CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Show: 1539|Reply: 19

[PELIK/MISTERI] Guru-Guru dengan Kelakuan yang Tak Bermoral

[Copy link]

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 25-2-2013 01:14 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Guru-Guru dengan Kelakuan yang Tak Bermoral

Terkadang guru memang bersikap galak. Namun mereka tak sampai hati untuk melukai muridnya. Karena guru di mana pun berada seharusnya menjadi contoh baik bagi para siswa.

Tetapi yang terjadi, beberapa dari mereka malah menjadi neraka bagi para murid dan kelakuannya jauh dari kata benar. Mulai dari mencuri uang karyawan sekolah, menampar murid, membantingnya, bahkan merakam kegiatan kamar mandi di toilet.

Setidaknya ada lima kelakuan bejat para pengajar ini yang tertangkap kamera dan tersebar di dunia maya. Seperti apa aksi biadab mereka? Berikut ulasannya.
1. Guru menggunting hidung murid

Taman kanak-kanak di utara China mendepak salah satu guru perempuan bernama Geng lantaran menggunting hidung muridnya bernama Junjun. Namun sang guru berkilah tidak sengaja sebab muridnya meminta tolong Geng memutuskan benang melingkar di jari Junjun. Namun upaya menggunting benang itu jadi bencana setelah hidung Junjun ikut terpotong.

Salah satu guru bernama Yang mengatakan Geng berbohong. Saat itu Junjun tidak mau tidur siang yang merupakan bagian dari pendidikan di China. Geng menakut-nakuti Junjun dengan gunting dan terjadilah peristiwa itu.

Wajah Junjun berlumuran darah. Dokter memvonis wajahnya akan cacat seumur hidup. Orang tua Junjun, Wang, melaporkan Geng ke pihak berwajib dan guru itu langsung dipecat.
2. Guru membanting anak muridnya

Sebuah rakaman berdurasi 41 saat dari kamera pengintai di sebuah sekolah taman kanak-kanak di Provinsi Shanxi, China memperlihatkan seorang guru sedang menyiksa murid perempuan berumur empat tahun. Rekaman ini diunggah di situs berbagi video Youtube (30/10/2012).

Dalam sebuah ruangan bermain dan berolah raga, guru perempuan itu tampak mengguncang-guncangkan tubuh muridnya yang sudah tergeletak di lantai. Dia lalu membanting dan menendang pelajar nahas itu. Murid-murid dan sejumlah guru lain di ruangan itu hanya melihat saja dan tak peduli dengan kejadian itu. Yang lain tetap bermain bola basket dengan acuhnya.

Media setempat menyebutkan murid perempuan itu memang cacat mental dan ketika disiksa dia sedang pingsan. Anak itu kini mengalami kerusakan otak.

Guru kejam ini awalnya membantah perbuatannya. Kini dia telah dihukum. Sejumlah komen di situs Youtube mengecam perbuatan guru itu. "Guru itu tak punya rasa kemanusiaan. Perbuatannya seperti binatang.
3. Guru menampar muridnya ratusan kali

Seorang guru perempuan di China tertangkap kamera CCTV sedang menampar dan menendang murid-murid sekolah Taman Kanak-kanak di kelasnya. Guru itu menampar empat orang anak lebih dari 120 kali dalam waktu setengah jam sebab mereka tidak bisa menjawab pertanyaan.

Kejadian itu berlangsung di sebuah sekolah TK di Kota Taiyuan, utara provinsi Shanxi. Dari kamera CCTV terlihat guru  itu awalnya menampar seorang murid duduk di sebelah kanannya berkali-kali dengan tamparan keras dari samping dan depan hingga kepala si anak kecil terombang-ambing. Tak lama kemudian guru itu menampar pula murid perempuan duduk di sebelah kirinya dengan tamparan tak kalah keras berkali-kali.

Tak hanya itu si guru juga tampak menarik baju seorang anak kecil dan mengguncangkannya dengan keras. Kejadian itu terkuak setelah seorang ayah dari murid perempuan TK itu mencari tahu kenapa wajah anaknya lebam babak belur.

Han, nama ayah murid itu, memaksa pihak sekolah memutar rekaman kamera CCTV yang mengungkap kejadian itu. Dia mengatakan itu bukan pertama kalinya anaknya pulang sekolah dengan wajah babak belur. Namun dia selalu mengira anaknya terluka karena bermain di sekolah. "Si guru bertanya pada anak saya untuk berhitung lebih dari sepuluh tapi dia tidak bisa menjawab dan kemudian ditampar," ujarnya.

Han mengatakan dalam waktu kira-kira setengah jam guru itu menampar putrinya 43 kali dan menendangnya dua kali. Dia juga menampar tiga bocah lain masing-masing 43 kali, 27 kali,l dan 10 kali. "Dia bukan lagi guru. Dia monster!" kata Han geram.

Menurut laporan media China, pihak sekolah mengatakan guru itu kini telah dipecat.
4. Guru mencuri

Mungkin ini aksi bejat pendidik paling mudah diteka. Guru bernama Feng Tian Tian di Singapura diam-diam mencuri wang dan beberapa barang berharga milik pekerja sekolah. Dia melancarkan aksinya dengan berpura-pura sakit saat upacara pagi rutin dilakukan sekolah itu.

Dia melakukan aksi dua kali yakni Juli dan Ogos tahun lalu. Feng berhasil menggondol duit dan sebuah  iPhone.

Guru-guru langsung beraksi keras saat menyadari wang mereka hilang. Kecurigaan dengan mudah mengarah pada Feng sebab hanya dia tidak mengikuti upacara. Feng pun langsung dikeluarkan dari sekolah.
5. Guru memasang kamera di toilet murid perempuan

Satu lagi guru bejat bernama Bertrand Ngien Wen-Tseah asal Singapura. Dia meletakkan tiga kamera kecil di toilet untuk murid perempuan semuanya mengarah agar boleh melihat jelas aktifiti pelajar wanita ini.

Aksinya ketahuan saat salah satu murid tidak sengaja memperhatikan kamera lalu dia berteriak dan mengadukan hal itu ke pihak sekolah. Ngien berpura-pura bersimpati dan buru-buru ke kamar mandi mengambil kameranya itu lalu dia hendak membuangnya. Kelakuannya keburu ketahuan pihak sekolah. Dia diganjar hukuman setahun penjara sebab kelakuannya itu.








1

View rating log

Dajjal Satanisme illuminati Zionisme Atheisme Demokrasi kapitalisme Komunisme Sosialisme N
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 25-2-2013 01:28 PM |All posts
cikgu hampeh...
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 25-2-2013 01:33 PM |All posts
Dasar sakit mental jadi guru pun mungkin terpaksa sebab tak ada peluang kerja lain
Inggit...many many... see see... U luck me todayyy
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 25-2-2013 01:45 PM |All posts
penyakit mental ni
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 25-2-2013 02:27 PM |All posts
tak layak jadi cikgu langsung..
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 25-2-2013 08:19 PM |All posts
mm betoi ar.... kerjayacikgu ni mmg teramat stress n depress
I know the system is a failure, but I'm just doing my job and collecting my dues
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 25-2-2013 08:42 PM |All posts
Apa kata aku tampar cikgu tu doblas ratus kali plak? Amacam...??
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 25-2-2013 08:56 PM |All posts
sume geng2 mata sepet...
Bersama mengembalikan kedaulatan Islam
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 25-2-2013 11:41 PM |All posts
kt mesia.. cikgu raba murid pompuan ramai...bajet ensem pdhal saiko
Reply

Props Report

Rank: 17Rank: 17Rank: 17Rank: 17Rank: 17

Post on 25-2-2013 11:47 PM |All posts
kalau rasa tak sanggup nak hadapi kerenah murid, tak payahlah jadi cikgu.
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 25-2-2013 11:48 PM |All posts
guru pon manusia


katanya kan



tp agak2la.. deal dgn kanak2 kot

kejis kan..


#DoaforMH370
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 26-2-2013 09:47 AM |All posts
apara..................
:&
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 26-2-2013 09:49 AM |All posts
harapkan pagar..pagar makan padi..
New Begining
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 26-2-2013 09:49 AM |All posts
pervert on the loose..cekgu2 ni kena suruh amik ujian psikologi sblm masuk sekolah!!
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 26-2-2013 09:59 AM |All posts
bongok sgt......
Ganyang Style
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 26-2-2013 10:20 AM |All posts
giler...baik g jadi tukang sapu je
cepatnyer jam nie..
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 26-2-2013 12:40 PM |All posts
poison_paradise posted on 25-2-2013 11:41 PM
kt mesia.. cikgu raba murid pompuan ramai...bajet ensem pdhal saiko

setuju...tiba tiba teringat masa aku darjah 2 ada cikgu lelaki ni suruh aku cabut bulu ketiak dia...
hampeh sgt

Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 26-2-2013 03:29 PM |All posts
hanya di China..mental la orang2 sana kan..
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 26-2-2013 04:46 PM |All posts
kalau dah kelakuan tak semeggah tu tak payahlah jadi guru...menyeksakan  anak2 murid je..
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 26-2-2013 05:06 PM |All posts
cikgu xde otak..otak dh kena pinjam kt lutut
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 20-4-2014 08:39 AM , Processed in 0.143990 second(s), 36 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top