CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
View: 5744|Reply: 102

[Jenayah] [FATWA ULAMAK 2013 apr] halal Merogol Wanita Syria non Sunni

[Copy link]
Post time 4-4-2013 09:16 PM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Fatwa Permits Rape of Women in Syria




Yet another Islamic cleric recently made it permissible for the Islamic fighters waging a jihad in Syria¡ªpolitely known as ¡°the opposition¡±¡ªto rape the nation¡¯s women.

Salafi Sheikh Yasir al-¡®Ajlawni, a Jordanian of origin who earlier lived in Damascus, Syria for 17 years, posted a YouTube video last week where he said he was preparing to issue a ¡°legitimate fatwa¡± making it legal (in the eyes of Islam) for those Muslims fighting to topple secular president Bashar Assad and install Sharia law to ¡°capture and have sex with¡± all non-Sunni women, specifically naming Assad¡¯s own sect, the Alawites, as well as the Druze and several others, in short, all non-Sunnis and non-Muslims.


The sheikh used Islam¡¯s legitimate Arabic term for these hapless, non-Muslim women, melk al-yamin, a phrase that appears in Islam¡¯s sacred book, the Koran, and which is simply a reference to non-Muslim sex-slaves.  For example, Koran 4:3 commands Muslim men to ¡°Marry such women as seem good to you, two and three and four¡­ or what your right hands possess.¡±  Islam¡¯sulema, or ¡°scholars,¡± are unanimously agreed that ¡°what your right hands possess¡± is, according to Islamic law, simply a sex-slave. Linguistic evidence further suggests that she is seen more as an animal or a possession than a human¡ªhence this inhuman fatwa.

Jordanian Sheih Yasir al-¡®Ajlawni is certainly not the first cleric to legitimize the rape of infidel women in recent times. Calls to capture and rape non-Muslim women are appearing with increasing frequency from all corners of the Islamic world.

A few months earlier, Saudi preacher Muhammad al-Arifi also issued a fatwa allowing jihadi fighters to engage in ¡°intercourse marriage¡± with captive Syrian women that lasts for a few hours ¡°in order to give each fighter a turn¡±¡ªalso known as gang-rape.

Then there is Egyptian Sheikh Ishaq Huwaini, who once lectured on how infidel captives, or to use another term from the Koran, ghanima, the ¡°spoils of war,¡± are to be distributed among the jihadis and taken to ¡°the slave market, where slave-girls and concubines are sold.¡± He, too, referred to such women as ¡°what your right hands possess,¡± saying:  ¡°You go to the market and buy her, and she becomes like your legal mate¡ªthough without a contract, a guardian, or any of that stuff¡ªand this is agreed upon by theulema¡­.  In other words, when I want a sex-slave, I go to the market and pick whichever female I desire and buy her.¡±

Indeed, even some Muslim women advocate the enslavement and rape of fellow (non-Muslim) women.  Kuwaiti political activist, Salwa al-Mutairi,   for instance, is working to see the institution of sex-slavery return.  In a video she posted online, she explained how she once asked Islam¡¯s greatest authorities living in the city of Mecca, the city of Islam, about the legality of sex-slavery and how they all confirmed it to be perfectly legitimate.  According to Mutairi:

A Muslim state must [first] attack a Christian state¡ªsorry, I mean any non-Muslim state¡ªand they [the women, the future sex-slaves] must be captives of the raid. Is this forbidden? Not at all; according to Islam, sex slaves are not at all forbidden. Quite the contrary, the rules regulating sex-slaves differ from those for free women [i.e., Muslim women]: the latter¡¯s body must be covered entirely, except for her face and hands, whereas the sex-slave is kept naked from the bellybutton on up¡ªshe is different from the free woman; the free woman has to be married properly to her husband, but the sex-slave¡ªhe just buys her and that¡¯s that.

The Kuwaiti activist went on to offer concrete suggestions: ¡°For example, in the Chechnya war, surely there are female Russian captives. So go and buy those and sell them here in Kuwait; better that than have our men engage in forbidden sexual relations. I don¡¯t see any problem in this, no problem at all.¡±

One can go on and on with more examples.  The point is that last week¡¯s fatwa permitting the jihadi-led ¡°opposition¡± to target and rape non-Sunni Syrian women is in good company, and certainly not an aberration.

Fatwa Permits Rape of Women in Syria



Last edited by MrRothschild on 5-4-2013 08:16 PM

Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2013 09:19 PM | Show all posts | Share
ulamak ni bagi rogol perempuan syiah ke? sorry adam tak faham bahasa org eropah
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2013 09:31 PM | Show all posts | Share
janji sunni tetap syumul ....
yang lain kapir kapir belaka
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2013 09:32 PM | Show all posts | Share
lebat benor jambang nye..sampai bodoh tak leh pikir...shit punya tok lobai
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2013 09:38 PM | Show all posts | Share
Ini bukan fatwa baru. Semua orang pon tahu bahawa hamba wanita (termasuk tawanan perang) halal di tala di dalam Islam.

Ayat al Quran melarang kita mengharomkan apa yang Allah SWT telah halalkan adalah terpakai. ( Nota: Selalunya ayat ini digunakan oleh pakar-pakar "hikmah berpoligami" )

Tentang wanita hamba dilarang menutup tubuh mereka itu pula, Imam Shafie (atau nama sebenernya Muhammad bin Idris) sundri berpendapat bahawa aurat bagi wanita hamba ialah menutup dari pusat sehingga ke lutut. (Haaa....hat yang ini ramai pakar-pakar aurat yang tak tahu.....prrrrrrrrrrrpfffftght ).

Namun begitu walaupon menala hamba wanita dan tawanan perang itu halal, Islam ada mengariskan benerapa syarat - ia itu kita dilarang menala hamba wanita yang pernah ditala oleh bapa kita. "Bapa" disini bermaksud bapa kandung. Bapa angkat yang tala kalu, tak pa.

Lagi satu syarat ialah Islam melarang kita melakukan 'coitus interruptus' ia itu mengeluarkan zakar sejurus sebelum inzal (yakni pancut diluar), apabila menala hamba wanita.

Wallahualam.

Maideen~Kita harus kembali kepada Islam sebenerrrr..... Last edited by Maideen. on 4-4-2013 09:52 PM

Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2013 09:46 PM | Show all posts | Share
Leh caye ke ni...sape raymond ibrahim tu....
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2013 11:46 PM | Show all posts | Share
Maideen. posted on 4-4-2013 09:38 PM
Ini bukan fatwa baru.  Semua orang pon tahu bahawa hamba wanita (termasuk tawanan perang) halal di ...

maideen, mesia bila nak keluar fatwa boleh menala pompuan kapiaq?
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2013 11:55 PM | Show all posts | Share
Ikut sunnah rasulullah kot? Mklum lah ummah sunni kan?
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2013 11:59 PM From the mobile phone | Show all posts | Share
Ada tak fatwa menala bini calon parti lawan yang kalah?
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 12:03 AM | Show all posts | Share
ultra78 posted on 4-4-2013 11:59 PM
Ada tak fatwa menala bini calon parti lawan yang kalah?

ko berhajat dgn bini siapa? najib?
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 12:42 AM | Show all posts | Share
raymond ibrahim ni papagomo intelectual versi coptic christian.. ada gak penganut tulisan raymond ibrahim nih... lalalalala...
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 12:44 AM | Show all posts | Share
perikemanusiaan dia di mana?
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 12:45 AM | Show all posts | Share
Maideen. posted on 4-4-2013 09:38 PM
Ini bukan fatwa baru.  Semua orang pon tahu bahawa hamba wanita (termasuk tawanan perang) halal di ...


patutlah org lelaki islam suka perang   silap2, mak dia sendiri pun dia izin musuh tala! dasar lelaki!
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 12:47 AM | Show all posts | Share
muka olamak arab tu pun, bulat2 mcm muka lelaki gila seks!  patut dikembiri saja satu2, sblum mrk prgi perang!
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 12:56 AM | Show all posts | Share
jgnlah ada lobai yg menala bini najib wlpn dia kalah perang.
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 01:16 AM | Show all posts | Share
Acong posted on 4-4-2013 11:46 PM
maideen, mesia bila nak keluar fatwa boleh menala pompuan kapiaq?

Mamak anti-Islam tu kalau nak kondem Islam mesti antara paling laju...dari dulu lg

Dia masih menunggu agar dlm Islam diberi fatwa membenarkan menala sesape saja ikut suka termasuk menala haiwan bahiimatul an'aam spt yg menjadi kelaziman umat agamanya...
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 01:47 AM | Show all posts | Share
bini nuart ada orang nak rogol tak?  bini nik aziz tanpa seurat benang cemana plak ?
Last edited by versys on 5-4-2013 01:49 AM

Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 01:47 AM From the mobile phone | Show all posts | Share
Astaghfirullah... jahatnye mulut masing2. Ingat ibu kamu smua pun wanita juga. Hormati wanita.
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 02:20 AM | Show all posts | Share
Matakilat posted on 5-4-2013 01:47 AM
Astaghfirullah... jahatnye mulut masing2. Ingat ibu kamu smua pun wanita juga. Hormati wanita.

Jahat lagi mulut yg lantang mengkondem Islam ke hulu & mempersenda Islam ke hilir...hormati agama Islam!
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 02:36 AM | Show all posts | Share
TT pyro cina bangsat pondan yahudi lu mesti dah kena tala pader meden aljxbxri ye
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 03:15 AM | Show all posts | Share
Acong posted on 4-4-2013 11:46 PM
maideen, mesia bila nak keluar fatwa boleh menala pompuan kapiaq?

Apa Malaysia kena kluar fatwa lain plak. Hukum Islam universal.

Nasib baik aku bukan lobai newbie berhinguih nak tunjuk terer yang ingat sumua orang kagum dengan sarban janggut dan perkataan perkataan berbunyi arab. Tidak kalu musti aku kata Isle terhina.....prrrrrrrrrpffftght
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 03:19 AM | Show all posts | Share
versys posted on 5-4-2013 01:47 AM
bini nuart ada orang nak rogol tak?  bini nik aziz tanpa seurat benang cemana plak ?

Seungguhnya bini Nuart dan Nik Ajis sekiranya ditinggalkan tanpa seurat benang sekalipun nescaya tidak akan ditala mana2 jejaka hatta perogol bersiri serta gila seks... tapi lobai kepala atas berbalut kemas kepala bawah tak leh kontrol kalu,  aku tak jamin.....
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 03:21 AM | Show all posts | Share
Maya1001 posted on 5-4-2013 12:47 AM
muka olamak arab tu pun, bulat2 mcm muka lelaki gila seks!  patut dikembiri saja satu2, sblum mrk pr ...

Tak baik menghina ulamak macam tu.... Mereka hanya menyatakan hukum Allah yang jelas dan nyata.
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 03:36 AM | Show all posts | Share
Maya1001 posted on 5-4-2013 12:44 AM
perikemanusiaan dia di mana?

Seperti yang Maideen terangkan di atas, bak kata pakar pakar hikmah poligami , kita tak boleh haromkan apa yang Allah telah halalkan untuk kita....

Cer tengok tafsir ni:

¡°Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengharamkan segala sesuatu yang baik yang telah Allah halalkan bagi kamu, dan janganlah kamu melampaui batas. Sesungguhnya, Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas. Dan makanlah makanan yang halal lagi baik dari apa yang Allah telah rezekikan kepadamu, dan bertakwalah kepada Allah yang kamu beriman kepada-Nya.¡± (QS. Al-Ma`idah: 87--88)



Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 03:38 AM | Show all posts | Share
Maya1001 posted on 5-4-2013 12:45 AM
patutlah org lelaki islam suka perang   silap2, mak dia sendiri pun dia izin musuh tala! d ...

I don't think so bahawa hukum halal menala tawanan perang ini menyebabkan lelaki Isle suka perang.

Ini kerana ramai daripada lobai lobai pejuang Isle tidak tahu akan hukum Allah yang basic tentang menala hamba wanita dan tawanan perang dan adab adab nya, ini.

Hukum  pasai "aurat" kalu, depa memang macam  terer lah.... Tapi pasal hukum hukum yang dikatakan oleh ulamak ulamak dalam posting tuan rumah ni, haram depa tak pernah dengar.

Jangan takajut jika ada lobai lobai ketayap atau spesis tudung laboh sampai ketumit ini takajut berok bertanya " Betul kah ini?" atau " Tak khen lah'.

Malah mungkin ada juga ini yang menulis laporan ini hanya menipu dan mahu memburuk burukan Islam. Dah lah bodoh , ingat orang pembohong macam dia jugak ....

Wallahualam.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

27-4-2015 01:35 PM GMT+8 , Processed in 0.162342 second(s), 11 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list