putra belum bersedia kembali negara kelahirannya, Singapura bagi mengembangkan lagi karier lakonannya di sana.
Adi atau nama sebenarnya Mohamed Hadi Putera Halim, 31, berkata, dia melihat industri seni di negara itu agak terhad memandangkan tidak banyak saluran televisyen berbahasa Melayu di situ manakala Malaysia pula memberi peluang rezeki lakonan yang lebih.
"Setakat ini saya melihat negara ini (Malaysia) adalah sumber pencarian rezeki buat saya dan keluarga.
"Dan saya belum bersedia untuk berlakon di Singapura. Lagipun isteri dan anak saya menetap di sini, jadi agak sukar untuk saya berulang alik dari Malaysia ke Singapura.
"Bagaimanapun, jangan pula ingat saya lupa pada negara kelahiran saya," selorohnya.
Tambah Adi, dia juga sudah serasi bekerja di Malaysia, namun tetap pulang ke Singapura sekiranya tidak mempunyai sebarang kerja-kerja lakonan.
Terbaharu, Adi kini sibuk dengan kerja bidang pengarahan pula bersama pengarah Ghaz Abu Bakar dalam filem sulung terbitan syarikatnya sendiri, Nur ADP Sdn. Bhd berjudulSuami Aku Ustaz.
Ini merupakan kali pertama Adi membabitkan diri di bidang pengarahan dan menyifatkan ia sebuah kerja yang agak sukar dilaksanakan.
"Saya memberanikan diri untuk mengarah filem ini kerana ia berunsur Islamik. Bekerjasama dengan Ghaz juga memudahkan saya dalah pengarahan kerana saya masih lagi baharu.
"Jadi Ghaz akan menekankan daripada segi perjalanan cerita manakala saya fokus pada watak dan tempo sesebuah lakonan itu.
ˇ°Penggambaran filem ini baru sahaja dimulakan dan akan mengambil masa dalam 30 hari," katanya.
Sementara itu, Adi bakal muncul dalam drama Teduhan Kasih yang turut menampilkan pelakon Sherry Ibrahim dan Shah Iskandar.
Drama yang diadaptasi daripada novel tulisan Marissa ini bakal disiarkan bermula 15 Mei ini, setiap Isnin hingga Khamis, pukul 7 malam di TV3.



Author: ikinbest    Time: 13-5-2013 01:57 PM
i am not watching   
Author: ariellin    Time: 13-5-2013 03:09 PM
aku nak sangat tengok sbb adp dan sha iskandar...   tp heroinnya tak boleh diterima akal
Author: jue7269    Time: 13-5-2013 03:25 PM
ariellin posted on 13-5-2013 03:09 PM
aku nak sangat tengok sbb adp dan sha iskandar...   tp heroinnya  tak bo ...

Samalah tp x de leee ikut hari2 kot. Klu rating tinggi mesti tv3 igt fans ni suka gandingan mereka berdua, lps tu dia gandingkan lg.... x nak ini berlaku....Member kat opis pun ada ckp, dia ada tgk promo TK ada Adi tp tang heroin x kena langsung...

Author: harumanis    Time: 14-5-2013 11:47 AM
jue7269 posted on 13-5-2013 03:25 PM
Samalah tp x de leee ikut hari2 kot. Klu rating tinggi mesti tv3 igt fans ni suka gandingan mereka ...

sabar...sabar....kita tunggu dan lihat dulu.......tapi kepada yang dah baca novel tu....memang tak nampak muka sherry dalam bayangan.....sebab raut wajah dia tak cukup lembut.....watak heroin dalam novel ni...seorang yang lemah lembut yang tak manja tapi kuat semangat...
Author: jue7269    Time: 14-5-2013 12:06 PM
harumanis posted on 14-5-2013 11:47 AM
sabar...sabar....kita tunggu dan lihat dulu.......tapi kepada yang dah baca novel tu....memang tak ...

Hahahahaa....tgk lah dulu mcmana, sbb kombinasi jugak penting, klu kombinasinya x ngam, xkan ku tgk. Klu heroin dia bkn Sherry Ibrahim maybe saya tgk, tp....errrmmmm....x mungkin berlaku sbb drama dh siap shooting so sp2 yg nak tgk, blh le tgk n harap rating x tinggi sbb klu rating tinggi mesti tv3 ingat kombinasi ni berjaya n akan di psgkan lg utk drama akn dtg.

Author: alan43520    Time: 14-5-2013 04:17 PM
dah baca novel dia, cuma nak tengok adaptasi macam mana?
Author: alan43520    Time: 14-5-2013 04:18 PM
Masa baca novel, terbayang Adi Putra sebagai Ehsan. Betul betul sesuai
Author: lina21    Time: 14-5-2013 10:11 PM
nak tengok!!
yippie esok mula
Author: lina21    Time: 14-5-2013 10:13 PM
ariellin posted on 13-5-2013 03:09 PM
aku nak sangat tengok sbb adp dan sha iskandar...   tp heroinnya  tak bo ...

tengok la dulu, baru leh nilai
mana tau gandingan dorang best

Author: eddlisa_uyuk    Time: 15-5-2013 01:11 AM
kalau nabila yg jadi heroin....sherry yg watak jahat...kan bagus....
cos sherry nih muka tak lembut jadi baik laaa
Author: harumanis    Time: 15-5-2013 01:34 PM
Sinopsis malam ini - dipetik from BH

Pergaduhan berlaku antara Iffa dan suaminya, Ryzal kerana Iffa menghidangkan kari yang sudah sejuk. Akibatnya, Iffa dibelasah Ryzal dengan teruk pada malam itu sehingga bibirnya berdarah. Ryzal keluar meninggalkan rumah dan iffa hanya mampu menangis.

- nampaknya malam ni ADP belum muncul kot....kalau ikut novel, ehsan muncul kat tengah2 cerita...
Author: jue7269    Time: 15-5-2013 01:50 PM
Adi Putra a.k.a Ehsan


Author: jue7269    Time: 15-5-2013 01:58 PM
eddlisa_uyuk posted on 15-5-2013 01:11 AM
kalau nabila yg jadi heroin....sherry yg watak jahat...kan bagus....
cos sherry nih muka tak lembut ...



Author: midori_katana    Time: 15-5-2013 02:01 PM
alahai... takder pelakon (heroin) lain ker?..... tak nak tgklah... sekian
Author: tiewa    Time: 15-5-2013 02:17 PM
sherry ke heroinnye???
Author: jue7269    Time: 15-5-2013 02:27 PM
tiewa posted on 15-5-2013 02:17 PM
sherry ke heroinnye???

Ha'ah, dia leee...mula2 igtkan Abil rupanyer dia...errmmmm..tgk2 camtu je leee...

Author: willow12    Time: 15-5-2013 02:28 PM
eddlisa_uyuk posted on 15-5-2013 01:11 AM
kalau nabila yg jadi heroin....sherry yg watak jahat...kan bagus....
cos sherry nih muka tak lembut ...

kita pun suka nabila berlakon. she is very talented. sherry ni muka dia agak sharp, tu yg nampak kurang sesuai. kena tgk dulu, kot2 dia boleh deliver well as iffa in this series.

Author: amikie    Time: 15-5-2013 03:36 PM
mahap la ye??mmg x leh nak feeling bila ngk herOine dia ni...Sherry??
kalau Nabila Huda tu ok la jugak....
berlakOn mantap...
Author: shades    Time: 15-5-2013 04:25 PM
yey kejap lagi episode pertama!




Welcome to CARI Malay Forums (http://mforum.cari.com.my/) Powered by Discuz! X3.2