|
Reply #39 Alt-F4's post
Masa kena 1st cut off pada 195kmh tu, accelarator tak lepas sebab mmg tengah menekan.
RPM pada masa tu memang tak sampai pun 8.5
Bila power datang balik, masa tekan clutch nak drop gear, RPM naik ke 8.5 sebab aku tak lepas pedal minyak dan ni yang terjadi 2nd cut off.
Gear ratio OK dan pada masa tu belum cecah gear 5 pun. Rasa di dalam gear 4 sebab jalan terdapat beberapa selekoh (tak k berapa tajam) dan V-TEC bukak masa RPM 4.5.
[ Last edited by bolt at 31-3-2009 14:32 ] |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by venom1 at 30-3-2009 14:05
Hmm..swift aku pulak..kalau tekan kuat pedal minyak tu bau hangit satu kete..nasib baik tak mati enjin hehehe
ada minyak itam tumpah kat luar enjin tak? tu yg bau hangit tu........ |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by Alt-F4 at 31-3-2009 02:16
ni pasai overheating.. mmg kalo overheatin enjin mcm berat je.. tambahkalo enjin efi.. dia akan jadi berat.. aircond jadi panas.. sometimeenjin mati sebab nak jaga drpd enjin damage teruk..
check je la radiator ke.. rasa2 tersumbat kot.. aku nak tambah sket.....
masa dlm keadaan laju, waterpump pung berjalan makin laju.... check hos getah skali.... dah sampai masa utk tukar baru jika dah lembut........ |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by Acong at 1-4-2009 18:29
penerangan ko utk keta auto kan?
dari pengalaman aku bawa auto, tetiba aku floor pedal minyak semasa pada kelajuan sekitar 130-140km/j tidak mengakibatkan peningkatan rpm yg mendadak..... ...
bro acong..
kalo dh turn on OD.. dah mmg gear 3 kan.. kalo floor mmg dia takkan turun gear 2.. |
|
|
|
|
|
|
|
aku dah jumpa mekanik suzuki..dia kata bau tu bau anti-rust..kalau kete baru memang biasa bau tu..tapi kete aku dah nak masuk 4 bulan..ada lagi bau hangit tu.. |
|
|
|
|
|
|
| |
|