CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
12345678910Next
Return Post new threads
Show: 9759|Reply: 232

salah ka aku maki abah aku atas apa yg dia buat kat kami..

[Copy link]

Rank: 3Rank: 3

Post on 1-6-2013 07:39 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

mood sekarang-menangis tahap gaban sampai terketaq -ketaq badan pasai baru lepas p jumpa abah aku..
cita dia camnih..parent aku bercerai time aku umuq 5 taun lebey kurang..skrang umuq aku da 25..time dengan mak aku dulu pon,abah aku kawin 3,mak aku bini no 2,motif jadi bini no 2 bukan sal mak aku jadi prampas apa ka,tp telah ditipu oleh abah aku yg mengaku bujang.hidup kami sangat la ssh sbb abah aku kuat main no ekoq dulu dan sampai skrang aku rasa dia menten ja berjudi..
   lepas bercerai suma anak2 ikut mak..ada 7 orang semua..aku yg kecik skali dan ofcoz la yg lain masih skolah.tp kami dok kat tanah abah yg dipajakkan kat kak dia..cita napa tanah nih dipajak,dulu abah aku kuat main judi dan selalu berhutang dengan kak dia,bila hutang dah tggi,dia x mampu nak bayaq dan pajakkan tanah dia sebanyak 3k kat kak dia..pas dia tinggal kami,kami dok kat tanah 2 la.dia x penah bagi nafkah lansung lepas bercerai untuk kami..mak aku la yg bersusah payah cari duit untuk sara kami yg kecik2 nih.bangun awal buat nasik lemak dan kuih untuk letak kat kedai2,pas2 p berniaga kat market,balik petang buat rojak meniaga untuk budak2.kira 100% hidup kami ditanggung oleh mak aku..
       dalam darjah 2 mak aku kahwin lain,tp mak aku menten kja dan mak aku mmg x mengharap duit laki la..kawin pon mak aku cita sal pak tiri aku 2 bomohkan mak aku..dia ngaku sniri pas kawin ngan mak aku..tp mak aku redha la dah jodoh dia.
       k,nak crita pasal abah aku balik,abah aku nih kja dia,lepas kawin,kawin,pas2 kawin lagi..aku sniri xtaw bapa bini dia apatah lagi nak knal anak dia yg ramai 2..kami cuma baik dengan anak bini no 1 ja..bini no 1 dulu ada sorang anak..kami panggil kak as.yg lain aku mmg x knal.skang kami da besaq,dah senang2 pon hasil usaha mak aku..rumah kami pon da besaq,x ssh cam dulu.keta2 kami pon bley pakai import2 dan mak aku menten berniaga kat market lagi sampai sekarang.bley la mak aku merasa pakai bmw walopon 3 series.abah aku pulak bila kami adik bradik dah senang,dia pon datang pindah dok dekat2 dengan kami..bagi aku sangat la x sesuai dia mai dok dekat cni..pas2 siap p berniaga dekat dengan mak aku lagi.mak aku stres gila dengan dia.
         tp macam manapon tiap2 kali raya kami akan p raya kat umah dia ramai2.tp yg raya sebelom nih kami p x sempat masok umah lagi dah kena halau.dia kata kami adik bradik anak x guna.dia cakap dia x puas ati sal kak aku pegi umrah  x bgtaw dia.dia malu bila kawan2 dia tnya dia xtaw nak jawab.yang aku x puas ati kat cni,orang tnya pasal 2 taw plak dia nak malu,abeh tggal kami kcik2 tnpa nafkah x plak dia rasa nak malu dekat kawan2 dia..lepas dia kata 2,kak aku mmg maki dia balik kaw2 la..contoh makian"abah 2 yg abah x guna,abah tggal kami,x bagi duit dekat kami,langsung x amik taw pasai kami,abah macam b*rit"agak kasar,tp aku rasa mmg patut abah aku kena cam 2..
         skang masaalah aku plak,aku nak kawin.dengan polis.pepaham ja la depa nih banyak sangat protokolnya.mohon yg 2 la,yg nih la.skang dowang nak ic abah aku..benda 2 aku da agak sangat ssh nak dapat..pegi umah nak raya pon da kner halau,apatah lagi nak mintak ic dia dan nak jadikan dia wali.dan dia mmg bengang kat aku sama pasalaku time jmpa dia x pernah nak teguq dia..korang bayangkan,die tggl aku time aku umo 5 tahun,n skang kalo jmpe aku nak kne buat2 ramah dengan dia..aku mmg x reti dan x boleh..aku pon ajak la abang2 aku pegi umah dia,tp semua xnak pegi,redha je la,aku ajak kawan aku ngan husband die ngan bapak die,bapak die besfren dengan abah aku.bapak die pesan da,kalo abah ang cakap apa,jangan lawan.dengaq ja..
         sampai2 umah dia tadi,x sempat nak duduk die dah dok cakap lebey kurang dengan aku..pas2 die tnya,yg ampa x puas ati dengan aku sangat pasaipa,muka aku pon x mau tengok.aku diam lagi..pas2 dia dok merapu macam2 da,aku da x tahan.aku maki jer balik.dia kata,ang ingat sama,tanah yg hampa dok 2 tanah sapa,16 tahun hampa duduk skupang pon hampa x bayaq.aku cakap jer balik,abeh,abah tggal kami skupang pon abah x bagi abah x pikiaq.dia kata kalo aku ada duit po9n jangan harap aku nak bagi skupang pon dekat mak ang.mak ang dulu time dengan aku dah dok kuaq ngan si pak tiri aku 2.aku jerit kuat2,cek x percaya.pas2 dia stat mengungkit time dia jaga aku kcik2 dulu.dok kata time nak jadi wali baru nak cari dia.aku lagi panas,aku da stat bangun sambil kata,cek x heran la abah nak jadi wali ka dak.cek nak panggil abah 2 abah pon abah x layak dapat.abah aku pon dah bangun,dia cakap ang anak x guna,aku nak penyepak ang.aku cakap lagi,abah nak sepak?mai r,cek x heran dengan suma 2.nak buat,buat la..pas2 abah aku8 halau balik..aku dah x tahan,truz masok keta dan mintak kawan aku antaq aku balik dulu..husband dia tggal jer dulu..
persoalannya..1.MEMANG SALAH AKU KA BILA AKU DAH X BOLEH NAK HORMAT ABAH AKU..
                      2.MACAMMANA AKU NAK DAPATKAN IC DIA,KALO X PERMOHONAN UNTUK KAWIN JADI SANGAT RUMIT
                      3.SSH X PROSEDUR NAK ISI BORANG UNTUK WALI KALAU DIA XMAU JADI WALI?






1

View rating log

eeiiiuuwwwwwwwwwww tolonglaaaa
Reply

Props Report

Post on 1-6-2013 07:43 PM |All posts
mintak kat mahkamah shariah mintak wali hakim sbb bapak dah jadi wali enggan..nnti pandai la mahkamah panggil bapak ko datang mahkamah untuk mintak kebenaran wali dan sbagainye....
1

View rating log

i am legend hadek2!..awwwww
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 1-6-2013 08:13 PM |All posts
kesiannye kau. adam patut belajar bersyukur.. urm. harap bertabah kawan..
My Gps HP Tracking Number https://www.sat-gps-locate.com/
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 1-6-2013 08:30 PM |All posts
oh ok. dah baca cite ko. panjang.
tapi aku takde idea lagi la setakat ni nak bagi (cewah bajet2 org nk dengar pendapat aku )
tapi satu je aku nak pesan. ko kena kalis lahar tau.
japgi berbondong orang komen thread ni. eh tak japgi sangat la, sbb ramai masih cuti.
tunggu senin ni. ha waktu tu nanti banyak la nasihat, hentaman, kutukan, pujian, pengalaman2 org yg ko dapat baca.
tak tau nak tulis apa. tapi nak jugak tulis.
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 1-6-2013 08:34 PM |All posts
erm....pjg citer ni.
komen kang ada yg hentam balik....wait & see other comment ler
A rose must remain with the sun and the rain.
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 1-6-2013 08:36 PM |All posts
TT patot hormat ayah TT , walaupun dia jahat macam mana pun dia tetap ayah TT

kalau pasal tak nak jadi wali ni , boleh rujuk mahkamah syariah. ikot pengetahuan aku selalunya kalau dah mahkamah pangil 3 kali (kalau tak silap aku lah ) tapi ayah TT still tak mau datang mahkamah dan menjadi wali . boleh lah gune wali hakim
1

View rating log

Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 1-6-2013 08:41 PM From mobile phone |All posts

La......kan pak kwn hang dah pesan siap-siap jgn melawann......
hang ni ketegaq....kan dah susah tu....mcmana hang nak kawin kalau dah jadi lagu ni.....

sepatutnya tadi, hang masuk je rumah dia, hang urut kaki dia....pujuk2 dia... biaq pi lah dia nak semboq hang....yang penting dapat kan ic....
kalau lagu ni....lambat lah hang dapat kawin....tak tau lah tahun bila blh settle....

sian kat hang.....kawin tu best oooo.....
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 1-6-2013 08:44 PM From mobile phone |All posts
hang siap je lah.....nanti akan kuar komen, buruk mcmanapun dia tetap ayah hang.....

mak & ayah kebal dosa....blh buat apa je kat anak-anak....
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 1-6-2013 09:10 PM |All posts
jazaa posted on 1-6-2013 08:44 PM
hang siap je lah.....nanti akan kuar komen, buruk mcmanapun dia tetap ayah hang.....

mak & ayah k ...

sis.... a'ah sbb tu xmo komen, psl inn len skit pendpt dr depa.
Xtau la dgq kat mana tp kalo mak bapak x asuh didik & jaga anak2 dgn betoi tu kira mak bapak derhaka kat anak2


ps: lama ilang hibernate ker sis?
A rose must remain with the sun and the rain.
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 1-6-2013 09:18 PM From mobile phone |All posts
pendapat akak pun lain Inn....
kalau akak tak jaga anak2....bila anak2 kuang ajar , akak kena telan je lah......anak2 dah dtg melawat tu pun dah besar rahmat.   tanggungjawb bapak bukan setakat dermakan sperm je.....kalau dah jadi lagu tu, ada hati lak nak org junjung tapak kaki hang, sedangkan hang dermakan sperm tu sbb hang nak syiok je.....entah-entah tak suka pun ada anak berderet-deret.....

* akak pakai ipad ni Inn...button reply tak berfungsi....
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 1-6-2013 09:28 PM |All posts
jazaa posted on 1-6-2013 09:18 PM
pendapat akak pun lain Inn....
kalau akak tak jaga anak2....bila anak2 kuang ajar , akak kena telan ...

patut la...Ipad rupanya.

Yup lelaki ramai yg hobi derma sperma.
Lepas tu bila anak melawan, mula la guna segala hukum agama.
walhal dia sendiri tak bagi asas kat anak2. Cer didik anak betul2, takkan la anak sesaja nk melawan.

Ntah la akk, ckp psl hukum kang ada yg kena hentam ni
inn pun senget psl agama ni, x layak komen byk.
A rose must remain with the sun and the rain.
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 1-6-2013 09:32 PM |All posts
kebetulan pulak....tt & forumer len cer baca link kat bawah ni. Bagus utk sama2 kita digest;

http://mforum.cari.com.my/forum. ... &extra=page%3D1
A rose must remain with the sun and the rain.
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 1-6-2013 10:05 PM From mobile phone |All posts
Bagi dia pinjam bmw sehari dua nnt sudi la dia jadi wali tu...
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 1-6-2013 10:47 PM |All posts
jazaa posted on 1-6-2013 08:44 PM
hang siap je lah.....nanti akan kuar komen, buruk mcmanapun dia tetap ayah hang.....

mak & ayah k ...

lame x nmpk u jazaa..
keballah sgt ek...heheheheh
من جدّ وجد
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 1-6-2013 11:53 PM |All posts
waa..takut lak nak dengaq hentaman nih...
eeiiiuuwwwwwwwwwww tolonglaaaa
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 1-6-2013 11:56 PM |All posts
jazaa posted on 1-6-2013 08:41 PM
La......kan pak kwn hang dah pesan siap-siap jgn melawann......
hang ni ketegaq....kan dah susah  ...

tp aku da cakap,kalo dia sound lebey2 aku mmg nak balaz..puas da aku tanggung cdey aku dari kcik..sonok tgok kawan2 dulu,kalo mak marah nangis mesti nak panggil ayah...aku nangis nak panggil sapa.kalo mintak apa2,mak x beli,ayah blikan..tp aku???
eeiiiuuwwwwwwwwwww tolonglaaaa
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 2-6-2013 12:08 AM |All posts
opeth posted on 1-6-2013 10:05 PM
Bagi dia pinjam bmw sehari dua nnt sudi la dia jadi wali tu...

hah..jgan harap,die ada ada mintak nak keta wira kat kak aku,kak aku xnak beli..2 yg meroyan lebey 2..padan muka,kami dah senang adik bradik,dia keja bela anak tiri kecik2..umah pon asyik pindah2..


eeiiiuuwwwwwwwwwww tolonglaaaa
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 2-6-2013 01:17 AM |All posts
kalu bapak tak mo, abang-abang tak leh jadi wali ke?

tapi apa pun, walau tak bertanggungjawab macam mana pun, bapak harus dihormati. kalau tak ada bapak, tak ada la tt di dunia ni

banyakkan berdoa agar satu hari nanti beliau insaf.

selamat pengantin baruuu
  whatever!!!  
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 2-6-2013 01:31 AM |All posts
prettyuglybabe posted on 2-6-2013 01:17 AM
kalu bapak tak mo, abang-abang tak leh jadi wali ke?

tapi apa pun, walau tak bertanggungjawab  ...

aku x berapa terer ngat pasal wali nih..yg pnah aku bersembang ngan abg aku,die cakap,slagi abah hidup kami x bley jadi wali..kalo abah xmo jadi wali ang kena mohon wali hakim..nampak macam da jauh jer pegi pengantin 2..truz rasa macam da x mo kahwin da..yg 2 kot abah aku nak...
eeiiiuuwwwwwwwwwww tolonglaaaa
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 2-6-2013 01:43 AM |All posts
darkrosed posted on 2-6-2013 01:31 AM
aku x berapa terer ngat pasal wali nih..yg pnah aku bersembang ngan abg aku,die cakap,slagi abah h ...

iols pun tak tau.. tu pasal la bertanya kot-kot tt tau

hasil gugel:

1)
Perlu Kah Guna Wali Hakim Sekira Bapa Tidak Mahu Jadi Wali
Soalan
salam ustaz,sya nak bertanya adakah sah mengguna wali hakim sekira bapa tidak setuju menjadi wali,
ini kerana bapa saya tidak suka pada bakal suami saya,
untuk elak kan dari kami berbuat maksiat, boleh ustaz jelas kan dan bagi nasihat apa yang perlu saya buat suapaya bapa saya terima
Jawapan
Wa'alaikumussalam Warahmatullahi Wabarakatuh,
Dalam persoalan ini, anda diminta supaya terlebih dahulu memujuk ayah anda agar beliau menerima pilihan hati anda. jelaskan dan terangkan kepadanya tentang ciri-ciri bakal suami anda yang menyebabkan anda jatuh hati dan berkeyakinan yang beliau boleh menjadi suami yang baik.
Namun, jika pujukan yang dibuat tidak berjaya mengubah pendirian dirinya untuk menerima bakal suami anda sebagai menantunya, anda dibenarkan untuk membuat permohonan untuk bernikah di Pejabat Agama daerah yang berhampiran.
Walau bagaimanapun, anda dan bakal suami anda mestilah telah mempunyai sijil kursus pra perkahwinan yang menjadi syarat bagi mereka yang ingin berkahwin di negara ini.
Ringkasnya, jika anda berdua telah mempunyai sijil kursus tersebut, maka anda berdua dicadangkan untuk ke Pejabat Agama daerah yang berdekatan untuk mengisi borang permohonan untuk bernikah.
Setelah borang diisi dan dihantar, pihak Pejabat Agama akan menghubungi ayah anda untuk mendapatkan persetujuan untuk menikahkan anda dengan lelaki yang menjadi calon suami anda tersebut.
Walau bagaimanapun, jika beliau enggan menikahkan anda, pihak Pejabat Agama akan mengenal pasti sebab dan halangan yang menyebabkan beliau enggan menikahkan anda.
Setelah dikenal pasti sebab musababnya dan didapati sebab yang dikemukakan adalah tidak munasabah, kes ini akan dibawa kepada Mahkamah Syariah untuk dibuat pertimbangan mengenainya.
Pihak mahkamah akan mengeluarkan keputusan sama ada mengesahkan sebab tersebut ataupun membenarkan anda dikahwinkan dengan lelaki pilihan anda tersebut dengan menggunakan Wali Hakim.
Walau apa pun yang terjadi, Panel ingin mengingatkan bahawa dalam hidup seorang anak reda kedua ibu dan ayahnya adalah menjadi syarat untuk memiliki reda Allah Subhanahu Wa Ta'ala. perkara ini dengan jelas disebut oleh Baginda Rasul Sallallahu 'Alaihi Wassalam. Sabda Baginda, maksudnya:
Dari Abdullah bin Amru bin Al-Ash katanya: Rasulullah saw bersabda:
"Keredaan Allah berdasarkan keredaan kedua ibu bapa, dan Kemurkaan Tuhan juga berdasarkan kemurkaan kedua ibu bapa".
(Hadith Riwayat At-Tarmizi).

Dari itu, utamakanlah reda kedua-dua ibu bapa kerana ia menjadi syarat di dalam mendapatkan/merebut reda Allah Subhanahu Wa Ta'ala.
Apalah gunanya hidup di sisi orang yang disayangi jika tanpa reda dari Allah Subhanahu Wa Ta'ala.
Oleh itu, rebutlah reda dari ibu dan ayah. Semoga ia menjadi penyebab kepada kebahagiaan yang kita kecapi bersama insan yang disayangi. Buatlah keputusan yang akan membahagiakan semua orang. Wallahu 'alam.

2)
Salam ustaz, saya ingin bertanya kepada ustaz. Saya mempunyai abang tetapi kami tidak pernah tinggal bersama kerana arwah ayah bercerai dengan ibunya sebelum mengahwini ibu saya menyebabkan abang-abang saya berdendam dengan kami dan tidak mahu menjadi wali saya nanti. Tetapi arwah ayah ada meninggalkan amanat kepada bapa saudara saya (bapa saudara sebapa) supaya menjadi wali saya dan bapa saudara bersetuju.

Soalan saya : 1) Bolehkah bapa saudara sebapa menjadi wali saya sedangkan abang kandung sebapa masih ada? adakah sah?. Perlukah saya memberitahu abang-abang saya menjelang perkahwinan saya nanti?

2) Saya kurang faham mengenai urutan wali. Abang kandung sebapa terletak di no. berapa? dan bapa saudara sebapa pula di no. berapa?. Adakah abang yang berhak dahulu atau bapa saudara yang berhak dahulu dalam mewalikan saya. Saya keliru dan runsing...Tolonglah saya ustaz untuk memberi penjelasan yang jelas.

RESPON SOALAN PERTAMA

Boleh melompat wali daripada turutannya asal, sekiranya wali yang sepatutnya mewalikan perkahwinan tidak layak berbuat demikian kerana sebab berikut :

1. Kufur.

2. Belum Baligh.

3. Gila.

4. Tidak dapat menguruskan diri sendiri kerana dungu. (mungkin abang saudari termasuk dalam kategori ini)

5. Tidak dapat menilai baik dan buruknya sesuatu itu atau kurang akal.

Jadi pihak saudari perlu melihat keadaan abang saudari dan meminta pandangan imam ataupun kadi setempat. Ini sangat penting kerana kesilapan melompat wali tanpa mengikut turutan asal boleh menyebabkan nikah tidak sah. Maka pernikahan itu terbatal dan barakahnya langsung tidak ada.

RESPON SOALAN KEDUA

Menurut Imam Syafei; pernikahan seorang perempuan tidak sah kecuali apabila dinikahkan oleh wali akrab (dekat). Kalau tidak ada wali akrab maka dinikahkan oleh wali ab'ad (jauh), kalau tidak ada maka dinikah oleh penguasa (wali hakim). Urutan wali itu antara lain :

1. Bapa

2. Datuk

3. Saudara lelaki sekandung (Tidak kira abang sulong atau adiknya, yang penting dia seorang lelaki)

4. Saudara lelaki sebapa (Tidak kira abang sulong atau adiknya, yang penting dia seorang lelaki)

5. Anak lelaki dari saudara lelaki sekandung

6. Anak lelaki saudara lelaki sebapa

7. Bapa saudara sekandung

8. Bapa saudara

9. Anak lelaki dari bapa saudara sekandung

10. Anak lelaki dari bapa saudara seayah

11. Hakim

Jadi jelaslah, jika bapa dan datuk tidak ada maka yang layak menjadi wali adalah saudara lelaki sekandung, tidak kiralah apakah abang yang sulung ataupun bukan. Jika tiada adik beradik lelaki sekandung, maka carilah yang sebapa. Dalam kes saudari, abang sebapa berada di nombor empat. Ustaz menyarankan agar pihak saudari berbincang dengan teliti dan merujuk kepada pihak bahagian agama berdekatan. Khususnya kadi atau pegawai agama daerah. Terima kasih. Wassalam.

apa-apa pun, tt cuba rujuk ke pejabat agama. mereka tentu lebih arif. mana tau mereka boleh pujuk bapa tt untuk jadi wali nanti..
1

View rating log

  whatever!!!  
Reply

Props Report

Post on 2-6-2013 01:50 AM |All posts
ko p mintak maaf kat bapak kau...

n lain kali pi rumah orang..jaga adap sikit..
go husein go..
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 2-6-2013 02:03 AM |All posts
lavacall posted on 2-6-2013 01:50 AM
ko p mintak maaf kat bapak kau...

n lain kali pi rumah orang..jaga adap sikit..

aku da try nak diam..mula2 dia da kata2 macam2,aku diam..diam lagi sampai dia mengungkit tanah yg kami dok skupang pon x bayaq,aku xbley trima..patut dia yg pikiaq masaalah 2.patut 2 harta bersama dengan mak aku,tp telah digadaikan,mak aku pon xtaw..hah..aku pon dah blur..ya la..mgkin aku anak yg zalim..dan mungkin ko xde kat tmpat aku..tp,kalo nak mintak maaf dekat dia mmg xlah buat masa nih..
eeiiiuuwwwwwwwwwww tolonglaaaa
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 2-6-2013 02:06 AM |All posts
prettyuglybabe posted on 2-6-2013 01:43 AM
iols pun tak tau.. tu pasal la bertanya kot-kot tt tau

hasil gugel:

haha..tq2
eeiiiuuwwwwwwwwwww tolonglaaaa
Reply

Props Report

Post on 2-6-2013 02:16 AM |All posts
darkrosed posted on 2-6-2013 02:03 AM
aku da try nak diam..mula2 dia da kata2 macam2,aku diam..diam lagi sampai dia mengungkit tanah yg  ...

mak ko cakap apa..?
go husein go..
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 2-6-2013 02:41 AM |All posts
cakap yg mana??kalo pasal dia xmau jadi wali mmg mak aku da jangka..mak aku cuma cakap suoh rujuk pejabat agama ja la..
eeiiiuuwwwwwwwwwww tolonglaaaa
Reply

Props Report

12345678910Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 1-8-2014 05:39 AM , Processed in 0.159724 second(s), 33 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top