|
Reply #40 koben19's post
Tak sumer, tengok gak camaner teruk enjin tu overheat... kalau dah lama overheat tu memang aircond pun jadik panas gak laa... |
|
|
|
|
|
|
|
aku rasa pakai meter kot lg baik...sbb sbrg perubahan kecil dpt dikesan awal.
tp kalu rajin tngk aaarr... cth kalu radiaotar sumbat.....suhu akan meningkat x mendadak....jd leh standby.....
mksudnya...kalu temp lebey 3/4 dah leh stop....kasi sejuk dulu lps tu jln lg smpai tmpat woksop....jd rsanya lebey relevan ler kot kalud lm kes ni .... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #41 Squall-Leonhart's post
betul kalu ...kalu dh tahap air tangki spare mendidih baru ler rasa panas dr lubang aircond. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #42 itik_magic's post
Ya betul... lebih baik kita dapat tau problem sistem radiator awal2 time meter suhu air tgh naik drp time tetiba indicator overheat merah tu menyala dan enjin dah pun overheat... at least kalau tau awal2 problem radiator bleh la fix awal2 drp terus tersadai kat tepi jalan pastu kopak duit lagi banyak untuk repair... |
|
|
|
|
|
|
| |
|