CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Show: 3005|Reply: 12

Bumbung Satria

[Copy link]

Rank: 3Rank: 3

Post on 4-2-2013 12:58 AM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Salam Semua....

Bumbung satria aku dh keluar jerawat karat...padahal baru je cat awal tahun lepas....baru bape bulan dh keluar balik....apakah penyelesaiannye?.....cat balik?....kikis karat..then tampal stiker bumbung?.....tukar bumbung baru?...kalau tukar bumbung bape kos ye?....kene endorsed JPJ x?....harap abang2 otai dapat bantu saye....time kasih  

AkuHarusTabah
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 4-2-2013 02:32 AM |All posts
ni kes cat x betul la ni. patutnya time cat tu tukang cat tu kena kikis semua karat2 yg ada b4 cat....

kalo aku jd ko aku cat balik je tp cari kedai yg baik punya. modal besar x per janji hasil puas hati.

nak tkr bumbung br mcm membazir la plk. lain la kalo bumbung sedia ada ni dah teruk sgt, ada bocor ke apa...
No more loneranger. In relationship.
otai_g is fully owner by N** A*** K********
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 4-2-2013 09:25 AM |All posts
kete satria/wira keluaran tahun 98 kebawah memang ada penyakit jerawat kat bumbung,pintu,bonet...
jerawat tu berpunca dari gam silikon utk lekatkan tulang pada bumbung....
utk info , kalau jerawat tu dah naik....hantarla ke kedai cat terbaik sekalipun lambat laun jerawat tetap akan naik juga....
dulu kete wira akupun sama....jerawat kat pintu dan bumbung....mcm2 aku buat.....siap korek dgn grinder sumbat silikon....
tak lama pastu tempat lain pula naik.....
cuma satu cara.....tukar bumbung/pintu....habis citer....
kalau bumbung satria aku tak sure berapa rm....tapi kalau wira RM300 (biasa punya)... kalau yg baik sket RM500
ada org ckp....satria dgn putra mahal sket...wallahualam....
ko pegi tanya kat kedai spare part berapa harganya......
upah pasang dlm RM250 ke RM300....itu belum masuk cat lagi....
ko standby jelah dlm RM1K.......ntah2 lebih kot....
memang rumit sket nak tukar bumbung pasal nak kena buka cermin depan blakang.....
risiko cermin pecah pun sgt tinggi....
Sibuk? takde masa nak hantar Servis kereta?Perkhidmatan Servis Kereta - datang terus ke rumah anda, akan dilakukan didepan anda, di kawasan rumah anda
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 4-2-2013 11:23 PM |All posts
zulka posted on 4-2-2013 09:25 AM
kete satria/wira keluaran tahun 98 kebawah memang ada penyakit jerawat kat bumbung,pintu,bonet...
j ...

time kasih atas jawapan....agak2 nye...lama xproses nk tukar bumbung?.....ok x, kalau dh tukar ....xyah cat....wrap sticker je 1 bumbung?
AkuHarusTabah
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 5-2-2013 08:46 AM |All posts
DausSkate posted on 4-2-2013 11:23 PM
time kasih atas jawapan....agak2 nye...lama xproses nk tukar bumbung?.....ok x, kalau dh tukar . ...

tengok kedai juga..
kalau kebteulan kete byk, mungkin 2,3 hari juga...
proses dia kejap je, cuma nak kena tggu gam cermin tu dah kering baru kete bleh jalan...
kalau tak nak catpun boleh.....kalau yg murah punya tu kaler hitam, yg mahal sket kaler kelabu
Sibuk? takde masa nak hantar Servis kereta?Perkhidmatan Servis Kereta - datang terus ke rumah anda, akan dilakukan didepan anda, di kawasan rumah anda
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 5-2-2013 10:18 PM |All posts
zulka posted on 5-2-2013 08:46 AM
tengok kedai juga..
kalau kebteulan kete byk, mungkin 2,3 hari juga...
proses dia kejap je, cuma ...

owh..ok...tenkiu...
AkuHarusTabah
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 6-2-2013 01:06 AM |All posts
kalu tukar yg kaler itam (x ori), terus cat.. Kalu biarkan, kejap je karat terukk.. yg kelabu (ori) tahan lama sikit kalu tak cat... Tapi lebih baik cat terus -- alaa.. kos cat dlm 2 rat je pun
Ku ibarat pungguk menukar tradisi. Bukan rembulan yang ku nanti, tapi suria dipagi hari...
Reply

Props Report

Rank: 1

Post on 16-6-2013 10:32 PM From mobile phone |All posts
DausSkate posted on 4-2-2013 11:23 PM
time kasih atas jawapan....agak2 nye...lama xproses nk tukar bumbung?.....ok x, kalau dh tukar . ...

Boleh je ! I pun lekat carbon sticker Lagi Jimat
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 17-6-2013 07:30 AM |All posts
baik tukar bumbung terus, mahal utk model satria/putra,,
gosok pun nti tmpat lain akan naik karat jgak, mcm kanser
VW #DRIVERS WANTED#
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 17-6-2013 09:53 AM |All posts
tukar bumbung jer...gosok pun naik karat jgk..
vroommmmmm...........
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 17-6-2013 12:37 PM |All posts


dah alang2 buat convertible jer bro...baru gempaq...dah alang2 lagi repair lagi takde value..buat mcm ni lagi best
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 28-6-2013 10:48 AM |All posts
saama macam keta saya..
baru cat je smlm tgok dah keluar balik karat
dah la kena paw smpai dekat 6k..
betoi bewak punya cinaaa
cat pon bnyak tanggal
nothings special about me
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 28-6-2013 11:25 AM |All posts
cheida_mymee18 posted on 28-6-2013 10:48 AM
saama macam keta saya..
baru cat je smlm tgok dah keluar balik karat
dah la kena paw smpai dekat  ...

refer posting aku no #3
kan aku dah cakap dah...cat pun tak guna..
kan dah rugi...

Sibuk? takde masa nak hantar Servis kereta?Perkhidmatan Servis Kereta - datang terus ke rumah anda, akan dilakukan didepan anda, di kawasan rumah anda
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 22-10-2014 09:34 AM , Processed in 0.128486 second(s), 25 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top