CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
12Next
Return Post new threads
Show: 2850|Reply: 44

[Tempatan] Bajet 2014: CUEPACS yakin penjawat awam dapat faedah

 Close [Copy link]

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 12-9-2013 10:51 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

MACHANG 12 Sept. - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam  (CUEPACS) yakin 1.4 juta penjawat awam akan mendapat faedah daripada Belanjawan  2014 yang akan dibentangkan, Oktober depan.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, CUEPACS mengemukakan empat cadangan  kepada kerajaan iaitu berkaitan pinjaman perumahan, Imbuhan Tetap Perumahan  (ITP), Imbuhan Tahunan dan Elaun Sara Hidup (COLA).

"Kita penuh yakin kerajaan akan mempertimbangkan berasaskan ekonomi negara  masih kukuh," katanya kepada pemberita selepas majlis sesi dialog dengan staf  Universiti Terknologi Mara (UiTM) Kelantan di sini, Khamis.

Omar berkata, cadangan itu dikemukakan selepas pihaknya mengadakan  perbincangan dengan pelbagai pihak termasuk Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

"Mengenai Elaun Sara Hidup (COLA), kerajaan perlu menyelaraskan tanpa  membezakan antara mereka yang tinggal di bandar (mendapat bayaran tinggi) dan  mereka yang tinggal di luar bandar (mendapat bayaran rendah)," katanya.

Omar berkata, cadangan itu bukan 'pendesak' sebaliknya mengikut keperluan  kerajaan memandangkan kos sara hidup yang semakin meningkat berikutan kenaikan  harga petrol dan diesel.

Ditanya pengumuman Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) yang akan mengisi  60,000 kekosongan jawatan peringkat persekutuan di seluruh negara menjelang  akhir tahun ini, Omar berkata SPA perlu memberi keutamaan kepada lebih 45,000  pekerja kontrak yang kini sedang berkhidmat di pelbagai sektor awam.

Beliau berkata, terdapat dalam kalangan pekerja kontrak terbabit sudah  melalui enam sesi temu duga, namun masih gagal berbanding mereka yang mudah  mendapat pekerjaan tanpa melalui temu duga. - BERNAMA


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130912/dn_34/Bajet-2014-CUEPACS-yakin-penjawat-awam-dapat-faedah#ixzz2egqy2K1f
©  Utusan Melayu (M) Bhd

P/s:- Tiap2 tahun mahu naik gaji...kerja ada tingkatkan tak?...ka masih mengulau?..
Pakatan Rakyat - kata parti alternatif, tapi dah pandai kencing rakyat...hancing sehancing hancingnya.
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 12-9-2013 10:57 PM |All posts
susah nk dpt sbb bru lpas praya.......nk minta stahun sblum praya bsar kmungkinan brjaya...
RAKYAT DIPERDAYAKAN, KRONI DIPERKAYAKAN.
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 12-9-2013 10:59 PM |All posts
lpas phnraya mmg susah la nk mintak mcm2
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 12-9-2013 11:46 PM |All posts

..khabarnya BONUS 2 bulan .........................
Nak meniaga tapi tiada Modal?
Jom DROPSHIP.
Komisyen 15-25%.
WApp 013 3923044
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 12-9-2013 11:55 PM |All posts
pakcik, tongkat dah buka tred psl ni...
Supercalifragilisticexpialidocious!
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 13-9-2013 12:00 AM |All posts
BN nak korek duit dr mana lagi??? nak berhutang ler tu...

manage duit tak pandai..yg pandai..konxxxk duit
Ada bulan di matamu
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 13-9-2013 12:04 AM |All posts
sayawifenikmie posted on 12-9-2013 11:46 PM
..khabarnya BONUS 2 bulan .........................

untung laaaaa..
Pakatan Rakyat - kata parti alternatif, tapi dah pandai kencing rakyat...hancing sehancing hancingnya.
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 13-9-2013 01:44 AM |All posts
kadang-kadang rasa penjawat awam ni mcm pengemis
asyik nk minta bonus dll
cuba ler kupeks ni fight utk kakitangan awam yg further study utk dpt faedah jangka panjang yg lebih baik
berbaloi dan naikkan smgat org yg duk sambung belajar

bila duk asyik minta bonus laa.. itu laa.. org pun duk pandang kakitangan awam semacam jer


Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 13-9-2013 08:31 AM |All posts
Anak_Nogori posted on 13-9-2013 12:04 AM
untung laaaaa..



.. hehe ... betullah sangat ....

Nak meniaga tapi tiada Modal?
Jom DROPSHIP.
Komisyen 15-25%.
WApp 013 3923044
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 13-9-2013 08:40 AM |All posts
ala..standby la dengan hati terbuka

ketentuan Allah semuanya tu..
i'm waiting!
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 13-9-2013 08:52 AM |All posts
sayawifenikmie posted on 13-9-2013 08:31 AM
.. hehe ... betullah sangat ....

Najib kena dengar cakap kupek..tak kang tak dapat undi kaki dan tangan..
Pakatan Rakyat - kata parti alternatif, tapi dah pandai kencing rakyat...hancing sehancing hancingnya.
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 13-9-2013 08:58 AM |All posts
lols.. apa2lah

tahniah le kalau ada
bcos im H A P P Y  
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 13-9-2013 09:11 AM |All posts
Cint@ posted on 13-9-2013 01:44 AM
kadang-kadang rasa penjawat awam ni mcm pengemis
asyik nk minta bonus dll
cuba ler kupeks ni fight ...

Betui jugak...
Pakatan Rakyat - kata parti alternatif, tapi dah pandai kencing rakyat...hancing sehancing hancingnya.
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 13-9-2013 09:11 AM |All posts
kalau pak jib tak listen....ternganga laa puok gomen....hehehehee
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 13-9-2013 09:20 AM |All posts
Baguslah.....Sapa yg bergaji RM3000 ke bawah kena bagi rumah.....Layak BR!M
Yang bergaji RM3000 ke atas....kena potong gaji utk byr utk mereka yg gaji RM3000 ke bawah.....
Yang bergaji RM3000 ke atas tak dpt apa2...... Nikalilah bg sikit pun bersyukurrrrr Malaysia Aman....
{:hooray
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 13-9-2013 09:22 AM |All posts
molek sokmo..boleh kito naik minyok lagi...
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 13-9-2013 09:24 AM |All posts
Bonus??? Hahahaha.... jangan HARAP!!! Bantuan saguhati RM500 mungkin la kot... Pasal gomen dah takde duit... Jabatan Kerajaan pon sekarang dah start catu mencatu dah.... tak caya korang tanya la sapa2 staff gomen kat sini..
Wa berani mati punya... lagi mau lawan ka???
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 13-9-2013 09:26 AM |All posts
Ppaw posted on 13-9-2013 09:20 AM
Baguslah.....Sapa yg bergaji RM3000 ke bawah kena bagi rumah.....Layak BR!M
Yang bergaji RM3000 ke  ...

aku bantah cadangan ko.....
ingat yang tak dapat brim tu tak yah nak makan...
ke sana kena cekik, ke sini kena cekik..
bantuan tak der, subsidi pun tak de, zakat dah tak asnaf..
hati adalah cermin
tpt dosa & pahala berpadu
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 13-9-2013 09:26 AM |All posts
Ppaw posted on 13-9-2013 09:20 AM
Baguslah.....Sapa yg bergaji RM3000 ke bawah kena bagi rumah.....Layak BR!M
Yang bergaji RM3000 ke  ...

gomen cakap...yg berpendapatan antara 4k ke 5k tu..sedang di kaji sama ada kasi BRIM jugak...atau ada insentif yg akan diperkenalkan dlm bajet kali ni..sabarlah..
Pakatan Rakyat - kata parti alternatif, tapi dah pandai kencing rakyat...hancing sehancing hancingnya.
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 13-9-2013 09:28 AM |All posts
makin bangkrap gomen dibuatnya penjawat awam ni, asyik mintak bonus naik gaji je
MuKA jAMbu giLER WEeeEEiiiIIii!!!!!!
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 13-9-2013 09:33 AM |All posts
Dah nama pun kupek...tak tuntut kang....ahli2 marah plak...makan gaji buta je.

Yg Presiden plak...bukan tak tahu gomen sedang kumpul duit..hutang banyak...nak tuntut gak...tak kasi..ugut..
Pakatan Rakyat - kata parti alternatif, tapi dah pandai kencing rakyat...hancing sehancing hancingnya.
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 13-9-2013 09:54 AM |All posts
lizaliza posted on 13-9-2013 09:26 AM
aku bantah cadangan ko.....
ingat yang tak dapat brim tu tak yah nak makan...
ke sana kena ...

Jangan marah, dik..tapi ini kenyataan dgn negara kita sekarang.
Ramai yg dapat buat rumah skrg asal ada geran tanah dan gaji tak sampai RM3000 - bermaksud mereka x belajar tinggi sampai ke IPTA. Itu bermaksud negara kita memberi gambaran yg ' Tak payah belajar tinggi2 asal ada tanah dari mak bapak dah dapat buat rumah'. Bagi mereka yang belajar sampai ke menara gading, byr PTPTN, sewa rumah, dan bergaji RM3000 ke atas yg x mampu bel dan buat rumah pada harga hartanah ini. Takut generasi akan datang akan berpendapat, "Tak payah belajar tinggi2 dah dapat rumah wlupun ruah PPRT"..... Ada faham ,dik?
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 13-9-2013 10:11 AM |All posts
Ppaw posted on 13-9-2013 09:54 AM
Jangan marah, dik..tapi ini kenyataan dgn negara kita sekarang.
Ramai yg dapat buat rumah skrg as ...

paham...kekanda..
kan menteri dah kata..kalau tak suka boleh berambus...
entah mengapa kita semua masih termanggu manggu kat Malaysia ini
mungkin jauh disudut hati masih mengharap keajaiban pemerintahan akan berlaku dibumi bertuah ini
malangnya, bukan kejaiban yang tiba tapi bencana demi bencana dari sikap pemerintahan yang sambil lewa...
apakah benar kita memperjuang masa depan atau kita sebenarnya meratapi masalah masa kini berbanding masa depan yang sememangnyer entah dimana?

hati adalah cermin
tpt dosa & pahala berpadu
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 13-9-2013 10:12 AM |All posts
Anak_Nogori posted on 13-9-2013 09:26 AM
gomen cakap...yg berpendapatan antara 4k ke 5k tu..sedang di kaji sama ada kasi BRIM jugak...atau  ...

tu pendapatan seorang ke isi rumah

hati adalah cermin
tpt dosa & pahala berpadu
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 13-9-2013 10:23 AM |All posts
lizaliza posted on 13-9-2013 10:11 AM
paham...kekanda..
kan menteri dah kata..kalau tak suka boleh berambus...
entah mengapa kita semu ...

Adikku.....kita nak pergi / pindah ke mana lagi kalau Malaysia dah NegaruKu Tanah Tumpah Darahku.....hehehe
Pahit manis racun...telan jeeerrr....Apa boleh buat ...dah orang pilih dacing....
Nak berhijrah keluar Msia tersayang...terpaksa byr semua hutang2 dulu....(Personal loan, keta, PTPTN).... Kalau dapat...syuuukuurrrrr alhamdulillah...sy nak pindah pegi Brunei...
Tapi....itulah kenyataan nya skrg.... Yg gaji kecil...kena jaga habis oleh pak Govt....
Yang gaji tengah2....kena potong habis2an.....
Yang gaji kat atas nun di sana.... hisap2 cerut....hahaha
Reply

Props Report

12Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 22-12-2014 10:13 PM , Processed in 0.159843 second(s), 35 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top