CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
View: 3394|Reply: 23

[Tempatan] Ajaran Sesat Syiah Sudah Tersebar Di Sabah

[Copy link]
Post time 22-8-2013 11:00 PM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

[youtube]InKFwDmUw3A[/youtube]

Syiah sekarang semakin berani. Mereka sudah berani mengisytiharkan aqidah mereka. Mereka sudah berani mengadakan ritual agama secara terbuka.

Kejadian ini dirakamkan oleh orang awam Rohmagdar Abd Rahman selepas solat Asar di Surau HARBOUR MALL Sandakan Sabah dan di upload pada hari ini 22.08.2013 lebih kurang jam 5:48 petang tadi.

Rakaman ini juga menunjukkan ajaran sesat Syiah sudah tersebar hampir ke seluruh Malaysia. Mohon tindakan drastik daripada JAKIM, Majlis Agama dan kerajaan sendiri supaya ajaran ini tidak tersebar lagi.

Read more: http://sebastianphiu.blogspot.com/2013/08/ajaran-sesat-syiah-sudah-tersebar-di.html

Last edited by sebastianphiu on 23-8-2013 12:48 AM

Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2013 11:45 PM | Show all posts | Share
Agama Sunnah Libya mazhab Maliki



Mazhab Maliki Semayang

Ape yang peliknye dik non? Yang kau nak sentap kalau cara orang lain semayang lain daripada kau? Dengki? Kau semayang je la ikut cara kau suka. Yang kau sibukkan cara semayang orang lain watpe? Macam la kau semayaang bermunajat siang dan malam mengalahkan malaikat Jibril. Poyo je sek2 yang suke duk sibukkan agama orang lain...  


Last edited by Bedah.Cun on 22-8-2013 03:48 AM

Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2013 11:52 PM | Show all posts | Share
Kat Oman... Orang agama Ibadi, agama Sunni Hanbali dan agama Sunni Maliki semayang satu masjid je walaupun ade yang tak letak tangan kat perut. Korang taknah gi luar negara ke? Omaigoddd, sakainye daripada kitorang yang lahir kat Ulu Tembeling ni!!!!

Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2013 12:09 AM | Show all posts | Share
Kita haruslah kembali kepada Isle sebenerrrrr.

Takbirrrrrrrrrrrrrrrrr
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2013 12:30 AM | Show all posts | Share
Bedah.Cun posted on 22-8-2013 11:45 PM
Agama Sunnah Libya mazhab Maliki

lain la solat maliki dgn syiah tu..
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2013 12:33 AM | Show all posts | Share
raxief posted on 22-8-2013 04:30 AM
lain la solat maliki dgn syiah tu..

Memang la lain, dah agama pun lain2
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2013 12:37 AM | Show all posts | Share
Point die ape kat sini? Semayang tak letak tangan kat perut ke? Atau semayang ade tabiratul ihram ke takde? Kau tanak cakap ke agama kau lain daripada agama Hanafi sebab mazhab Syafie angkat takbiratul ihram lepas rukuk, tapi agama Hanafi tak angkat takbiratul ihram. Laki Bedah agama Hanafi. Bedah masuk Islam dulu Perkim ajar Islam pastu ajar agama Syafie takde lak Bedah berbunuh dengan laki Bedah pun setakat ni sebab agama lain2...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-8-2013 12:46 AM | Show all posts | Share
tengok last sekali tu.. dia tepuk peha 3 kali..
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2013 12:50 AM | Show all posts | Share
Maideen. posted on 23-8-2013 12:09 AM
Kita haruslah kembali kepada Isle sebenerrrrr.

Takbirrrrrrrrrrrrrrrrr

lobai maideen penghasut cukup syiok la dgn thread gini
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2013 12:51 AM | Show all posts | Share
So, yang tepuk paha 3 kali tu pahaman cult die. Lantak die la. Kau takde agama kau sniri ke sampai tergugat keimanan kau? Kalau agama kau takde, then yang kau susah2 nak risau untuk die nape? Biar lar die masuk neraka atau syurga ikut pahaman die sniri. Kalau tak sama agama lenkali tulis kat masjid atau surau tu dilarang penganut agama selain agama Syafie semayang dalam ni, lain2 berambus dari negara ni!
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2013 01:35 AM From the mobile phone | Show all posts | Share
melayu islam yg suka sentap..islam d tempat lain lebih toleransi
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-8-2013 02:46 AM | Show all posts | Share

Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2013 08:53 AM | Show all posts | Share
Kalau emak orang yang sembayang itu menganut Islam ala Syafie musti dia tak henti henti berdoa kepada Allah SWT agar anaknya kembali kepada agama yang benar macam emak Lina Joy jugak....

Yer lah......emak mana yang tak sedih melihat anaknya memilih jalan yang sesat khen?
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2013 03:05 PM | Show all posts | Share
macam2 hal la pulak...........
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2013 03:30 PM | Show all posts | Share
Asal boleh..semua mendan nak kata sesat
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2013 03:41 PM | Show all posts | Share
Huhuhu... ummah moslem sunni caprut yang tak penah melawat negara islam lain dan tak penah belajar kitab imam2 mazhab lain selain syafie... dari kecik sampai besor terperuk kat felda... camtu la gayanya... sentap kehulu sentap kehilir... orang lain semua salah, dia je yang betul...
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2013 05:14 PM From the mobile phone | Show all posts | Share
Melayu islam jg la yg bgi support kt sana cni,
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2013 05:16 PM | Show all posts | Share
Maideen. posted on 23-8-2013 12:09 AM
Kita haruslah kembali kepada Isle sebenerrrrr.

Takbirrrrrrrrrrrrrrrrr

Pastikan 'Islam sebenar' tu ada cop JAKIM..endless possibilities
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2013 05:31 PM | Show all posts | Share
Bedah.Cun posted on 22-8-2013 11:52 PM
Kat Oman... Orang agama Ibadi, agama Sunni Hanbali dan agama Sunni Maliki semayang satu masjid je wa ...

Sunni dan Syiah bersama2 bersolat sembahyang dalam satu Masjid??
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2013 05:49 PM | Show all posts | Share
DeMax posted on 27-8-2013 05:16 PM
Pastikan 'Islam sebenar' tu ada cop JAKIM..endless possibilities

Ya ya ya....... Hanya Allah SWT dan JAKIM yang tahu....
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2013 11:09 PM | Show all posts | Share
Sahabat nabi ke nabi tu sendiri yang utama dalam ajaran agama Islam? Bedah belajar dari PERKIM die cakap beriman kepada nabi2 dan rasul2. Sahabat2 tu nabi2 yang maksum gak ke macam tokoh2 yang penganut2 agama Syiah tu sokong? Atau camne? Pendapat 2 sen Bedah la, lantak die la nak maki sape2 pun. Bedah cuma tau nabi Muhammad tu pesuruh Allah kau nak maki orang sape2 pun tu dosa kau la nanti pandai la Tuhan balas kat ngkau tu keje Tuhan. Lagipun, takkan lar sahabat2 nabi tu pesuruh Allah jugak? Nampak macam lebih kurang je dengan penganut2 Syiah tu yang kata Ali tu patut jadi pesuruh Allah sebab Allah tersilap turun wahyu kat nabi Muhammad bukan turunkan kat Ali kalau nampak pada kapir mengkapir ni la Nak jadi sampai tahap macam tu gak ke? Nanti penganut agama Sunni pun kata Allah patut turunkan wahyu kat Aisyah, kalifah Abu Bakar, khalifah Osman dan khalifah Omar bukan turunkan wahyu kat nabi Muhammad?    
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2013 11:30 PM | Show all posts | Share
taikor posted on 26-8-2013 09:31 PM
Sunni dan Syiah bersama2 bersolat sembahyang dalam satu Masjid??

Agama Ibadi pun ade. Agama rasmi kat Oman tu agama Khawarij. Diorang yang agama Ibadi ni dari sub-agama Khawarij yang bekas Syiah sebab tak sokong khalifah Ali atau khalifah Muawiah... Bedah tak tau ade berapa banyak agama selain daripada agama Islam tapi banyak la jenis agama yang nak menyerupai Islam Tapi yang Bedah tahu kat Oman semua agama pun ade... Dari Ibadi sub-bekas Khawarij, Sunni empat agama, dan juga agama Syiah. Setakat ni Bedah taknah dengar diorang berperang lagi sebab tak keluar dalam berita Utusan, TV3 atau lain-lain berita Malaysia ni lagi suruh sokong sape2
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2013 11:45 PM | Show all posts | Share
perayaan "Thaipusam" puak2 syiah



Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2013 12:22 PM | Show all posts | Share
Bedah.Cun posted on 27-8-2013 11:30 PM
Agama Ibadi pun ade. Agama rasmi kat Oman tu agama Khawarij. Diorang yang agama Ibadi ni dari sub- ...

Baguslah diorang boleh aman2 adja semayang lam satu masjid. Kat Indonesia, puak Ahmadiya kena buru dan ditetak. Budaya macam ni, jangan dibawa masuk lam Malaysia...

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

3-9-2015 07:47 AM GMT+8 , Processed in 0.074196 second(s), 15 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list