CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Show: 1936|Reply: 23

[Tempatan] Ajaran Sesat Syiah Sudah Tersebar Di Sabah

[Copy link]

Post on 22-8-2013 11:00 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

[youtube]InKFwDmUw3A[/youtube]

Syiah sekarang semakin berani. Mereka sudah berani mengisytiharkan aqidah mereka. Mereka sudah berani mengadakan ritual agama secara terbuka.

Kejadian ini dirakamkan oleh orang awam Rohmagdar Abd Rahman selepas solat Asar di Surau HARBOUR MALL Sandakan Sabah dan di upload pada hari ini 22.08.2013 lebih kurang jam 5:48 petang tadi.

Rakaman ini juga menunjukkan ajaran sesat Syiah sudah tersebar hampir ke seluruh Malaysia. Mohon tindakan drastik daripada JAKIM, Majlis Agama dan kerajaan sendiri supaya ajaran ini tidak tersebar lagi.

Read more: http://sebastianphiu.blogspot.com/2013/08/ajaran-sesat-syiah-sudah-tersebar-di.html

Last edited by sebastianphiu on 23-8-2013 12:48 AM

Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 22-8-2013 11:45 PM |All posts
Agama Sunnah Libya mazhab Maliki



Mazhab Maliki Semayang

Ape yang peliknye dik non? Yang kau nak sentap kalau cara orang lain semayang lain daripada kau? Dengki? Kau semayang je la ikut cara kau suka. Yang kau sibukkan cara semayang orang lain watpe? Macam la kau semayaang bermunajat siang dan malam mengalahkan malaikat Jibril. Poyo je sek2 yang suke duk sibukkan agama orang lain...  


Last edited by Bedah.Cun on 22-8-2013 03:48 AM

bedah nak bedah naaak!!!!!!
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 22-8-2013 11:52 PM |All posts
Kat Oman... Orang agama Ibadi, agama Sunni Hanbali dan agama Sunni Maliki semayang satu masjid je walaupun ade yang tak letak tangan kat perut. Korang taknah gi luar negara ke? Omaigoddd, sakainye daripada kitorang yang lahir kat Ulu Tembeling ni!!!!

bedah nak bedah naaak!!!!!!
Reply

Props Report

Conqueror

Looking for love

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 23-8-2013 12:09 AM |All posts
Kita haruslah kembali kepada Isle sebenerrrrr.

Takbirrrrrrrrrrrrrrrrr
Whoever does not love does not know God, because God is love. 1 John 4:8
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 23-8-2013 12:30 AM |All posts
Bedah.Cun posted on 22-8-2013 11:45 PM
Agama Sunnah Libya mazhab Maliki

lain la solat maliki dgn syiah tu..
kiyomi abah ko!
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 23-8-2013 12:33 AM |All posts
raxief posted on 22-8-2013 04:30 AM
lain la solat maliki dgn syiah tu..

Memang la lain, dah agama pun lain2
bedah nak bedah naaak!!!!!!
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 23-8-2013 12:37 AM |All posts
Point die ape kat sini? Semayang tak letak tangan kat perut ke? Atau semayang ade tabiratul ihram ke takde? Kau tanak cakap ke agama kau lain daripada agama Hanafi sebab mazhab Syafie angkat takbiratul ihram lepas rukuk, tapi agama Hanafi tak angkat takbiratul ihram. Laki Bedah agama Hanafi. Bedah masuk Islam dulu Perkim ajar Islam pastu ajar agama Syafie takde lak Bedah berbunuh dengan laki Bedah pun setakat ni sebab agama lain2...
bedah nak bedah naaak!!!!!!
Reply

Props Report

Post on 23-8-2013 12:46 AM |All posts
tengok last sekali tu.. dia tepuk peha 3 kali..
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 23-8-2013 12:50 AM |All posts
Maideen. posted on 23-8-2013 12:09 AM
Kita haruslah kembali kepada Isle sebenerrrrr.

Takbirrrrrrrrrrrrrrrrr

lobai maideen penghasut cukup syiok la dgn thread gini
Your post in thread VERSI 14: EMPAT TALIBARUT KIRAM DAJAL KOJOL DITEMB
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 23-8-2013 12:51 AM |All posts
So, yang tepuk paha 3 kali tu pahaman cult die. Lantak die la. Kau takde agama kau sniri ke sampai tergugat keimanan kau? Kalau agama kau takde, then yang kau susah2 nak risau untuk die nape? Biar lar die masuk neraka atau syurga ikut pahaman die sniri. Kalau tak sama agama lenkali tulis kat masjid atau surau tu dilarang penganut agama selain agama Syafie semayang dalam ni, lain2 berambus dari negara ni!
bedah nak bedah naaak!!!!!!
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 23-8-2013 01:35 AM From mobile phone |All posts
melayu islam yg suka sentap..islam d tempat lain lebih toleransi
Reply

Props Report

Post on 23-8-2013 02:46 AM |All posts

Reply

Props Report

Conqueror

Looking for love

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 23-8-2013 08:53 AM |All posts
Kalau emak orang yang sembayang itu menganut Islam ala Syafie musti dia tak henti henti berdoa kepada Allah SWT agar anaknya kembali kepada agama yang benar macam emak Lina Joy jugak....

Yer lah......emak mana yang tak sedih melihat anaknya memilih jalan yang sesat khen?
Whoever does not love does not know God, because God is love. 1 John 4:8
Reply

Props Report

AdsMsia Phone Verified User  cPlan User 

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 27-8-2013 03:05 PM |All posts
macam2 hal la pulak...........
+CWA Consultant - Unit Trust,Wasiat
+P.Loan Agent
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 27-8-2013 03:30 PM |All posts
Asal boleh..semua mendan nak kata sesat
abidziq.net
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 27-8-2013 03:41 PM |All posts
Huhuhu... ummah moslem sunni caprut yang tak penah melawat negara islam lain dan tak penah belajar kitab imam2 mazhab lain selain syafie... dari kecik sampai besor terperuk kat felda... camtu la gayanya... sentap kehulu sentap kehilir... orang lain semua salah, dia je yang betul...
Wa berani mati punya... lagi mau lawan ka???
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 27-8-2013 05:14 PM From mobile phone |All posts
Melayu islam jg la yg bgi support kt sana cni,
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 27-8-2013 05:16 PM |All posts
Maideen. posted on 23-8-2013 12:09 AM
Kita haruslah kembali kepada Isle sebenerrrrr.

Takbirrrrrrrrrrrrrrrrr

Pastikan 'Islam sebenar' tu ada cop JAKIM..endless possibilities
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 27-8-2013 05:31 PM |All posts
Bedah.Cun posted on 22-8-2013 11:52 PM
Kat Oman... Orang agama Ibadi, agama Sunni Hanbali dan agama Sunni Maliki semayang satu masjid je wa ...

Sunni dan Syiah bersama2 bersolat sembahyang dalam satu Masjid??
Malaysian-born Chinese
国阵不倒,人民吃草!
Reply

Props Report

Conqueror

Looking for love

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 27-8-2013 05:49 PM |All posts
DeMax posted on 27-8-2013 05:16 PM
Pastikan 'Islam sebenar' tu ada cop JAKIM..endless possibilities

Ya ya ya....... Hanya Allah SWT dan JAKIM yang tahu....
Whoever does not love does not know God, because God is love. 1 John 4:8
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 27-8-2013 11:09 PM |All posts
Sahabat nabi ke nabi tu sendiri yang utama dalam ajaran agama Islam? Bedah belajar dari PERKIM die cakap beriman kepada nabi2 dan rasul2. Sahabat2 tu nabi2 yang maksum gak ke macam tokoh2 yang penganut2 agama Syiah tu sokong? Atau camne? Pendapat 2 sen Bedah la, lantak die la nak maki sape2 pun. Bedah cuma tau nabi Muhammad tu pesuruh Allah kau nak maki orang sape2 pun tu dosa kau la nanti pandai la Tuhan balas kat ngkau tu keje Tuhan. Lagipun, takkan lar sahabat2 nabi tu pesuruh Allah jugak? Nampak macam lebih kurang je dengan penganut2 Syiah tu yang kata Ali tu patut jadi pesuruh Allah sebab Allah tersilap turun wahyu kat nabi Muhammad bukan turunkan kat Ali kalau nampak pada kapir mengkapir ni la Nak jadi sampai tahap macam tu gak ke? Nanti penganut agama Sunni pun kata Allah patut turunkan wahyu kat Aisyah, kalifah Abu Bakar, khalifah Osman dan khalifah Omar bukan turunkan wahyu kat nabi Muhammad?    
bedah nak bedah naaak!!!!!!
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 27-8-2013 11:30 PM |All posts
taikor posted on 26-8-2013 09:31 PM
Sunni dan Syiah bersama2 bersolat sembahyang dalam satu Masjid??

Agama Ibadi pun ade. Agama rasmi kat Oman tu agama Khawarij. Diorang yang agama Ibadi ni dari sub-agama Khawarij yang bekas Syiah sebab tak sokong khalifah Ali atau khalifah Muawiah... Bedah tak tau ade berapa banyak agama selain daripada agama Islam tapi banyak la jenis agama yang nak menyerupai Islam Tapi yang Bedah tahu kat Oman semua agama pun ade... Dari Ibadi sub-bekas Khawarij, Sunni empat agama, dan juga agama Syiah. Setakat ni Bedah taknah dengar diorang berperang lagi sebab tak keluar dalam berita Utusan, TV3 atau lain-lain berita Malaysia ni lagi suruh sokong sape2
bedah nak bedah naaak!!!!!!
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 27-8-2013 11:45 PM |All posts
perayaan "Thaipusam" puak2 syiah



....stupidity at the highest levels!
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 28-8-2013 12:22 PM |All posts
Bedah.Cun posted on 27-8-2013 11:30 PM
Agama Ibadi pun ade. Agama rasmi kat Oman tu agama Khawarij. Diorang yang agama Ibadi ni dari sub- ...

Baguslah diorang boleh aman2 adja semayang lam satu masjid. Kat Indonesia, puak Ahmadiya kena buru dan ditetak. Budaya macam ni, jangan dibawa masuk lam Malaysia...

Malaysian-born Chinese
国阵不倒,人民吃草!
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 18-4-2014 04:10 PM , Processed in 0.149733 second(s), 30 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top