CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Author: the_killer

[Tempatan] Versi 12 Operasi Daulat : Azzumudie si iblis terlepas?..post 2335

 Close [Copy link]

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 13-3-2013 05:22 PM |All posts
peacock.bass posted on 13-3-2013 05:19 PM
juga kurang fungsi naikkan semangat patriotik rakyat tak mcm zaman jepun dulu penulisan sgt halus  ...

sokong...patutnya banyakkan lah gambar macam gambar yang tunjukkan pasukan ATM gempur lanun sulu dengan mortar tu
acu cer cuba try test memblog:
abuafwan.blogspot.com
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 13-3-2013 05:23 PM |All posts
                35 Sulu gunmen intercepted off Philippine waters                                
                                                
                                                        
BY CLARA CHOOI
ASSISTANT NEWS EDITOR
                                                
March 13, 2013                        
                                                                                                                                                                                                

Malaysian navy boats are seen patrolling waters off Lahad Datu. The Philippine navy says they intercepted a group of Sulu Sultanate followers in two boats off Tawi-Tawi March 13, 2013. C Reuters pic


KUALA LUMPUR, March 13 C Thirty-five followers of the Sulu Sultanate in two boats laden with firearms and ammunition were intercepted off the coast of Tawi-Tawi in southern Philippines this morning, the Philippine navy has confirmed.


Navy spokesman Lt. Commander Gregory Fabic said in a report on the Philippine Star that the followers were intercepted by a patrol vessel in waters off Andoligan town at around 6.30am.


The report added that it was yet to be determined if the boats were sailing to Sabah to reinforce the Sulu army currently locked in battle with Malaysian security forces.


A woman was among the 35 detained.


The royal Sulu army, led by self-proclaimed crown prince Agbimuddin Kiram, landed in Sabahs coastal Lahad Datu township on February 9 to lay claim over the north Borneo territory.


Attempts to resolve the conflict peacefully failed, despite intervention from the Philippine government, sparking the first round of attacks between Malaysian security forces and the Sulu gunmen on March 1.


Last Tuesday, Malaysia launched Ops Daulat, kicking off the assault with an aerial strike of bombs and heavy artillery fire before dispatching its ground troops to make a clean sweep of the coastal villages in Lahad Datu where Aagbimuddin and his men were hiding.


But the elusive Agbimuddin and his men still slipped out of sight, and are believed to be receiving aid from local villagers in the area, some of whom have been detained for questioning.


His kinsmen in the Philippines have also claimed in the media that the rebel leader contacted them several times over the past week to inform them he was still safe and unharmed.


Last Thursday, the Kiram clan called for a ceasefire but refused to pull its army from Lahad Datu.


In response, Prime Minister Datuk Seri Najib Razak rejected the request, telling the gun men to surrender unconditionally instead or face death.


To date, 56 Sulu gunmen have been shot dead in separate skirmishes, while the Malaysian security force has lost 10 men C eight policemen and two soldiers. Another teenage boy, whose identity is unknown, was also shot dead on Day 6 of Ops Daulat.
                                                                                                                        

I've found the masterpiece in you...lovely girl.
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 13-3-2013 05:24 PM |All posts
asher posted on 13-3-2013 05:20 PM
ai mayat dia sumer dah tunjuk..pon idop lagi? bushit btol kiram lahanat nie..

propaganda....kalah perang pun janji propaganda baik punya

berita mcm ni efek dia utk kita mungkin akan melemahkan semangat sbb letih2 bom sana bom sini tetiba keluar citer idup lagi

utk musuh, berita camni menaikkan semangat diorg sbb diorg rasa yg kita tak mampu kalahkan mereka
acu cer cuba try test memblog:
abuafwan.blogspot.com
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 13-3-2013 05:24 PM |All posts
scoffield posted on 13-3-2013 05:20 PM
Kebanyakan penduduk lahad datu percaya yg haji musa masih hidup sampai sekarang dan mayat yang berad ...

masalahnya Hj. Musa yg sebenar pun orang tak tahu..?
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 13-3-2013 05:24 PM |All posts

Husin Ismail, 55 (dua, kanan) menyiram air di pusara anaknya, Allahyarham Koperal Ahmad Hurairah di Tanah Perkuburan Islam Kampung Bayu Lalang di Pasir Mas, pada Rabu.Foto SAZUKI EMBONG/THE STAR
      
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 13-3-2013 05:25 PM |All posts
kerajaan filipina dah intercept anjing2 sulu seramai 35 ekor...
I've found the masterpiece in you...lovely girl.
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 13-3-2013 05:25 PM |All posts
Updated: Rabu Mac 13, 2013 MYT 5:14:52 PM

Keluarga Kiram Dakwa Komander Musa Masih Hidup

MANILA: Keluarga Kiram menyanggah kenyataan pasukan keselamatan Malaysia yang mendakwa Komander Haji Musa yang juga bekas komander Moro National Liberation Front (MNLF) yang merupakan salah seorang pemimpin tertinggi militan Sulu terbunuh dalam Ops Daulat.

Jurucakap Sultan Sulu Abraham Idjirani memberitahu saluran media ABS-CBN News beliau telah bercakap dengan ketua kumpulan Agbimuddin Kiram yang mengesahkan Musa masih lagi hidup, bercanggah dengan laporan di sini.

Beliau masih lagi hidup dan mereka telah berkumpul semula pada 1.00 pagi Rabu. Mereka minum kopi. Laporan berita Malaysia salah, kata Idjirani menurut portal atas talian saluran tersebut.

Jurucakap tersebut turut didakwa mempertikaikan angka kematian anggota kumpulan itu dengan mengatakan hanya 23 orang terbunuh setakat ini.

Sebelum ini, polis mengesahkan 56 militan Sulu telah terbunuh sejak serangan bermula pada 1 Mac.

Agensi Berita Nasional (Bernama) turut melaporkan pertempuran senjata yang terbaru antara pasukan keselamatan dan kumpulan pemberontak, dua lelaki bersenjata Sulu terbunuh, meningkatkan jumlah kematian militan Sulu kepada 56 orang.

Setakat ini, 10 rakyat Malaysia telah terbunuh, termasuk lapan anggota polis dan dua orang tentera. Seorang lagi remaja, yang identitinya masih tidak diketahui, tertembak mati semasa operasi Ops Daulat.

Agbimuddin, adik kepada lelaki yang mendakwa dirinya Sultan Sulu Jamalul Kiram III, mendarat di Lahad Datu, Sabah pada 9 Febuari dengan sekumpulan 235 lelaki bersenjata untuk menuntut negeri Malaysia timur itu.

Selepas percubaan berunding secara aman oleh kerajaan Malaysia dan pemerintah Filipina gagal, pasukan keselamatan menggempur pemberontak bersenjata di Kampung Tanduo.

Selepas dua hari Ops Daulat dilancarkan, keluarga Kiram menuntut gencatan senjata tetapi enggan menarik keluar tentera mereka dari Lahad Datu.

Sebagai tindak balas, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menolak permintaan itu, memberitahu kumpulan bersenjata untuk menyerah tanpa syarat atau berhadapan dengan kematian.

Terdahulu pada rabu, Ketua Polis Sabah Datuk Hamza Taib mengakui bahawa pasukan keselamatan masih belum memahami Agbimuddin, walaupun selepas sembilan hari Ops Daulat.

Polis juga percaya, Agbimuddin tidak pernah keluar dari kawasan berkenaan sejak pencerobohan pada 12 Februari lepas.

Sebagai ketua dia tidak akan lari. Kami masih yakin dia bersama kumpulan itu, katanya seperti dilapor oleh agensi berita Bernama pagi tadi.
      
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 13-3-2013 05:25 PM |All posts
Published: Rabu Mac 13, 2013 MYT 5:12:00 PM

Lahad Datu: Tentera Filipina Pintas 32 Lelaki Bersenjata Disyaki Pengikut Sultan Sulu

ZAMBOANGA CITY (Filipina): Tentera Filipina memintas seramai 32 lelaki bersenjata disyaki pengikut Sultan Jamalul Kiram III berhampiran Taganak di perbandaran Pulau Penyu pada Rabu.

Bagaimanapun, butir-butir pintasan adalah tidak jelas tentang ke mana arah tuju 32 lelaki berkenaan atau sama ada mereka bersenjata atau tidak.

Komander Leftenan Jeneral Rey Ardo mengesahkan bahawa berlaku pintasan. -Filipina Daily Inquirer / ANN
      
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 13-3-2013 05:27 PM |All posts
bulat posted on 13-3-2013 05:10 PM
Commander Musa alive, drinking coffee, Kiram clan says                     ...

maafkanlah mereka sebab ni kali pertama diorang kutip pengalaman bercerita pasal perang di tempat sendiri....asalkan tau fungsi utk tembak nama yg dalam kategori tu accept jelah...
^_^
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 13-3-2013 05:27 PM |All posts
susah kan kalau berurusan dgn org yg berkepercayaan mistik ni...
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 13-3-2013 05:27 PM |All posts
gutes_madchen posted on 13-3-2013 04:49 PM
haish... xkan nk cerita abih kt org strategi perang bagai..

private & confidential tau...

takkan benda pnc, strategi perang sume nk bgtau org awam..even Bf iols yg kt sana tu pn rahsia bagai...xnak komen apa2..cuma soh doakan dia n anggota keselamatan lain selamat
I am who i am, dont expect me to be who u want me  ...
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 13-3-2013 05:27 PM |All posts
ifanonline posted on 13-3-2013 04:57 PM
Commander Musa alive, drinking coffee, Kiram clan says                     ...

aaa sudah... air kopi la pulak...
air kopi ke air bancuhan tanah?

when i am sad, i just sing. then i realize that my voice is worse than my probs... -_-
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 13-3-2013 05:28 PM |All posts
Simunggu posted on 13-3-2013 05:24 PM
masalahnya Hj. Musa yg sebenar pun orang tak tahu..?

the mystery of haji musa.....
when i am sad, i just sing. then i realize that my voice is worse than my probs... -_-
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 13-3-2013 05:28 PM |All posts
skrg jeneral atm tengah berucap...tah mengapa aku lebih suka jenaral atm berucap dr kpn coz dr semalam aku tgk dia berucap lebih jelas n fakta dia tepat...ckp pun lancar....
RANTAI TANGAN MUTIARA DGN POS LAJU PERCUMA
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 13-3-2013 05:29 PM |All posts
mixed posted on 13-3-2013 05:25 PM
Published: Rabu Mac 13, 2013 MYT 5:12:00 PM

Lahad Datu: Tentera Filipina Pintas 32 Lelaki Bersenj ...
Published: Rabu Mac 13, 2013 MYT 5:12:00 PM

Lahad Datu: Tentera
Filipina Pintas
32 Lelaki
Bersenjata
Disyaki Pengikut Sultan
Sulu


ZAMBOANGA CITY (Filipina): Tentera Filipina memintas
seramai 32 lelaki bersenjata disyaki pengikut Sultan Jamalul Kiram III
berhampiran Taganak di perbandaran Pulau Penyu pada Rabu.

Bagaimanapun,
butir-butir pintasan adalah tidak jelas tentang ke mana arah tuju 32 lelaki
berkenaan atau sama ada mereka bersenjata
atau tidak.

Komander Leftenan Jeneral Rey Ardo
mengesahkan bahawa berlaku pintasan. -Filipina Daily Inquirer / ANN



KONPIUS MAK TAJUK DGN ISI KARANGAN NIH !!!!

Atas tulis bersenjata bawak plak tulis tidak tahu sama ada mereka bersenjata... kihkihkih....

Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 13-3-2013 05:29 PM |All posts
mixed posted on 13-3-2013 05:25 PM
Updated: Rabu Mac 13, 2013 MYT 5:14:52 PM

Keluarga Kiram Dakwa Komander Musa Masih Hidup

diaorang ni propa je lebih. macamana boleh cakap hidup atau mati sedangkan hubungan semua dah terputus.
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 13-3-2013 05:29 PM |All posts
thread laju betul dah sampai version ke 12. tak larat nak kejor...
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 13-3-2013 05:30 PM |All posts
Gambar perkebumian Arwah Farhan sesiapa yg ada..minta tolong tepek iya.

terimakasih
why so serious..
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 13-3-2013 05:30 PM |All posts
bulat posted on 13-3-2013 05:10 PM
Commander Musa alive, drinking coffee, Kiram clan says                     ...

Antoo raya kah??
PRU 13 nnt ☒ PAS ☒ PKR ☒ DAP

(BERS✔H)
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 13-3-2013 05:30 PM |All posts
aurora273 posted on 13-3-2013 04:58 PM
Tentera Laut Filipina merampas senjata api dan peluru dari 35 orang yang disyaki pengikut kesultanan ...

Fuh! ni yg dikatakan sniper sulu ada yg wanita.... syabas la pihak filipin sbb dpt sekat dorang masuk sini...
CG4U - http://creativegift4u.blogspot.com
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 13-3-2013 05:31 PM |All posts
pilot posted on 13-3-2013 05:27 PM
maafkanlah mereka sebab ni kali pertama diorang kutip pengalaman bercerita pasal perang di tempat  ...

hehe... tapi kan, bila jadik macam ni bila diorg tulis berita tak de sokongan gambar kita boleh terima 100 persen tak?

acu cer cuba try test memblog:
abuafwan.blogspot.com
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 13-3-2013 05:31 PM |All posts
itik_kuning posted on 13-3-2013 05:29 PM
diaorang ni propa je lebih. macamana boleh cakap hidup atau mati sedangkan hubungan semua dah terp ...

hello...dia hantar saka dia utk bercakap..
kau tahu apa???



Bersara dari donia porem yang lagha iniew..
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 13-3-2013 05:32 PM |All posts
bulat posted on 13-3-2013 05:24 PM
propaganda....kalah perang pun janji propaganda baik punya

berita mcm ni efek dia utk kita mung ...

pandai btol dorang ni spin citer..besok kalo dah dapat adik kiram lahanat nie jgn dia kata itu pakai topeng plak..
New Begining
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 13-3-2013 05:32 PM |All posts
Simunggu posted on 13-3-2013 05:24 PM
masalahnya Hj. Musa yg sebenar pun orang tak tahu..?

Mmg orang x tau sapa haji musa yg sebenarnya tp org kampung tanduo dan kg tanjung labian tahu sapa hj musa. Separuh daripada kg2 berkenaan adalah didiami oleh orang filipina dan rata-rata kurang memberi kerjasama dalam mencari penganas-penganas.

Ikhlas dari  penduduk jati lahad datu
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 13-3-2013 05:33 PM |All posts
KIM.mafia posted on 13-3-2013 05:20 PM
bukan this model, yg lain..iols ade gamba tapi xleh post kat cni sbb isu keselamatan
byk unit jug ...

model lain? army ada MBT lain ke? oo maybe scorpion tank?



#baru dgr update dari PAT kat TV3, mopping kwsn sg nyamuk, jumpa 2 mayat pengganas..
kiyomi abah ko!
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 1-10-2014 10:16 PM , Processed in 0.158244 second(s), 34 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top