Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Search
15350
View
110
Reply

Enot Sedia Teruskan Hidup Tanpa Suami

[Copy link]

Author: mixed       Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-4-2013 12:42 PM | Show all posts |Read mode
Updated: Selasa April 9, 2013 MYT 11:31:28 AM

Enot Sedia Teruskan Hidup Tanpa Suami

Oleh FERIDE HIKMET ATAK (feride@thestar.com.my)


Enot redha dia dan suami tiada persefahaman lagi

KUALA LUMPUR: Pelakon Enot sedia meneruskan hidupnya tanpa suami, Zainul Abidin Mat Noor, 42, selepas merasakan kedua-dua mereka tidak lagi mempunyai keserasian dan persefahaman di dalam rumah tangga.

Enot atau nama sebenarnya Alliza Abdullah, 33, mengakui dia membuat keputusan memfailkan perceraian terhadap suaminya di Pejabat Agama Kajang awal Mac lalu selepas bertahun-tahun cuba menyelamatkan perkahwinan mereka.

"Ini sahaja jalan yang ada bagi menyelesaikan masalah kami suami isteri.

"Saya harap, dapat meneruskan kehidupan macam biasa selepas ini dan ingin bina hidup baru bersama anak-anak.

"Hidup mesti diteruskan. Cuma saya tidak boleh menceritakan punca hubungan kami retak," katanya kepada mStar Online.

Tambah Enot, proses tuntutan cerai masih lagi berjalan memandangkan Zainum telah menghilangkan diri sejak sebulan lalu dan sudah dua kali suaminya itu gagal hadir ke mahkamah.

Enot yang sebelum ini dikenali menerusi drama Mat Despatch dan Zainul telah bernikah pada 21 November 2008 di pejabat Agama Kajang dan tidak dikurniakan cahaya mata.

Ia merupakan perkahwinan kedua Enot selepas bercerai pada tahun 2006 dan mempunyai dua orang anak iaitu Andriana Balqis, 12 dan Ariana Qaseh Qistina, 6, daripada perkahwinan terdahulu.

Sementara itu, Enot berkata, selepas selesai kes penceraiannya itu, dia ingin memberi fokus sepenuhnya terhadap karier lakonannya bagi menampung kehidupannya dan anak-anak.

"Saya ingin membuat kemunculan semula tahun ini memandangkan tahun lepas tidak banyak kerja lakonan yang saya ambil.

"Bagaimanapun saya harap tidak ada lagi yang bertanyakan saya tentang isu (penceraian) ini. Berilah saya sedikit masa dan ruang untuk diri sendiri," ujarnya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 12:43 PM | Show all posts
bagus lah enot. marriage isn't the pinnacle of human existence. salute pada enot kerana menunjukkan kekuatan sebagai seorang wanita sejati dgn tidak meroyan berbulan2 di akhbar dan menjaja kisah rumahtangga utk raih simpati.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-4-2013 12:44 PM | Show all posts


Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 12:46 PM | Show all posts
Santeira posted on 9-4-2013 12:43 PM
bagus lah enot. marriage isn't the pinnacle of human existence. salute pada enot kerana menunjukkan  ...
bagus lah enot. marriage isn't the pinnacle of human existence. salute pada enot kerana menunjukkan kekuatan sebagai seorang wanita sejati dgn tidak meroyan berbulan2 di akhbar dan menjaja kisah rumahtangga utk raih simpati.

statement makan dalam bagi beberapa orang artis, bertudung dan tak bertudung..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-4-2013 12:46 PM | Show all posts





Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 12:47 PM | Show all posts

Baertabah yer..
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 12:47 PM | Show all posts
milo_888 posted on 9-4-2013 12:46 PM
statement makan dalam bagi beberapa orang artis, bertudung dan tak bertudung..

---------------


Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 12:51 PM | Show all posts
go Enot go !
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 12:52 PM | Show all posts
kagum dgn Enot.. seorang wanita yg cekal gitu..
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 12:53 PM | Show all posts
lagi artis sehati berdansa yg bercerai..
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 12:57 PM | Show all posts
Suami dia kerja apa uols...
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:02 PM | Show all posts
zila_hakimie posted on 9-4-2013 12:57 PM
Suami dia kerja apa uols...

tgk dlm primadona ri tu enot ckp laki die tak koje.. duk umah jdi surirumah.. sume enot yang tanggung
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:03 PM | Show all posts
bertabahlah enot
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-4-2013 01:07 PM | Show all posts
patut lah skunk ni enot rajin ikut DD berlakon

kesian enot

hrp enot jd wanita tabah
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:08 PM | Show all posts
nadmal19 posted on 9-4-2013 01:02 PM
tgk dlm primadona ri tu enot ckp laki die tak koje.. duk umah jdi surirumah.. sume enot yang tangg ...

mushroom pun tgk gak episod tu
nampak mcm tak kisah je laki tk keje
dalam hati sapa yang tauuuu

Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:14 PM | Show all posts
huhu pendek gitu jodoh kan
apa2pon moga enot bertabah
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:18 PM | Show all posts
dugaan idop tu enot..
bertabahlah..
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:18 PM | Show all posts
episod berapa yek primadona tu????? huhuhuh...nk tgk... semoga enot terus tabah
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:19 PM | Show all posts
Jantan ni dulu ingat kawen ngan artis, dia blh tumpang glamour....tu jadi malas nak kerja..masa dlm rncgn Primadona tu, nmpk la riak muka sedih si Enot ni bila citer bab laki dok rumah, dia bg duit kat laki....elokla apa pun problem dia dan laki dia..hanya diaorg yg tahu, tp kalau dah tak balik ke rumah tu...baikla cerai aja...buat apa pikul buaya darat tu.....
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:20 PM | Show all posts
dia rapat dgn didie..tgk pun didie slalu nak bg dia ceria..
hrp pershbtn mereka berkekalan..
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:21 PM | Show all posts
Kita doakan segalanya dipermudahkan utk Enot and family
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:27 PM | Show all posts
masa kat ABPBH nampak Enot duduk dgn tomboi
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:29 PM | Show all posts
moga enot tabah menghadapinye...
teruskan kehidupan
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:31 PM | Show all posts
mmg patut laa mintak cerai..lelaki kalo tak keje duk umah arapkan duit isteri ialah lelaki yg dayus!
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2013 01:33 PM | Show all posts
mushroomsup posted on 9-4-2013 01:08 PM
mushroom pun tgk gak episod tu
nampak mcm tak kisah je laki tk keje
dalam hati sapa yang tauuuu
...

akar bambu bersesap-sesap
anaklah kucing dalam perahu
terbakar rumah menjadi asap
terbakar hati orang tak tahu

moga enot tabah
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2016 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.070205s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list