View: 978|Reply: 3
|
Habis Terbakar, Aduan Pelajar Tidak Dilayan Oleh Pihak Universiti Buat Netizen Sakit Hati!
[Copy link]
|
|
Jika ada sebarang masalah kemudahan di dalam asrama, pihak pengurusan asrama perlu mengambil tindakan segera jika ada masalah dari segi peralatan elektrik, kehilangan barang peribadi dan lain-lain.
kredit foto: Twitter
Petikan dari Vocket, baru-baru ini ada ciapan tular di media sosial Twitter yang menceritakan seorang abang yang kecewa dengan pihak universiti tempatan adiknya berdepan dengan detik cemas apabila kipas di dalam bilik asramanya terbakar di sebuah universiti tempatan.
Difahamkan, adiknya telah memberitahu pihak pengurusan asrama tersebut sebanyak dua kali tentang maalah kipas berkenaan tetapi aduan itu tidak dilayan sehingga kebakaran itu berlaku.
Tambahan pula selepas kejadian itu berlaku, adiknya dan rakan sebiliknya telah mendapat bilik baharu dan akan mendapat bayar ganti rugi oleh pihak universiti.
Menjengah di komen pula, ramai yang terkejut dengan pihak universiti yang tidak melayan isu yang dibangkitkan oleh palajar mereka dan risau jika ini bukan kali pertama isu yang berlaku di asrama universiti tersebut. -CARI
|
|
|
|
|
|
|
|
Apasal dia hastag ke Radzi Jidin,
IPT bukan bawah Radzi, IPT bawah Noraini.
|
|
|
|
|
|
|
|
Terigat dulu surau kat block asrama, terbakar sbb lampu kalimantang ada short circuit. Ada yang berlari panggil warden. Ada yang berlari selamat kan barang ada yang berlari angkat tong pemadam api. Api mmg besar terbakar kat ceiling. Alhamdulillah lah kami ni pelajar cemerlang bijaksana. Dengan pantas api dipadamkan berkat latihan kebakaran. Elok api padam, semua orang bertenang dah. Warden datang lenggang kangkung “apa yang terbakar”
Dia punya mood ngundang rasa mcm nak membakor rumah dia je ha. Nak tengok mana gaya lenggang kangkung rumah terbakar |
|
|
|
|
|
|
|
Malaya kan gituhhhhh
ko ngadu laaa banyak mana pun
selagi takde yang mati
selagi tu laidback nunggu orang mati |
|
|
|
|
|
|
| |
|