CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
123Next
Return Post new threads
Show: 44190|Reply: 67

13 Bentuk Tubuh Wanita Idaman Lelaki

[Copy link]

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 13-3-2013 07:57 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

13 Bentuk Tubuh Wanita Idaman Lelaki




Dari data yang dilansir oleh Datingsas.com banyak pria atau lelaki membuka mulutnya alias `curhat` , mengenai bagian dari tubuh wanita yang membuat mereka tergoda. Hasilnya mungkin boleh dipelajari para wanita untuk memikat para lelaki. Kerana, ini opini para lelaki tentang wanita idaman dan impian mereka.Ini dia bagian tubuh wanita yang katanya membuat lelaki jadi tergoda, simak berdasarkan urutannya :


1. Tubuh Ahli Sukan

Lelaki menyukai wanita yang bertubuh atletis kerana dalam pandangan mereka pasti wanita tersebut mampu menjadi ibu yang baik. Dengan tubuh yang fit, si wanita tentu akan mampu menjalani hari-harinya sebagai ibu dan mengerjakan berbagai tugas rumah tangga. Wanita bertubuh atletis juga diyakini mampu melindungi dirinya dari bahaya.

2. Payudara yang padat dan Berisi

Bagi para pria, payudara wanita paling indah ada pada rentang usia awal 20 tahunan. Favorit mereka adalah payudara padat berisi persis yang ada di majalah-majalah pria atau iklan-iklan pakaian dalam.

Jika Anda tidak memiliki payudara padat berisi jangan sedih dulu. Menurut hasil penelitian, pria menyukai payudara tanpa mempedulikan bentuknya. Tidak masalah apakah payudara tersebut berukuran kecil ataupun besar, pria pasti tertarik pada payudara wanita.

Satu lagi fakta tambahan mengapa pria menyukai payudara wanita adalah karena di sekitar puting wanita ada bagian bernama aerola. Pada saat berhubungan seks, aerola akan mengeluarkan bau yang menggoda pria. Itulah sebabnya, pria senang bermain-main dengan payudara ketika berhubungan seks.

3. Kaki Jenjang

Ketika seorang wanita beranjak remaja, kaki mereka akan bertambah jenjang. Nah, di mata lelaki, kaki yang panjang menandakan kedewasaan wanita. Banyak wanita berkaki panjang menyadari kelebihan tersebut. Biasanya mereka menggunakan sepatu hak tinggi atau rok mini untuk semakin menonjolkan keseksian kakinya.

Lelaki juga senang ketika wanita menggunakan hak tinggi. Sepatu yang mudah bikin kaki pegal tersebut menurut lelaki membuat kaki wanita tambah seksi, membuat bokong dan bagian belakang wanita semakin menarik. Lucunya, ketika masa subur atau menstruasi, wanita secara instingtif merasa ingin menggunakan rok mini atau pakaian-pakaian yang menggoda pria

4. Pinggang yang Ramping

Bentuk tubuh jam pasir sejak dulu memang menjadi idola wanita. Sejak lima abad silam, wanita berusaha keras mewujudkan bentuk tersebut lewat bentukan korset, diet ketat, sampai operasi plastik. Semakin segaris pinggul dengan pinggang membuat pria semakin tertarik. Terkesan wanita tersebut banyak menimbun lemak sehingga secara reproduktif kurang subur.

5. Bokong yang Bulat

Bokong bulat yang penuh dipastikan membuat mata pria tak bisa berpaling. Bokong wanita memiliki banyak fungsi, seperti menyimpan lemak untuk menyusui dan tempat menumpuk energi untuk saat-saat tertentu. Inilah mengapa banyak orang menganggap semakin besar bokong semakin menarik wanita tersebut.

Zaman dahulu wanita berusaha keras membuat bokongnya terlihat semakin besar. Tapi tidak demikian kini, bokong besar malah seperti menandakan tubuh yang kurang sehat.

6. Perut Ramping

Pastinya ini bukan kejutan lagi, perut ramping akan membuat pria jatuh cinta. Mengapa ? Pertama, karena jelas perut ramping menandakan wanita tersebut tidak hamil. Lalu apalagi? Menurut para lelaki perut ramping menandakan wanita tersebut pandai merawat diri dan peduli akan kesehatannya.

Perhiasan di perut, seperti tindik di perut atau rantai di sekitar perut menurut lelaki membuat perut semakin seksi. Rantai tersebut membuat pinggul wanita tampak lebih besar sekaligus merampingkan pinggang.
Itu saja ? Tentu tidak, masih ada tujuh hal lagi yang pasti membuat pria langsung jatuh hati.

7. Leher Jenjang

Leher lelaki umumnya pendek, lebar, dan kokoh. Secara historis, leher semacam itu berguna untuk membawa benda-benda berat, seperti binatang hasil buruan.

Nah, kerana itu leher jenjang wanita membuat lelaki terpesona. Leher jenjang dianggap sebagai tanda kewanitaan yang sangat menggoda, membuat pria senang mencium dan menghiasinya dengan perhiasan.

8. Wajah Ramah

Diam-diam pria mengidolakan wanita yang berwajah sedikit kekanak-kanakan dan penuh senyum. Wajah mungil, dagu kecil, rahang yang elegan, tulang pipi tinggi, bibir penuh, dan mata besar merupakan ciri-ciri wajah favorit pria.

Wajah seperti ini membuat pria secara instingtif ingin melindungi dan memberi kasih sayang. Wajah yang lebih muda memang akan membuat pria tergoda. Karena itu tak heran jika jasa facelift dan operasi plastik cukup sering digunakan oleh wanita-wanita yang mulai keriput.

9. Mulut yang Sensual

Manusia adalah satu-satunya mahluk hidup yang bibirnya berada di bagian luar. Ketebalan bibir wanita sama dengan vaginanya. Kedua bagian tubuh ini akan bereaksi dan dipenuhi oleh aliran darah ketika dalam keadaan terangsang.

Lelaki menyukai wanita yang berbibir penuh dan sensual. Untuk wanita yang tidak memiliki bentuk bibir demikian jangan khawatir. Dengan bantuan lipstick merah menyala, para pria juga bisa tergoda. Tapi penggunaan make-up yang berlebihan juga berbahaya karena bisa membuat pria-pria berebutan menggoda dan memicu permusuhan dengan wanita lainnya.

10. Daun Telinga
Telinga wanita juga memiliki peranan penting dalam menggaet lelaki. Bahagian telinga tempat wanita memasang anting-anting adalah bagian favorit lelaki. Panjangnya bagian tersebut menurut beberapa pria membuat wanita makin seksi.

Beberapa wanita primitif bahkan dengan sengaja memperpanjang bagian tersebut untuk menarik hati pria. Sekarang wanita sudah lebih pandai untuk mengakali bagian tersebut. Anting-anting model panjang dan menarik perhatian jadi pilihan wanita untuk membantu membuat bagian tersebut terlihat lebih menarik. Tapi hati-hati anting-anting yang terlalu besar malah akan merusak telinga.

11. Mata Besar

Lelaki umumnya mengagumi mata besar. Kerana itu tak hairan jika penata rias selalu menonjolkan bagian mata pada tata rias seseorang.
Lelaki bukannya menyukai mata besar wanita tanpa alasan yang jelas. Menurut mereka mata semacam itu membuat para pria merasa terlindungi.

12. Hidung Mungil

Secara umum, lelaki menyukai wajah wanita yang imut seperti anak-anak. Wajah tersebut membuat pria merasa ingin melindungi. Begitu juga dengan hidung, lelaki sangat menyukai wanita yang berhidung mungil.

13. Rambut Panjang

Sehelai rambut boleh hidup hingga enam tahun, setiap harinya seseorang bisa kehilangan 80-100 helai rambut. Untuk pria bule, rambut pirang dianggap menarik karena wanita terkesan feminim dan subur.

Namun apapun warnanya, lelaki menyukai rambut yang bersih dan berkilat. Rambut tersebut menandakan wanita tersebut bersih dan rajin merawat diri. Selain bersih, menurut sebuah survey, 75% lelaki lebih tertarik pada wanita yang berambut panjang.





Dajjal Satanisme illuminati Zionisme Atheisme Demokrasi kapitalisme Komunisme Sosialisme N
Reply

Props Report

Rank: 1

Post on 13-3-2013 08:45 PM |All posts
hamboi. tinggi bebeno taste2 di atas
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 14-3-2013 12:11 AM |All posts
chips10more posted on 13-3-2013 08:45 PM
hamboi. tinggi bebeno taste2 di atas

tu la pasal.. mcm nak gelak pun ada...
bukan lah kata kita jelous ke apa... mmg ada pun pompuan dgn kriteria begitu.. dan sesungguhnya, kecantikan tu mmg utk dipandang.. makanya, kalau berjumpa pompuan yg sempurna fizikalnya begitu, aku yg sesama pompuan ni pun tak jemu menatap..

logik nya laa.. fizikal ni akan berubah, jd, kenapa tertarik kerana fizikal aje? hakikatnya, hati & perasaan jugek mudah berubah..  kalau tidak, takde lah kes couple bercerai berai, kerana hati dah tak sayang lagi kan..
Reply

Props Report

Post on 15-3-2013 11:57 AM |All posts
Apa benda bokong tu????
I LEFT bcoz you never ask me to STAY....
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 15-3-2013 10:00 PM |All posts
belita posted on 15-3-2013 11:57 AM
Apa benda bokong tu????

bokong tu montot...
aku adalah
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 15-3-2013 10:24 PM |All posts
hidung mungil tu apa plak???
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 15-3-2013 10:37 PM |All posts
mak aiiiiii
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 16-3-2013 11:53 AM |All posts
mun22 posted on 15-3-2013 10:24 PM
hidung mungil tu apa plak???

hidung tu comel la rase nak picit2....
aku adalah
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 16-3-2013 01:08 PM |All posts
pinggang ramping, leher jenjang, rambut panjang...semua tu memang cantik tapi lebih cantik kalo dipelihara sebaik mungkin
~roll like a buffalo~ *__*
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 16-3-2013 03:36 PM |All posts
heheheeee...alaaa lelaki zaman skang pokok pakai skirt pun boleyyy..heheheee
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 16-3-2013 08:38 PM |All posts
ohh bru tau....tq
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 16-3-2013 08:58 PM |All posts
amboi sempurna sgt idamannya
Reply

Props Report

Rank: 21Rank: 21Rank: 21Rank: 21Rank: 21Rank: 21

Post on 17-3-2013 01:05 AM |All posts
Bokonh...natang ape bokong
Semut...
jangan curi gula aku lagi...
Pleaseee
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 17-3-2013 05:33 PM |All posts
kalau yg muka budak2 tu, nanti laki pun layan macam budak2 jugakla..tak layan mcm orang dewasa pun.macam cecco ni la..so what to do..
hai uols..nama iols meow
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 17-3-2013 06:50 PM |All posts
IRZeeBuk posted on 17-3-2013 01:05 AM
Bokonh...natang ape bokong

refer post nombor #5
Ilmu memberi erti kepada akal.
Akhlak memberi makna kepada peribadi.
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 17-3-2013 07:38 PM |All posts
kalau takde satupun ciri kat atas camne ek? aku ada otak yang pandai saje... huhu
2013. Alhamdullilah grad. Are u ready for Permanent Head Damage?
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-3-2013 12:13 AM |All posts
giler perfect explanationnyer yer...
Juara Marble Saga
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 18-3-2013 01:01 AM |All posts
a.ceCCo posted on 17-3-2013 05:33 PM
kalau yg muka budak2 tu, nanti laki pun layan macam budak2 jugakla..tak layan mcm orang dewasa pun.m ...

selalunya org yg muka budak2 ni perangainya keanak2 kan jugak, be happy mcm selalu :-)
http://az-eleven.blogspot.com/
http://sweet11cupcake.blogsp
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-3-2013 08:47 AM |All posts

what bout bentuk badan lelaki yg jadi idaman wanita? nak jugak tau...hehe....
A Beautiful Life begins with a Beautiful Mind...
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-3-2013 12:05 PM |All posts
midori888 posted on 18-3-2013 08:47 AM
what bout bentuk badan lelaki yg jadi idaman wanita? nak jugak tau...hehe....

32185_10151426291403844_598607132_n.jpg


ckp blk kt laki tu cenggini......
Keeping the love save & sacred is so MUCH HARDER!
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-3-2013 12:08 PM |All posts
cikanggun posted on 18-3-2013 12:05 PM
ckp blk kt laki tu cenggini......


Calvin Klein models? oh! l like...................hahaha....u like too cikanggun?
A Beautiful Life begins with a Beautiful Mind...
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 18-3-2013 12:09 PM |All posts
cikanggun posted on 18-3-2013 12:05 PM
ckp blk kt laki tu cenggini......

yg ni aku setuju sgt2...huhu
hei hei............
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-3-2013 12:13 PM |All posts
midori888 posted on 18-3-2013 12:08 PM
Calvin Klein models? oh! l like...................hahaha....u like too cikanggun?

of coz i did! model CK rembes yahamatss
don't expect us to have all those model-look-alike figure when u yourself look like blue hyppo








right midori?
Keeping the love save & sacred is so MUCH HARDER!
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-3-2013 12:14 PM |All posts
yanasan21 posted on 18-3-2013 12:09 PM
yg ni aku setuju sgt2...huhu

kannnnn.... sebok nk awek/bini mcm model...perfect...
diri sendiri silahlah tengok padan ker idok dgn gadis idaman itu...

Keeping the love save & sacred is so MUCH HARDER!
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-3-2013 12:17 PM |All posts
cikanggun posted on 18-3-2013 12:13 PM
of coz i did! model CK rembes yahamatss
don't expect us to have all those model-look-ali ...


agreed!...
A Beautiful Life begins with a Beautiful Mind...
Reply

Props Report

123Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 16-4-2014 12:12 PM , Processed in 0.171511 second(s), 37 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top