CARI Malay Forums

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Search
View: 14294|Reply: 265

APA AKAN TERJADI JIKA PR KE PUTRAJAYA

[Copy link]
Post time 25-2-2013 04:56 PM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Pada masa sekarang ini, PM akan umum bila-bila sahaja parlimen dibubarkan dan akan diadakan PRU13. Semua menjangkakan bahawa PM akan bubar parlimen sebelum 21 Mac 2013. PRU13 dikatakan PRU yang paling sengit dalam sejarah PRU Malaysia. Tetapi bukan senang Pakatan Rakyat nak menang! Semenjak 1955 lagi, BN (dulu Perikatan) menang PRU dan BN merupakan kerajaan yang paling lama memeintah...di dunia!

Pada aku, pasal politik ini aku tidak ambil pusing....sebab kehidupan harus diteruskan...Tetapi timbul juga persoalan dalam fikiran aku tentang nasib penjawat awam seperti aku...adakan akan dibuang kerja dan ditukar dengan jawatan lain...sebab kebanyakkan penjawat awam adalah pro BN ...

Mungkin banyak perubahan yang akan berlaku yang mungkin tidak terifkir oleh kotak pemikiran kita...misalnya :

Siapa PM Maaysia yang baru?
Siapa menganggotai kabinet; Menteri Kewangan, Menteri Luar Negeri, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Menteri Hal Ehwal Islam), Menteri Pertahanan. Menteri Perdagangan?
Bolehkah PAS mensyiarkan Islam?
Pengurusan GLC oleh siapa?
Apa akan jadi dengan status Bumiputera, Islam?
Hak keistimewaan Bumiputera?
Apa jadi kepada kalimah Allah?
Masih bolehkah azan berkumandang?
Pengurusan ekonomi bila banyak perkara dimansuhkan?
Betulkah rasuah tidak berlaku dalam PR?
Bagaimana PR boleh memerintah dengan tiada pengalaman memerintah negara?
Ada yang kata Singapura masuk balik Malaysia?
...dan banyak-banyakkkkk lagi....

APA NAK JADI JIKA PAKATAN RAKYAT MERAMPAS PUTRAJAYA?????? Bagaimana nasib Pegawai Kerajaan sekarang...
Mungkin boleh kongsi bersama...






  
Last edited by matabelalang on 8-5-2013 10:56 AM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:00 PM | Show all posts | Share
klu pakatan menang memang bencana.  bencana kpd kroni2 & pemakan2 rasuah.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:01 PM | Show all posts | Share
Kat Selangor /Penang PKR dah menang...dari situ boleh laa buat andaian apa akan berlaku nanti..

kat Kelantan dah lama PAS menang ...sama je aku tengok...tiada perubahan yang besar pun...paling best...pekerja negeri dapat buat loan tanpa bunga
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:01 PM | Show all posts | Share
Awat hang ketaq sangat? penjawat awam ni tak terjejas. ikut kerajaan yg telah dilantik. Kita pun sedia maklum polisi kerajaan sentiasa berubah2. mungkin hang telah disogok dgn berita2 yg menakutkan oleh ketua hang??
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:01 PM | Show all posts | Share
jadi PELIK
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:03 PM From the mobile phone | Show all posts | Share
Sokong..kalau x wat salah jgn takut..rezeki kita telah ditetapkn.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:03 PM | Show all posts | Share
cina & hindu akan disunat
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:03 PM | Show all posts | Share
soklan nih. sebelum nak jawab.. belajar dulu perbezaaan antara kerajaan dan pemerintah....


dah tahu beza, aku leh tolong jawabkan satu2....
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:04 PM | Show all posts | Share
Jgn risau PR tak akan menangkap atau mengenakan hukuman sikit pun kepada perompak negara cume akan disiasat oleh suruhanjaya rasuah kalau betul terbukti mereka mencuri hak rakyat kite mintak dikembalikan..
kalau takde salah buat ape nak takut..
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:05 PM | Show all posts | Share
Jadi takut kecut ketaq kecut abis puak puak AMENO satu Malaysia ....khak hak hak hak

Anwar: Pakatan akan semak perjanjian 'menipu'
Abdul Rahim Sabri
4:04PM Feb 25 2013
   
Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan Pakatan Rakyat akan menyemak semula perjanjian yang melibatkan "penipuan dan tidak adil" sekiranya gabungan parti itu berjaya membentuk kerajaan dalam pilihan raya umum akan datang.

"Kita tidak menyentuh perjanjian sebelum ini melainkan terbukti penipuan dan jelas tidak adil,"  katanyna sewaktu menyampai ucapan di pelancaran manifesto Pakatan Rakyat di Shah Alam hari ini.

Bagaimanapun, Pakatan akan tetap menghentikan projek nadir bumi Lynas C yang giat ditentang gabungan parti itu C atas alasan keselamatan, katanya.

Pakatan juga akan menyemak semula perjanjian para penanam padi dengan syarikat Padiberas Nasional Berhad, katanya lagi untuk memastikan golongan penanam padi mendapat manfaat daripada perjanjian berkenaan.

Pakatan juga akan berusaha untuk mendapatkan semula hasil negara yang didakwa "dicuri" melalui projek kontroversi seperti Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan juga amalan pemberian permit teksi.

"Kita nak selamatkan semua bukan untuk berdendam, bukan silih ganti masuk penjara... Bukan untuk membalas dendam. (Tetapi) yang kita nak buat adalah untuk mengambil wang yang telah dicuri.

"Sebagai contoh, permit teksi diberikan kepada pemandu teksi, wang NFC RM250 juta yang diambil dikembalikan kepada penternak. Kita mengambilnya tanpa melupakan proses perundangan," katanya.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:06 PM | Show all posts | Share
Scenario 1:

Perdane Menteri : Anwar Ibrahem

TImbalan : Lim Guan Eng, R. SIvarasa dan Hadi Awang

= Anwar Mati.. Lim Guan Eng, R. SIvarasa dan Hadi Awang bergaduh nak jadik PM

Tak cukup bergaduh, dorang berperang menggunekan kementerian2 yg dorang jawat... Lim Guan Eng menteri dalam negeri, R sivarasa menteri pertahanan... Hadi menteri pertanian

Korang... jadik ulat je... kene pijak
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:06 PM | Show all posts | Share
Aku pula wonder, Mat Sabu akan memegang portfolio apa dalam kabinet nanti?

Yang lain-lain, tiada masalah sangat.. hehe...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-2-2013 05:06 PM | Show all posts | Share
bila kerajaan bertukar, JKKK pun turut ditukar ... so, penjawat awam pun boleh ditukarkan???
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:07 PM | Show all posts | Share
yang penting : Malesia TETAP bukan jadik NEGARA ISLAM klu Anwar yg jadik  PM...

rite???
rite???
rite???

ape kate pencacai Pas sume
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:07 PM | Show all posts | Share
kalu kita kembali kepada kepercayaan kepada Allah dan islam... nescaya kita takkan takut kehulu takut kehilir... selagi kita bertuhankan UMNO BN.. yg kita anggap tuhan pemberi rezki, hidup dan mati ditangan UMNo.. selagi tuh laa takut kehulu, takut kehilir.... sebab tuh orang2 ahli agama semua pegi ke pakatan rakyat...
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:08 PM | Show all posts | Share
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:09 PM | Show all posts | Share
...........................






























t kt oversea...pakat dok cite ada bideo lucah PM malaysia.................................
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:09 PM | Show all posts | Share
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:10 PM | Show all posts | Share
para pemimpin UMNO BN dah semakin ramai yg mendiamkan diri tak berbunyi langsung dan ramai dah cuba berbaik2 dengan para pemimpin pakatan rakyat sekarang nih.... harap muhidin dan najib sahaja 2 org yg kehulu kehilir dok gigih berkempen.. mana ada pak menteri lain.....

mereka semua dah bau2 umno BN akan jatuh PRU nanti..... anda bila lagi...
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:11 PM | Show all posts | Share
slippergombak posted on 25-2-2013 05:07 PM
kalu kita kembali kepada kepercayaan kepada Allah dan islam... nescaya kita takkan takut kehulu taku ...

so????

Anwart jadik PM.. Melessia sure jadik negare Islam tak????

senang je soalan ni.. xkan x bleh nk jaweb
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:11 PM | Show all posts | Share
epal10 posted on 25-2-2013 05:01 PM
Awat hang ketaq sangat? penjawat awam ni tak terjejas. ikut kerajaan yg telah dilantik. Kita pun sed ...

DAP mahu kurangkan penjawat awam.

Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:11 PM | Show all posts | Share

kalau kita  tau pasal Perlembagaan, prinsip perkhidmatan awam, undang2, ekonomi, socioloqi, sejarah SEBENAR negara, sains politik, soklan2 begini tak perlu ditanya, malah TAK RELEVAN samasekali....
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:11 PM | Show all posts | Share
unekspekted_XII posted on 25-2-2013 05:11 PM
so????

Anwart jadik PM.. Melessia sure jadik negare Islam tak????

Anwar sekular. Dan Anwar penyokong kuat America dan Israel. so paham-paham jer laa..

Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:12 PM | Show all posts | Share
Bell posted on 25-2-2013 05:11 PM
DAP mahu kurangkan penjawat awam.

mahu kurangkan melayu yang earn RM4,000/ ke atas sorang laa senang cakap



Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2013 05:13 PM | Show all posts | Share
unekspekted_XII posted on 25-2-2013 05:06 PM
Scenario 1:

Perdane Menteri : Anwar Ibrahem


..hang ni Pprt yang tak sekulah yer...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

30-1-2015 06:24 AM GMT+8 , Processed in 0.136241 second(s), 16 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list