CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
"Friday 22 Aug-National Mourning Day : Mourning For MH17 Victims......."
CARI Malay Forums Main Hot Topic View content

Dek siling 50 sen Msia: Jamalul Kiram dakwa ada pihak mahu bunuhnya!

20-3-2013 09:43 AM|Author: tongkatwaran75|Views: 80452| Comments: 2503

Summary: GAMBAR fail menunjukkan Jamalul Kiram (tengah) berada di dalam rumahnya di Kampung Maharlika, bandar Taguig pada 1 Mac lalu. MANILA - Satu pasukan asing didakwa tiba di negara ini untuk membunuh p ...

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login


GAMBAR fail menunjukkan Jamalul Kiram (tengah) berada di dalam rumahnya di Kampung Maharlika, bandar Taguig pada 1 Mac lalu.

MANILA - Satu pasukan asing didakwa tiba di negara ini untuk membunuh pemimpin puak pengganas Sulu, Jamalul Kiram III, kata jurucakapnya, Abraham Idjirani.

Menurut akhbar Philippine Daily Inquirer semalam, skuad itu juga didakwa akan membunuh penasihat Jamalul Kiram Pastor 'Boy' Saycon.

Pada satu sidang media semalam, Idjirani mendedahkan, seorang kolonel tentera asing bersama empat komando dan tiga pembunuh upahan tempatan didakwa akan membunuh Jamalul Kiram dan para pengikutnya.

Idjirani meminta pihak Biro Siasatan Kebangsaan dan polis tentera Filipina untuk menyiasat maklumat perisikan masing-masing bahawa skuad bunuh itu kini tinggal di Hotel Maxim di bandar Pasay.

Idjirani berkata, seorang peguam yang dikatakan didekati anggota-anggota skuad berkenaan telah memberitahu Saycon mengenai plot tersebut.

Para pengikut Jamalul Kiram sebelum ini menceroboh Lahad Datu, Sabah untuk menuntut tanah nenek moyang Kesultanan Sulu pada 12 Februari lalu.

Pertempuran kemudian berlaku melibatkan para pengikut itu dengan anggota-anggota keselamatan Malaysia yang melibatkan sejumlah kematian. - Agensi



View Comment Views: 80452   Comments: 2503 Click To Reply

Share to:

Previous : Former PM explains why he allowed 'water villages'

Next       : Agbimudin @ Azzimuddie Kiram penjawat awan dan rakyat Malaysia.

Comment

Latest Comments

Quote tongkatwaran75 20-3-2013 07:01 AM


GEMPAR !! SYILING 50 SEN PETANDA 'AJAL' JAMALUL TIRAM !!

16 Mac 2013

Hebat pasukan risikan negara kita, dalam diam diam duit syiling 50 sen sudah sampai di hadapan rumah Jamalul Tiram.. Ini buktinya pasukan keselamatan kita berjaya menjejaki keluarga lanun tiram..

Berita dari filipina semalam melaporkan seorang budak menunjukan wang syiling 50sen baru milik Malaysia yang diberikan kepadanya dihadapan rumah Kiram oleh seorang lelaki yang menaiki sebuah kereta berwarna hitam dan mengambil gambar rumah Kiram dari jarak dekat dan terus beredar selepas..

Teringat aku masa Komando kita letak setem Malaysia di Kompleks Pertahanan Udara Singapura Di Bukit Batok beberapa tahun lepas tanpa dikesan oleh tentera Singapura..Nak baca kisah komando letak setem

Quote Dahsyat!! 20-3-2013 07:08 AM
erm... siapa pasukan asing tu ? orang mana dan kenapa nak masuk campur hal negara orang lain?
Quote tongkatwaran75 20-3-2013 07:12 AM


"..A young boy explains to media how passengers of a black car gave him Malaysian 50 cent coins and took pictures of the house of Sulu Sultan Jamalul Kiram III, in Maharlika Village, Taguig City, south of Manila, on 7 March 2013"
Quote tongkatwaran75 20-3-2013 07:16 AM
Plot to assassinate Kiram, followers bared

By Marlon Ramos
Philippine Daily Inquirer

Tuesday, March 19th, 2013

MANILA, Philippines – An alleged foreign hit squad has arrived in the country to assassinate Sulu Sultan Jamalul Kiram III and his adviser Pastor “Boy” Saycon, according to sultanate spokesperson Abraham Idjirani.

In a news briefing Tuesday, Idjirani disclosed that a “foreign military colonel” arrived with four “commandos” and hired three local assassins allegedly to kill Kiram and his followers.

Idjirani asked the National Bureau of Investigation, the Philippine National Police and Armed Forces of the Philippines to check on their information that the hit squad stayed at the Maxim’s Hotel in Pasay City.

Idjirani said a lawyer, who was supposedly approached by the foreigners, told Saycon about the plot.
Quote MissNigga 20-3-2013 07:45 AM
dah paranoid dah pocik nie
Quote Santeira 20-3-2013 07:50 AM
baru kau tau rasa hidup dalam ketakutan.
Quote zainmahmud 20-3-2013 07:58 AM
delusion dah jadi hallucion, khayal banyak sangat perasap kemeyan kot, ke dia bubuh ganja dalam bekas kemeyan tuh...
Quote Nex-t 20-3-2013 08:05 AM
ahaksss mentaliti kiram mcm zaman penjajah
ada hati nk lead sabah
ini suma POYO!!
Quote LENS2U 20-3-2013 08:12 AM
pengganas Sulu, Jamalul Kiram III, serta konco2nya mmg patut mati!!!!!!!!!!!!!!!!!!..
ini pondan tua yg berselindung disebalik...
Quote taji2906 20-3-2013 08:13 AM
sedar la wahai kiram oiii...
Quote Radzor 20-3-2013 08:22 AM
geng asing tu mmg terbaekk..
Quote Login_ID 20-3-2013 08:31 AM
LENS2U posted on 20-3-2013 08:12 AM
pengganas Sulu, Jamalul Kiram III, serta konco2nya mmg patut mati!!!!!!!!!!!!!!!!!!.. ...

ada pondan cakap, diorang pun tanak disamakan dgn golongan kiram. diorang pondan tapi x kacau org. kiram sah2 bunuh org
Quote Dzunnun 20-3-2013 08:31 AM
Aku tau schiapa yang dupat mumbunuh nyiaa...!!!




Quote the_killer 20-3-2013 08:34 AM
kiram sudah mula takut dah...malaysia pon ada intelligent force..cuma hanya menjalankan special operasi sahaja..
Quote nexusys 20-3-2013 08:39 AM
aku tgk slowly kiram dah mula tarik2 penguatkuasa pinoy utk join pemerintahan kiram... mwahhahahaa... arituh kemain kutuk, la nih dok pelan2 tarik derang suh jaga dia... mana dia tentera2 sulu ?? takmo jaga dah orang tua nih?
Quote MissMamamia75 20-3-2013 08:52 AM
mesti Jin Kiram yg bgtau...awat Kiram xmintak tlg je ngan Jin2 & setan2 yg dia dok
dipuja sgt2 tu... paranoid ler tu...
Quote NIXAR 20-3-2013 08:56 AM
duit 50 sen tuh tanda bahawa ko boleh disembelih bile2 masa jek
Quote mjla 20-3-2013 09:06 AM
Baru acah ngan duit 5posen pun dah kucut tolor...

Dah tua tak sedar diri...

Jgn suka main api.
Quote PICes_Boy 20-3-2013 09:19 AM
padan muka sama ini tua ganyut..rasakan hidup dlm ketakutan..

All Comments(2505)

For more features and services, register now to become a member of CARI!

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 22-8-2014 09:59 AM , Processed in 0.080747 second(s), 16 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top