CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
123Next
Return Post new threads
Show: 2595|Reply: 52

[Tempatan] IGP vs mantan KM Sabah Haris Salleh

[Copy link]

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 23-3-2013 01:47 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login


IGP, kami simpati dengan anda !

""Saya sudah diam lama, tetapi biar saya beritahu sekarang! Saya tak layan cakap-cakap mengarut. Kita menghadapi keadaan di mana orang saya mati (di Lahad Datu).

"Sekarang mereka di barisan depan menggadai nyawa. Kamu ingat ini main-main? Katanya, membuatkan wartawan terdiam seketika.

Marah betul IGP Ismail tentang soalan wartawan tentang dakwaan mantan KM Sabah Haris Salleh tentang perbuatan polis terhadap orang Sulu di Sabah..

Baru IGP tahu tentang permainan ahli politik UMNO dan sekutunya. Untuk pengetahuan IGP, biasanya pihak polis dan tentera akan menjadi mangsa politik permainan ahli-ahli politik.

Lihatlah di Amerika. Ramai menjadi janda ,ibu kehilangan anak dan anak menjadi yatim akibat arahan orang poltik mengerah Tentera Amerika menuju Vietnam,Iraq, Afghanistan dan Somalia.

Hari ini di negara kita, sudah ramai bekas pegawai tertinggi baik PDRM dan ATM mulai sedar dan insaf tentang permainan jahat politik UMNO.

IGP kena insaf dan pulihkan imej polis. Cuba lihat dakwaan terbaru oleh bekas Ketua Polis Kota Kinabalu terhadap sikap polis yang mengikut telunjuk UMNO dan "bacul" dengan UMNO.

Tuan IGP, yang bongkar ini bukan JKKK atau ketua cawangan UMNO atau guru KEMAS ! Tetapi bekas pegawai tertinggi tuan!


Adakah tuan masih "buta" dengan sikap polis terhadap serangan ahli UMNO keatas pejabat Keadilan, bas, trealer, ceramah Pakatan Rakyat?

Mengapa hingga kini Presiden Perkasa Ibrahim Ali tidak ditangkap, disoal siasat atas ancamannya, ugutannya dan ceramahnya yang berbaur hasutan?

Adakah tuan baru bertindak jika anggota tuan di lontar batu,botol oleh samseng UMNO ?

Dan tidak mustahil jika anggota tuan yang terbunuh itu ditembak oleh pengganas yang memiliki IC Malaysia seperti ketua mereka.

Angkara siapa bagi IC kepada pengganas ?




....stupidity at the highest levels!
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 23-3-2013 02:01 PM |All posts
muka sama la.
Reply

Props Report

Rank: 2

Post on 23-3-2013 02:05 PM |All posts
apasal lar balik2 isu ic yang kuar...borink betul...
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 23-3-2013 02:07 PM |All posts
tamakkuasa posted on 23-3-2013 02:05 PM
apasal lar balik2 isu ic yang kuar...borink betul...

biarlah.

dari tahun 1990an rakyat Sabah bersuara, tetapi tidak dipedulikan lansung.

sekarang, rasa sendiri balanya.
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 23-3-2013 02:13 PM |All posts
anway,

harris bila nak mati?

agak2 kalau harris hampir nak mati nanti,

akan kuar ka permintaan maaf kepada rakyat Sabah seperti Tun Mustapha dulu?
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 23-3-2013 02:13 PM |All posts
Aku menyokong penjawat awam IGP dlm menentang politician.
I'm just an anarchist
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 23-3-2013 02:20 PM |All posts
chazey posted on 23-3-2013 02:13 PM
anway,

harris bila nak mati?

Huh! sa kasi doa dia hidup lama supaya boleh rasa balasan daripada semua kejahatan dia sama bumi Sabah.
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 23-3-2013 03:23 PM |All posts
ye. adam pun setuju dgn pendapat sebegini
My Gps HP Tracking Number https://www.sat-gps-locate.com/
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 23-3-2013 03:38 PM |All posts
Mereka berdua sebenarnya dalam satu perahu. Bidok lalu, kiambang bertaut. Apabila PR menang, baru mereka akan tahu langit tinggi rendah.
Reply

Props Report

Rank: 2

Post on 23-3-2013 03:40 PM |All posts
semuanya pentingkan kuasa n kedudukan sendiri...pentingkan diri masing2nye...yg merana nanti kita lar orang awam...
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 23-3-2013 03:47 PM |All posts
tamakkuasa posted on 23-3-2013 02:05 PM
apasal lar balik2 isu ic yang kuar...borink betul...

woi.  sebab skandal ic oleh parti celaka dokongan kamu itu lah,  masalah ni wujud.
Wir verteidigen dieses Land. Wer hindert Blut vergossen sicher.
Reply

Props Report

Rank: 2

Post on 23-3-2013 03:52 PM |All posts
zorrro_03 posted on 23-3-2013 03:47 PM
woi.  sebab skandal ic oleh parti celaka dokongan kamu itu lah,  masalah ni wujud.

bukan setakat isu ic jer...tengok la kalo kat semenanjung pun...tak lama lg jd lar mcm kat sabah nie...mslah yg tak dipancung dari awal...ibarat org kata syok sendiri jer memerintah...janji glamour mask tv pegi sana sini...

Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 23-3-2013 03:56 PM |All posts
chazey posted on 23-3-2013 02:01 PM
muka sama la.

sama x serupa..pacik yg bergambar nampak gigi tu nampak cunning sikit
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 23-3-2013 03:57 PM |All posts
tamakkuasa posted on 23-3-2013 03:52 PM
bukan setakat isu ic jer...tengok la kalo kat semenanjung pun...tak lama lg jd lar mcm kat sabah n ...

ye. dan jenayah berat ini dilakukan oleh pemimpin ketuanan khianat kamu.
Wir verteidigen dieses Land. Wer hindert Blut vergossen sicher.
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 23-3-2013 04:06 PM |All posts
Tringat arwah Dato' Fadzil Noor, mantan Presiden PAS mendoakan agar Mahadey panjang umur supaya dia boleh melihat kesan berantai terhadap apa yg dilakukan terhadap Malaysia..
I'm just an anarchist
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 23-3-2013 04:09 PM |All posts
SulurBidar posted on 23-3-2013 04:06 PM
Tringat arwah Dato' Fadzil Noor, mantan Presiden PAS mendoakan agar Mahadey panjang umur supaya dia  ...

ye ke.. patut ler mahatua panjang umo.. takut siot
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 23-3-2013 04:13 PM |All posts
tapirbiru posted on 23-3-2013 04:09 PM
ye ke.. patut ler mahatua panjang umo.. takut siot

umur panjang ke pendek adalah kuasa Tuhan dan jugak taqdir Tuhan...
pada masa yg sama doa jugak mampu mengubah taqdir..
I'm just an anarchist
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 23-3-2013 04:19 PM |All posts
dah memang selama ni mereka merelakan diri2 mereka menjadi keldai tuggangan umporngok, sampai sanggup menggadaikan amanah, maruah & prinsip
so now it is time to taste their own medicine
bila dah kena grill oleh tuan umporngok mereka sendiri yg selama ini mereka dok sujud & ikut membuta tuli, i only have 2 words for them - padan muker
2 friends + 2gether = 4ever
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 23-3-2013 04:40 PM |All posts
ruryelle posted on 23-3-2013 02:20 PM
Huh! sa kasi doa dia hidup lama supaya boleh rasa balasan daripada semua kejahatan dia sama bumi S ...

oh, ya hor.



Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 23-3-2013 04:51 PM |All posts
saladin780 posted on 23-3-2013 03:56 PM
sama x serupa..pacik yg bergambar nampak gigi tu nampak cunning sikit

urgh.

muka camtu seperti daddy2 pelahap cikki muda saja.

muka dia masa muda2 dulu lagi keji. sekarang dah tak mampu senyum lebar dah orang tua nih. keh.

Last edited by chazey on 23-3-2013 04:54 PM

Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 23-3-2013 04:56 PM |All posts
Parti pengkhianat Malaysia wajar ditolak...
I'm just an anarchist
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 23-3-2013 04:59 PM |All posts
harris sekali lagi cuba untuk jadi 'genius'.



apa tiada sedikit kemaluan pun ka yang wujud dalam diri orang tua ni?
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 23-3-2013 05:02 PM |All posts
harris, kau pernah singgah di sini? apa la kenen perasaan kau bila kau nampak tugu ni?




Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 23-3-2013 05:05 PM |All posts
chazey posted on 23-3-2013 04:51 PM
urgh.

muka camtu seperti daddy2 pelahap cikki muda saja.

kes sabah ini kdg2 buat aku terfikir..apa nasib sabah skrg ni kalu tun fuad masih hidup..mungkinkah lebih baik??



Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 23-3-2013 05:31 PM |All posts
saladin780 posted on 23-3-2013 05:05 PM
kes sabah ini kdg2 buat aku terfikir..apa nasib sabah skrg ni kalu tun fuad masih hidup..mungkinka ...

susah nak jawab. sebab kita tak hidup zaman Tun Fuad. kita tak tau orangnya bagaimana.

tapi setakat ini, tiada cerita negatif tentang arwah Tun Fuad sepanjang riwayat beliau kan. so aku yakin beliau seorang pemimpin yang baik.

anyway, untuk yang malas gugel, nah serba sedikit tentang tragedi double six;

Secara ringkasnya, Double 6  Tragedy ini adalah kisah nahas kapal terbang yang berlaku pada pada 6.6.1976 yang melibatkan 6 orang pemimpin Sabah. Kapal terbang yang sepatutnya bertolak pada jam 6.00pm (tapi diawalkan penerbangan) dan banyak lagi yg dikaitkan dengan no. 6 dalam kejadian nahas ini, dikatakan mengalami gangguan kerana menampung penumpang yang ramai ketika itu.

Tun Fuad Stephens (Donald Stephens) merupakan ketua menteri yang bertanggungjawab dalam penyatuan Sabah ke dalam Malaysia. Isu royalti minyak Sabah masih dalam perbincangan ketika itu. Perjanjian dan beberapa masih lagi di peringkat perbincangan, tetapi malangnya menteri-menteri kabinet bersama dengan ketua mereka mati dengan tragik.

Korban Tragedi Nahas:
1. Tun Mohd Fuad Stephens (Ketua Menteri Sabah)
2. Datuk Peter Mojuntin (Menteri Kerajaan Tempatan Negeri)
3. Datuk Chong Tahin Vun (Menteri Perhubungan dan Kerja Raya)
4. Datuk Salleh Sulong (Menteri Kewangan Negeri)
5. Darius Binion (Pembantu Menteri kepada Timbalan Ketua Menteri)
6. Wahid Andu (Setiausaha Tetap Kementerian Kewangan)
7. Syed Hussein Wafa (Pengarah Unit Perancang Ekonomi Negeri)
8. Ishak Atan (Setiausaha Sulit kepada Tengku Razaleigh Hamzah)
9. Kopral Mohd Said (Pengawal peribadi kepada Tun Fuad)
10. Gandhi J Nathan (Juruterbang)
11. Johari (Anak kepada Tun Fuad Stephens)
TERIMA KASIH KEPADA BLOG INI






misteri yang belum terjawab hingga ke hari ini;

i) rombongan ini sdg menuju ke Kota Kinabalu bg menandatangani perjanjian 10% hasil minyak akan diberikan kepada kerajaan Sabah dan Sarawak.. sebelum menaiki pesawat tersebut, Alahyarham Tun Fuad ada menyatakan bahawa jumlah 10% itu adalah terlalu kecil dan ada yg mengatakan berkemungkinan Tun tidak bersetuju akan jumlah tersebut

ii) YM Tengku Razaleigh Hamzah telah pun duduk dalam pesawat tersebut bersama-sama rombongan lain, tetapi di saat2 akhir Datuk Harris (ketua menteri Sabah selepas kematian Tun Fuad) mengajak Tengku Razaleigh turun dari pesawat tersebut dengan alasan ingin menjemput Tengu Razaleigh merasmikan Kandang Lembu miliknya di Kudat..sedangkan ketika itu Tengku Razaleigh dlm perjalanan untuk melihat sejarah besar negara ketika itu iaitu sesuatu yang terkandung dalam Perlembagaan Malaysia Perkara-20. Tetapi beliau memilih untuk melawat kandang lembu???? di saat akhir????

iii) Punca kemalangan ialah kerana pesawat Nomad[1] itu lebih muatan. Sepatutnya 6 penumpang sahaja tetapi diisi 11 orang. Juruterbang gagal menaikkan sayap pesawat untuk diselaraskan dengan tekanan minyak dan akhirnya menyebabkan kemalangan.Sejak itu, kerajaan tidak menggalakkan VIP menaiki pesawat sama pada waktu serentak terutama membabitkan jumlah yang ramai..Logik ke golongan2 VIP sanggup bersesak macam sardin dalam satu pesawat??? takde bajet ke nk bagi pesawat yg lebih besar???

iv) Negeri Sabah ketika itu adalah negeri terkaya di Malaysia..selepas perjanjian itu ditandatangani, negeri Sabah Jatuh antara negeri termiskin di Malaysia..dan sekarang, dengan bangganya, negeri Sabah adalah negeri termiskin di Malaysia..

KREDIT PADA CARIGOLD FORUM

aku tambah lagi satu;

v) kotak hitam pesawat GAF Nomad milik Sabah Air itu lansung tidak dijumpai.

panggil la hapa saja. konspirashit theory ka, haarp ka.

tapi bagi aku,

kalau sudah kotak hitam boleh hilang tanpa kesan begitu sahaja,

mesti ada sesuatu yang tidak kena.
Reply

Props Report

123Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 22-10-2014 08:15 PM , Processed in 0.147923 second(s), 28 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top