Tanda - Tanda Kehadiran Makhluk Ghaib - Misteri,Paranormal & Sakti - Peristiwa - CARI Infonet -

CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Search
View: 4760|Reply: 21

Tanda-Tanda Kehadiran Makhluk Ghaib

[Copy link]
Post time 5-4-2013 09:43 PM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Tanda-Tanda Kehadiran Makhluk Ghaib


Tak semua orang diberkahi dengan indera ke tujuh yang katanya bisa mendengar, melihat kehadiran makhluk yang tak kasat mata. Tetapi, banyak orang yang cukup sensitif dan boleh merasakan adanya makhluk gaib yang sedang mengamati atau lewat di sekitarnya.Nah, ternyata ada tanda-tanda atau kejadia aneh yang menunjukkan kehadiran makhluk halus, walaupun Anda tak dapat melihatnya. Apa sajakah tanda itu?
Tanda 1:
Tiba-tiba ada angin yang lewat dan semilir, padahal Anda tahu benar ruangan tersebut tak memiliki akses keluar masuk angin. Tak berapa lama, tengkuk atau bagian tubuh lain jadi merinding.
Tanda 2:
Aroma wewangian bunga, menyan, hio yang dibakar, ubi-ubian bakar, atau bau tak sedap (apek) yang menunjukkan ada makhluk sedang lewat atau berdiam di tempat tersebut.
Tanda 3:
Bila aromanya seperti amis darah, konon ada Sundel Bolong yang sedang lewat.
Tanda 4:
Lolongan anjing di malam hari, menunjukkan ada makhluk halus yang sedang lewat. Dan apabila lolongan tersebut ternyata berada di tempat yang agak jauh, artinya si anjing itu yang telah melihatnya.
Tanda 5:
Apabila ada aroma menyengat seperti bekas pembakaran, artinya ada hantu yang tubuhnya sudah rusak tak sempurna. Biasanya ia mati akibat luka bakar.
Tanda 6:
Tiba-tiba benda yang diam bergerak sendiri, padahal tidak diangkat, dan tidak ada gempa. Biasanya hantu yang usil senang memainkan barang-barang dan mengganggu manusia yang ada di tempat tertentu.
Tanda 7:
Masuk ke sebuah ruangan, Anda merasakan ruangan itu terkesan suram dan lusuh. Ruangan ini seringkali dijadikan tempat yang ditunggu oleh makhluk halus.
Tanda 8:
Terkadang ada aroma tembakau yang kering dan siap dilinting pada kertas. Dan bau itu muncul di tengah-tengah ruangan yang tak ada akses tembakau apapun, tandanya ada hantu orang yang sangat sepuh (tua) sedang melintas di sana.
Tanda 9:
Saat lewat di persimpangan jalan atau di pekuburan tiba-tiba motor atau kereta yang Anda bawa terasa berat. Jangan berteriak dan berhenti. Santai saja, dan terus berjalan sampai melewati jembatan atau pekuburan selanjutnya. Biasanya, ada kuntilanak yang menumpang di kendaraan Anda.
Tanda 10:
Saat ada kupu-kupu datang dan masuk ke dalam rumah serta hinggap pada anak kecil, konon saat itu arwah nenek moyang/datukk/nenek sedang datang berkunjung dan rindu anggota keluarganya.







Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2013 10:25 PM | Show all posts | Share
agak konfius skit dgn yg no 10 tuh..sbb org2 tua bnyk ckp cam tuh..n kebetulan jgak mmg ada rama2 beso masa hari kematian smpai lebih kurang ari ke 7..wallahu'alam..
Reply

Use magic Report

Post time 6-4-2013 10:16 AM | Show all posts | Share
Translate to Bahasa Malaysia please....
Reply

Use magic Report

Post time 6-4-2013 12:12 PM | Show all posts | Share
tak paham bahasa indon!
Reply

Use magic Report

Post time 6-4-2013 12:44 PM | Show all posts | Share
copy paste je ko nie...kalau ye pun edit la skit bahasa tue...
Reply

Use magic Report

Post time 6-4-2013 01:59 PM | Show all posts | Share
kuzaime posted on 5-4-2013 10:25 PM
agak konfius skit dgn yg no 10 tuh..sbb org2 tua bnyk ckp cam tuh..n kebetulan jgak mmg ada rama2 be ...

Lol Memang ada kupu-kupu yang terbang masuk ke rumah saya beberapa hari sebelum ibu bapa saya pergi melawat kubur datuk dan nenek saya untuk Qingbing.Tapi saya tak pernah percaya walau sedikit pun bahawa itu roh mereka.

Last edited by Lobos on 6-4-2013 02:03 PM

Reply

Use magic Report

Post time 6-4-2013 03:20 PM | Show all posts | Share
Lobos posted on 6-4-2013 01:59 PM
Lol Memang ada kupu-kupu yang terbang masuk ke rumah saya beberapa hari sebelum ibu bapa saya perg ...

Qingbing tu mende?
Reply

Use magic Report

Post time 6-4-2013 03:27 PM | Show all posts | Share
Nape?Tak caye? posted on 6-4-2013 03:20 PM
Qingbing tu mende?

Agaknya ia hari untuk melawat kubur ibu bapa yang dah mati bagi orang Cina.

Reply

Use magic Report

Post time 6-4-2013 05:46 PM From the mobile phone | Show all posts | Share
Lately banyak kali rama2 / kupu2 kecil masuk rumah especially waktu malam? Apakah arwah tok nenek aku balik tgk anak cucu? Homaigod tok nenek, takyah la balik! Anak cucu ok2 je :Q
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2013 02:04 PM | Show all posts | Share
tok nenek da transform jadi kupu2 kecil gitu..
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2013 01:13 AM | Show all posts | Share
cakap indon pening la
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2013 05:45 PM | Show all posts | Share
NazilaSK posted on 6-4-2013 05:46 PM
Lately banyak kali rama2 / kupu2 kecil masuk rumah especially waktu malam? Apakah arwah tok nenek ak ...

..rasa nak gelak berguling2 ngan statement neh...

Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2013 05:49 PM | Show all posts | Share
yg ke10 tu bukn ada orng nak datang meih????

kiranya kupu2 mcm nak bgtau yg ada tetamu or sedara nak dtg....tu kat tmpat kmi
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2013 07:31 PM | Show all posts | Share
Tt ni indon ke..kebanyakan thread fakta menarik tapi isi hampeh disebabkan bahasa..spoilt mood nak baca
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 03:28 PM | Show all posts | Share
QziraH posted on 8-4-2013 05:49 PM
yg ke10 tu bukn ada orng nak datang meih????

kiranya kupu2 mcm nak bgtau yg ada tetamu or sedar ...

ha ah kan...aku masa kecik2 dulu pun kalo ada rama2 masuk umah atau kalo ada kucing jilat muka depan pintu umah,mesti mak abah aku cakap...haa...kome cepat kemas umah...ni mesti ada org nak dtg nih...dan kami pun terkedek2 kemas permainan yg besepah2...dan....tgu la ptg atau esoknyer...mesti tercongok org dtg umah...biasanya opah atau sedara mara yg lain...dedulu umah mana ada tipun....kalo rama2 tu lama berlegar2 dlm umah dan masuk bilik,haaaa....mesti tetamu tu akan bermalam...hihihih...nmpak cam dongeng kan...tp mmg btl2 jd...mgkn kebetulan....
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 03:36 PM | Show all posts | Share
suatumasa posted on 9-4-2013 03:28 PM
ha ah kan...aku masa kecik2 dulu pun kalo ada rama2 masuk umah atau kalo ada kucing jilat muka dep ...

tu lah kdang2 x nak prcya lansung...tp....huhuhuhh bukn takat kebtulan...smuanya....betol2
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2013 12:25 PM | Show all posts | Share
Tanda 11..
Masuk ke sebuah ruangan bacaan, Anda merasakan tidak memahami isi ruangan itu. Ruangan ini pasti hanya Indon Indon saje faham sik !! LOL..
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2013 03:22 PM | Show all posts | Share
aku dulu penah ade bau wangi 1 umah... aku siap tegur sape yg pakai minyak wangi nih... mak aku marah sbb tgur pastu trus suh tido...
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2013 03:42 PM | Show all posts | Share
kalo la leh mintak jadi apa bila dah mati.. roh idup semula aku nak jadi burung.. sbb leh terbang sana sini leh tengok sanak saudara aku tengah buat apa..

kalo jadi rama2 nti kena makan dgn katak...
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2013 03:50 PM | Show all posts | Share
oooo...bau ubi2an tu tanda ek...sll je bau kt lpt time balik kuantan....igtkn org kampung yg duk dlm utan nu rebus ubi...sedap giler bau die bt sy terliur...ok xnk dh bau pasni
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2013 01:33 AM | Show all posts | Share
pecayela kt indon tuu.wakakakaa. patut letak kt thread lawak neh
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2013 12:54 AM | Show all posts | Share
klo pasal bulu tengkuk naik tu... ada maakna lain..
klo bulu tengkuk tu naik dan rasa seram sejuk sgt makna nya benda tu berada dekat.
klo dgr suara mengilai, klo kuat bererti dia jauh, klo perlahan beerti dia dekat.
dan klo rasa sesak nafas, suhu jatuh tp badan berpeluh2 tu bermakna dia ada dekat.
klo rama2 dtg , rama2 tu mewakili jin, tp tak tau baik or jahat.. kdg2 dah ahalu pun dia akan datang juga.. aku siap bagi dia duduk kat tgn aku lagi
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

6-7-2015 08:58 AM GMT+8 , Processed in 0.153876 second(s), 12 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list