|
pecut mase aku tengah laju sebab aku x bersedia nak berhenti
berhenti mase aku tengah slow
kuning maknanye bersedia untuk berhenti... |
|
|
|
|
|
|
|
aku rasa conclusion nye....disebabkan ramai rakyat mesia yg lebih suka memecut banding berenti bila lampu kuning, maka aku rasa rakyat mesia ni ramai yg kelam kabut bila dah terdesak. dan ada sedikit sifat dengki.
sbb tu dari awal tak laju je.bila dah kuning baru gelabah nak pecut. pdhal bila dah lepas tfik tu...dpn kang ada lg yg dah merah.
pastu, sama gak cam kes bila ada org bg signal nak masuk lane dia. sbl tu elok je bwk keta, tapi bila ada org dpn bg signal nak masuk lane, terus je nak pecut tak bg org masuk. busuk punya org. |
|
|
|
|
|
|
|
kalo aku lak, bila kes lampu trafik jd kuning, aku akan berenti la biasanye.
tapi kalo kes aku kene cepat, aku akan pecut lebih sket sbl lampu btukar jd merah kalo jln tu clear.
secara basic, aku mmg tak suka la brek mengejut. kalo leh, air kat gelas takkan tumpah kalo kalo apply brek pon. |
|
|
|
|
|
|
|
Balas #63 kaeiri\ catat
air kat gelas tak tumpah tp tercampak keluor terus...ekekeke! |
|
|
|
|
|
|
|
ikut keadaan dan nafsu..hehe |
|
|
|
|
|
|
|
kadang2 x berani gak nak memecut coz motor ni kekadang kita stil kuning,dia dah jalan belah sana..
tapi selalunye memecut ajela. |
|
|
|
|
|
|
|
Balas #68 kaeiri\ catat
xmau bg air tu tumpah buang baldi2 tu keluor.... |
|
|
|
|
|
|
|
Adakah ramai forummer kat sini buat sales & marketing? Sentiasa berkejar-kejaran ke sana sini buat appointment atau service client (walaupon sekadar minum teh tarik)?
Kalau janjitemu terlalu padat setiap hari, byk undang2 jalanraya akan dicabuli sbb terkejar2...jadi, pandai2 set appmt supaya tak terkejar2... |
|
|
|
|
|
|
|
Balas #66 mycos79\ catat
logik kan jawapan ni...ikut nafsu..kdg2 nafsu kureng sikit so slow & ready to stop. kdg2 rakus lebih sikit tgk dh kuning dan2 tekan pedal myk.... |
|
|
|
|
|
|
|
alah..jangankan lampu kuning..ngam-ngam kuning bertukar merah pun ada yang sanggup pecut lagi sebab mungkin depa rasa ada selang masa beberapa saat bila merah bernyala di laluan mereka baru laluan lain akan bertukar kepada hijau.
bagi aku, kalau dekat @ baru hijau tukar ke kuning, aku teruskan (tengok juga la kalau depan tu tak jam) kalau rasa dah lama atau aku masih jauh, aku slow jer dan berhenti walaupun ada kemungkinan utk lepas. |
|
|
|
|
|
|
|
hahaha aku kat traffic yag ada timing slaloo aku layan tido jap.. setakat ni tak de terlena tidor2 ayam je hehehe x pun aku layan baca newspaper hahah kdang2 kena hon gak so nasihat jgn ikut perangan aku hehehehe |
|
|
|
|
|
|
|
den pecut aje |
|
|
|
|
|
|
|
aku pon bergantung pada tempat gak.. kalu jln aku biasa lalu..aku pecut... tp kalo jln x biasa aku slow la..
pernah 2 kejadian aku pecut..
1. aku pecut.. tup2 kete depan slow.. dia lepas aku x lepas.. aku lalu lampu dah merah..then tup2.. brader pulis ada tunggu depan.. apa lagi.. samannnn.. rm300 mandatori melanggar lampu merah.. denggg..
2. aku pecut.. tup2 keta depan brek..dia x konfident lepas.. apa lagi sreeekkkkkkkk..rekkk rekkkk rekkk.. (brake ABS mmg camtu hehhe..) nasib baik tayar x botak, jln tak licin, brek ada ABS.. kalo x... paham2 jelah..
so b4 memecut pikir dulu la yer.. x rugi kalo brake sekejap sabar.. pastu ijau pecut la pulak.. sakit hati woo kete masuk workshop kalu ... |
|
|
|
|
|
|
|
Balas #78 woh_getoh\ catat
mung mmg ganaz bawok keta Woh denggg |
|
|
|
|
|
|
|
yep, dah berusia sket ni bawak2 la blajar bersabar. banyak faedah nye. bkn takat masa memandu je.... |
|
|
|
|
|
|
| |
|