CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
12345Next
Return Post new threads
Show: 12090|Reply: 110

Enot Sedia Teruskan Hidup Tanpa Suami

[Copy link]

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 9-4-2013 12:42 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Updated: Selasa April 9, 2013 MYT 11:31:28 AM

Enot Sedia Teruskan Hidup Tanpa Suami

Oleh FERIDE HIKMET ATAK (feride@thestar.com.my)


Enot redha dia dan suami tiada persefahaman lagi

KUALA LUMPUR: Pelakon Enot sedia meneruskan hidupnya tanpa suami, Zainul Abidin Mat Noor, 42, selepas merasakan kedua-dua mereka tidak lagi mempunyai keserasian dan persefahaman di dalam rumah tangga.

Enot atau nama sebenarnya Alliza Abdullah, 33, mengakui dia membuat keputusan memfailkan perceraian terhadap suaminya di Pejabat Agama Kajang awal Mac lalu selepas bertahun-tahun cuba menyelamatkan perkahwinan mereka.

"Ini sahaja jalan yang ada bagi menyelesaikan masalah kami suami isteri.

"Saya harap, dapat meneruskan kehidupan macam biasa selepas ini dan ingin bina hidup baru bersama anak-anak.

"Hidup mesti diteruskan. Cuma saya tidak boleh menceritakan punca hubungan kami retak," katanya kepada mStar Online.

Tambah Enot, proses tuntutan cerai masih lagi berjalan memandangkan Zainum telah menghilangkan diri sejak sebulan lalu dan sudah dua kali suaminya itu gagal hadir ke mahkamah.

Enot yang sebelum ini dikenali menerusi drama Mat Despatch dan Zainul telah bernikah pada 21 November 2008 di pejabat Agama Kajang dan tidak dikurniakan cahaya mata.

Ia merupakan perkahwinan kedua Enot selepas bercerai pada tahun 2006 dan mempunyai dua orang anak iaitu Andriana Balqis, 12 dan Ariana Qaseh Qistina, 6, daripada perkahwinan terdahulu.

Sementara itu, Enot berkata, selepas selesai kes penceraiannya itu, dia ingin memberi fokus sepenuhnya terhadap karier lakonannya bagi menampung kehidupannya dan anak-anak.

"Saya ingin membuat kemunculan semula tahun ini memandangkan tahun lepas tidak banyak kerja lakonan yang saya ambil.

"Bagaimanapun saya harap tidak ada lagi yang bertanyakan saya tentang isu (penceraian) ini. Berilah saya sedikit masa dan ruang untuk diri sendiri," ujarnya.
1

View rating log

      
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 9-4-2013 12:43 PM |All posts
bagus lah enot. marriage isn't the pinnacle of human existence. salute pada enot kerana menunjukkan kekuatan sebagai seorang wanita sejati dgn tidak meroyan berbulan2 di akhbar dan menjaja kisah rumahtangga utk raih simpati.
ANYTHING YOU CAN DO, I CAN DO BETTER.

Ke arah karatz sampah sifar.
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 9-4-2013 12:44 PM |All posts


      
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 9-4-2013 12:46 PM |All posts
Santeira posted on 9-4-2013 12:43 PM
bagus lah enot. marriage isn't the pinnacle of human existence. salute pada enot kerana menunjukkan  ...
bagus lah enot. marriage isn't the pinnacle of human existence. salute pada enot kerana menunjukkan kekuatan sebagai seorang wanita sejati dgn tidak meroyan berbulan2 di akhbar dan menjaja kisah rumahtangga utk raih simpati.

statement makan dalam bagi beberapa orang artis, bertudung dan tak bertudung..
Muka hazab tak payah buat avatar.. turn off..
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 9-4-2013 12:46 PM |All posts





      
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 9-4-2013 12:47 PM |All posts

Baertabah yer..
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 9-4-2013 12:47 PM |All posts
milo_888 posted on 9-4-2013 12:46 PM
statement makan dalam bagi beberapa orang artis, bertudung dan tak bertudung..

---------------


ANYTHING YOU CAN DO, I CAN DO BETTER.

Ke arah karatz sampah sifar.
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 9-4-2013 12:51 PM |All posts
go Enot go !
erm..
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 9-4-2013 12:52 PM |All posts
kagum dgn Enot.. seorang wanita yg cekal gitu..
If you cannot be Positive, then at least Be Quiet...
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 9-4-2013 12:53 PM |All posts
lagi artis sehati berdansa yg bercerai..
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 9-4-2013 12:57 PM |All posts
Suami dia kerja apa uols...
Rindu Mak. Al Fatihah untuk mak. Mak pergi tinggalkan kami pada 5 Ramadhan, 3 July 2014.
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 9-4-2013 01:02 PM |All posts
zila_hakimie posted on 9-4-2013 12:57 PM
Suami dia kerja apa uols...

tgk dlm primadona ri tu enot ckp laki die tak koje.. duk umah jdi surirumah.. sume enot yang tanggung
....i love my life....
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 9-4-2013 01:03 PM |All posts
bertabahlah enot
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 9-4-2013 01:07 PM |All posts
patut lah skunk ni enot rajin ikut DD berlakon

kesian enot

hrp enot jd wanita tabah
      
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 9-4-2013 01:08 PM |All posts
nadmal19 posted on 9-4-2013 01:02 PM
tgk dlm primadona ri tu enot ckp laki die tak koje.. duk umah jdi surirumah.. sume enot yang tangg ...

mushroom pun tgk gak episod tu
nampak mcm tak kisah je laki tk keje
dalam hati sapa yang tauuuu

      
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 9-4-2013 01:14 PM |All posts
huhu pendek gitu jodoh kan
apa2pon moga enot bertabah
bcos im H A P P Y  
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 9-4-2013 01:18 PM |All posts
dugaan idop tu enot..
bertabahlah..
hasta manana ~ alwayz be mine
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 9-4-2013 01:18 PM |All posts
episod berapa yek primadona tu????? huhuhuh...nk tgk... semoga enot terus tabah
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 9-4-2013 01:19 PM |All posts
Jantan ni dulu ingat kawen ngan artis, dia blh tumpang glamour....tu jadi malas nak kerja..masa dlm rncgn Primadona tu, nmpk la riak muka sedih si Enot ni bila citer bab laki dok rumah, dia bg duit kat laki....elokla apa pun problem dia dan laki dia..hanya diaorg yg tahu, tp kalau dah tak balik ke rumah tu...baikla cerai aja...buat apa pikul buaya darat tu.....
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 9-4-2013 01:20 PM |All posts
dia rapat dgn didie..tgk pun didie slalu nak bg dia ceria..
hrp pershbtn mereka berkekalan..
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 9-4-2013 01:21 PM |All posts
Kita doakan segalanya dipermudahkan utk Enot and family
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 9-4-2013 01:27 PM |All posts
masa kat ABPBH nampak Enot duduk dgn tomboi
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 9-4-2013 01:29 PM |All posts
moga enot tabah menghadapinye...
teruskan kehidupan
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 9-4-2013 01:31 PM |All posts
mmg patut laa mintak cerai..lelaki kalo tak keje duk umah arapkan duit isteri ialah lelaki yg dayus!
masih menunggu pemilik bom nak guling kerajaan didakwa di mahkamah
Reply

Props Report

Emperor

.... suatu masa ....

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 9-4-2013 01:33 PM |All posts
mushroomsup posted on 9-4-2013 01:08 PM
mushroom pun tgk gak episod tu
nampak mcm tak kisah je laki tk keje
dalam hati sapa yang tauuuu
...

akar bambu bersesap-sesap
anaklah kucing dalam perahu
terbakar rumah menjadi asap
terbakar hati orang tak tahu

moga enot tabah
appearance can be deceptive. im anything but fine. i feel like the sun has set and not rise for five days. im in perpetual night here...
Reply

Props Report

12345Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 25-10-2014 08:34 AM , Processed in 0.150905 second(s), 43 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top